Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nu dat Tommie terug is
Moderator: moderatorteam
-
Addy
Nu dat Tommie terug is
heb ik hem maar gewoon meteen overgezet op Barf, daar kreeg hij brokken.
Ik merk geen verschil en hij heeft geen ontgiftingsverschijnselen, kan het zijn dat het barfen wat hij hier maanden gedaan heeft nog in zijn systeem zit of zo ?
Ik merk geen verschil en hij heeft geen ontgiftingsverschijnselen, kan het zijn dat het barfen wat hij hier maanden gedaan heeft nog in zijn systeem zit of zo ?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Nu dat Tommie terug is
Ik heb hier nooit wat van ontgiftingsverschijnselen gemerkt van honden die eerder brok kregen.Addy schreef:heb ik hem maar gewoon meteen overgezet op Barf, daar kreeg hij brokken.
De ene hond zal zich er gewoon wat makkelijker aan aanpassen dan de ander. Ik weet niet of scheiterij nou echt ontgiftigen is;o)
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
-
Addy
-
C@rmen
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je haalt twee dingend door elkaar. (en dat merkte ik bij anderen ook de laatste tijd, maar ik zag niet waar het in zat, nu wel
)
Je hebt het overzetten van een hond op rauw en je hebt het ontgiften nadat de hond op rauw staat.
Het eerste; het overzetten op rauw, dat gaat in de meeste gevallen gewoon goed, geen diaree en dergelijke. Maar in enkele gevallen reageren de maag en darmen van een brokkenhond heel sterk en kunnen ze een lichte ontsteking krijgen en dan volgt diaree. Meestal went de boel na rustig overzetten, wat gekookt water erover en dergelijke.
Of de ontsteking moet echt doorzetten en dan heeft de hond echt een probleem en moet er echt terug gevallen worden op de oude voeding en eerst laten herstellen.
In alle bovenstaande mogelijkheden komt het ontgiften niet voor. Dit is het overzetten, de eerste weken.
Echter, er zijn honden die zo lang brokken hebben gehad en alle chemische toevoegingen van dien, dat ze ontgiftingsverschijnselen vertonen na een paar weken. Dan kunnen ogen en oren wat vies worden en kan de vacht opeens vreselijk slecht worden. Wat je dan binnen enkele weken ook weer weg ziet trekken waarna de boel heel netjes wordt. Dat is dus het ontgiften. Niet de eerste reactie op de rauwe voeding. Daarom is een hond die direct op rauw reageert met diaree ook niet aan het ontgiften. Die reageert gewoon slecht op de nieuwe voeding.

Edit: wat je wel aan de ontlasting kan zien als ontgiften is een slijmerige laag over de ontlasting heen. Dus geen diaree, maar gewone ontlasting waar een doorschijnende slijmerige laag overheen zit. Dat is een teken dat de darmen zich aan het opschonen zijn en dat is dus ook positief. Maar dat is dus geen diaree.
Je hebt het overzetten van een hond op rauw en je hebt het ontgiften nadat de hond op rauw staat.
Het eerste; het overzetten op rauw, dat gaat in de meeste gevallen gewoon goed, geen diaree en dergelijke. Maar in enkele gevallen reageren de maag en darmen van een brokkenhond heel sterk en kunnen ze een lichte ontsteking krijgen en dan volgt diaree. Meestal went de boel na rustig overzetten, wat gekookt water erover en dergelijke.
Of de ontsteking moet echt doorzetten en dan heeft de hond echt een probleem en moet er echt terug gevallen worden op de oude voeding en eerst laten herstellen.
In alle bovenstaande mogelijkheden komt het ontgiften niet voor. Dit is het overzetten, de eerste weken.
Echter, er zijn honden die zo lang brokken hebben gehad en alle chemische toevoegingen van dien, dat ze ontgiftingsverschijnselen vertonen na een paar weken. Dan kunnen ogen en oren wat vies worden en kan de vacht opeens vreselijk slecht worden. Wat je dan binnen enkele weken ook weer weg ziet trekken waarna de boel heel netjes wordt. Dat is dus het ontgiften. Niet de eerste reactie op de rauwe voeding. Daarom is een hond die direct op rauw reageert met diaree ook niet aan het ontgiften. Die reageert gewoon slecht op de nieuwe voeding.
Edit: wat je wel aan de ontlasting kan zien als ontgiften is een slijmerige laag over de ontlasting heen. Dus geen diaree, maar gewone ontlasting waar een doorschijnende slijmerige laag overheen zit. Dat is een teken dat de darmen zich aan het opschonen zijn en dat is dus ook positief. Maar dat is dus geen diaree.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Addy
hij heeft maar dik drie weken op de brokken gestaan, daarvoor heeft hij vier maanden gebarftmaitestar schreef:Hij is nog maar amper een week terug toch? Is nog wel erg vroeg om ontgiftingsverschijnselen zoals ontharen, vieze ogen en oren te willen zien of te concluderen dat hij dus geen ontgiftigingverschijnselen heeft.
Meestal begint dit rond de anderhalve week / 2 weken na de overstap.