In huis hier loop een bernerpup van 5 maanden, ze heeft een groeiachterstand en weegt slechts 12 kilo, staat al tijdje op duck en is al verschillende keren onderzocht geweest, dierenarts raad altijd brokken aan maar de pup wil geen brok, omdat hij niets kent van duck of algemeen kvv kan ik ook niets vragen aan hem
weet niet goed hoeveel gram per dag ik haar beste geef, zoveel ze kan opkrijgen per maaltijd, of toch doseren? en hoeveel keer per dag best nog eten geven, nu bied ik het maar heel de dag aan, omdat ze nog zo veel moet groeien en bijkomen, ze eet met momenten heel slecht en dan weer dagen dat ze wel 600 gram binnen krijgt.
kan ik er nog iets aan toevoegen van groenten of fruit en yogurt of iets dat zou helpen aan te sterken en haar gezondheid algemeen te beteren
sonja
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kvv en nog wat vragen rondom
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ook een hond die moet aankomen niet heel de dag eten aanbieden,
gewoon naar vaste momenten, wel kan je kiezen voor bv nog 4x per dag
je moet rekenen voor een pup bij kvv ong 50 gram per kilo lichaamsgewicht, dus nu met 12 kilo zou ze per dag ongeveer die 600 gram moeten hebben die ze eet, alleen wat zou ze op deze leeftijd moeten wegen, want dat is dan het gewicht dat je aan moet houden (aan de andere kant, als ze niet mager, maar alleen klein is is er dus niets mis met haar gewicht)
ze moet alleen wel leren dat ze eet als jij het voor zet, dus neerzetten, begint ze niet, weghalen en dan een paar uur later weer aanbieden...
gewoon naar vaste momenten, wel kan je kiezen voor bv nog 4x per dag
je moet rekenen voor een pup bij kvv ong 50 gram per kilo lichaamsgewicht, dus nu met 12 kilo zou ze per dag ongeveer die 600 gram moeten hebben die ze eet, alleen wat zou ze op deze leeftijd moeten wegen, want dat is dan het gewicht dat je aan moet houden (aan de andere kant, als ze niet mager, maar alleen klein is is er dus niets mis met haar gewicht)
ze moet alleen wel leren dat ze eet als jij het voor zet, dus neerzetten, begint ze niet, weghalen en dan een paar uur later weer aanbieden...
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Kvv en nog wat vragen rondom
Ga uit van het huidige gewicht van de hond.
Oh, Duck, ik zie het al. Kies in alle gevallen de Compleet Variant.
Biedt het NIET de hele dag aan, maar in 3 of 4 keer (4 x omdat ze zo'n achterstand heeft). Bijv. 08.30 / 15.00 / 22.00 uur een beetje verdeeld over de dag.
VOEL pup regelmatig om te weten of je voldoende voert. Je moet de ribben wel kunnen voelen, maar niet zien.
Hier vind je een tabel; ik zou voorlopig kolom 4 aanhouden en haar dus rond de 700 gram per dag geven, verdeeld over die 3 (of 4) maaltijden.
http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... &pageid=16
Hou de ontlasting in de gaten, die moet stevig zijn, mag ruiken maar niet stinken. Is dat (altijd / vaak) anders, laat haar dan onderzoeken op diverse dingen (de ontlasting dus).
Het kan zijn dat ze nu wat minder goed eet omdat ze aan het wisselen is? ijn in de bek misschien?
Is ze van een erkende fokker? Ga dan daar ook even te rade...
Succes!
Suzanne
Oh, Duck, ik zie het al. Kies in alle gevallen de Compleet Variant.
Biedt het NIET de hele dag aan, maar in 3 of 4 keer (4 x omdat ze zo'n achterstand heeft). Bijv. 08.30 / 15.00 / 22.00 uur een beetje verdeeld over de dag.
VOEL pup regelmatig om te weten of je voldoende voert. Je moet de ribben wel kunnen voelen, maar niet zien.
Hier vind je een tabel; ik zou voorlopig kolom 4 aanhouden en haar dus rond de 700 gram per dag geven, verdeeld over die 3 (of 4) maaltijden.
http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... &pageid=16
Hou de ontlasting in de gaten, die moet stevig zijn, mag ruiken maar niet stinken. Is dat (altijd / vaak) anders, laat haar dan onderzoeken op diverse dingen (de ontlasting dus).
Het kan zijn dat ze nu wat minder goed eet omdat ze aan het wisselen is? ijn in de bek misschien?
Is ze van een erkende fokker? Ga dan daar ook even te rade...
Succes!
Suzanne
schelsey schreef:In huis hier loop een bernerpup van 5 maanden, ze heeft een groeiachterstand en weegt slechts 12 kilo, staat al tijdje op duck en is al verschillende keren onderzocht geweest, dierenarts raad altijd brokken aan maar de pup wil geen brok, omdat hij niets kent van duck of algemeen kvv kan ik ook niets vragen aan hem
weet niet goed hoeveel gram per dag ik haar beste geef, zoveel ze kan opkrijgen per maaltijd, of toch doseren? en hoeveel keer per dag best nog eten geven, nu bied ik het maar heel de dag aan, omdat ze nog zo veel moet groeien en bijkomen, ze eet met momenten heel slecht en dan weer dagen dat ze wel 600 gram binnen krijgt.
kan ik er nog iets aan toevoegen van groenten of fruit en yogurt of iets dat zou helpen aan te sterken en haar gezondheid algemeen te beteren
sonja
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer: