Ik blijf een teef hoorNanna schreef:Zolang je er maar niet op kwijltValerie schreef:
Ja Pak, ik ben zelf een hond. Ik heb leren typen op de pc, lukt aardig he?Of er groene spetters op deponeert.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn neef wil een Amstaff
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Chione
- Zeer actief
Frenk kan er ook niets aan doen dat hij bij een broodfokker ter wereld is gekomen.Frenk schreef:Broodfok zie je ook in zeer hoge mate bij de zichzelf op de borstkloppende rasfokkers, dus kom bij mij niet aan met dat gezeik. En Frenk heeft geen erfelijke afwijking die aan zijn geboorteplek te linken valt, maar ik neem het jullie niet kwalijk dat jullie dat niet wetenChione schreef:Bewust gekocht bij een broodfokker, ondanks waarschuwingen. Dat maakt idd een indruk, welke laat ik even in het midden.Martijn schreef:Nee, mensen die vlug-vlug even een pupje met een erfelijke handicap op de kop tikken..die maken indruk.Frenk schreef:
Mensen die onuitgelokte agressie niet categorisch afzweren neem ik niet langer serieus. Sorry
En Frenk is met zeer veel zorg uitgezocht, op karakter en uitstraling. Tot nu toe wordt alles wat we in hem zagen bewaarheid
Ik zou hem morgen weer meenemen, het is een fantastisch bijzonder hondje
Jij had echter wel een gedegen keuze kunnen maken, waardoor je broodfok niet mede in stand hield.
En ik maak geen verschil tussen broodfokkers. met of zonder stamboom honden.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
Pak-de-bal
ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik moest hier wel om lachen; want ..Frenk schreef:De keuze voor een hond zegt wel degelijk iets over de baas. Dat kun je toch niet werkelijk ontkennen? Waar gaan anders al die topics van "welke hond past bij mij" over?
..'Ik zoek een hond, die bij mij past.. lekker agressief en valt sommige honden aan .. want dat is tè gek , jôh"
sorry, maar ik denk niet, dat dàt de werkelijkheid is, die mensen komen nooit op MP of hier op het forum
jammer genoeg, want anders waren ze tot moes gediscussieerd
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 30 jul 2008 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- pammetje
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Frenk
- Zeer actief
Martijn, ik zou graag het gevoel bij jou willen wegnemen dat ik jouw hond of wiens hond dan ook doodwens. Dat heb ik echt nooit beweerd en ik vind het jammer dat jij dat wel zo ervaren hebt. Hiervoor dus mijn excuses. Ik ben tegen de RAD, altijd al geweest. Ik probeerde alleen een discussie te voeren over de keuzes die je nu met elkaar zou kunnen maken voor eenieders veiligheid en hoe je in de toekomst de ontwikkeling van een aantal rassen zou willen zien.Martijn schreef:Dank u.
En dat is dus wat er constant gebeurt bij mensen die een hond hebben die jou of Frenk niet blieft. Daar maak je een waardeloze kuthond van die stelselmatig iedereen van straat jaagt (ook al zeg je dertig keer dat dat niet zo is) en niet rastypisch maar gewoon getikt is en het best zo snel mogelijk afgemaakt. Ook dat zijn honden waar iemand van houdt.
Die zijn meer dan alleen de rastypische eigenschap.
Ook daarin praat ik niet over 1 ras, maar over agressieve honden. Ik snap werkelijk niet dat iemand zou willen fokken met een agressieve lab-reu. Belachelijk!
Het zijn geen kutbeesten en ze hoeven al zeker niet dood. Zou je alsjeblieft willen aannemen dat ik dat zo meen?Martijn schreef:Nee, "toon mij uw hond en ik zeg u wat (niet "wie" maar wat) u bent" dat is een hoogstandje.
Ik ben er klaar mee. Aardige dames, u beiden. Maar de manier waarop jullie je in topics als deze profileren vind ik misselijkmakend.
Ik hou namelijk niet minder van mijn hondagressieve kutstaffkruising dan jij van je whippet of Frenk van haar tjietjoe. Realiseer je dat maar een keer voor je met je stompzinnige, eeuwigrepeterende uitlatingen komt.
Er is hier niemand die zegt dat agressie tussen honden in de [praktijk toelaatbaar is. Iedereen is het er over eens dat dat altijd voorkomen moet worden.
Maar door dat stupide gejank over wat een kutbeesten het toch zijn, dat ze dood moeten en alle eigenaren die hun hond niet persoonlijk bij de dierenarts afgeven ongeletterde asociale mongolen zijn wordt de discussie elke keer weer ontwricht.
Dan leef je daarna ook maar met de negatieve reacties die je daar op krijgt.
En de agressie wordt door een aantal mensen consequent als noodzakelijke raseigenschap aangemerkt. Dat ik daar een mening over heb moge inmiddels gevoegelijk duidelijk zijn. In dit geval heb ik die verpakt, vrij naar de "toon mij uw boekenkast/bureau/kledingkast/koelkast/tuin/vul-maar-in" soort. Maar als je al de overtuiging hebt dat ik het kutbeesten vindt en ze doodwens, dan snap ik dat dat zeer verkeerd kan vallen. Waarvoor dan dus mijn excuses.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
zat ik net te denken joh.Martijn schreef:Frenk schreef: Laat me uw hond zien en ik zeg u wat u bent
Dank u.
Dat het maar duidelijk is dat het er om gaat om de eigenaar te kunnen categoriseren. De honden aan beide kanten van de agressie interesseren je geen fluit. Het gaat je om het waarde-oordeel.
Het interesseert me geen ruk wat jij over mij denkt op basis van welke honden ik heb. Ze komen ook zo lekker overeen.
hoe zijn wij dan joh! beetje schizo toch minimaal

