dat ligt aan de andere hondFrenk schreef:Ok, om misvattingen te voorkomen:massam schreef:Frenk schreef:Nee. Lola vertoont toch ook geen hond agressie? En zij is toch hoe een goede staff (of pitt) zou moeten zijn? Dan is hondagressie voor een staff dus al een te zware vorm van agressie.massam schreef:ik zie dat niet. ik zie in elke discussie dezelfde misvatting weer en die heeft te maken met interpretatie.
de staffeigenaren hebben het over hondagressie en de anderen over onomkeerbare zware agressie
en zo gaat elke discussie
Voor mij is overigens elke vorm van agressie te zwaar.
(Geval van leven en dood of bij zelfverdediging heb ik het dus niet over. Dan is het in mijn ogen ook geen 'agressie' zoals ik dat begrip zie.)
dit bedoel ik dus.
lola heeft wel degelijk hondagressie. dat ze niet vermoord wil niet zeggen dat er geen agressie isniet vaak, klopt en meestal met reden, maar zeker wel een secreet naar soortgenoten. accepteren ze haar god-zijn dan is het ok in de meeste gevallen zoals ik je eerder al vertelde is lola echt niet voor de zondagmiddagbosbezoekjes.
dat bedoel ik met misvatting. op een andere manier interpreteren van dingen die er gezegd worden omdat "we" een ander indee van de termen hebben.
pdb, bent u aan het snappen?
Stel ze breekt los en komt een hond tegen, wat denk je dan dat er gebeurt?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn neef wil een Amstaff
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Aan het gedrag van die andere hond? Of aan de grootte? Of de sexe?massam schreef:dat ligt aan de andere hondFrenk schreef:Ok, om misvattingen te voorkomen:
Het eerste vind ik vanzelfsprekend en volkomen logisch. De laatste 2 niet.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
gedrag inderdaad.Frenk schreef:Aan het gedrag van die andere hond? Of aan de grootte? Of de sexe?massam schreef:dat ligt aan de andere hondFrenk schreef:Ok, om misvattingen te voorkomen:
een hond met praatjes krijgt wijvengezeik over zich heen (zo noem ik het gehakketak van lola, gericht naast de kop van de ander snauwen alsof ze hem opvreet). trapt ie daarin en accepteerd de andere hond lola's godenstatus dan is het goed, accepteerd de andere hond dan niet dan denk ik dat het mis zou kunnen gaan.
beetje zoals bij alle honden zeg maar.
pup van lola snapt dat perfect. lola hoeft hem maar aan te kijken en hij krijgt een lage houding... dat duurt 3 minuten en dan spelen ze heerlijk met elkaar.
andere kant is de hond van mijn moeder. lola heeft toen ze 12 weken was gigantisch op haar donder gehad van hem, sindsdien heeft ze heilig ontzag voor die oude brombeer.
de laatste tijd is dat ontzag wat minder, maar negeert ze hem volkomen en die 2 leven gemoedelijk bij elkaar als lola daar logeert.
ze kan dus op verschillende manieren reageren maar is wel heel eerlijk vind ik en dat vind ik belangrijk. als er een hond de hele tijd aan haar kont zit te snuffelen mag ze daar van mij wat aan doen. gaten vind ik dan overbodig, maar een flinke waarschuwing vind ik niet meer dan normaal

- Frenk
- Zeer actief
Helemaal mee eensmassam schreef:gedrag inderdaad.Frenk schreef:Aan het gedrag van die andere hond? Of aan de grootte? Of de sexe?massam schreef:dat ligt aan de andere hondFrenk schreef:Ok, om misvattingen te voorkomen:
een hond met praatjes krijgt wijvengezeik over zich heen (zo noem ik het gehakketak van lola, gericht naast de kop van de ander snauwen alsof ze hem opvreet). trapt ie daarin en accepteerd de andere hond lola's godenstatus dan is het goed, accepteerd de andere hond dan niet dan denk ik dat het mis zou kunnen gaan.
pup van lola snapt dat perfect. lola hoeft hem maar aan te kijken en hij krijgt een lage houding... dat duurt 3 minuten en dan spelen ze heerlijk met elkaar.
andere kant is de hond van mijn moeder. lola heeft toen ze 12 weken was gigantisch op haar donder gehad van hem, sindsdien heeft ze heilig ontzag voor die oude brombeer.
de laatste tijd is dat ontzag wat minder, maar negeert ze hem volkomen en die 2 leven gemoedelijk bij elkaar als lola daar logeert.
ze kan dus op verschillende manieren reageren maar is wel heel eerlijk vind ik en dat vind ik belangrijk. als er een hond de hele tijd aan haar kont zit te snuffelen mag ze daar van mij wat aan doen. gaten vind ik dan overbodig, maar een flinke waarschuwing vind ik niet meer dan normaal
(zijn we het toch nog eens geworden in een *vechthondentopic*

-
Mojuan
- Zeer actief
Klinkt echt precies als Julia's gedrag!massam schreef:gedrag inderdaad.Frenk schreef:Aan het gedrag van die andere hond? Of aan de grootte? Of de sexe?massam schreef:dat ligt aan de andere hondFrenk schreef:Ok, om misvattingen te voorkomen:
Alleen is Julia bij veel honden erg onzeker, maar dit merk ik eigenlijk alleen maar aan de riem, als ze losloopt is het precies wat jij beschrijft over Lola.

- pammetje
- Zeer actief
geef me eens 1 goede reden waarom bob geen goede vertegenwoordiger is van het rasFrenk schreef:Ik zou met geen van beiden fokken, want het zijn beiden geen goede vertegenwoordigers van het ras.pammetje schreef:ik heb al vaker hier gehoord dat ik dus blijkbaar een slecht voorbeeld heb van een staff
mijn bobje
bobje is geweldig tegen kinderen, hij is geweldig tegen mensen en hij is geweldig tegen teven
alleen reuen moet hij niet
hij zal er zelf niet naar toe gaan
hij komt naast me zitten als hij een reu aan ziet komen
maar komt er een reu bij zijn teven of in zijn vierkante meter dan zit diegene fout
en pakt hij die direct
kan ik waarschuwen wat ik wil, helpt niet
ik kan wel hem direct weer laten stoppen door hem te roepen, maar hij moet een keer happen.
Ik kan hier heel makkelijk mee omgaan als mensen hun honden bij zich houden.
baukje daarintegen negeert alle honden
geeft er niks om
kijkt ze meestal nog niet aan en loopt ze straal voorbij
maar dit is een hondje met veel angst
Ze zit de hele dag in de bench te bibberen als je al een keer foei zegt
ik zou dan liever met bob fokken als met baukje
Ik fok met geen van beide omdat ze andere problemen hebben maar ik bedoel bij wijze van spreken
Verder moet Bob gemuilkorfd worden
en geef me dan tegelijk maar eens 1 reden aan waarom bob gemuilkorft moet worden

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- pammetje
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
- pammetje
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
Een tijdje terug liep ik snacht's op een stikdonker binnendoor paadje, toen een AmStaff vanaf een ander pad op, een aangelijnde, Lola afvloog. Een brul v.d eigenaar ( en meerdere van Lola ) en hij was net zo snel weg als hij gekomen was.pammetje schreef:en het enigste wat niet rastypisch is
is dat bob direct loslaat als ik het zeg
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- pammetje
- Zeer actief
beste frenk
je bent anders altijd zo vlug
krijg ik nog antwoord op mn vraagjes?
geef me eens 1 goede reden waarom bob geen goede vertegenwoordiger is van het ras
en geef me dan tegelijk maar eens 1 reden aan waarom bob gemuilkorft moet worden
geef me eens 1 goede reden waarom bob geen goede vertegenwoordiger is van het ras

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Frenk
- Zeer actief
Moet af en toe ook gewerkt wordenpammetje schreef:beste frenk
Maar goed, daar gaat íe:
Als Lola van Mascha is hoe een goede staff in elkaar zit, dan voldoet jouw Bobje :N: daar niet aan.
Muilkorf: hij grijpt zonder waarschuwing!
Had je overigens ook kunnen vinden als je gelezen had

- pammetje
- Zeer actief
ik denk dat jij dus echt niet weet wat een staff isFrenk schreef:Moet af en toe ook gewerkt wordenpammetje schreef:beste frenk
en geef me dan tegelijk maar eens 1 reden aan waarom bob gemuilkorft moet worden![]()
Maar goed, daar gaat íe:
Als Lola van Mascha is hoe een goede staff in elkaar zit, dan voldoet jouw Bobje :N: daar niet aan.
Muilkorf: hij grijpt zonder waarschuwing!
Had je overigens ook kunnen vinden als je gelezen had
bob valt niet in de rasbeschrijving omdat ie los laat als ik dat zeg
ook al is ie in gevecht
Den dat als je mijn hond moet muilkorven
dat je heel veel reuen kunt gaan muilkorven
ik heb een roedel
en andere reuen moeten bij ZIJN teven uit de buurt blijven
denk dat dit niet meer als normaal gedrag is

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Frenk
- Zeer actief
pammetje schreef:ik denk dat jij dus echt niet weet wat een staff is
Daarom haalde ik ook Mascha's beschrijving van Lola aan
ook al is ie in gevecht
Jammer dat 'ie niet even je toestemming vraagt alvorens erop te duiken....
Je punt?
ik heb een roedel
In onze roedel thuis is mijn moeder de baas.Alle honden kijken naar haar en als zij het goedkeurd is het goed. Jammer voor de reuen, maar ze zullen het moeten accepteren

- pammetje
- Zeer actief
je kunt een reu niet met een teefje vergelijkenFrenk schreef:pammetje schreef:ik denk dat jij dus echt niet weet wat een staff is
ook al is ie in gevecht
Je punt?
ik heb een roedel
In onze roedel thuis is mijn moeder de baas.Alle honden kijken naar haar en als zij het goedkeurd is het goed. Jammer voor de reuen, maar ze zullen het moeten accepteren
daarom kun je niet alleen lola aanhalen
ik ken lola niet persoonlijk om te weten of lola helemaal in de rasbeschrijving past (al denk ik wel anders zou mascha niet fokken met lola)
omdat bob zo goed luisterd is alle schade tot nu toe beperkt gebleven
bob heeft meer wonden van andere honden gehad dan dat hij heeft aangebracht (tot nu toe alleen wat haar gespugd)
Als bob niet zou luisteren zoals hij deed dan zou hij nooit meer los lopen.
maar dan nog doe ik hem geen muilkorf om
Ik doe alles wat ik kan zodat bob niets kan doen
Als dat wil zeggen een klein hondje wegschreeuwen (desnoods schoppen) doe ik dat.
zie ik geen andere uitweg pak ik hem zelfs op, omdat ik niet wil dat hij zelfs die eerste hap uitdeelt.
maar ja deze discussie heb ik al vaker gevoerd met je
weet je wat je moet doen
als je nu een keer 2 donkere staffies en een bullmastiff ziet lopen
moet je heel vlug omdraaien
want misschien ben ik het wel
en wie weet heel misschien schiet jouw hondje dan wel los, want je weet maar nooit
en dan heel misschien luisterd jouw hondje dan niet
en heel misschien vliegt ie dan wel recht in mijn roedel
ja en dan heel misschien heeft bob dan wat haren in zn bek
omdat ie dan ff moet happen

