Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthonden? ik wil de waarheid!!!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

jidde schreef:
Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Ik zie het verband tussen minder of geen hondagressie en onzeker zijn gewoon niet.
Ik ook niet. Geen zekerder hond dan Charles en toch geen spoor van agressie. That's fár beneath him ;-)
Ik wel, kijk is bij duitse herders. Vele zijn giga onzeker (zeg maar gerust angstig) en die lopen met een grote bek. Juist zelfverzekerde honden laten andere met rust, althans, dat is mijn ervaring.
Maar dat toont toch juist weer aan dat niet willen vechten niet per se gepaard gaat met onzeker zijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Ik ook niet. En ik vind ook niet dat onzekerheid met onderdanigheid verwart moet worden. Veel zachte honden zijn wellicht aan de onderdanige kant (alhoewel dat ook niet hoeft volgens mij), maar hoeven zeker niet onzeker te zijn.
Maar Bram is ook niet onderdanig. Geen confrontaties willen is niet gelijk aan zacht en niet gelijk aan onderdanig en niet aan onzekerheid. Er liep overigens vanmiddag ook een heel leuk Staff teefje bij de Gravenbol rond. Vol zelfvertrouwen, maar totaal niet agressief naar honden.
Nee heb je gelijk in, zacht hoeft ook niet gelijk te staan aan onderdanigheid (vandaar ook mijn aanpassing dat dat ook niet hoeft inderdaad :mrgreen: :wink: ).

Ik zie hier met Vera dan weer dat ze tegen veel honden wel onderdanig doet, maar onzeker is ze absoluut niet :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Zoek stok! schreef:
jidde schreef:
Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Ik zie het verband tussen minder of geen hondagressie en onzeker zijn gewoon niet.
Ik ook niet. Geen zekerder hond dan Charles en toch geen spoor van agressie. That's fár beneath him ;-)
Ik wel, kijk is bij duitse herders. Vele zijn giga onzeker (zeg maar gerust angstig) en die lopen met een grote bek. Juist zelfverzekerde honden laten andere met rust, althans, dat is mijn ervaring.
Maar dat toont toch juist weer aan dat niet willen vechten niet per se gepaard gaat met onzeker zijn.
neer eerder andersom heb ik gemerkt, een dominante hond straalt al genoeg uit dat de andere het ook wel uit zijn hoofd laat
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:
jidde schreef:
Nanna schreef:
Absoluut :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

jidde schreef:Frenk, waarom moeten alle honden zijn zoals jouw hondje? Zacht, supersociaal? Ik heb er gewoon weinig mee :19:
Maar stel he, je beweert dat als iemand met een agressieve hond aangelijnd loopt en er breekt een hond uit en die word gebeten, dat het dan die agressieve de schuldige is. Maar andersom wil je toch ook niet dat die agressieve hond losbreekt? waarom mag een sociale hond wel losbreken?
Trouwens, een sociale hond zal toch niet zomaar op een andere hond afrennen of wel :wink: een sociale hond kan prima andere honden inschatten bij wie het wel of niet kan
Jidde, geen enkele hond hoeft te zijn zoals de mijne. Dat zou ik helemaal niet willen. En een losbrekende hond verdient de doodstraf niet. :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

