Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn neef wil een Amstaff

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

massam schreef:ik heb het dan over een standaard stafford zoals mijn lola, met een leuk karakter, alles van een staff maar niks teveel of te weinig.

niet zoals mijn sam, maar daar zijn een hoop redenen voor dat hij geworden is zoals hij is en die hebben minder met zijn ras te maken
Mijn neef heeft ook 2 staff/pitt achtige honden. Het zijn absolute schatten. En ze zijn absoluut niet agressief op welke wijze dan ook (wel lomp/overenthousiast trouwens :mrgreen: ). Natuurlijk kunnen ze honden tegenkomen waar het niet mee klikt, maar dat gebeurt elke hondenbaas toch wel eens?

Dat vind ik fantastische, leuke, honden :ok: Maar hij heeft wel een risico genomen. Een risico wat blijft bestaan zolang er nog zoveel mensen zijn die een 'vechthond' wel lekker stoer vinden en de agressie ook nog eens als wenselijk voor het ras wordt gezien.

Daar ben ik het niet mee eens. Net als ik het niet eens ben met te korte neuzen, te kromme poten, teveel rimpels of ander ongemak. (Alleen heb ik van die laatste aandoeningen wel minder last, dat vind ik alleen maar zielig)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

staffs kunnen wel degelijk lomp zijn hoor, maar missen het bord voor de kop wat labs vaak wel hebben en dan inderdaad zoals moos al zegt vooral de reuen.

daarbij noem je in je titel 3 rassen..... de american staffordshire terriër, de staffordshire bull terriër en de american pitbull terriër.

3 verschillende rassen :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Frenk schreef:
massam schreef:ik heb het dan over een standaard stafford zoals mijn lola, met een leuk karakter, alles van een staff maar niks teveel of te weinig.

niet zoals mijn sam, maar daar zijn een hoop redenen voor dat hij geworden is zoals hij is en die hebben minder met zijn ras te maken
Mijn neef heeft ook 2 staff/pitt achtige honden. Het zijn absolute schatten. En ze zijn absoluut niet agressief op welke wijze dan ook (wel lomp/overenthousiast trouwens :mrgreen: ). Natuurlijk kunnen ze honden tegenkomen waar het niet mee klikt, maar dat gebeurt elke hondenbaas toch wel eens?

Dat vind ik fantastische, leuke, honden :ok: Maar hij heeft wel een risico genomen. Een risico wat blijft bestaan zolang er nog zoveel mensen zijn die een 'vechthond' wel lekker stoer vinden en de agressie ook nog eens als wenselijk voor het ras wordt gezien.

Daar ben ik het niet mee eens. Net als ik het niet eens ben met te korte neuzen, te kromme poten, teveel rimpels of ander ongemak. (Alleen heb ik van die laatste aandoeningen wel minder last, dat vind ik alleen maar zielig)
van die HONDagressie heb jij bij normale eigenaren ook geen last. bij randdebielen wel, maar daar had je van elk ras dan een randdebiel heeft wel last mee gehad...
Afbeelding
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

massam schreef:staffs kunnen wel degelijk lomp zijn hoor, maar missen het bord voor de kop wat labs vaak wel hebben en dan inderdaad zoals moos al zegt vooral de reuen.

daarbij noem je in je titel 3 rassen..... de american staffordshire terriër, de staffordshire bull terriër en de american pitbull terriër.

3 verschillende rassen :19:
Je hebt gelijk, ik bedoelde de Amstaff :oops:
Frenk
Zeer actief

massam schreef:
Frenk schreef:

van die HONDagressie heb jij bij normale eigenaren ook geen last. bij randdebielen wel, maar daar had je van elk ras dan een randdebiel heeft wel last mee gehad...
Maar als je de agressie er weer uit fokt, dan kan een randdebiel weer net iets minder kwaad :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

als we alle rassen hetzelfde maken is er geen diversiteit meer :19:

als we het waken uit herders fokken kan ik zonder roepen ook elke boerderij betreden :19: en dat is mens"agressie". wordt heel normaal gevonden, ook door mij.

beetje dubbel niet? :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

massam schreef:als we alle rassen hetzelfde maken is er geen diversiteit meer :19:

als we het waken uit herders fokken kan ik zonder roepen ook elke boerderij betreden :19: en dat is mens"agressie". wordt heel normaal gevonden, ook door mij.

Zonder waarschuwing of provocatie meteen bijten is iets heel anders dan waken.

En ik ben dol op de diversiteit. Maar er is al heel veel diversiteit als je de bewust (hond)agressieve rassen even wegdenkt :mrgreen:

Maar nogmaals mijn vraag: wat is er wenselijk aan agressie in welke vorm dan ook?
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

massam schreef:
Daantje_ schreef:Een lab is toch wel wat makkelijker qua opvoeding dan een Staff? Het gaat denk ik niet om de grootte, meer om dat een staff geen makkelijke hond is.
no f*cking way.

dit is vast een heleboel maar vooral zeer onwaar :ok:

een staff is een heel baasgerichte hond, de gemiddelde lab is tot zijn volweassenheid een hond gerichte hond en dus zeer lastig bereikbaar voor de baas die als enig voordeel heeft dat de lab ziekelijk verslaafd aan eten is :mrgreen:
Nou handig toch, als je zijn lekkerste snoepjes bij hebt dan komtie wel :mrgreen: Nee maar ik snap je wel hoor ;) Ik bedoel eigenlijk, als je niet zo veel ervaring hebt met houden van honden dan is een staff toch geen aanrader?
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

senna03 schreef:Inderdaad, ik vind een lab qua lompheid erg hoog scoren ja. Ik dacht dat een Amstaff ook behoorlijk lomp zou zijn, ivm zijn spierkracht. Maar als dit niet zo is dan mijn excuus. Ik wil het ras echt niet in een kwaad daglicht stellen. Zoals ik al zei, ik vind het prachtige dieren. Ik heb een uitgebreide mail naar mijn neef gestuurd dat hij zich inderdaad goed moet verdiepen in het ras zodat hij weet waar hij aan begint. Wat ik van het ras weet, mede dankzij jullie, heb ik hem verteld. Dit heb ik ook aan zijn moeder gestuurd en zij neemt mijn verhaal heel serieus en zal ook nog met haar zoon gaan praten. Ik ben benieuwd.
Dat is al positief. :ok: Misschien is een AmStaff wel een leuke hond voor hun, maar sowieso, als men voor een hond gaat altijd eerst info zoeken etc etc, voor je tot aanschaf overgaat. Hopenlijk gaan ze dat ook doen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
M@scha
Zeer actief

Frenk schreef:
massam schreef:als we alle rassen hetzelfde maken is er geen diversiteit meer :19:

Zonder waarschuwing of provocatie meteen bijten is iets heel anders dan waken.

En ik ben dol op de diversiteit. Maar er is al heel veel diversiteit als je de bewust (hond)agressieve rassen even wegdenkt :mrgreen:

Maar nogmaals mijn vraag: wat is er wenselijk aan agressie in welke vorm dan ook?
zoals jij het zegt hoort het niet bij een staff.

dat er veel zo zijn klopt. dat is prutsfokkerij en moet tegengehouden worden maar mag niet als leidraad voor het ras gezien worden.

een staff gaat geen uitdaging uit de weg. staat in de standaard. dat is echt niet zomaar overal bovenop klappen.

bij sam koppel ik zijn overdreven agressief gedrag ook echt aan zijn gezondheid wat zijn gedrag een tic gegeven heeft door verschillende oorzaken.

de agressie tegenover soortgenoten heeft geen voordeel zoals jij het bedoeld.

wel maakt het de staff zoals hij is en is vooral de tweedeling tussen gedrag naar mensen en honden een belangrijke eigenschap.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Daantje_ schreef:
massam schreef:
Daantje_ schreef:Een lab is toch wel wat makkelijker qua opvoeding dan een Staff? Het gaat denk ik niet om de grootte, meer om dat een staff geen makkelijke hond is.
no f*cking way.

dit is vast een heleboel maar vooral zeer onwaar :ok:

een staff is een heel baasgerichte hond, de gemiddelde lab is tot zijn volweassenheid een hond gerichte hond en dus zeer lastig bereikbaar voor de baas die als enig voordeel heeft dat de lab ziekelijk verslaafd aan eten is :mrgreen:
Nou handig toch, als je zijn lekkerste snoepjes bij hebt dan komtie wel :mrgreen: Nee maar ik snap je wel hoor ;) Ik bedoel eigenlijk, als je niet zo veel ervaring hebt met houden van honden dan is een staff toch geen aanrader?
ik heb al gezegd dat ik de engelse stafford een goede ""beginnershond" vind
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Frenk schreef:
massam schreef:
Frenk schreef:

Maar als je de agressie er weer uit fokt, dan kan een randdebiel weer net iets minder kwaad :ok:
Randdebielen kunnen 'altijd' kwaad doen met een hond, tenzij ze een ienimini hondje of hondje van de Bart Smit hebben.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:
Chione schreef:
Randdebielen kunnen 'altijd' kwaad doen met een hond, tenzij ze een ienimini hondje of hondje van de Bart Smit hebben.
Niet helemaal waar. Geef een randdebiel een Setter of een Deerhound, en hij zal NOOIT een hond hebben die grommend voor hem staat, klaar om aan te vallen. Integendeel, deze rassen gaan kapot als je ze ophitst en het worden angstige karikaturen van zichzelf.
Dat bedoel ik inderdaad :ok:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:
Chione schreef:
Niet helemaal waar. Geef een randdebiel een Setter of een Deerhound, en hij zal NOOIT een hond hebben die grommend voor hem staat, klaar om aan te vallen. Integendeel, deze rassen gaan kapot als je ze ophitst en het worden angstige karikaturen van zichzelf.
Ja dat is nou het ras verschil, ik vind een angstige staff dus absoluut niet gewenst :mrgreen: Ik heb zelf ook een angsthaasje en ik ben gek op haar hoor daar niet van. Maar ik vind het niet bij een staff horen. Als ze daardoor sneller agressief worden, tja so be it.
M@scha
Zeer actief

Martijn schreef:
Nanna schreef:Uitschieters naar welke kant dan ook zijn in onze overvolle maatschappij niet wenselijk.

Honden zijn, volgens onze overvolle maatschappij, sowieso niet wenselijk want die poepen en die blaffen.

Wat kan mij de overvolle maatschappij rotten?
Ik zorg ervoor dat ik geen overlast veroorzaak.
Wat ik binnen die grenzen van overlast uitspook gaat verder niemand iets aan, laat staan "de maatschappij" waar ik me nooit voor opgegeven heb.
zoiets ja :mrgreen:

met het rode als enige waar mensen wat mee van doen hebben en mij op aan kunnen spreken als dit anders zou zijn wat niet zal gebeuren :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

massam schreef:zoals jij het zegt hoort het niet bij een staff.

dat er veel zo zijn klopt. dat is prutsfokkerij en moet tegengehouden worden maar mag niet als leidraad voor het ras gezien worden.

een staff gaat geen uitdaging uit de weg. staat in de standaard. dat is echt niet zomaar overal bovenop klappen.

bij sam koppel ik zijn overdreven agressief gedrag ook echt aan zijn gezondheid wat zijn gedrag een tic gegeven heeft door verschillende oorzaken.

de agressie tegenover soortgenoten heeft geen voordeel zoals jij het bedoeld.

wel maakt het de staff zoals hij is en is vooral de tweedeling tussen gedrag naar mensen en honden een belangrijke eigenschap.
Oké, dan begrijp ik denk ik wat je bedoelt. En dan heeft het ras dus te leiden onder z'n negatieve agressieve imago, waardoor prutsbaasjes voor de stoer een vechthond kopen bij die prutsfokkers.

Ik vind een zelfverzekerde hond ook erg prettig, dus dat geen uitdaging uit de weg gaan, daar kan ik me veel bij voorstellen. Ik houd persoonlijk ook van zelfverzekerde, baasgerichte honden met een flinke 'will to please'. (zoals Nanna's dansende deerhound bijv. :wink: of mijn eigen kleine ventje, of de spaanse asielzoekert van mijn ouders)

Maar in mijn ogen verlaagt een écht zelfverzekerde hond zich juist niet tot agressie. Agressie is een zwaktebod van een sociaal gemankeerde hond (of mens). Pas als er écht aanleiding toe is, zal een zelfverzekerde hond agressie vertonen en dan ook nog maar voor zó lang als die agressie nuttig is.