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Frenk
- Zeer actief
In een normale (in tegenstelling tot asociale) wereld zou jouw Bob nooit aanleiding hebben om mijn hond te bijten. Die is namelijk nooit agressief en ook nooit een gevaar.pammetje schreef:je kunt een reu niet met een teefje vergelijkenFrenk schreef:pammetje schreef:ik denk dat jij dus echt niet weet wat een staff is
ook al is ie in gevecht
Je punt?
ik heb een roedel
daarom kun je niet alleen lola aanhalen
ik ken lola niet persoonlijk om te weten of lola helemaal in de rasbeschrijving past (al denk ik wel anders zou mascha niet fokken met lola)
omdat bob zo goed luisterd is alle schade tot nu toe beperkt gebleven
bob heeft meer wonden van andere honden gehad dan dat hij heeft aangebracht (tot nu toe alleen wat haar gespugd)
Als bob niet zou luisteren zoals hij deed dan zou hij nooit meer los lopen.
maar dan nog doe ik hem geen muilkorf om
Ik doe alles wat ik kan zodat bob niets kan doen
Als dat wil zeggen een klein hondje wegschreeuwen (desnoods schoppen) doe ik dat.
zie ik geen andere uitweg pak ik hem zelfs op, omdat ik niet wil dat hij zelfs die eerste hap uitdeelt.
maar ja deze discussie heb ik al vaker gevoerd met je
weet je wat je moet doen
als je nu een keer 2 donkere staffies en een bullmastiff ziet lopen
moet je heel vlug omdraaien
want misschien ben ik het wel
en wie weet heel misschien schiet jouw hondje dan wel los, want je weet maar nooit
en dan heel misschien luisterd jouw hondje dan niet
en heel misschien vliegt ie dan wel recht in mijn roedel
ja en dan heel misschien heeft bob dan wat haren in zn bek
omdat ie dan ff moet happen
(tot nu toe zeg ik er heel eerlijk bij)
Dat jij de roedel binnenlopen al een een goede reden vindt om te bijten verteld me heel veel over jou
En inderdaad wij hebben die onderwerp al vaker besproken met elkaar en ik kan vol opluchting zeggen dat ik het nooit met jou eens zal kunnen worden
Dus dikke doei en hopen voor jou dat mensen zoals ik het nooit voor het zeggen krijgen (alhoewel ik als ik over die plannen van Verburg lees goede hoop heb dat dat sneller kan gebeuren dan jij wenselijk acht

- Frenk
- Zeer actief
Mensen die onuitgelokte agressie niet categorisch afzweren neem ik niet langer serieus. SorryValerie schreef:Tja meningen verschillen he waarmee je moet fokken. Al vind ik het wel erg knap dat iemand die niets van een ras afweet, wel weet met welke karakters je moet fokken.
Persoonlijk zou ik niet fokken met een sbt reu die terug te roepen is terwijl hij oog in oog staat met een uitdager.

- Valerie
- Zeer actief
Ah dat nam ik jou ook nietFrenk schreef:Mensen die onuitgelokte agressie niet categorisch afzweren neem ik niet langer serieus. SorryValerie schreef:Tja meningen verschillen he waarmee je moet fokken. Al vind ik het wel erg knap dat iemand die niets van een ras afweet, wel weet met welke karakters je moet fokken.
Persoonlijk zou ik niet fokken met een sbt reu die terug te roepen is terwijl hij oog in oog staat met een uitdager.
- Frenk
- Zeer actief
Uitdaging.... Brrrr... Van dat soort teksten lopen de koude rillingen over mijn rug.... Echt 100.000 X liever een hond die naar het gedrag van de nieuwkomer én de reactie van zijn roedelleider kijkt wat er moet gebeuren met een 'gast' dan een sociaal gemankeerde hond die als een soort dommekracht er meteen maar inbeukt zonder na te denkenValerie schreef:Ah dat nam ik jou ook nietFrenk schreef:Mensen die onuitgelokte agressie niet categorisch afzweren neem ik niet langer serieus. SorryValerie schreef:Tja meningen verschillen he waarmee je moet fokken. Al vind ik het wel erg knap dat iemand die niets van een ras afweet, wel weet met welke karakters je moet fokken.
Persoonlijk zou ik niet fokken met een sbt reu die terug te roepen is terwijl hij oog in oog staat met een uitdager.Even voor jouw geruststelling een echte stafford (waar ik naar streef) ziet jouw pluizebolletje niet zo snel als uitdaging hoor.
Laat me uw hond zien en ik zeg u wat u bent