jidde schreef:
Zoek stok! schreef:
jidde schreef:
Nanna schreef: Ik ook niet. Geen zekerder hond dan Charles en toch geen spoor van agressie. That's fár beneath him ;-)
neer eerder andersom heb ik gemerkt, een dominante hond straalt al genoeg uit dat de andere het ook wel uit zijn hoofd laat
Een zelfverzekerde hond. Dominantie bestaat alleen als er een rangorde verhouding is en verschilt ook dan nog van hond tot hond :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
S@ndr@ schreef: de wat zachter honden zijn vaak wat onzekerder,, onzeker honden moet je niet inzettenen voor de fok( wat ik persoonlijk vind eenhond die niet te voorspellen is heel wat erger dan een hond die gewoon last heeft van hond agressie)
Ik geloof hier niet in. Kijk naar Bram, die is in vergelijking met veel andere intacte Kooikerreuen heel makkelijk met honden. Toch is hij totaal niet onzeker. En toevallig zag ik vandaag een volwassen Mechelaar reu die het bijzonder goed deed tussen een heleboel andere honden. Maar nee, zeker niet onzeker of instabiel. Ik zie het verband tussen minder of geen hondagressie en onzeker zijn gewoon niet.
Ik ook niet. En ik vind ook niet dat onzekerheid met onderdanigheid verwart moet worden. Veel zachte honden zijn wellicht aan de onderdanige kant (alhoewel dat ook niet hoeft volgens mij), maar hoeven zeker niet onzeker te zijn.
Ik heb het dan ook niet over de doorsnee hond maar over honden binnen mijn ras.
dus niet over herders of weet ik veel wat, ik spreek NADRUKKELIJK in dit geval allen over wat ik zie binnen dit ras :19:
Baco en Bram zijn nauwelijks met elkaar te vergelijken lijkt me zo :19: om maar een dwarsstraat te noemen
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 28 jul 2008 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Frenk
Zeer actief

Brigitte schreef:
tineke schreef:
Frenk schreef:
Aanlijngebod of niet (je hoeft trouwens niet te schreeuwen :wink: ) Ik vind dat honden die bewezen hebben dat ze zonder aanleiding andere honden grijpen (dus ook als die andere hond totaal geen kwaad in de zin heeft of zelfs nog maar een puppie is :N: ) verplicht zouden moeten worden om voortaan met een muilkorf de straat op te gaan.
Dat ben ik wel met je eens ja ,als een hond ene baasje heeft waarbij het duidelijk is dat die het niet gaat redden zonder muilkorf en dat dit ten koste gaat van andere honden dan ben ik daar zeker wel voor.
Een hond die echt voor de kill gaat of behoorlijke schade kan toebrengen zou ik in ieder geval zelf wel muilkorfen :wink:
Ik vind het eerlijk gezegt wel moeilijk, aan de ene kant denk ik ja idd aan de andere kant dan loop ik dus b.v. (want ik heb geen honden die voor de kill gaan) netjes altijd aangelijnd met mijn hond en dan zou ik die ook nog eens moeten gaan muilkorven vanwege het risico dat er een keer een hond los schiet en naar mijn hond komt of omdat één of andere lapzwans van een eigenaar zijn hond verdomd bij zich te houden en mijn hond die dus weleens (dodelijk) zou kunnen verwonden.

Om maar niet te spreken dat er weleens gemuilkorfde honden gedood zijn omdat ze zich niet konden verweren.

Ik weet het niet wat ik zou doen als ik eerlijk ben :wink:
Ik begrijp dat je het moeilijk zou vinden. Maar wat als die baas nou geen lapzwans is, maar dat Frenk zich echt per ongeluk lostrekt of Vera of welke pup dan ook :19: En als die dan wordt doodgebeten door een hond waarvan de baas weet dat 'ie hondagressief is? :19: :N:

Ik ben er trouwens van overtuigd dat zoiets niet bij jou, bij Mascha of bij Sandra zal kunnen gebeuren, maar wel bij zo'n opgeschoten pubergangsta met een vechthond voor de stoerigheid.

En omdat er nu eenmaal onverantwoordelijke hondenbaasjes zijn moeten we imo maatregelen nemen. Dat de verantwoordelijke hondenbaasjes die niet nodig hebben en het hinderlijk vinden, dat snap ik wel. Maar ik weet niet hoe dat te voorkomen zou zijn :19:
Afbeelding
jidde

Frenk schreef:
Jidde, geen enkele hond hoeft te zijn zoals de mijne. Dat zou ik helemaal niet willen. En een losbrekende hond verdient de doodstraf niet. :ok:
nee maar een hond die op alle honden dendert noem ik niet bepaald het beeld van sociale hond hoor :19:
jidde

Frenk schreef: Een zelfverzekerde hond. Dominantie bestaat alleen als er een rangorde verhouding is en verschilt ook dan nog van hond tot hond :ok:
Wat jij wilt :mrgreen:
Frenk
Zeer actief

jidde schreef:
Frenk schreef:
nee maar een hond die op alle honden dendert noem ik niet bepaald het beeld van sociale hond hoor :19:
Dat is dan ook gelukkig niet het beeld dat ik schets he :ok:

Ik heb het over bijvoorbeeld een Frenk of een Vera of een andere pup die zich onverhoopt lostrekt en blij kwispelend komt buurten.

