Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthonden? ik wil de waarheid!!!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Frenk schreef:
S@ndr@ schreef:je hebt altijd te maken met andere honden die niet leuk zijn, of jouw hond niet leuk vinden, en die bevinden zich onder alle rassen :19:
daar is niets nieuws aan, en kan altijd gebeuren
Nou, Sandra, ook daar ligt natuurlijk wel een nuance.

Er is een verschil tussen honden die 'toevallig' zo uitpakken en honden die erop gefokt zijn/worden.

Dat eerste kan bij ieder ras en bij ieder baasje gebeuren. Het tweede vind ik een uiterst kwalijke en onwenselijke zaak. Vanuit historisch perspectief allemaal te plaatsen, maar als wij mensen ze zo kunnen creëren, dan kunnen we het er ook weer uitfokken. :19:

Het is onnatuurlijk en in onze maatschappij sociaal onwenselijk gedrag.

Ik begrijp dat je heel erg kunt vallen op dat uitermate mensgerichte, maar ik snap niet dat je blij kunt zijn met agressie van welke vorm dan ook.

Het is volkomen tegennatuurlijk!
Kijk die nuance maakt eigenlik geen reet uit :19:
happen is happen, en bij honden die afentoe eens happen is het altijd raak, want je verwacht het niet(doet ie anders nooit hoor) :pffff:
ik en heel veel eigenaren kennen hun honden en houden er rekening mee
en er zijn maar weinig honden eigenaren die hun hond keer op keer ergens op laten klappen hoor als ze het weten.

en jij met je onnatuurlijk :ugh: het feit ligt er gewoon. punt
hoe vaak is jouw hond al opgevreten door een andere hond :19: volgens mij nog helemaal nooit :roll:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hanneke schreef:Vanuit dat perspectief vraag ik me dan wel eens af wat het dan precies is wat dergelijke hondenrassen voor de mensen die er voor kiezen zó bijzonder maakt dat ze dit soort dingen erbij nemen.
Ik vraag me dat ook weleens af hoor. De mensvriendelijkheid wordt geroemd, maar er zijn toch veel meer rassen die heel mensvriendelijk zijn en veel minder hondagressie hebben. Maar zoveel mensen zoveel smaken. Ik snap net zo goed ook niet waarom iemand kiest voor een notoire jager. En zo zijn er ook genoeg mensen die zich afvragen waarom iemand kiest voor een hond die niet zo vriendelijk is tegen onbekenden (zoals mijn hond).

Zo lang mensen hun verantwoordelijkheid nemen, hoeft er met geen enkel ras een probleem te ontstaan. Maar ja, laten we eerlijk zijn, de meeste mensen kunnen de verantwoordelijkheid voor hun eigen daden al niet eens aan, laat staan die voor hun hond. En dan krijg je dus wel honden die de schrik van de buurt zijn. In mijn buurt zijn dat twee Engelse Staffs (die inmiddels verhuisd zijn) en een Duitse Herder. En woon je in een buurt waar veel idioten met 'vechthonden' lopen, dan kan ik me goed voorstellen dat je daar goed de balen van hebt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

S@ndr@ schreef: ik en heel veel eigenaren kennen hun honden en houden er rekening mee
en er zijn maar weinig honden eigenaren die hun hond keer op keer ergens op laten klappen hoor als ze het weten.
En toch zijn die er genoeg hoor, alleen laten ze hun hond niet op jouw honden klappen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
S@ndr@ schreef: ik en heel veel eigenaren kennen hun honden en houden er rekening mee
En toch zijn die er genoeg hoor, alleen laten ze hun hond niet op jouw honden klappen :wink:
Ik kan er zo een paar noemen in de buurt hier :N: :mrgreen:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik kan er zo een paar noemen in de buurt hier :N: :mrgreen:
tja :idea: ik kom ze niet tegen :smile: gek he
trouwens met mijn vorige hondje ook niet hoor :19: met 1 keer was het gewoon duidelijk dit lukt niet klaar :ok:

Ik ga toch eens een topic openen over honden en rassen die NOOIT op andere honden klappen :idea:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

S@ndr@ schreef:
Frenk schreef:
S@ndr@ schreef:je hebt altijd te maken met andere honden die niet leuk zijn, of jouw hond niet leuk vinden, en die bevinden zich onder alle rassen :19:
daar is niets nieuws aan, en kan altijd gebeuren
Nou, Sandra, ook daar ligt natuurlijk wel een nuance.