- Valerie
- Zeer actief
Jij noemt het sociaal gemankeerd, ik noem het eigen initiatiefFrenk schreef:Uitdaging.... Brrrr... Van dat soort teksten lopen de koude rillingen over mijn rug.... Echt 100.000 X liever een hond die naar het gedrag van de nieuwkomer én de reactie van zijn roedelleider kijkt wat er moet gebeuren met een 'gast' dan een sociaal gemankeerde hond die als een soort dommekracht er meteen maar inbeukt zonder na te denkenValerie schreef:Ah dat nam ik jou ook nietFrenk schreef:Mensen die onuitgelokte agressie niet categorisch afzweren neem ik niet langer serieus. SorryValerie schreef:Tja meningen verschillen he waarmee je moet fokken. Al vind ik het wel erg knap dat iemand die niets van een ras afweet, wel weet met welke karakters je moet fokken.
Persoonlijk zou ik niet fokken met een sbt reu die terug te roepen is terwijl hij oog in oog staat met een uitdager.Even voor jouw geruststelling een echte stafford (waar ik naar streef) ziet jouw pluizebolletje niet zo snel als uitdaging hoor.
Van mij mag je mijn hond zien hoor, mijn dametje is socialer dan menig ander hond die hier buiten losloopt. Kan ik daaruit afleiden dat ik zelf ook erg aardig ben?
-
Pak-de-bal
sinds wanneer worden honden als " uitdaging" in de strijd gegooid?Valerie schreef: Ah dat nam ik jou ook nietEven voor jouw geruststelling een echte stafford (waar ik naar streef) ziet jouw pluizebolletje niet zo snel als uitdaging hoor.
die tijd zijn we allang voorbij, dat was de tijd van Napoleon
toen Bordeaux doggen de paarden van de Engelse cavalerie moesten doden
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 29 jul 2008 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Valerie
- Zeer actief
Jij had laatst toch wat over hondentaal geleerd? Dan weet je toch dat honden elkaar onderling uit kunnen dagen? Of zeg ik nu iets compleet nieuws voor je? Ach je bent nooit te oud om te leren hePak-de-bal schreef:sinds wanneer worden honden als " uitdaging" in de strijd gegooid?Valerie schreef: Ah dat nam ik jou ook nietEven voor jouw geruststelling een echte stafford (waar ik naar streef) ziet jouw pluizebolletje niet zo snel als uitdaging hoor.
![]()
![]()
- Valerie
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
Knap hoor, zeker bij honden uit 1 gezin, met totaal verschillende karakter's.Frenk schreef:Uitdaging.... Brrrr... Van dat soort teksten lopen de koude rillingen over mijn rug.... Echt 100.000 X liever een hond die naar het gedrag van de nieuwkomer én de reactie van zijn roedelleider kijkt wat er moet gebeuren met een 'gast' dan een sociaal gemankeerde hond die als een soort dommekracht er meteen maar inbeukt zonder na te denkenValerie schreef:Ah dat nam ik jou ook nietFrenk schreef:Mensen die onuitgelokte agressie niet categorisch afzweren neem ik niet langer serieus. SorryValerie schreef:Tja meningen verschillen he waarmee je moet fokken. Al vind ik het wel erg knap dat iemand die niets van een ras afweet, wel weet met welke karakters je moet fokken.
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Bewust gekocht bij een broodfokker, ondanks waarschuwingen. Dat maakt idd een indruk, welke laat ik even in het midden.Martijn schreef:Nee, mensen die vlug-vlug even een pupje met een erfelijke handicap op de kop tikken..die maken indruk.Frenk schreef:
Mensen die onuitgelokte agressie niet categorisch afzweren neem ik niet langer serieus. Sorry
~