Een hond die een pup grijpt, da's pas gestoord :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

jidde schreef:
Frenk schreef: Een zelfverzekerde hond. Dominantie bestaat alleen als er een rangorde verhouding is en verschilt ook dan nog van hond tot hond :ok:
Wat jij wilt :mrgreen:
Kan er ook niks aan doen dat het is wat het is :F:
Afbeelding
baileyslover2007
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door baileyslover2007 »

jidde schreef:
Frenk schreef:
mee eens van mij mogen mijn honden niet eens zo afdenderen op andere honden aangezien ik de baas ben en ik bepaal of ze wel of niet van me weg mogen of ze nou los zijn of niet ik ben the leader of the gang hier en ik bepaal. En een pup die niet luisterd laat ik niet los zo breng ik andere namelijk ook niet in een benarde positie, hij of zij heeft nog een heel leven voor zich waarin die wel los zou kunnen .
Laatst gewijzigd door baileyslover2007 op 28 jul 2008 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Frenk schreef:[
die mythe hadden we ook al eens ergens ontzenuwt geloof ik.
een hond die een pup grijpt hoeft helemaal niet gestoord te zijn :19: misschien houdt ie wel gewoon niet van puppys, kan gebeuren
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Frenk schreef:
jidde schreef:
Frenk schreef:

Ik heb het over bijvoorbeeld een Frenk of een Vera of een andere pup die zich onverhoopt lostrekt en blij kwispelend komt buurten.

Nu mijn pup toch genoemd wordt :mrgreen: :wink:
Vera zal niet blij kwispelend komen buurten bij een hond die hond-agressief is. Als ze een vreemde hond ziet kijkt ze altijd eerst even van aan afstandje de boel eens aan, vertrouwt ze het niet helemaal dan loopt ze er niet naartoe. Uitvallende honden aan de riem negeert ze ook, daar wil ze echt niet gezellig op af :wink:

Wel ben ik het ermee eens dat honden die echt direct voor de kill gaan gemuilkorft zouden moeten worden. Pups met een klein plaatje voor de kop hoeven niet de doodstraf te krijgen om te buurten inderdaad.

Een hond die een pup grijpt is overigens niet gestoord. Wel is het gedrag wat je als baas moet weten en daarop moet anticiperen.
Laatst gewijzigd door Moos op 28 jul 2008 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Frenk schreef:[
die mythe hadden we ook al eens ergens ontzenuwt geloof ik.
een hond die een pup grijpt hoeft helemaal niet gestoord te zijn :19: misschien houdt ie wel gewoon niet van puppys, kan gebeuren
Nee, dat kan dus niet gebeuren. Dan kan hij ook nog grommen, blaffen of snauwen.

Meteen grijpen is gestoord :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:
Frenk schreef:
jidde schreef:
Frenk schreef:

Nu mijn pup toch genoemd wordt :mrgreen: :wink:
Vera zal niet blij kwispelend komen buurten bij een hond die hond-agressief is. Als ze een vreemde hond ziet kijkt ze altijd eerst even van aan afstandje de boel eens aan, vertrouwt ze het niet helemaal dan loopt ze er niet naartoe. Uitvallende honden aan de riem negeert ze ook, daar wil ze echt niet gezellig op af :wink:

Een hond die een pup grijpt is overigens niet gestoord. Wel is het gedrag wat je als baas moet weten en daarop moet anticiperen.
Dan lijken Frenk en Vera op elkaar, want Frenk is daar ook te wijs voor.

Maar er zijn voldoende pups anders dan de onzen en die zouden wel kunnen gaan buurten.

Een hond die een pup grijpt zonder hem de kans te geven weg te gaan is overigens wel degelijk gestoord :ok:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Frenk schreef:
Baasje loopt met hondje. Hondje weet zich onverhoopt los te rukken. Hondje komt (hond)agressieve hond tegen. (hond)agressieve hond doet hap.