En dus niet zoals Moos beschrijft op een nietsvermoedende hond klappen die gewoon maar ergens staat te snuffen. Dát is gewoon simpelweg niet goed te praten. Het spijt me voor de hondenbaas die een hond heeft die dat wel doet. Maar, het is echt géén normaal of natuurlijk gedrag.

En dat blijft voor zolang het van toepassing is mijn belangrijkste punt (en meteen de dealbreaker waarom ik nooit een dergelijke hond zou willen), de onvoorspelbare agressie. Dat blijf ik iets onnatuurlijks en ongewensts vinden, wat er door (stomme) mensen ingebracht is. Ik weet natuurlijk niet of je dat er weer uit zou kunnen krijgen en tegelijkertijd het zéér mensgerichte kunt behouden :19:

Nogmaals de volwassen (!) niet agressieve exemplaren vind ik echt heel erg leuk, maar het risico is me te groot dat het toch anders uitpakt. En er lopen mij veel te veel onervaren of onkundige of ongeinteresseerde hondenbaasjes rond die niet opgewassen zijn tegen het karakter van een dergelijke sterke hond.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ben ik met je eens maar dat heb ik je al een aantal keer verteld...

als ik iemand met een staff zie loop ik ook om :19: ik ben niet achterlijk...

niet om de hond, maar om de baas waarvan ik aan zijn kop niet kan zien of ie snapt wat er in zijn hondje zit :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind geen enkele angstige hond gewenst ;-)
Ik vind ook geen enkele agressieve hond gewenst, buiten dan de bewakers van terreinen.
Honden hoeven voor mij echt niet huppelend met mandjes met bloemen door de wei te springen, iedere tegenliggerhond huilend van geluk in de armen vallend. Dat is ook onzin.
Ik ben gewoon heel erg voor NORMAAL hondengedrag. Uitschieters naar welke kant dan ook zijn in onze overvolle maatschappij niet wenselijk.
Ik denk persoonlijk dat angst en deze vorm van agressie juist heel erg dicht tegen elkaar aanliggen...
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:Wat ik binnen die grenzen van overlast uitspook gaat verder niemand iets aan, laat staan "de maatschappij" waar ik me nooit voor opgegeven heb.
Dus jij bepaalt wat de grenzen zijn, wat overlast is, wat wenselijk is of niet.

Omdat je je niet "opgegeven" hebt voor "de maatschappij"???

Wauw.

Hoe heerlijk om ze egocentrisch in het leven te kunnen zstaan.

Jij als centrum van alles en je hoeft je nergens iets van aan te trekken, als jij in al jouw wijsheid hebt besloten dat iets onzin is.

Heel volwassen en sociaal! :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:Neem eens een wijntje ;-) Misschien ben je daarna wat minder obstinaat. :mrgreen:
Feit is gewoon dat je in een drukke samenleving waar iedereen op elkaars lip zit snel gezeik hebt. Die RAD is er niet voor niets gekomen.
En ik vind dat we nu alles op alles moeten stellen om wéér gezanik te voorkomen. Dus niet dat alle Staffs maar opgeruimd moeten worden, maar doe dan als vereniging je best en probeer het zó te sturen dat de allerscherpste kanten er van af gaan.
Want wat schiet je eigenlijk op met een hond die buiten alles wat een piemel en ballen heeft wil verscheuren, zonder welke reden dan ook. :19:

Maar ja, dan krijg je tegengas want als je de scherpe kanten eraf fokt (wat bij zoveel rassen is gebeurd) dan schijn je ineens verkniptelingen te krijgen.
Mijn reet.
Ze willen gewoon niet van hun schuimende in de riem hangende idioten af, want dat staat zo lekker stoer. :19:

Maar goed, we wachten rústig af wat de regering dan uiteindelijk wel voor ons zal regelen. En denk erom dat dat niet best zal zijn, daar ben ik nu al van overtuigd.
Ik ben het met je reet eens :F:

Nee, zonder gekheid. Ik zou wel eens willen weten waarom je in de fokkerij van de Staffs en Pittjes niet de nadruk kunt leggen op die exemplaren die wel stabiel en sociaal zijn?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Frenk schreef:
Nee, zonder gekheid. Ik zou wel eens willen weten waarom je in de fokkerij van de Staffs en Pittjes niet de nadruk kunt leggen op die exemplaren die wel stabiel en sociaal zijn?
Omdat de fokkerij dat sowieso vaak niet doet, bij welk ras dan ook :wink: Ik verbaas me er bij veel rassen over dat er gewoon doorgefokt wordt met angstige of agressieve honden. Hondagressieve Labrador reuen bijvoorbeeld die populair zijn als dekreu. En ja, ook bij de 'goede' fokkers.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef: Die RAD is er niet voor niets gekomen.

feitelijk onjuist :wink:

de RAD is gebaseerd op 3 incidenten. 3 teveel, dat klopt. maar wel door media etc opgehypt tot de RAD.
En ik vind dat we nu alles op alles moeten stellen om wéér gezanik te voorkomen. Dus niet dat alle Staffs maar opgeruimd moeten worden, maar doe dan als vereniging je best en probeer het zó te sturen dat de allerscherpste kanten er van af gaan.
Want wat schiet je eigenlijk op met een hond die buiten alles wat een piemel en ballen heeft wil verscheuren, zonder welke reden dan ook. :19:
helemaal mee eens
Maar ja, dan krijg je tegengas want als je de scherpe kanten eraf fokt (wat bij zoveel rassen is gebeurd) dan schijn je ineens verkniptelingen te krijgen.
Mijn reet.
Ze willen gewoon niet van hun schuimende in de riem hangende idioten af, want dat staat zo lekker stoer. :19:
een idiote uitspraak die kant nog wal slaat bij verantwoorde hondeneigenaren
Maar goed, we wachten rústig af wat de regering dan uiteindelijk wel voor ons zal regelen. En denk erom dat dat niet best zal zijn, daar ben ik nu al van overtuigd.
inderdaad, daarom fok ik minimaal tot de evaluatie over 5 jaar niet
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Frenk schreef:
Martijn schreef:Wat ik binnen die grenzen van overlast uitspook gaat verder niemand iets aan, laat staan "de maatschappij" waar ik me nooit voor opgegeven heb.
Dus jij bepaalt wat de grenzen zijn, wat overlast is, wat wenselijk is of niet.

Omdat je je niet "opgegeven" hebt voor "de maatschappij"???

Wauw.

Hoe heerlijk om ze egocentrisch in het leven te kunnen zstaan.

Jij als centrum van alles en je hoeft je nergens iets van aan te trekken, als jij in al jouw wijsheid hebt besloten dat iets onzin is.

Heel volwassen en sociaal! :ok:
jij zult nooit last hebben van een dapper of 1 van mijn honden al moesten we elkaar op 30 cm passeren.

daar gaat het om.

ik wens niet alle ellende te gaan dragen van mensen die last hebben van klootvolk dat toevallig hetzelfde ras heeft dat ik heb.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:
Nanna schreef:
Mijn reet.
een idiote uitspraak die kant nog wal slaat bij verantwoorde hondeneigenaren

Bij verantwoorde eigenaren slaan alle negatieve uitlatingen betreffende welk ras dan ook altijd kant noch wal ;-)
Het gaat om degenen die het verpesten voor een ras. En dat zijn er bij de Staffachtigen, vergeleken bij andere rassen, helaas héél veel. :jank:
nee, je merkt er veel meer van dan bij andere rassen, dát is het probleem. niet het aantal want dat geloof ik niet.

ik denk dat er veel meer kloterige hussel-eigenaren zijn om maar een voorbeeld te noemen.