Er is een verschil tussen honden die 'toevallig' zo uitpakken en honden die erop gefokt zijn/worden.

Dat eerste kan bij ieder ras en bij ieder baasje gebeuren. Het tweede vind ik een uiterst kwalijke en onwenselijke zaak. Vanuit historisch perspectief allemaal te plaatsen, maar als wij mensen ze zo kunnen creëren, dan kunnen we het er ook weer uitfokken. :19:

Het is onnatuurlijk en in onze maatschappij sociaal onwenselijk gedrag.

Ik begrijp dat je heel erg kunt vallen op dat uitermate mensgerichte, maar ik snap niet dat je blij kunt zijn met agressie van welke vorm dan ook.

Het is volkomen tegennatuurlijk!
Kijk die nuance maakt eigenlik geen reet uit :19:
happen is happen, en bij honden die afentoe eens happen is het altijd raak, want je verwacht het niet(doet ie anders nooit hoor) :pffff:
ik en heel veel eigenaren kennen hun honden en houden er rekening mee

en jij met je onnatuurlijk :ugh: het feit ligt er gewoon. punt
hoe vaak is jouw hond al opgevreten door een andere hond :19: volgens mij nog helemaal nooit :roll:
Ik heb ergens anders al eens verteld over 1 van onze labradors die door 2 gestoorde Rotties is gegrepen. Ervaringsdeskundig ben ik dus wel.

Daarnaast laat bijvoorbeeld Lieke haar Cody ook nergens zomaar 'opklappen' en heeft zij ook geen houding van "dat doet 'ie anders nooit".

De nuance zit 'm in of je het van te voren kon weten cq of er willens en wetens op gefokt wordt of niet.

Waarom zou je er in godsnaam op tegen zijn om agressie als onwenselijk te verklaren en eruit te fokken????? :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef: tja :idea: ik kom ze niet tegen :smile: gek he
trouwens met mijn vorige hondje ook niet hoor :19: met 1 keer was het gewoon duidelijk dit lukt niet klaar :ok:
Ze zijn er in ieder geval wel :wink: Ook trouwens soms met bazen die echt totaaaaal geen idee lijken te hebben van hun hond, die elke keer weer zeggen "nouuu fikkie, doe nou niet zo lelijk!"
Zo'n fikkie wilde de bazen ook per se kennis laten maken met Vera van 8 weken, nou ik was bereid die hond zelf op mijn schoenzool te nemen voordat die kennis zou gaan maken met Vera :pffff: :N:
Maar de bazen leken er echt van overtuigd dat het een goed plan was (Vera was ondertussen al met de staart tussen de poten achteruit aan het deinzen, is de enige keer dat ik haar dat heb zien doen bij een andere hond, ra ra hoe zou dat komen, maar die bazen zagen er echt niks ergs in).
Ik ga toch eens een topic openen over honden en rassen die NOOIT op andere honden klappen :idea:
Dat wordt vast een heeel gezellig topic :smile:
Laatst gewijzigd door Moos op 28 jul 2008 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hanneke schreef:Vanuit dat perspectief vraag ik me dan wel eens af wat het dan precies is wat dergelijke hondenrassen voor de mensen die er voor kiezen zó bijzonder maakt dat ze dit soort dingen erbij nemen.
Ik kan geen oordeel geven over een staffie maar een fila is tenslotte ook niet altijd even makkelijk.
Orson was zo'n hond die weg moest bij visite en waar je ook buiten goed moest opletten wat hem benaderde al was hij zelf in eerste instantie niet de agressor hij was wel in staat hinderlijk,in zijn visie dan :wink: , gedrag direct af te straffen.
Dat heeft inderdaad gevolgen en ik heb er dus voor gekozen om heel vroeg in de ochtend te gaan wandelen zodat hij toch van zijn vrijheid kon genieten en niemand last van hem had.
Met visite deed ik hem zonder problemen even apart daar heb ik nooit geen moeite mee gehad en hijzelf ook niet.
Op zich kon hij ook mee met forumwandelingen of met groepen honden hoor maar onbekend hield ik hem vast en bij bekend liet ik hem wel los en spelen.
Ook naar honden in huis toe was hij zeer verdraagzaam,zijn agressie was meer gericht op vreemde honden buiten en als de situatie zich zo voordeed ook naar mensen.
Hij was daar overigens nooit een ongeleid projectiel in en absoluut geen hond die voor de kill ging ,maar zou je hem ongevraagd toch aanraken was hij er wel toe in staat je een knauw te geven dat je moest opzouten en opdringerige honden strafte hij ook af maar als een hond hem met rust liet zocht hij ze ook niet zelf op.
Nu hij er niet meer is zie ik uiteraard dat sommige dingen makkelijker zijn ik ging vanochtend bijv. pas om 8 uur wandelen ivm het slechte weer en met Rio is dat ook makkelijk te doen die is nu eenmaal vriendelijker van aard.
En toch Hanneke als ik ooit weer in de gelegenheid ben en in de juiste omgeving woon zou ik toch dolgraag een filapup willen want het karakter is zo uniek en baasgericht en de band die je met ze hebt is zo sterk en close dat ik het er wel voor over heb.
Ik zou tot mijn tachtigste desnoods achter een rollator hebben willen lopen met een hond als Orson omdat het zo'n fijne prettige hond in huis was ,daar wegen voor mij de nadelen in ieder geval niet tegen op :wink: .