Dat moet in mijn ogen nooit kunnen gebeuren.

Als je weet dat een hond in staat is om dat te doen of al eens gedaan heeft, dan zie ik maar 1 oplossing, namelijk muilkorven binnen bijvoorbeeld de bebouwde kom.

Mijn hamvraag voor alle verbeten hondenbaasjes die zo fel met mij de discussie aangaan:
Waarom zou je er willens en wetens voor kiezen om te fokken met een hondagressieve hond? Waarom kun je agressie in al zijn vormen en bij alle rassen niet afzweren? Ongeacht hoe vaak het voorkomt?
Baasje loopt met hondje. Hondje weet zich onverhoopt los te rukken. Hondje komt rijdende auto tegen. Auto doet *bots*.

Als je weet dat een auto in staat is om dat te doen of al eens gedaan heeft, dan zie ik maar 1 oplossing, namelijk auto rijden verbieden binnen bijvoorbeeld de bebouwde kom.

Mijn hamvraag voor alle verbeten auto rijders die zo fel met mij de discussie aangaan:
Waarom zou je er willens en wetens voor kiezen om te rijden met een potentieel gevaarlijke machine? Waarom kun je auto rijden in al zijn vormen en bij alle rijdende machine's niet afzweren? Ongeacht hoe vaak het voorkomt?
[/i]
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
S@ndr@
Zeer actief

je zei niet meteen je zei gewoon grijpen, en dat is niet gestoord, dat gaat vaak gepaard met een hoop herrie :19:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

jidde schreef:
Zoek stok! schreef:
jidde schreef:
Nanna schreef: Ik ook niet. Geen zekerder hond dan Charles en toch geen spoor van agressie. That's fár beneath him ;-)
Toch gaat die vlieger niet altijd op. Er zijn nog wel eens hanige (onzekere) puberreuen die een volwassen zelfverzekerde hond tot bijtens toe uitdagen. Zeg ik uit ervaring :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:je zei niet meteen je zei gewoon grijpen, en dat is niet gestoord, dat gaat vaak gepaard met een hoop herrie :19:
Ik heb het altijd gehad over grijpen zonder waarschuwingen vooraf :ok:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Frenk schreef:
jidde schreef:
Frenk schreef:

En een eigenaar die niet oplet daar steken we de vlag voor uit. :ok:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Frenk
Zeer actief

Chione schreef:
Frenk schreef:
Baasje loopt met hondje. Hondje weet zich onverhoopt los te rukken. Hondje komt (hond)agressieve hond tegen. (hond)agressieve hond doet hap.

Als je weet dat een hond in staat is om dat te doen of al eens gedaan heeft, dan zie ik maar 1 oplossing, namelijk muilkorven binnen bijvoorbeeld de bebouwde kom.

Mijn hamvraag voor alle verbeten hondenbaasjes die zo fel met mij de discussie aangaan:
Waarom zou je er willens en wetens voor kiezen om te fokken met een hondagressieve hond? Waarom kun je agressie in al zijn vormen en bij alle rassen niet afzweren? Ongeacht hoe vaak het voorkomt?
Baasje loopt met hondje. Hondje weet zich onverhoopt los te rukken. Hondje komt rijdende auto tegen. Auto doet *bots*.

Als je weet dat een auto in staat is om dat te doen of al eens gedaan heeft, dan zie ik maar 1 oplossing, namelijk auto rijden verbieden binnen bijvoorbeeld de bebouwde kom.

Mijn hamvraag voor alle verbeten auto rijders die zo fel met mij de discussie aangaan:
Waarom zou je er willens en wetens voor kiezen om te rijden met een potentieel gevaarlijke machine? Waarom kun je auto rijden in al zijn vormen en bij alle rijdende machine's niet afzweren? Ongeacht hoe vaak het voorkomt?
[/i]
:smile: erg leuk je poging tot humor, maar je vergelijking gaat op het laatst natuurlijk hardstikke mank... Geeft niks :wink:

Het moet natuurlijk zijn:
Baasje loopt met hondje. Hondje weet zich onverhoopt los te rukken. Hondje komt gepimpte auto met een te zware motor en op slicks tegen. Auto doet *bots*.