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Frenk schreef:Ik denk dat je wel mag stellen dat een Lab in onervaren/onzekere handen een minder groot probleem is dan een Staff of een vergelijkbaar ras?massam schreef:no f*cking way.Daantje_ schreef:Een lab is toch wel wat makkelijker qua opvoeding dan een Staff? Het gaat denk ik niet om de grootte, meer om dat een staff geen makkelijke hond is.
dit is vast een hele boel maar vooraal zeer onwaar
heb jij ooit een lab pup meegemaakt? echt niet dat die makkelijk en gehoorzaam zijn
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Frenk
- Zeer actief
Opgegroeid op een officiële (ik bedoel dus stamboom & rasvereniging etc) lab & teckel fokkerij en verschillende buren van ons fokten teckels, foxterriërs, parson jack russels, koningspoedels, galgo's en boerboels. Nu woont er een fokster met cairnterriërs.kitty2 schreef:Frenk schreef:Ik denk dat je wel mag stellen dat een Lab in onervaren/onzekere handen een minder groot probleem is dan een Staff of een vergelijkbaar ras?massam schreef:no f*cking way.Daantje_ schreef:Een lab is toch wel wat makkelijker qua opvoeding dan een Staff? Het gaat denk ik niet om de grootte, meer om dat een staff geen makkelijke hond is.
heb jij ooit een lab pup meegemaakt? echt niet dat die makkelijk en gehoorzaam zijn
In jeugd een aantal keren mee naar de show e.d. Maar mijn zusje was daar veel meer mee bezig. Zij heeft behoorlijk lang en op hoog niveau aan juniorhandling meegedaan.
Verder nog familieleden met honden waaronder ondermeer SBT, Herder, Leonberger en div. Spaanse asielzoekerts
Dus ja

- Frenk
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Qua type niet nee. Qua type hond waar ik van hou kom ik telkens weer bij de staande honden e.d. Weimaraner staat hoog op de wishlistFrenk schreef:De Dogo was/is jouw hond toch niet? Qua type bedoel ikJinx schreef:Frenk, Dogo Argentino en Japanse Spaniel. De ene in mn avatar, de andere in mn onderschrift.
Wat ben ik?
- M@scha
- Zeer actief
hardstikke mooi, maar ik vind het echt een misvatting dat je denkt dat een labpup een minder groot probleem kan zijn dan welk ander ras dan ook. ik blijf erbij dat ik labs en dan vooral reuen echt totaal ongeschikt vind als hond voor onervaren handlersFrenk schreef:Opgegroeid op een officiële (ik bedoel dus stamboom & rasvereniging etc) lab & teckel fokkerij en verschillende buren van ons fokten teckels, foxterriërs, parson jack russels, koningspoedels, galgo's en boerboels. Nu woont er een fokster met cairnterriërs.kitty2 schreef:Frenk schreef:Ik denk dat je wel mag stellen dat een Lab in onervaren/onzekere handen een minder groot probleem is dan een Staff of een vergelijkbaar ras?massam schreef: no f*cking way.
In jeugd een aantal keren mee naar de show e.d. Maar mijn zusje was daar veel meer mee bezig. Zij heeft behoorlijk lang en op hoog niveau aan juniorhandling meegedaan.
Verder nog familieleden met honden waaronder ondermeer SBT, Herder, Leonberger en div. Spaanse asielzoekerts
Dus ja