Een hond die echt een gevaar is voor de maatschappij en daarin niet te sturen valt dat vind ik een andere zaak ,daar zou ik zelf de keuze voor maken om die te laten inslapen hoe moeilijk dat ook zou zijn.
S@ndr@
Zeer actief

geen idee, bij mijn ras gebeurdt dat ook wel, zit een behoorlijke laag vernis over heen :19:
bij andere rassen moet je de experts vragen.
Ik vind het verradelijke bij Baco bijvoorbeeld dat ie bij 9 van de 10 honden goed gaat en de 10 de probeert hij van deze wereld af te halen :19:

dat is dus een onzekere factor, vind ik veel moeilijker mee om te gaan als een hond die alles pakt, dan weet je het zeker, ik moet het bij Baco alitjd aftasten :roll:
en dan speelt ie lekker komt er een neiuwe hond bij en dat gaat dan weer niet goed :devil: ,
en een hond die een andere hond aanvalt is niet per definitie gestoord :neenee:
Zoek stok!
Zeer actief

S@ndr@ schreef:tja :idea: ik kom ze niet tegen :smile: gek he
Wat bedoel je met 'met 1 keer was het gewoon duidelijk dit lukt niet klaar'? Een Duitse Herder die op Bram klapt lukt prima hoor. Ook een tweede, derde en vierde keer.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
S@ndr@ schreef:Ik ga toch eens een topic openen over honden en rassen die NOOIT op andere honden klappen :idea:
Ik neem me nu al voor om me daar niet in te gaan mengen :mrgreen: Overigens, voor de statistieken: de twee keer dat Bram van achteren gegrepen werd inclusief bijtwond ging het om Boerenfox-achtige honden :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

S@ndr@ schreef: er zijn maar weinig honden eigenaren die hun hond keer op keer ergens op laten klappen hoor als ze het weten.:
weinig ? Het moet op nul komen !!! :boos:

dit zijn dus "die slechte opvoeders" waarschijnlijk dan, maar het ligt toch wel meer aan de honden zelf ! :neenee:

daarom door overfokking wordt dit alleen maar erger, het moet dan toch gestopt worden? :19:
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
S@ndr@ schreef:Ik ga toch eens een topic openen over honden en rassen die NOOIT op andere honden klappen :idea:
Ik neem me nu al voor om me daar niet in te gaan mengen :mrgreen: Overigens, voor de statistieken: de twee keer dat Bram van achteren gegrepen werd inclusief bijtwond ging het om Boerenfox-achtige honden :wink:
Dat ras is ook al niet meer wat het geweest is :19: :mrgreen:

Bij Moos was het 1 keer een Bull terrier, inclusief gaatjes, om de statistieken weer wat op te krikken :mrgreen: :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Wat bedoel je met 'met 1 keer was het gewoon duidelijk dit lukt niet klaar'? Een Duitse Herder die op Bram klapt lukt prima hoor. Ook een tweede, derde en vierde keer.
nee als gewoon duidelijkwas deze 2 verstaan elkaar niet, dan werden ze gewoon allebei fatsoenlijk vast gehouden :19:
Aso`s heb je overal, maar een aso met een aso hond is een ramp :roll:
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Zoek stok! schreef:
nee als gewoon duidelijkwas deze 2 verstaan elkaar niet, dan werden ze gewoon allebei fatsoenlijk vast gehouden :19:
Maar bij de ene hond klapt op de andere hond die gewoon ergens alleen staat te snuffelen ofzo, is er geen sprake van "deze twee verstaan elkaar niet".
Dan is er sprake van reu 1 klapt op elke willekeurige reu die hij ziet, ongeacht wat jouw eigen hond doet op dat moment.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