Als je weet dat een gepimpte auto met een te zware motor en op slicks in staat is om dat te doen of al eens gedaan heeft, dan zie ik maar 1 oplossing, namelijk auto rijden in gepimte auto's met te zware motoren die rijden op slicks verbieden binnen bijvoorbeeld de bebouwde kom.

Waarom zou je er willens en wetens voor kiezen om te rijden met een potentieel gevaarlijke machine? Waarom kun je auto rijden gepimpte auto's met te zware motroren die op slicks staan in al zijn vormen en bij alle rijdende machine's niet afzweren? Ongeacht hoe vaak het voorkomt?

Je was de nuance even kwijt :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Frenk schreef:
S@ndr@ schreef:je zei niet meteen je zei gewoon grijpen, en dat is niet gestoord, dat gaat vaak gepaard met een hoop herrie :19:
Ja maar dat stond er niet :19:
maar alleen puppen binnen de eigen roedel zijn beschermt, dat wil dus zeggen dat een vreemde pup gewoon als ongewenst gezien kan worden en dus danig behandelt :19:
over dat waarschuwen zullen we het nooit eens worden, want volgens mij is er bijna altijd wel een waarschuwing, of wij die nu zien of niet :wink:
O, k alleen bij sammie niet, hier in de buurt loopt nog zo`n geval kon sammies broertje wel zijn :wink:
flikt precies hetzelfde.
maar meestal is er een waarschuwing, of die door ons wordt opgepikt is een ander verhaal
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Frenk schreef:
Ja maar dat stond er niet :19:
maar alleen puppen binnen de eigen roedel zijn beschermt, dat wil dus zeggen dat een vreemde pup gewoon als ongewenst gezien kan worden en dus danig behandelt :19:
over dat waarschuwen zullen we het nooit eens worden, want volgens mij is er bijna altijd wel een waarschuwing, of wij die nu zien of niet :wink:
O, k alleen bij sammie niet, hier in de buurt loopt nog zo`n geval kon sammies broertje wel zijn :wink:
flikt precies hetzelfde.
maar meestal is er een waarschuwing, of die door ons wordt opgepikt is een ander verhaal
Een pup kan toch nooit een levensgevaarlijke rivaal zijn die coûte que coûte moet worden uitgeschakeld? En dus is 'grijpen' toch een disproportionele reactie?

Maar goed, daar gaan we het inderdaad niet over eens worden. Oh en nog 1 dingetje over die waarschuwingen: ze worden dus ook niet als zodanig herkend door de slachtoffers. :ok:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Frenk, ik weet niet of deze vraag al is gesteld hoor:

Jij hebt gekozen voor jouw hondje. Blijkt een superzacht en sociaal hondje te zijn, maar ook tussen de kleintjes zitten agressieve krengetjes.
Als jouw hondje zou opgroeien en ineens onverdraagzaam zou worden tegenover anderen, zou gaan loeien en blaffen en borstelen aan de lijn, en misschien wel echt agressief gedrag zou vertonen, wat zou je dan doen?

Ik weet dat je deze vraag kan ontkrachten door te zeggen dat jij hebt gekozen voor een hondje met rassen die zachtaardig zijn, maar élke hond kan een maf koppie hebben en onverdraagzaam worden.
Wij weten van tevoren dat we kiezen voor een ras wat er niet om bekend staat goed op te kunnen schieten met anderen, kiezen daar weloverwogen voor en nemen onze verantwoordelijkheden.

Maar als jouw pluizige swiffert ineens een chihuahuakiller zou worden, wat dan?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

hoe weet je dat ga je de conversatie aan met zo`n slachtoffer.
om maar eens over jou wolven te spreken als een pup niet sociaal genoeg is maakt pa hem af :19: zonder pardon de eerste keer dat ie het hol uitkomt, word tie getest,niet goed enkele reis regenboog.