- Frenk
- Zeer actief
Ik denk dat je moet kijken naar de algemene eigenschappen van het ras, het karakter van de pup in kwestie en de koper (en de verwachtingen van de koper). Je kunt het natuurlijk nooit helemaal voorspellen, maar dan kom je in ieder geval een end. Maar dat zul jij ook vast meemaken met jouw pups.massam schreef:hardstikke mooi, maar ik vind het echt een misvatting dat je denkt dat een labpup een minder groot probleem kan zijn dan welk ander ras dan ook. ik blijf erbij dat ik labs en dan vooral reuen echt totaal ongeschikt vind als hond voor onervaren handlers
Daarnaast zijn bij labs en goldens heel veel bloedlijnen vervuild en doorgefokt. Als je echter de juiste keuzes maakt, dan is de kans dat je een valse hond treft niet zo groot, alhoewel wij er ondanks alle voorzorgsmaatregelen 1tje thuis hebben zitten. Het gebeurt gewoon, net als het met mensen kan gebeuren. Je kunt echter wel je best doen om het risico zo klein mogelijk te maken. Het is natuurlijk niet zonder reden dat deze rassen vaak als hulphond worden gekozen
Maar ik denk dat een beginner zich sowieso heel erg goed (en betrouwbaar!) moet laten voorlichten over wat 'ie in huis denkt te halen. Mijn moeder heeft toch ook redelijk vaak aspirantkopers uit de droom moeten helpen
Een teckel is zeer zeker niet zomaar een beginnershond.
Als ik over de vraag "wat is de beste beginnershond" nadenk, dan kom ik eigenlijk alleen maar op specifieke individuele honden uit

- Frenk
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Dat ben ik met je eens. In die zin is een lab-pup niet meer wat hij zou moeten zijn en dus ook niet meer geschikt als beginnershond.massam schreef:maar als de algemene karaktertrekken van jonge labreuen in 90% van de gevallen totaal niet op de algemene verschijning die op papier staat lijken dan heb je niks meer aan die richtlijnen en moet je naar de gemiddelde hond gaan kijken die daadwerkelijk rondloopt en dan komt er even een cultuurschok.
Wat is precies het onderscheid tussen de Engelse en de Amerikaanse staff? Op de site van de SBTCN lees ik dit:
Karakter en opvoeding
De Staffordshire Bull Terrier is karaktervol, een persoonlijkheid, maar toch gehoorzaam! Een familie-hond, aanhankelijk en uiterst tolerant en lief voor kinderen, gehecht aan baas en/of bazin.
Sommige Staffordshire Bull Terriers zijn volgzaam, intelligent en gemakkelijk op te voeden. Anderen daarintegen kunnen gewoon niet rustig zijn, lopen over van onstuimige vriendelijkheid en zijn bijzonder eigenzinnig. Dit type moet met bijzonder stevige (en soms harde!!) hand worden aangepakt, terwijl het meer zachtaardige type gemakkelijk in de gevoelens te kwetsen is en dat men diep kan treffen met een paar harde woorden.
De Stafford past zich goed aan de omstandigheden aan en autorijden is een feest; hij zal alles doen, als hij maar meemag!
Tegenover andere honden is hij in het algemeen dominant en intolerant.
Gaat dit nou ever de Engelse of over de Amerikaanse variant?
Met name vanwege die laatste zin lijkt het me trouwens geen beginnersras

- Moos
- Zeer actief
Heel veel Lab-reuen kwam enorm patserig op Moos afgelopen. Ik moet wel zeggen dat daar verder geen problemen van kwamen, want echt vechten waren ze schijnbaar dan weer nooit op uit (en Moos ook nooit).
Ik ken maar 1 onderdanige lab-reu, wel weer onderdanige of hele makkelijke lab-teefjes, maar verder wel veel patser reuen.
Ik ken maar 1 onderdanige lab-reu, wel weer onderdanige of hele makkelijke lab-teefjes, maar verder wel veel patser reuen.