S@ndr@ schreef:Ik vind het verradelijke bij Baco bijvoorbeeld dat ie bij 9 van de 10 honden goed gaat en de 10 de probeert hij van deze wereld af te halen :19:
stel je voor , als Bauke zo was? :eek:

Ik had hem dan wèl ingeruild voor een lievere, ik wil dit risisco gewoon niet :pffff:

en dan speelt ie lekker komt er een neiuwe hond bij en dat gaat dan weer niet goed
kan jalouzie zijn , Bauke heeft dat ook en gromt wat er achteraan, maar doet verder niets :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:Ik vind het verradelijke bij Baco bijvoorbeeld dat ie bij 9 van de 10 honden goed gaat en de 10 de probeert hij van deze wereld af te halen :19:

Ik had hem dan wèl ingeruild voor een lievere, ik wil dit risisco gewoon niet :pffff:

en dan speelt ie lekker komt er een neiuwe hond bij en dat gaat dan weer niet goed
kan jalouzie zijn , Bauke heeft dat ook en gromt wat er achteraan, maar doet verder niets :ok:
Jij weet helemaal niet hoe lief Baco wel of niet is,
EN verder is het geen wegwerpartikel :evil: zou die hond voor geen goud op de wereld willen missen

En ik neem ook geen risico`s :neenee:
S@ndr@
Zeer actief

Moos schreef:
S@ndr@ schreef:
Zoek stok! schreef:
Maar bij de ene hond klapt op de andere hond die gewoon ergens alleen staat te snuffelen ofzo, is er geen sprake van "deze twee verstaan elkaar niet".
Dan is er sprake van reu 1 klapt op elke willekeurige reu die hij ziet, ongeacht wat jouw eigen hond doet op dat moment.
Nou ja als je op alles wilt letten , o.k als duidelijk werdt dat een van de 2 niet zo aardig was voor de ander, dan werden ze allebei vast gehouden :oeps: :ugh:
gewoon :roll: zoals het hoort :wink:
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Pak-de-bal schreef:

inruilen? ben je wel goed bij je hoofd?
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni is gegrepen door: een westy, een jack hussell, een hollandse herder, een duitse herder, een dalmatier (echt gevochten, alle schijnaanvallen en scheldpartijen reken ik niet mee, want dat is echt waar 1x per dag)
Tuana is door een labrador gegrepen, scooby de duitse herder van tante is door een labrador gegrepen (met schade) en kennis heeft der duitse herder verloren doordat er een labrador keihard tegen der opbeukte en is door blessure ingeslapen :eek:
Nanni heeft 1x een hond een gaatje bezorgd, die hond viel Nanni aan en had een bloed oortje :N:
S@ndr@
Zeer actief

jidde schreef:Nanni is gegrepen door: een westy, een jack hussell, een hollandse herder, een duitse herder, een dalmatier (echt gevochten, alle schijnaanvallen en scheldpartijen reken ik niet mee, want dat is echt waar 1x per dag)
Tuana is door een labrador gegrepen, scooby de duitse herder van tante is door een labrador gegrepen (met schade) en kennis heeft der duitse herder verloren doordat er een labrador keihard tegen der opbeukte en is door blessure ingeslapen :eek:
Nanni heeft 1x een hond een gaatje bezorgd, die hond viel Nanni aan en had een bloed oortje :N:
en dan komt er nog niet eens een vecht hond bij om de hoek kijken :eek:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hanneke schreef:
massam schreef:en daarom zijn er ook meerdere rassen, zodat jij je daar niet druk om hoeft te maken :19: :ok:
Gelukkig zijn er inderdaad veel rassen maar dit is wel een beetje een flauwe reactie.

