Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hotspot vraag
Moderator: moderatorteam
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
hotspot vraag
Potverdikke zie ik dat Harley 3 hotspots in zijn nek heeft. ( 2 hele kleine en 1 grote) Precies op de plek waar de scalibor band heeft gezeten. Rondom de plekken kaal geknipt en hem gewassen met betadine shampo.
Nou gebruiken wij op het werk regelmatig honing om genezing van wonden te bevorderen. Heeft iemand ervaring als je honing doet op hotspots?
De scalibor band krijgt hij dus niet meer om.
Nou gebruiken wij op het werk regelmatig honing om genezing van wonden te bevorderen. Heeft iemand ervaring als je honing doet op hotspots?
De scalibor band krijgt hij dus niet meer om.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Moos
- Zeer actief
Zou ik ook doen. Moos had een paar keer per jaar hotspots en ik begon dan meteen met hydrocortiderm smeren. Ja, het is geen 'lullig' smeerseltjeNanna schreef:Ik zou zelf niet met honing gaan rommelen.
Vraag anders aan de DA of je Hydrocortiderm of Dermalgin kunt halen.

- *Anita*
- Zeer actief
Was ik ook niet van planNanna schreef:Ik zou zelf niet met honing gaan rommelen.
Vraag anders aan de DA of je Hydrocortiderm of Dermalgin kunt halen.
was eigenlijk benieuwd omdat honing een ontstekingremmende werking heeft vandaar mijn vraag.
Moet zo toch naar de dierenarts om wat te halen tegen hartworm ivm vakantie frankrijk. Vraag dan meteen om hydrocortiderm.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Wij hebben propolis tinctuur/creme die we gebruiken voor de voor de Koi Karpers.
Dit is ook een bijenproduct en heeft o.a. een antiseptische werking. Wij gebruiken het na de behandeling van wonden bij de vissen als een wound-seal. Werkt prima.
Heb ook een pot staan bij het paard en Maddox heb ik ook wel eens besmeerd.
Maar eerlijk is eerlijk, bij dingen zoals hotspot, zweer ik bij hydrocortiderm en daar staat ook een flesje van bij het paard
Dit is ook een bijenproduct en heeft o.a. een antiseptische werking. Wij gebruiken het na de behandeling van wonden bij de vissen als een wound-seal. Werkt prima.
Heb ook een pot staan bij het paard en Maddox heb ik ook wel eens besmeerd.
Maar eerlijk is eerlijk, bij dingen zoals hotspot, zweer ik bij hydrocortiderm en daar staat ook een flesje van bij het paard
-
Astrid en Indra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Ik heb geen ervaring met honing en hot spots, maar het lijkt me absoluut het proberen waard. Honing is een fantastische wondgenezer, die o.a. bacterien doodt en oedeem vermindert. Het is wel aan te raden om ECO honing te nemen. Honing werkt meer dan geweldig bij bijv. brandwonden.
Zelf gebruik ik groene leem op een hot spot. Doordat de groene leem opdroogt en hard wordt, blijft de hond gelijk ook van de hot spot af. Eventueel nog een druppeltje tea tree olie vermengen met de leem als extra bacterie doder. Om de paar dagen oude leem eraf en weer wat nieuw erop als het nodig is.
Zelf gebruik ik groene leem op een hot spot. Doordat de groene leem opdroogt en hard wordt, blijft de hond gelijk ook van de hot spot af. Eventueel nog een druppeltje tea tree olie vermengen met de leem als extra bacterie doder. Om de paar dagen oude leem eraf en weer wat nieuw erop als het nodig is.
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als je honing gebruikt dan alleen de honing rechtstreeks van de imker. Die hebben nog hun geneeskrachtige werking, die uit de supermarkt meestal niet.
Ikzelf was altijd heel zuinig met de hydrocortiderm, er zitten nadelen aan. Volgens mij omdat er hormonen inzitten en de huid dun maakt.
Ik scheer de plekken altijd helemaal kaal, wassen met betadine en dan drogen en daarna sudocreme erover. Dat droogt de plekken uit. Is te koop bij o.a. Albert Hein of gewoon bij een drogist. Als er korsten op de plekken waren dan trok is ze eraf. Dat geneest sneller.
Ikzelf was altijd heel zuinig met de hydrocortiderm, er zitten nadelen aan. Volgens mij omdat er hormonen inzitten en de huid dun maakt.
Ik scheer de plekken altijd helemaal kaal, wassen met betadine en dan drogen en daarna sudocreme erover. Dat droogt de plekken uit. Is te koop bij o.a. Albert Hein of gewoon bij een drogist. Als er korsten op de plekken waren dan trok is ze eraf. Dat geneest sneller.
Groetjes van Charlotte

- *Anita*
- Zeer actief
Dat honing rechtstreeks van de imker beter is dat wist ik.Sjalot schreef:Als je honing gebruikt dan alleen de honing rechtstreeks van de imker. Die hebben nog hun geneeskrachtige werking, die uit de supermarkt meestal niet.
gisteren begonnen met de hydrocortiderm en zie toch al degelijk verschil.
Het is nu droog en hij krabt teminste niet meer als een idioot. Dat het niet zo'n lekker middel is het zij zo. Het is ook niet iets wat je blijft smeren.

- Wunk
- geregistreerd lid
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2