Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doen jullie met je honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Wat doen jullie met je honden

Ongelezen bericht door alm@ »

met dit broeierige weer?
Hier ga ik s'morgens een half uurtje het bos in en s'middags om een uur of 5 ga ik naar een kanaal in de buurt, zet mijn stoel aan de oever en laat ze lekker een uur zwemmen en poedelen. Overdag doe ik verder niks met ze, ze liggen voor pampus in de tuin :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

smorgens vroeg een snuffelroute en s`middags naar de boom tegenover het huis die moet tenslotte ook water hebben :wink:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

S@ndr@ schreef:smorgens vroeg een snuffelroute en s`middags naar de boom tegenover het huis die moet tenslotte ook water hebben :wink:
Bij mij idem. Ze liggen verder ook de hele dag voor pampus.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested

Ongelezen bericht door senna03 »

Nu ik met Milo ivm zijn hechtingen het water niet kan opzoeken ga ik 's avonds laat een lange wandeling met ze maken. Aangelijnd helaas, want wil niet het risico nemen dat tie alsnog een sloot in duikt...Verder liggen ze hier de hele dag voor pampus. Soms willen ze zelfs overdag het liefst nog een plasrondje overslaan....
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Mazzel gaat de hele dag lekker mee op de boot en als we niet met de boot gaan dan ligt ie lekker in de tuin en lopen we savonds wat langer.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Buster had er vandaag niet zo veel last van. het was hier wel warm maar ook af en toe bewolkt.
ik loop dan wat minder ver dan normaal en laat hem als hij wil zwemmen. dat wil hij meestal wel en dan koelt ie ook weer af.
s`avonds meestal even naar een park. dan loopt hij los. ( tenzij hij soms in een niet-luister bui is. dan gaat hij weer vast. en dat gebeurd soms nog 1 maal per week)
maar als hij los is rent hij toch wel veel.

ik kijk naar hem, of hij veel hijgt. ook als hij slomer gaat lopen dan krijgt hij het warm. hij geeft het zelf wel goed aan.
als hij het warm krijgt laat ik hem zwemmen en dan gaan we naar huis.

dus conclusie: minder ver wandelen en meer zwemmen :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

's Ochtends vroeg uurtje naar het bos (alhoewel dat voor Saar toch al te warm is eigenlijk, Vera rent toch wel :roll: :wink: ), daar is een enorme prutvijver waar met name Vera zich graag instort, en dan rond een uur of 16:30 naar de schaduwvlakte hier om de hoek of naar het poldermeertje.
Tussendoor naar de overkant voor een plas, en 's avonds een laatste plas/poep rondje.

Komende dagen misschien weer eens heel vroeg strand proberen, na mijn lekke band avontuur vorige week was de zin opeens een stuk minder geworden :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Moos op 28 jul 2008 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

's Avonds rond 8 uur maak ik een rondje van een uur. Verder gewone rondjes, van kwartier tot half uur... Voor juul maakt het verder weinig uit, ze wilt eigenlijk altijd uitgelaten worden :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

In het weekend ben ik 's ochtends en aan het eind van de middag er op uit getrokken (naar het water). Vandaag ben ik eerder van m'n werk weggegaan om nog even met Bram naar de Gravenbol te gaan. Op de dagopvang zitten ze nu maar kort buiten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

's Morgens en 's avonds een rondje van een 15 a 20 minuten, 's middags even een klein rondje van ca 10 minuten.
Ik heb een bak met water in de tuin gezet, maar Rico wil er niet in. Ik zet hem na de wandeling er even in, dan drinkt hij wat en stapt er weer uit. Ik hoef dus niet zo'n geweldige schelp voor hem te kopen. is niet aan hem besteed.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Quasar is compleet lusteloos met dit weer, dus een lange wandeling vindt hij niet eens leuk nu.
Tsuki wil wel maar mag niet met die korte astmatische snuit.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als ik uit bed kom even een klein poep en plas rondje aan de dijk. En dan lekker doen waar ze zin in hebben, koel plekje zoeken om te liggen.

Vaak s'avonds nog even een langere ronde. Of lekker zwemmen!
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Zelfs mét handicap is Frenk niet moe te krijgen.... Pffff... Meneer is het zoooo niet eens met de bench- en lijnrust. :boos: Erg vermoeiend :mrgreen:
Afbeelding
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Ben in Frankrijk op vakantie met de honden is hier vandaag 32 graden geweest en nu is t nog warm.
Ik zit gelukkig in het huis van mn schoonouders en we hebben een zwembad aan huis Dylan vind het af en toe wel lekker om daarin te zwemmen en dat mag natuurlijk Diva ligt te slapen in de shaduw.
Achter het huis is een stroompje met ijskoud water en daar loop ik savonds met ze gaan ze daar lekker in.
Verder doe ik niks met ze heel af en toe gooi ik savinds een balletje.
Sochtend slaap ik uit en smiddags is het echt te warm om wat te doen dus dan maar savonds.
Ze zijn hier overginds gewend om maar 1 maal per dag te lopen.
Verder hebben we hier genoeg tuin,evenals thuis, om de rest van e dag zich te vermaken.
Ze lopen de hele dag los hier en zijn lekker honkvast gelukkig.