Hanneke2 en Frenk geven iets aan wat ik mezelf ook wel eens afvraag. En dan niet eens specifiek over de Staffs, maar ook van bijv. Boerboels, Presa's en dergelijke. Rassen waarvan in de rasbeschrijving staat dat ze problemen met andere honden kunnen hebben, met name sexegenoten. Of een hond zoals de allang vertrokken Jan had, een Presa Canario, waarbij het ontvangen van bezoek bijna onmogelijk was.
Bij deze honden weet je van te voren dat je op bepaalde gebieden problemen kunt verwachten. Voor mij is het gewoon uitermate plezierig dat ik mijn honden zonder problemen kan laten loslopen, ze niet aan de lijn hoef te doen als er sexe-genoten aankomen. Ik vind Staffies echt heel lief, maar door de te verwachten problemen met sexe-genoten zou ik er dus nooit voor kiezen.
Vanuit dat perspectief vraag ik me dan wel eens af wat het dan precies is wat dergelijke hondenrassen voor de mensen die er voor kiezen zó bijzonder maakt dat ze dit soort dingen erbij nemen.
Ik vind het wel een goede vraag.

Het uiterlijk telt voor mij sowieso. Ik vind de 'gespierde brede' rassen gewoon heel erg mooi om te zien.
Dan de, naar mijn ervaring, behoorlijk portie baasgerichtheid die je in die mate niet zo snel terug vindt in andere rassen (uitgezonderd de Herder). Praat ik even over gemiddeld gesproken, voordat er komt 'ja maar mijn hond....... :blah: ' :mrgreen: en dan nog de werklust, het fanatisme, wat ik enorm mooi vind bij een hond om te zien.

Maar zoals ik al eerder schreef, hier wel de afweging of het één opweegt tegen het ander. Ik ben er nog niet uit :wink:
Trouwens ook het besef dat je bij iedere kan treffen dat hij niet goed met andere honden kan. Zoals ik ook al eerder schreef, is Puch een draak met andere reuen, dat had ik ook niet echt verwacht.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Nanni is gegrepen door: een westy, een jack hussell, een hollandse herder, een duitse herder, een dalmatier (echt gevochten, alle schijnaanvallen en scheldpartijen reken ik niet mee, want dat is echt waar 1x per dag)
Ik heb het niet zo vaak meegemaakt eigenlijk.
Op nr 1 staat de Herder (sorry :N: ). Hondje van mijn moeder is flink toegetakeld door een Herder.
Moritz is eens aangevallen door een Herder.
Puchu door een Labradorreu en verder loopt hier een zwaar agressieve Flatcoat.
O ja, en een Rottweilerreu waar ik Puch ver vandaan hou en waar Kaya zelfs bang van is :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Hanneke2 schreef: Een staff die bij een verstandige baas terecht is gekomen en goed gesocialiseerd is zal wellicht kleine hondjes negeren. Staffs bij goete bazen geven gewoon nooit problemen voor anderen, klaar.

Maar staffs bij domme bazen pakken als ze eenmaal lekker gaan puberen net zo goed zwakkere/kleinere honden van het andere geslacht. Ze zullen ze niet meteen mollen, maar ik heb ze wel gezien hoor, maltezerreutjes die panisch op hun rug lagen terwijl er een jonge staffordteef boven stond te grommen, pups van welk geslacht dan ook die lagen te piesen naast een dreigende staffordpuber. En de eigenaars maar roepen dat ze niks doen. Nee, nog niet. Nu niet. Vandaag niet. Morgen misschien ook nog niet. Maar overmorgen gromt er een hondje terug, en dan is het feest. Ik hoorde vandaag weer zo'n verhaal, JRtje met een paar hechtingen omdat ' hij zich niet overgaf', gelukkig nog redelijk goed afgelopen, maar ik begin er strontziek van te worden. Waarom wil je in vredesnaam een hond die niet goed met andere honden kan? Wat is er leuk aan een hond die niet lekker los mee kan lopen en de wereld onderzoeken zonder schade aan te richten?

Ik snap het echt niet. Ik heb het meeste plezier van mijn honden als ze supervrolijk lopen te spelen met andere honden, superenthousiast op hun vriendjes af stormen, en ik zit te genieten als ze met een flinke club honden gewoon lekker bezig zijn met allemaal hondse dingen. Wat heb je in godsnaam aan een hond die niet lekker mee kan doen in zo' n groep honden?
Nou hoe een stafford met andere honden omgaat is ook deels karakter wat je niet aan kunt leren hoe goed je ook bent als baas. Mijn meisje kan je aan de gekste boerenlul geven maar die krijg je dus absoluut niet hondagressief. Andersom kan dat natuurlijk ook.
Mijn teefje kan dus wel los met andere honden speelt er alleen niet mee (kan ook door haar gewrichtspijn komen). Maar ik neem geen hond om met andere honden te spelen. Voor mij is een stafford ongelovelijk open naar andere mensen, heel speels een tikkeltje eigewijs maar toch goed trainbaar. Een heerlijke knuffel, fijn om mee te sporten, ontzettend vrolijk, kleine stuiterballen, clowntjes, ze kunnen erg fanatiek zijn fantastische werkdrive etc etc. De stafford heeft zoveel kwaliteiten dat ik het wel voor over heb om ze aangelijnt te moeten houden, of op bepaalde plekken alleen los te laten.
Laatst gewijzigd door Valerie op 28 jul 2008 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

