nooit vechten, nooit happen en altijd sociaal reageren?
Bestaan die uberhaupt wel??¿¿¿
en welke rassen betreft dat

Edit, in welke rassen komen er veel meer sociale honden voor

Moderator: moderatorteam
En toch werd Eva aangevallen als pup zijnde door een laekense dus ook daar komen honden voor die niet sociaal zijn met andere honden,net als in ieder ras uiteraardMARC_S schreef:Happen en grommen is een verhaal apart omdat dat hondentaal is binnen de sociale grenzen. Cleo vecht nooit. Eva vecht nooit en ik merk dat Laekense herders wel erg makkelijk zijn met honden. De eigenaar bepaalt en zover ik gezien heb kan je als je erbij bent alle honden samen zetten. Op show kun je zonder probleem met een groep van 10 Laekense herders gaan wandelen, reuen teven en pups en er gebeurd niks.
dan heb je het over beardies bij elkaar, hoe zit dat als je er andere rassen tussen gooitHanneke schreef:Ja nou ja, Beardies toch wel. Een normale Beardie gaat eigenlijk altijd goed met andere honden. Uiteraard zijn daar uitzonderingen op. En er valt best wel eens een grom of hap. Maar je kunt complete kuddes Beardies samen hebben zonder dat er nare vechtpartijen uitbreken.
Klopt, maar die mensen waren machteloos over die hond. Ze riepen, schreeuwden en deden maar die hond trok zijn eigen plan.tineke schreef:En toch werd Eva aangevallen als pup zijnde door een laekense dus ook daar komen honden voor die niet sociaal zijn met andere honden,net als in ieder ras uiteraardMARC_S schreef:Happen en grommen is een verhaal apart omdat dat hondentaal is binnen de sociale grenzen. Cleo vecht nooit. Eva vecht nooit en ik merk dat Laekense herders wel erg makkelijk zijn met honden. De eigenaar bepaalt en zover ik gezien heb kan je als je erbij bent alle honden samen zetten. Op show kun je zonder probleem met een groep van 10 Laekense herders gaan wandelen, reuen teven en pups en er gebeurd niks.![]()
Mijn vriendin heeft caveliers ook een vrij vriendelijk ras maar haar laatste herplaatsertje hapte toch vrolijk naar haar gezicht toen ze hem pas had.
Ik denk dat er dus in ieder ras leuke en minder leuke honden voorkomen maar de groep minder leuke zal uiteraard onder bepaalde rassen groter zijn
Dat viel mij nou de eerste keer dat ik de fila brasileirowandeling meeliep ook op ,Micron en Beau liepen daar ook gewoon tussen door er waren fila's los oa Rio en er waren fila's vast die ook niet liepen te brullen aan de lijn en alles en iedereen negeerdeMARC_S schreef:Klopt, maar die mensen waren machteloos over die hond. Ze riepen, schreeuwden en deden maar die hond trok zijn eigen plan.tineke schreef:En toch werd Eva aangevallen als pup zijnde door een laekense dus ook daar komen honden voor die niet sociaal zijn met andere honden,net als in ieder ras uiteraardMARC_S schreef:Happen en grommen is een verhaal apart omdat dat hondentaal is binnen de sociale grenzen. Cleo vecht nooit. Eva vecht nooit en ik merk dat Laekense herders wel erg makkelijk zijn met honden. De eigenaar bepaalt en zover ik gezien heb kan je als je erbij bent alle honden samen zetten. Op show kun je zonder probleem met een groep van 10 Laekense herders gaan wandelen, reuen teven en pups en er gebeurd niks.![]()
Mijn vriendin heeft caveliers ook een vrij vriendelijk ras maar haar laatste herplaatsertje hapte toch vrolijk naar haar gezicht toen ze hem pas had.
Ik denk dat er dus in ieder ras leuke en minder leuke honden voorkomen maar de groep minder leuke zal uiteraard onder bepaalde rassen groter zijnWegjagen dus.
Maar als bv op de funday een groep van 30 honden ergens neerplempt dan krijgen de honden het commando braaf zijn en normaal doen en ze worden met 5 aan 1 pin gezet en er valt geen onvertogen woord. Ik was verbaasd. Ook Eva leg je zo tussen vreemde honden in en ze gaat pitten. Ze gaat niet spelen, niet snuffelen en niet klooien. Niks. Dat is dus meer wat ik bedoel. Inderdaad, laat je ze helemaal vrij en heb je niks over je hond te zeggen dan doet hij wat hij wil.
Maar ik vond het ras op zich als ras echt verbazend makkelijk. Ze negeren andere honden simpelweg. Iets wat Eva ook kan. Doorlopen en negerenDapper en Cleo kunnen dat helemaal niet
dat is waar : als ik een jachthond tegenkom , kan ik goed doorlopenInge O schreef:als ik maar één ras zou mogen noemen zou ik zeggen : de golden.
verder denk ik dat behoorlijk wat jachthondenrassen heel verdraagzaam kunnen zijn, hoewel ik er ook wel individuen onder ken die totaal niét zijn.
Bij Tomas kun je beter een ommetje maken.Ik hou hem daarom ook meestal aan de lijn.Toch zijn de meeste langharen ongelofelijk zacht van aard en eigenlijk is Tomas de liefste, gevoeligste en knuffeligste hond die we ooit hebben gehad, alleen niet bij andere reuen.Pak-de-bal schreef:dat is waar : als ik een jachthond tegenkom , kan ik goed doorlopenInge O schreef:als ik maar één ras zou mogen noemen zou ik zeggen : de golden.
verder denk ik dat behoorlijk wat jachthondenrassen heel verdraagzaam kunnen zijn, hoewel ik er ook wel individuen onder ken die totaal niét zijn.
![]()
bij andere rassen is het even uitkijken![]()
behalve bij een die Rannetje heeft, die zijn altijd wat "koninklijk" wat statig te noemen
ook een Drentse Patrijs grote reuen zijn wat statig en hebben een vreselijk "air" over zich
maar er is nog nooit gevochten
Doet Baco ook niet, ik snap de aanleiding misschien niet, maar die is er welklopt wel, hij is ook wat "kat uit de boom -kijkend" en wat stug in het begin, wat wetters misschien weer niet hebben,
maar Bauke zal nooit een gevecht gaan beginnen zònder aanleiding