Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat een hufter *update* blz 5

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

wat een hufter *update* blz 5

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

vanmorgen in het bos kwam ik in gesprek met een man met 3 honden,
2 aangelijnd ( omdat ze steeds weglopen) en eentje, een basset gewoon los .
maar die man kwam mij zo bekend voor en ineens zei hij, :.. "ja, die zwarte daar" .. ( ook een Basset)

en tóen wist ik het:

ik had hem er vorige keer ook al op aangesproken , dat hij met die Basset van 12 jaar apart zou moeten gaan ,
omdat hij steeds zowat door zijn poten zakte van ouderdom :jank:

toen zei die man ook al:
"nee, hoor, ik loop 2 uur met de honden en hij gaat ook mee , en s' avonds loop ik 3 uur, en hij móet gewoon mee " ( of andersom)

Gelukkig voor die hond bleef ik met die man praatten tot die oude hond eindelijk !!!! weer bij het baasje kon zijn ,
en viel ècht met een plof op de grond van moeheid :evil: , dus nu weer !! :jank:

Toen ik er weer wat van zei, werd hij kwaad, :roll:
maar later kwam ik wat wandelaars tegen en , gelukkig, die zagen dit ook, en gaven mij gelijk
zo'n hond moet maar gewoon een klein blokje en dan lekker weer thuis zijn ..

Het ergste is nog:
ik vroeg naar de gezondheid van deze hond en natuurlijk was hij wel gezond , ( ja , ja :roll: )

Ik zag namelijk onder de buik van die hond een gezwel òver de grond slepen , waarschijnlijk een ontstoken tepel ,
zag er uit als de huid van de achterkant van een aap, je kent het wel :jank:

Terwijl ik wegliep kon ik het niet laten , om te zeggen:
"de dierenarts was zeker te duur, hè? :roll: "

Zien jullie ook wel eens dit soort vreselijke oude honden, die zo nog "meegesleept" worden?
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 01 aug 2008 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Martijn schreef:Ik geloof er geen fluit van.
Jij hebt wel erg veel avonturen tijdens je wandelingen. :roll:
mijn eerste gedachte :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Pak-de-bal

fenneke schreef:
kom naar Den Haag en je ziet de raarste mensen hier :ok:

oh ja, hij zei nog , dat ik geen verstand van honden had :roll:
"nou , zei ik, "als het mijn hond was geweest stond ik niet zoals u hier nu te doen"
fenneke
Zeer actief

Pak-de-bal schreef: oh ja, hij zei nog , dat ik geen verstand van honden had :roll:
kijk daar had hij een punt :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik kom dit soort dingen nooit tegen, nee.
Gelukkig niet :ok:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Nee. Ik ben blij dat ik niet bij jou in de buurt woon.
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Pak-de-bal schreef:
Kijk daar twijfel ik dan weer geen moment aan :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik geloof het wel hoor, maar ik geloof ook dat die man maar wat zegt met dat gebemoei. Natuurlijk loopt die man niet ook nog eens in de avond drie uur met die oude bes en een gezwel kan heel bewust daar blijven omdat er niets meer aan gedaan wordt bij zo'n oude hond. Dan is het aankijken tot de hond aangeeft te lijden.

Daarnaast kan het natuurlijk best dat het teveel van het goede is een flinke ronde te lopen nog met dat oudje, er zijn ook genoeg mensen die met 30 graden nog fietsen. Als je elke dag uren met de hond loopt in een wat drukker bevolkte plaats heb je heel wat te vertellen. Het zal best wel wat aangespekt worden hier en daar, maar ik geloof wel dat PDB vreemde portretten treft op haar wandelingen.

Wel uitkijken PDB dat je niet een keer een flinke mep op je achterwerk krijgt. Tegenwoordig heb je mannetjes die ook vrouwen slaan. Sommigen vinden dat zelfs lekker :eek:

Anne
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

starfleet schreef:Tegenwoordig heb je mannetjes die ook vrouwen slaan. Sommigen vinden dat zelfs lekker :eek:
Die had je vroeger ook al en sommige vrouwtjes vinden dat zelfs wel lekker. :mrgreen:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

starfleet schreef:Wel uitkijken PDB dat je niet een keer een flinke mep op je achterwerk krijgt. Tegenwoordig heb je mannetjes die ook vrouwen slaan. Sommigen vinden dat zelfs lekker :eek:

Anne
Die mannetjes of die vrouwen?