dan zit je dus lekker in een spagaat, een teef die niet met teven kan, en een reu die zich als een etter gedraagt naar andere reuen :roll: .

Baco is aangevallen door een dalmatier reu en een portugeze waterhond :eek:
ze hebben trouwens allebei het onderspit moeten delven(zonder verwondingen, dat dan gelukkig weer wel)
en 2 witte herders (vakantie gangers) dat is altijd een onzekere factor, dat konden we gelukkig afkappen :19:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Hanneke schreef:
massam schreef:en daarom zijn er ook meerdere rassen, zodat jij je daar niet druk om hoeft te maken :19: :ok:
Gelukkig zijn er inderdaad veel rassen maar dit is wel een beetje een flauwe reactie.

Hanneke2 en Frenk geven iets aan wat ik mezelf ook wel eens afvraag. En dan niet eens specifiek over de Staffs, maar ook van bijv. Boerboels, Presa's en dergelijke. Rassen waarvan in de rasbeschrijving staat dat ze problemen met andere honden kunnen hebben, met name sexegenoten. Of een hond zoals de allang vertrokken Jan had, een Presa Canario, waarbij het ontvangen van bezoek bijna onmogelijk was.
Bij deze honden weet je van te voren dat je op bepaalde gebieden problemen kunt verwachten. Voor mij is het gewoon uitermate plezierig dat ik mijn honden zonder problemen kan laten loslopen, ze niet aan de lijn hoef te doen als er sexe-genoten aankomen. Ik vind Staffies echt heel lief, maar door de te verwachten problemen met sexe-genoten zou ik er dus nooit voor kiezen.
Vanuit dat perspectief vraag ik me dan wel eens af wat het dan precies is wat dergelijke hondenrassen voor de mensen die er voor kiezen zó bijzonder maakt dat ze dit soort dingen erbij nemen.
Een totaal plaatje van zowel karakter als uiterlijk, in combi met het niet als, enorme, last ervaren dat je hond later wellicht niet met andere, vreemde, honden kan. Zoveel voordelen dat een evt nadeel er niet tegenop weegt.

Zo heeft iedereen weer zijn eigen voorkeuren en ras wat bij hem/haar past.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Caro. schreef:Zoals ik ook al eerder schreef, is Puch een draak met andere reuen, dat had ik ook niet echt verwacht.
Daar gaat het vaak mis. Sommige rassen worden zo 'opgehemeld' dat mensen denken dat er geen opvoeding nodig is of totaal verrast zijn als hun hond anders uitgroeit dan verwacht.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
S@ndr@
Zeer actief

waarom neem je gelijk aan dat het gebrek aan opvoeding is :denken:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Hayley84 schreef:
Pak-de-bal schreef:

inruilen? ben je wel goed bij je hoofd?
zolang marjolein nog geen bevestiging heeft gegeven op dat ze bauke leuk vindt na haar topic dat ze zich zo enorm beperkt voelt met een hond en zich afvraagt of ze het wel leuk vindt sta ik niet zo te kijken van dit soort uitspraken hoor :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:dan zit je dus lekker in een spagaat, een teef die niet met teven kan, en een reu die zich als een etter gedraagt naar andere reuen :roll: .
Kaya maakt het niet uit hoor of het reu of teef is: iedere hond die in haar cirkeltje komt is de lul :F:

Ik moet er wel bij vermelden dat beide honden dus niet voor de kill gaan.
Kaya is te grof, daarom kijk ik zo goed uit, maar echte verwondingen heeft ze nooit gemaakt.
Puch is gewoon een ettertje :mrgreen: zijn karakter (en ook bouw) is niet echt om te vechten, maar domineren en klieren kan hij als de beste.

Ik loop dus niet met twee potentiële killers hoor, godzijdank niet :wink:
Maar wel één teef met een bijzonder kort lontje en één klierderige puber die denkt dat hij God is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”