Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vraagjes...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

miemot
Zeer actief
Aantal honden: 1

Wat vraagjes...

Ongelezen bericht door miemot »

Zoekfunctie van mijn kl*ten, ik word er helemaal wiep van :M:
Ik zit dus met een paar vraagjes, die hier waarschijnlijk al een keer of ontelbaar gesteld zijn, maar ik lijk het antwoord nergens te kunnen vinden.

Dus toch maar een topic geopend, in de hoop dat iemand me wil helpen :mrgreen:

Guus krijgt nu KVV (Carnibest, Haaksbarf en heel af en toe Duck), maar ik had graag één dagje in de week 'gebarft', zoals dat dan heet. Wat ik dus wil weten is, wat ik hem het beste kan geven.
Moet ik op procenten gaan letten, qua verhouding bot - vlees? Zelfs al is het maar één dag in de week?
En hoeveel moet hij hebben, in verhouding met zijn lichaamsgewicht? Ik vind het moeilijk om dat zo in te schatten.
Welke dingen kan ik bijvoorbeeld gewoon in de supermarkt vinden? Want de slagers hier in de buurt hebben geen slachtafval, krijgen alleen verwerkt vlees geleverd.

Gisteren heb ik hem voor het eerst wat kippevleugels gegeven (twee) en ook nog wat Carnibest omdat twee vleugeltjes me wat weinig leek. Hij heeft er in elk geval van genoten :cheer:
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

als je een dagje Barf wilt geven hoef je niet op de percentages te letten, ik zou alleen geen orgaanvlees bij geven omdat dit al ruim voldoende in kvv zit, dus bv paard, lam, konijnspiervlees, met evt wat kippennekken-vleugels, karkassen. Evt een eitje erbij of wat groente. Lees anders in het bottendocument, ze moet met zachte botten beginnen om te kijken of ze goed worden verteerd.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512

Je kan beginnen met kippenekjes, vleugels, carbo's , goed bevleesde karkassen ed..
Als je maar 1 dag per week barft dan hoef je niet naar % te kijken.
Je voert dan toch wel kompleet.
Ik zou geen orgaan bijvoeren maar zachte beginnersbotten en eventueel spiervlees, en een lekkere penslap, bij tijd en wijlen. :wink:
Succes. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”