:F:
Afbeelding
Pak-de-bal

fenneke schreef:
Pak-de-bal schreef: oh ja, hij zei nog , dat ik geen verstand van honden had :roll:
als je hier alleen maar zit te zeiken, :roll: dan graag :

Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Pak-de-bal schreef:
fenneke schreef:
als je hier alleen maar zit te zeiken, :roll: dan graag :

Afbeelding
Je snapt er weer eens niks van :boos:

De grap zit 'm nou juist in niet steeds hetzelfde plaatje!!!!

:F:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Zulke mensen kom ik hier gelukkig niet tegen. En als ik zoiets zou zien wat jij beschrijft, dan zou ik die eigenaar er ook op hebben aangesproken. Niet meteen veroodelend, maar wel zo in de trant van "Wat hangt die buik laag van die basset? Hoort dat zo?" En als de eigenaar dan duidelijk zit te ouwenelen, dan zou ik hem daar ook op aanspreken.
doggy

Ja en als hij zegt van...ik weet het niet...

Dan zou ik hem de mogelijkheden vertellen en dat het allicht beter is om naar de DA te gaan.
balls & bones
Actief

Ongelezen bericht door balls & bones »

Nou woon in toch in den haag... maar ja... misschien ben ik wel iemand van dat rare soort mensen en besef ik het zelf niet.... ik zie ze in elk geval maar weinig.
fenneke
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
fenneke schreef:
als je hier alleen maar zit te zeiken, :roll:
wie ik :smile: :smile:

dat kan er maar een :smile2: :smile2:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Geloof me, een hond die niet meer wil/kan en die los is zal nooit en te nimmer meer mee lopen met zijn baas hoor. Dus het kan er voor jou erg en mishandeld uit zien, maar zolang de hond zelf nog mee loopt is er niets aan de hand toch????
Heb ook mensen mee gemaakt die gingen lopen met hun roedel en die een hele oude ertussen hadden lopen. Hun woonden in de polder en liepen waar geen verkeer was. Die hond was soms eerder thuis (dan liep hij een stukje mee en ging weer terug naar huis en wachte daar) of soms veel later (liep hij het rondje op zijn gemak). Ieder zijn/haar eigen ding hoor!

Die man trekt zich weinig aan van mensen zoals jij. Ik heb me het altijd wel aan getrokken. Sem (vorige sint) is het laatste half jaar alleen nog maar van de buren naar ons thuis gelopen en weer terug. De rest heeft hij doorgebracht op zijn eigen terrein waar hij een paar keer per dag zijn rondjes liep, wat liep te waken en zo'n 20 uur per dag sliep. Hij was wel gewoon gelukkig met zijn leven en zijn beperkingen. Maar liep langzaam en stram. Hierdoor liep ik ook niet meer met hem omdat ik dus ook allerlei opmerkingen kreeg (kregen we ook van mensen als hij gewoon lekker rond liep in de tuin). Eigenlijk stom dat ik naar hun luisterde, want als "eigenaar" (was ik dan niet) kan je vele malen beter zien dan een buitenstaander of je hond het wel/niet leuk vind zo'n wandeling :wink:
Pak-de-bal

boxersien schreef:Geloof me, een hond die niet meer wil/kan en die los is zal nooit en te nimmer meer mee lopen met zijn baas hoor. Dus het kan er voor jou erg en mishandeld uit zien, maar zolang de hond zelf nog mee loopt is er niets aan de hand toch?

dit zag er niet uit als gezellig en lopen en volgen, maar meer als voortslepen en gaan liggen als hij bij de baas eindelijk was :jank:

die man moest hem weer helpen met optillen
Hij was wel gewoon gelukkig met zijn leven en zijn beperkingen. Maar liep langzaam en stram. Hierdoor liep ik ook niet meer met hem omdat ik dus ook allerlei opmerkingen kreeg (kregen we ook van mensen als hij gewoon lekker rond liep in de tuin). Eigenlijk stom dat ik naar hun luisterde, want als "eigenaar" (was ik dan niet) kan je vele malen beter zien dan een buitenstaander of je hond het wel/niet leuk vind zo'n wandeling :wink:
waarom?.. als hij toch gelukkig was? die mensen zagen dat tòch anders dan de eigenaar, hoor :wink:

een vreemde is veel meer objectiever dan de baas, die nog zoveel wil doen. :19:
doggy

@PDB

Wat heb jij tegen die man gezegd??
Hoe heb je hem benaderd??
Heb je hem advies gegeven??