Gr Gemma
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

de bejaarde doggen laat ik lekker met rust , alleen Eagle gaat even naar het bos.
De nakers vermaken zich heerlijk op de wei , wel dompel ik ze af en toe ff onder water.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

S'ochtends een half uurtje met de honden naar het water, de rest van de dag korte rondjes door de wijk. En s'avonds als het bijna donker is gaan ze nog een uurtje in de tuin. Ze liggen hier heel de dag te luieren met dit warme weer.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

's Morgens om 7.00 u naar het bos, 's avonds zo laat mogelijk nog een keer, verder laat ik ze lekker hun eigen plek zoeken, ofwel in de tuin waar altijd volop schaduw is, ofwel in de gang, de koelste plek hier in huis.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib maakt die hitte niks uit, die wil gewoon alsnog lekker wandelen en achter stokjes aan rennen. Binnen slaapt hij vooral, maar als je met een balletje of een stokje aan komt zetten is hij (zoals altijd) gelijk weer wakker. :roll: :mrgreen:

Leia heeft wel echt last van de hitte en ligt overdag ook eigenlijk de hele tijd voor pampus. Meestal staat ze wel klaar als ik Shibs riem pak en ik neem haar dan ook wel mee, maar ze heeft er op een gegeven moment toch wel een beetje spijt van. :wink:

Ik ben zelf helaas niet zo'n voorstander van het water aangezien ik dan de godganse tijd word gestoken door dazen en ander vliegend tuig met gigantische, rode, pijnlijke, jeukende bulten als gevolg. :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Niks. Wij doen niks. Ze gaan naar buiten, lopen even het water in en we lopen 10 minuutjes en dan liggen ze lekker nat weer plat. Dus geen lange wandelingen en geen geren. Eva heeft een gigantisch dikke vacht op het moment en zij blijft erin als ik haar laat gaan. Dapper en Cleo willen niks. :wink:
Afbeelding
Hugo 09-07
Vaste gebruiker

heet weer

Ongelezen bericht door Hugo 09-07 »

Hier ook niet anders, meneer vindt de hitte ook niet prettig.
In de ochtend een wandeling en in de avond.
Tussendoor de beroemde schelp :wink:, hier succes verzekerd!
lekker afkoelen in het water dus overdag en dan is hij wel in voor een spelletje.
Rondje in de middag is veel korter maar daarvoor in de plaats dus veel water plezier.

Gr!
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik wandel wat vroeger 's ochtends en wat later 's avonds en zoek vooral water en/of bosrijk gebied op. Het strand 's avonds laat is trouwens ook heel goed te doen. :ok:
Ik wandel dus niet per se minder maar ga niet overdag in de bloedhitte lopen. Dan liggen ze vooral heel veel in de tuin, in de schaduw van de kastanje.
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier wil boris 's ochtends maar 5 minuten en daarna naar huis en eten. Hij is dat gewend en wenst niet af te wijken. Hij gaat gewoon niet verder dan normaal en wil naar zijn voerbak. Daarna een uur rust en dan is het al te warm voor hem om nog lekker te lopen. Dus boris loopt voor de rest van de dag om het huis heen en elke 2 uur een plasje voren doen als hij veel drinkt anders houd zijn blaas het niet. En ja, hij is in de tuin zo zindelijk dat hij het dan maar binnen doet :19:
Hij is wel actief 's avonds vanaf 19.00 uur. Dan wat spelen met de bal en 15 minuten lopen. Niet te warm en benauwd? Dan mogen de sinten ook mee en dan speelt hij samen met Sam 's avonds nog een half uurtje met een trektouw e.d. :ok:
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ze geven zelf al heel duidelijk aan geen grote wandeling te willen. Ze ontlasten zich vrijwel direct zodra de gelegenheid daar is en staan dan al omgekeerd met de neus richting huis. Ik heb in plaats van een grote wandeling vanmiddag een kleine wandeling gemaakt en rond 18.00 uur een iets langer piesrondje. En ze zitten lekker binnen waar ze op de koele plavuizen kunnen liggen, wijzelf trouwens ook. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Eigenlijk weinig anders dan andere dagen :mrgreen:
Af en toe maan ik ze rustig aan te doen omdat ik het te warm vind voor geklooi
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Zoveel mogelijk naar het water, vooral 's ochtends en 's avonds, verder niet veel. Ik doe Luka er momenteel niet echt een plezier mee. Hij ligt het liefst op de koude keukenvloer :19:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

De wandelingen rond 12.30 uur en 18.00 uur (en als het echt warm is ook rond 15.00 uur) zijn heel kort en gaan rechtstreeks naar een vieze prutvijver hier vlakbij. Daar duikt Jaymz met alle plezier in. En als hij er weer vies nat uitziet, dan sjokken we weer terug naar huis waar hij lekker ligt te slapen. En hij krijgt met dit weer natuurlijk ook hondenijsjes.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Weinig, veel nat houden, kort lopen
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

's Ochtends vroeg zwemmen of kort rondje bos. Tussen de middag korte plas- en poeppauze. 's Avonds na het eten zwemmen en nog een laatste kort rondje voor het slapen gaan. Fietsen doe ik niet met dit weer.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

's Ochtends een lange wandeling en dan 's avonds weer. Overdag liggen ze hier voor pampus.
Helaas niet zo heel veel ideale zwemplekken in de buurt, want dat zou nu wel ideaal zijn.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Vooral rustig aan. Korte rondjes, beetje hangen aan de waterkant. Ook geen balletjes in het water gooien, ik laat Gol rustig zwemmen voor wat verkoeling. Als het donker word maak ik een wat langere rondje, weer met water in de buurt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”