- pammetje
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Iedereen oordeelt natuurlijk op basis van wat je zo meemaakt en tegenkomt (en hoortNanna schreef:Hier lopen nogal wat Labs rond. Waar nietmassam schreef:maar als de algemene karaktertrekken van jonge labreuen in 90% van de gevallen totaal niet op de algemene verschijning die op papier staat lijken dan heb je niks meer aan die richtlijnen en moet je naar de gemiddelde hond gaan kijken die daadwerkelijk rondloopt en dan komt er even een cultuurschok.![]()
En ik kan niet zeggen dat ik ze nou zo bot en agressief vind hoor. Wel lomp, maar dat schijnt erbij te moeten horen.
Ze komen even buurten, de meesten erg onderdanig en sommigen wat dominanterig, maar nooit is er gezanik.
Er is trouwens ook nooit gezanik met andere hondenrassen, ook niet met vechthonden, hahaha. Ja, er loopt een vervelende Husky rond, maar dat is het dan ook wel
Ik heb dus op basis van onze honden een zeer positief gevoel bij labs. Maar mijn moeder is wel gestopt met fokken, omdat zij vond (en vindt) dat er teveel "foute" bloedlijnen gehanteerd en beloond werden door de rasvereniging. Ook op de shows is het merendeel van wat er gebeurt (vriendjes)politiek. Dat haalde de lol er af voor haar

- Frenk
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Is er trouwens een plek waar je onafhankelijke rasinformatie kunt inwinnen? Kan dat bijv. bij de RvB? Of moet je het dan doen met de beschrijvingen op de site? Bij de rasvereniging verschilt de kwaliteit echt enorm in ieder gevalNanna schreef:Er bestaan geen beginnersrassen. Je moet dát nemen wat je het meest aanspreekt en voorts ZEER goed weten waar je aan begint en wat je kunt verwachten.
Als je weet dat intolerantie naar andere honden op de loer ligt dan lijkt het mij vrij makkelijk om daar op te anticiperen.

- Valerie
- Zeer actief
Wat een klerehonden he, klinkt inderdaad allemaal erg moeilijk om mee om te gaan. Je neemt er een en je wilt er meteen meerFrenk schreef:
Dat ben ik met je eens. In die zin is een lab-pup niet meer wat hij zou moeten zijn en dus ook niet meer geschikt als beginnershond.
![]()
Wat is precies het onderscheid tussen de Engelse en de Amerikaanse staff? Op de site van de SBTCN lees ik dit:
Karakter en opvoeding
De Staffordshire Bull Terrier is karaktervol, een persoonlijkheid, maar toch gehoorzaam! Een familie-hond, aanhankelijk en uiterst tolerant en lief voor kinderen, gehecht aan baas en/of bazin.
Sommige Staffordshire Bull Terriers zijn volgzaam, intelligent en gemakkelijk op te voeden. Anderen daarintegen kunnen gewoon niet rustig zijn, lopen over van onstuimige vriendelijkheid en zijn bijzonder eigenzinnig. Dit type moet met bijzonder stevige (en soms harde!!) hand worden aangepakt, terwijl het meer zachtaardige type gemakkelijk in de gevoelens te kwetsen is en dat men diep kan treffen met een paar harde woorden.
De Stafford past zich goed aan de omstandigheden aan en autorijden is een feest; hij zal alles doen, als hij maar meemag!
Tegenover andere honden is hij in het algemeen dominant en intolerant.
Gaat dit nou ever de Engelse of over de Amerikaanse variant?
Met name vanwege die laatste zin lijkt het me trouwens geen beginnersras
- pammetje
- Zeer actief
ik vind persoonlijk de staff wel een echte beginners hond
was mijn eerste eigen hond
en nog nooit een minuut spijt van gehad
(en de buurtgenoten ook niet)
want mijn gevaarlijke honden hebben de harten veroverd van iedereen in de buurt
bij de ene buurvrouw mogen ze iedere dag koekjes komen halen uit de kelderkast
(hun hebben zelf ook 3 honden)
de andere kopen een pupje en willen ze direct kennis laten maken met mijn honden omdat die zo lekker spelen altijd
maar ja ze zijn gevaarlijk he
was mijn eerste eigen hond
en nog nooit een minuut spijt van gehad
(en de buurtgenoten ook niet)
want mijn gevaarlijke honden hebben de harten veroverd van iedereen in de buurt
bij de ene buurvrouw mogen ze iedere dag koekjes komen halen uit de kelderkast
(hun hebben zelf ook 3 honden)
de andere kopen een pupje en willen ze direct kennis laten maken met mijn honden omdat die zo lekker spelen altijd
maar ja ze zijn gevaarlijk he