Wie weet is die hond ziek en weet hij dat en bezorgt hij haar een leuke dag......
Pak-de-bal

starfleet schreef:Wel uitkijken PDB dat je niet een keer een flinke mep op je achterwerk krijgt. Tegenwoordig heb je mannetjes die ook vrouwen slaan. Sommigen vinden dat zelfs lekker :eek:
ja, maar dan merk je het wel, en dan bind ik snel in :wink:

maar ik kan het niet laten er iets van te zeggen, wat in mijn ogen niet hoort
doggy

doggy schreef:@PDB

Wie weet is die hond ziek en weet hij dat en bezorgt hij haar een leuke dag......
Aloah, PDB.... :mrgreen:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Gut, als je mijn ouwe Lab ziet sjokken zou je er ook wat van zeggen ban ik bang.
Maar als ze een konijntje ziet gaat ze opeens nog verrekte hard.
Madam is vandaag 10 geworden, ze wordt een echte oude dame, maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt om dr thuis te laten....
En bemoeiallen die denken dat ze de hond beter kennen dan ik krijgen een grote mond. Over het algemeen weet ik heel best wat e wel een niet kan, en wordt daar keurig rekening mee gehouden...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

fenneke schreef:
:smile:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Om je vraag te beantwoorden: ik kom zulke dingen eigenlijk nooit tegen.
Ik zie alleen met deze hitte af en toe alsnog mensen met hun honden fietsen, maar ja.

Denk je niet dat er een mogelijkheid is dat die man je gewoon ook zit te stangen? Ik merk dat mensen aan de waarheidsgetrouwheid twijfelen van je verhaal, maar ervan uitgaande dat het klopt, je zult heus wel gezien hebben dat die hond doodop was, vooral met dit weer wil dat wel.
Maar eerlijk gezegt: als iemand zo wijsneuzerig zou doen bij mij en mijn hond zou ik ook sarcastisch andere dingen vertellen :19:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Ik ken deze man toevallig ook. Hij heeft meer bassets gehad en nu 2 jonge hondjes. Het is een hele aardige man en ik ben het niet met je eens dat hij zijn honden niet goed zou verzorgen! Deze honden hebben nou eenmaal ook de bouw niet waardoor het al snel zielig lijkt. Daarnaast kan dat gezwel iets heel anders zijn en heb je je niet te bemoeien met iemand. Je zou het hooguit kunnen vragen wat er aan de hand is omdat je er wat van vind. Ook is het zo dat als je deze honden als vloerkleedjes gaat gebruiken krijg je weer hele andere klachten.

Mijn oudste hond heeft namelijk helemaal geen heup meer, door 2 breuken moest de kunstheup eruit gehaald worden, dus zij loopt enorm kreupel omdat ze geen gewricht meer heeft en volledig met haar bijna 13 jaar op bespiering loopt. Ik kreeg 3 weken geleden in Ockenburg ook van iemand te horen, net even iets te hard gezegd zodat ik het net zou horen; die hond zouden ze in moeten laten slapen :evil: En Terry ploft vrolijk het water in. Echt dat raakte me zo op mijn ziel want ze weet helemaal niet door wat voor een hel wij vorig jaar hiermee gegaan zijn samen met onze da. Dus om zo te oordelen zonder dat je weet hoe/wat vind ik te ver gaan. Sommige mensen komen naar me toe en vragen gewoon hoe/wat en daar kan ik begrip voor opbrengen en als ik dan uitleg hoe/wat vinden ze in ene keer gezien wat er gebeurt is dat het helemaal zo slecht nog niet gaat.
Pak-de-bal

doggy schreef:@PDB

a nu herken ik u weer , dat was voor uw oude hond
b. gewoon net zoals de eerste keer een paar maanden geleden
c. dat heb ik al geschreven: een 2de keer alleen met hem , een klein blokje om lopen en de ander 3 nu meenemen.

hij zei, dat hij kerngezond was
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Pak-de-bal schreef:
fenneke schreef:

"
Kom zelden rare mensen tegen op wandelingen oh en ik loop ook overal en nergens in Den haag te wandelen :mrgreen:
Pak-de-bal

Cindy de Wolf schreef:Ik ken deze man toevallig ook. Hij heeft meer bassets gehad en nu 2 jonge hondjes. Het is een hele aardige man en ik ben het niet met je eens dat hij zijn honden niet goed zou verzorgen! Deze honden hebben nou eenmaal ook de bouw niet waardoor het al snel zielig lijkt. Daarnaast kan dat gezwel iets heel anders zijn en heb je je niet te bemoeien met iemand. Je zou het hooguit kunnen vragen wat er aan de hand is omdat je er wat van vind. Ook is het zo dat als je deze honden als vloerkleedjes gaat gebruiken krijg je weer hele andere klachten.