verantwoorde eigenaren zijn wel degenen die erover willen discussiëren en op die manier alles op hun bord krijgen alsof het de schuld van die eigenaren is.
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

massam schreef:ik heb al gezegd dat ik de engelse stafford een goede ""beginnershond" vind
Heb ik niet gelezen, maar ik ken verder nog niet alle honden persoonlijk en ik moet nog veel leren wat dat betreft ;) maar nu weet ik dat ook iig!
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:
Frenk schreef:
Hohoho. Ik heb nooit gezegd dat ze niet stabiel en sociaal zijn.
Waar ik tegen ageer is die volkomen contextloze hondagressie.
Ik bedoel dat de exemplaren die contextloze hondagressie ten toon spreiden niet stabiel of sociaal zijn.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Frenk schreef:
Omdat de fokkerij dat sowieso vaak niet doet, bij welk ras dan ook :wink: Ik verbaas me er bij veel rassen over dat er gewoon doorgefokt wordt met angstige of agressieve honden. Hondagressieve Labrador reuen bijvoorbeeld die populair zijn als dekreu. En ja, ook bij de 'goede' fokkers.
Daar heb je een punt! Het zou bij alle rassen ongewenst moeten zijn.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:
Frenk schreef:
Ik bedoel dat de exemplaren die contextloze hondagressie ten toon spreiden niet stabiel of sociaal zijn.
Dat weet ik niet. Ik denk best dat de Pitbull die in de pit zijn tegenstander vlot om zeep helpt thuis bèst een heel aaardige hond kan zijn die leuk met de kindertjes speelt.
Een hond die 'zomaar' agressie vertoont tegenover andere honden kan thuis nog zo'n geoede babysitter zijn... vertrouwen doe ik 'm niet meer.

En "gewoon" sociaal of stabiel vind ik hem ook niet. Hij is dan context afhankelijk sociaal en stabiel. Dus wel thuis, maar niet in de openbare ruimte :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ben ik het mee eens nanna.

zoals mijn sam is gewoon niet ok. ik vind dat dat echt niet kan. ligt trouwens niet aan zijn fokker, daar ben ik van overtuigd, alleen al omdat ik een deel van de 20 broers en zussen van sam ken en die stuk voor stuk gezond en redelijk relaxed zijn.

helaas is het voor sommigen wel de standaard waar ze mee fokken en die moeten ze aan de hoogste boom hangen.

over lola's fokker kan ik heeeeel veel negatiefs zeggen, maar met lola en wat andere honden van die fokker die ik ken zit het wel goed met het karakter.

lola wordt giftig en gaat sneppen als honden haar irriteren, en dat mag ze van mij omdat ik weet dat ze eerlijk is. wind ze zich op over dingen die ik niet het corrigeren waard vind (honden die blaffen langs de flyballbaan vindt ze hoogst irritant) dan zeg ik doe eens kalm en dan is het ook ok. bijna altijd.

zo is een pittig hondje leuk en makkelijk te handelen met toch het karakter wat een staff moet hebben
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:
Frenk schreef: Hij is dan context afhankelijk sociaal en stabiel. Dus wel thuis, maar niet in de openbare ruimte :19:
Nou, als je dat weet is er toch niets aan de hand? ;-)
Mijn Whippet is thuis volledig te vertrouwen en luistert prima, in het bos echter zoeft ze, ondanks mijn eventuele geroep, achter de konijnen aan.
Hangt dus ook helemaal van de context af.

Met contexloos bijten bedoel ik meer een andere hond grijpen terwijl er totaal geen aanleiding was. Puur bijten óm het bijten.
Je wéét, vanwege het ras, dat dat kan gebeuren. Het is voorspelbaar.Maar daarom vind ik dus niet dat je dat tegenwoordig maar moet accepteren. Dat je dus in de fok heel langzaam richting socialer, (normaler, zo u wenst) gedrag moet gaan bewegen.
Als je het ras tenminste nog een toekomst gunt.
Dat bedoel ik dus ook. :ok:

Om verwarringen te voorkomen: ik vind honden die bijten om het bijten niet sociaal of stabiel en dus onwenselijk. Die zouden wat mij betreft uitgesloten moeten worden voor de fok. Ongeacht welk ras het betreft.
(en ik heb het dus niet over afmaken, maar over uitsluiten van de fok)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”