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Valerie
- Zeer actief
Wat denk je van het stafford forum? Veel verschillende mensen, allen ervaring met de rassen en hun visie hierop.Frenk schreef:Is er trouwens een plek waar je onafhankelijke rasinformatie kunt inwinnen? Kan dat bijv. bij de RvB? Of moet je het dan doen met de beschrijvingen op de site? Bij de rasvereniging verschilt de kwaliteit echt enorm in ieder gevalNanna schreef:Er bestaan geen beginnersrassen. Je moet dát nemen wat je het meest aanspreekt en voorts ZEER goed weten waar je aan begint en wat je kunt verwachten.
Als je weet dat intolerantie naar andere honden op de loer ligt dan lijkt het mij vrij makkelijk om daar op te anticiperen.
- M@scha
- Zeer actief
ik heb het ook nergens over agressie bij de lab volgens mijNanna schreef:Hier lopen nogal wat Labs rond. Waar nietmassam schreef:maar als de algemene karaktertrekken van jonge labreuen in 90% van de gevallen totaal niet op de algemene verschijning die op papier staat lijken dan heb je niks meer aan die richtlijnen en moet je naar de gemiddelde hond gaan kijken die daadwerkelijk rondloopt en dan komt er even een cultuurschok.![]()
En ik kan niet zeggen dat ik ze nou zo bot en agressief vind hoor. Wel lomp, maar dat schijnt erbij te moeten horen.
Ze komen even buurten, de meesten erg onderdanig en sommigen wat dominanterig, maar nooit is er gezanik.
Er is trouwens ook nooit gezanik met andere hondenrassen, ook niet met vechthonden, hahaha. Ja, er loopt een vervelende Husky rond, maar dat is het dan ook wel

- Frenk
- Zeer actief
Ik bedoel voor elk ras. Gewoon 1 algemeen punt waar een zich oriënterende aspirant hondenbaas terecht kan. In algemene zin, dus niet voor mij.Valerie schreef:Wat denk je van het stafford forum? Veel verschillende mensen, allen ervaring met de rassen en hun visie hierop.Frenk schreef:Is er trouwens een plek waar je onafhankelijke rasinformatie kunt inwinnen? Kan dat bijv. bij de RvB? Of moet je het dan doen met de beschrijvingen op de site? Bij de rasvereniging verschilt de kwaliteit echt enorm in ieder gevalNanna schreef:Er bestaan geen beginnersrassen. Je moet dát nemen wat je het meest aanspreekt en voorts ZEER goed weten waar je aan begint en wat je kunt verwachten.

- Valerie
- Zeer actief
HierFrenk schreef:Ik bedoel voor elk ras. Gewoon 1 algemeen punt waar een zich oriënterende aspirant hondenbaas terecht kan. In algemene zin, dus niet voor mij.Valerie schreef:Wat denk je van het stafford forum? Veel verschillende mensen, allen ervaring met de rassen en hun visie hierop.Frenk schreef:Is er trouwens een plek waar je onafhankelijke rasinformatie kunt inwinnen? Kan dat bijv. bij de RvB? Of moet je het dan doen met de beschrijvingen op de site? Bij de rasvereniging verschilt de kwaliteit echt enorm in ieder gevalNanna schreef:Er bestaan geen beginnersrassen. Je moet dát nemen wat je het meest aanspreekt en voorts ZEER goed weten waar je aan begint en wat je kunt verwachten.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Frenk
- Zeer actief