~
~

~
-
Pak-de-bal
ja, maar dat weet ik niet, ...."een pluizebol niet zo snel als uitdaging" hoe weet je dat dan ?Valerie schreef:Jij had laatst toch wat over hondentaal geleerd? Dan weet je toch dat honden elkaar onderling uit kunnen dagen? Of zeg ik nu iets compleet nieuws voor je? Ach je bent nooit te oud om te leren hePak-de-bal schreef:sinds wanneer worden honden als " uitdaging" in de strijd gegooid?Valerie schreef: Ah dat nam ik jou ook nietEven voor jouw geruststelling een echte stafford (waar ik naar streef) ziet jouw pluizebolletje niet zo snel als uitdaging hoor.
![]()
![]()
.. een vraagje volgt hieruit:;
hóe kom jij ineens TUSSEN de hondentaal te staan dan?
denk jij als een hond?
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 29 jul 2008 23:47, 2 keer totaal gewijzigd.
- Valerie
- Zeer actief
Ja Pak, ik ben zelf een hond. Ik heb leren typen op de pc, lukt aardig he?Pak-de-bal schreef:ja, maar dat weet ik niet, ...."een pluizebol niet zo snel als uitdaging" hoe weet je dat dan ?Valerie schreef:Jij had laatst toch wat over hondentaal geleerd? Dan weet je toch dat honden elkaar onderling uit kunnen dagen? Of zeg ik nu iets compleet nieuws voor je? Ach je bent nooit te oud om te leren hePak-de-bal schreef:sinds wanneer worden honden als " uitdaging" in de strijd gegooid?Valerie schreef: Ah dat nam ik jou ook nietEven voor jouw geruststelling een echte stafford (waar ik naar streef) ziet jouw pluizebolletje niet zo snel als uitdaging hoor.
![]()
![]()
die tijd zijn we allang voorbij, dat was de tijd van Napoleon![]()
.. een vraagje volgt hieruit:;
hóe kom jij ineens TUSSEN de hondentaal te staan dan?![]()
denk jij als een hond?
- Frenk
- Zeer actief
De keuze voor een hond zegt wel degelijk iets over de baas. Dat kun je toch niet werkelijk ontkennen? Waar gaan anders al die topics van "welke hond past bij mij" over?Martijn schreef:Frenk schreef: Laat me uw hond zien en ik zeg u wat u bent
Dank u.
Dat het maar duidelijk is dat het er om gaat om de eigenaar te kunnen categoriseren. De honden aan beide kanten van de agressie interesseren je geen fluit. Het gaat je om het waarde-oordeel.
Het interesseert me geen ruk wat jij over mij denkt op basis van welke honden ik heb. Ze komen ook zo lekker overeen.
En ik heb in alle topics tot nu toe op zeer genuanceerde wijze gediscussieerd over wat ik versta onder agressie. Ik blijf maar uitleggen waar ik het precies over heb. Als jij dan vindt dat het mij alleen maar om het waarde-oordeel gaat. Prima joh.

- Frenk
- Zeer actief
Broodfok zie je ook in zeer hoge mate bij de zichzelf op de borstkloppende rasfokkers, dus kom bij mij niet aan met dat gezeik. En Frenk heeft geen erfelijke afwijking die aan zijn geboorteplek te linken valt, maar ik neem het jullie niet kwalijk dat jullie dat niet wetenChione schreef:Bewust gekocht bij een broodfokker, ondanks waarschuwingen. Dat maakt idd een indruk, welke laat ik even in het midden.Martijn schreef:Nee, mensen die vlug-vlug even een pupje met een erfelijke handicap op de kop tikken..die maken indruk.Frenk schreef:
Mensen die onuitgelokte agressie niet categorisch afzweren neem ik niet langer serieus. Sorry
En Frenk is met zeer veel zorg uitgezocht, op karakter en uitstraling. Tot nu toe wordt alles wat we in hem zagen bewaarheid
Ik zou hem morgen weer meenemen, het is een fantastisch bijzonder hondje