Mijn oudste hond heeft namelijk helemaal geen heup meer, door 2 breuken moest de kunstheup eruit gehaald worden, dus zij loopt enorm kreupel omdat ze geen gewricht meer heeft en volledig met haar bijna 13 jaar op bespiering loopt. Ik kreeg 3 weken geleden in Ockenburg ook van iemand te horen, net even iets te hard gezegd zodat ik het net zou horen; die hond zouden ze in moeten laten slapen :evil: En Terry ploft vrolijk het water in. Echt dat raakte me zo op mijn ziel want ze weet helemaal niet door wat voor een hel wij vorig jaar hiermee gegaan zijn samen met onze da. Dus om zo te oordelen zonder dat je weet hoe/wat vind ik te ver gaan. Sommige mensen komen naar me toe en vragen gewoon hoe/wat en daar kan ik begrip voor opbrengen en als ik dan uitleg hoe/wat vinden ze in ene keer gezien wat er gebeurt is dat het helemaal zo slecht nog niet gaat.
ik ken jou ook, jij bent gedragstherapeute van honden, zei je toen, dacht ik ? :denken:

Ik heb je een hele tijd niet meer gezien in Ockenburg, ben je er wel nog?

Die man heeft nu 2 jonge honden inderdaad , waar hij het tempo dus op stemt, dus snel doorlopen :roll:

en hij houdt die 2 aan de lijn, omdat ze tòch maar steeds weglopen, dat si ook niet erg een ervaringsman op hondengebied te noemen,
want dàn doe je toch iets fout :wink:

ik ken er ook een paar, die deze honden gewoon kùnnen los laten lopen :ok:
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Het zou me niet verbazen als dat gezwel gewoon een piemel blijkt te zijn :wink:
Afbeelding

So Sweet :I:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Pak-de-bal schreef:
Cindy de Wolf schreef:Ik ken deze man toevallig ook. Hij heeft meer bassets gehad en nu 2 jonge hondjes. Het is een hele aardige man en ik ben het niet met je eens dat hij zijn honden niet goed zou verzorgen! Deze honden hebben nou eenmaal ook de bouw niet waardoor het al snel zielig lijkt. Daarnaast kan dat gezwel iets heel anders zijn en heb je je niet te bemoeien met iemand. Je zou het hooguit kunnen vragen wat er aan de hand is omdat je er wat van vind. Ook is het zo dat als je deze honden als vloerkleedjes gaat gebruiken krijg je weer hele andere klachten.

ik ken jou ook, jij bent gedragstherapeute van honden, zei je toen, dacht ik ? :denken:

Ik heb je een hele tijd niet meer gezien in Ockenburg, ben je er wel nog?

Die man heeft nu 2 jonge honden inderdaad , waar hij het tempo dus op stemt, dus snel doorlopen :roll:

en hij houdt die 2 aan de lijn, omdat ze tòch maar steeds weglopen, dat si ook niet erg een ervaringsman op hondengebied te noemen,
want dàn doe je toch iets fout :wink:

ik ken er ook een paar, die deze honden gewoon kùnnen los laten lopen :ok:
Nee ik ben geen gedragstherapeut, ik heb wel een behoorlijk aantal jaar les gegeven bij Van Stratum.
Kennen doe je mij niet, ik heb je mss 3 keer gezien en we hebben slechts 1 keer een paar woorden gewisselt. Ja natuurlijk ben ik er nog alleen ik loop tegenwoordig op hele andere tijden en ja ik kom deze bewuste man met enige regelmaat za/zo ochtend rond 07.15 tegen als het bos nog betrekkelijk rustig is. En het is niet zo gek dat hij ze aan de lijn houdt, het is toch een andere slag hond daarnaast zijn het nog zeer jonge hondjes, allebei nog geen jaar. Ik heb met mijn munsterlander, toch even een heel stuk meer jachtpassie dan de stabij ook weleens staan te stampvoeten. Die heeft het loslopen ook moeten verdienen. Een vriendin van mij heeft ook een munsterlander en deze loopt ook altijd aan de lijn. Ockenburg of losloopgebieden in en rondom Den Haag zijn klein en daar kan je nu eenmaal geen echte loper hebben want die brengt zowel zichzelf als zijn omgeving in gevaar. Wellicht als ze wat ouder zijn. En vergeet niet dat de ene hond de ander niet is ook al zijn ze dan toevallig van hetzelfde ras. Ga alleen maar eens kijken bij de goldens wat voor tweedeling er is.
Bij de Munsterlandervereniging staan ze met regelmaar versteld hoe goed Jesse van mij luistert tijdens een gezamenlijke wandeling, maar ik heb ook weleens dtaan te stampvoeten als ze zonodig toch weer achter wild aan moest gaan dat is echt niet in een jaartje zo gekomen.
Ik vind dat je over deze man veel te hard oordeelt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”