Maar goed zoals gezegd honden zijn geen wolven, en sommige houden niet van pupjes, dan moet je je hond weg houden bij pupjes :wink: het is zo simpel.

en pupjes die zijn nog niet helemaal volmaakt en kunnen de hondentaal nog niet zo goed, neem ik ze niet kwaijk hoor :19:
als ze lang genoeg leven bij een goede baas dan leren ze het wel :mrgreen:
Frenk
Zeer actief

Jinx schreef:Frenk, ik weet niet of deze vraag al is gesteld hoor:

Jij hebt gekozen voor jouw hondje. Blijkt een superzacht en sociaal hondje te zijn, maar ook tussen de kleintjes zitten agressieve krengetjes.
Als jouw hondje zou opgroeien en ineens onverdraagzaam zou worden tegenover anderen, zou gaan loeien en blaffen en borstelen aan de lijn, en misschien wel echt agressief gedrag zou vertonen, wat zou je dan doen?

Ik weet dat je deze vraag kan ontkrachten door te zeggen dat jij hebt gekozen voor een hondje met rassen die zachtaardig zijn, maar élke hond kan een maf koppie hebben en onverdraagzaam worden.
Wij weten van tevoren dat we kiezen voor een ras wat er niet om bekend staat goed op te kunnen schieten met anderen, kiezen daar weloverwogen voor en nemen onze verantwoordelijkheden.

Ik zou een reele vraag nooit op zo'n kinderachtige manier ontwijken :ok: Sterker nog, ik heb hem zelfs al een paar keer uit eigen beweging beantwoord. Ik hoop dat ik dan in staat ben om mijn eigen belang en mijn eigen wensen achter te stellen bij het belang van de meerderheid. Dat betekent dus muilkorven binnen de bebouwde kom of in door honden drukbezochte gebieden. :ok:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Frenk schreef:
Jinx schreef:Frenk, ik weet niet of deze vraag al is gesteld hoor:

Ik zou een reele vraag nooit op zo'n kinderachtige manier ontwijken :ok: Sterker nog, ik heb hem zelfs al een paar keer uit eigen beweging beantwoord. Ik hoop dat ik dan in staat ben om mijn eigen belang en mijn eigen wensen achter te stellen bij het belang van de meerderheid. Dat betekent dus muilkorven binnen de bebouwde kom of in door honden drukbezochte gebieden. :ok:
Waar ontwijk ik die reeële vraag dan op een kinderachtige manier?
Ik vind dat wij onze verantwoordelijkheid gewoon nemen hoor :19:
Bovendien, als er een losgebroken hond op mijn hond af komt rennen zal hij alleen echt agressief kúnnen (let wel, kúnnen want hij heeft nooit gevochten) reageren op een flink maatje, die hem ook aan zou kunnen. Daar ga ik hem niet voor muilkorven want dat zou weleens een doodvonnis kunnen betekenen voor mijn eigen hond.
Kleintjes vindt ie leuk :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:hoe weet je dat ga je de conversatie aan met zo`n slachtoffer.
om maar eens over jou wolven te spreken als een pup niet sociaal genoeg is maakt pa hem af :19: zonder pardon de eerste keer dat ie het hol uitkomt, word tie getest,niet goed enkele reis regenboog. En daar heb ik dan weer geen enkele moeite mee. De natuur is hard, maar dat is hoe het is. De niet voldoende sociale dieren worden uit de genenpool gemieterd. :ok:

Maar goed zoals gezegd honden zijn geen wolven, en sommige houden niet van pupjes, dan moet je je hond weg houden bij pupjes :wink: het is zo simpel.
dus een blije pup met een aanval van bananen in de oren verdient de doodstraf omdat d'Angelo met zijn nieuwste penisverlenging staat te patsen???

en pupjes die zijn nog niet helemaal volmaakt en kunnen de hondentaal nog niet zo goed, neem ik ze niet kwaijk hoor :19:
als ze lang genoeg leven bij een goede baas dan leren ze het wel :mrgreen:
Dat zal vast een hele troost zijn voor het baasje van het doodgebeten pupseltje. Dat 'ie geen goede baas was.... Sjiek hoor :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”