Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat voor hond hebben jullie? en waarom?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno is hier gekomen omdat ik verliefd op hem werd. We gingen eigenlijk naar tibetaantjes kijken maar toen zagen we Benno en ik was verkocht... Wilde eigenlijk een werkhondje maar dat is dus mislukt, verder een heerlijk hondje :ok:

Bij Jip was ik opzoek naar een werkhondje maar niet te groot. Ik heb poedels altijd heel leuk gevonden omdat ze zo vrolijk zijn en graag willen werken. Jip is een fantastisch hondje, had niet beter kunnen kiezen :wink:

Ziva is niet van mij maar van mijn vriend. Hij wilde graag een hondje voor zichzelf, het liefst een wat grotere, en kwam aan met een mechelse herder en husky. Ik heb gezegd dat als ie die zou nemen ik niet bij hem zou gaan wonen dus zijn we verder gaan kijken :mrgreen: Eigenlijk is de border collie de enige wat grotere hond die ik echt leuk vind en ook de moeite vindt om een grotere hond te nemen en gelukkig vond hij deze ook heel erg leuk :ok: Dus zo is Ziva hier gekomen :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb vier langhaar collies. Waarom? Ik heb al bijna 25 jaar collies en het is een geweldig ras: lief, zachtaardig, aanhankelijk, zeer baasgericht en leergierig. En ik wil eigenlijk nooit meer een ander ras hebben (hoewel, misschien ooit nog een sheltie en een korthaar collie??? :mrgreen: )
Lyndie en Cody heb ik als pup gekocht en Kyra en Gina zijn herplaatsers.
In mijn onderschrift zie je ze allevier en hier is nog een leuke foto van Cody die zijn 'troepen' inspecteert :mrgreen: .
Afbeelding
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Een mini-dwergpinscher.

Ik was opzoek naar een klein hondje die ik overal mee naartoe kon nemen. Het begon bij een maltezerleeuwtje, veel asiels afgezocht maar steeds liep het uit op een teleurstelling omdat het hondje al wegwas of niet bij mij paste.
Rond mijn 16e wilde ik een Chihuahua, een kennis van ons is Chihuahua fokster en hierdoor begon ik Chihuahua`s steeds leuker.
Maar omdat ik er ook van hou om lekker te kunnen rennen met ze en lange wandelingen wilde maken en fietsen, noem maar op viel voor mij in die tijd de Chihuahua af en kreeg ik de tip een Dwergpinscher te nemen.

Na wat te hebben rondgekeken vond ik een mini-dwergpinscher die dus ook echt mini is uitgevallen.
Maar ze heeft echt het karakter van een Dwergpinscher en ben helemaal voor het ras gevallen!

Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Herders zijn mijn favoriete honden. We hebben er1, Kira. We hebben ook een Rottweilerteefje die herplaatst werd en dus bij ons kwam. Heerlijke hond. Erg lui van aard, maar supertrouw. Wat er in de loop der jaren hier allemaal gaat komen weet ik niet, maar er zal altijd een DH zijn.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

een oud duitse herder. waarom? omdat ik het prachtige honden vind met een goed karakter en je er lekker sportief mee bezig kan zijn :ok:
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

heel erg eigenlijk
totaal niet nagedacht over een ras, geen info gezocht etc.

ik ging op marktplaats zoeken naar een iets ouder hondje, zindelijk maken kon volgens mijn vader niet op een flat
ik zocht eigenlijk naar een westy, omdat ik ze er leuk uit vond zien
al snel was het reageren op elke hond die me een beetje aansprak, want bij iedereen was de hond al weg

en tja, daar stond de advertentie van casper, knuffelige westy
yeah right, ik was de eerste van de 11 voicemailberichten dus als ik hem wilde mocht ik hem komen halen
stukkie gelopen, eigenlijk niet eens echt een klik, en toen mocht ie mee naar huis nadat we flink geld hadden betaald
ik kreeg hem mee met een slipketting en een soortgelijke riem
ik had nog niet eens iets van een mand in huis, of voer...
dat heb ik diezelfde dag even bij de buurvrouw gehaald (zondag)
de dag erop met cas naar de dierenwinkel om wat brokken te halen, een halsband, een voerbak en een waterbak.

achteraf verschrikkelijk stom hoe alles gegaan is, tegen een heleboel problemen aangelopen met cas, ik zou dit nooit weer doen. maar ik zou hem voor geen goud meer willen missen.

en waarom? tja, ik wilde een hond
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik heb een podenco ibicenco uit Spanje (zie naast), omdat er geen lievere hondjes waren. :mrgreen: Jack is mijn eerste hond, we zijn superbegeleid door de stichting, en nog nooit een seconde spijt gehad.

En ik heb een podenco andaluz (zie onder) met een scheutje pitbull (haha, de wet is afgeschaft, nou kan ik het gewoon overal roepen! Voorheen had ik het er alleen stiekum met Addy over. :mrgreen: ) omdat podenco's het soort honden zijn waar ik voor val, schoothonden als je tv wilt kijken, buiten heerlijk enthousiast rennend, stronteigenwijs en gewoon helemaal hond.

Lilo's pit-scheutje zie je heel duidelijk je als je haar recht aankijkt, vergeet even haar spitse neus en ze heeft een pitbull-kop. Voor een podenco heeft ze ook een vrij brede borstkas, verder is het gewoon een podencootje. Er zijn terriërs door de Andaluz gefokt om ze feller te maken, en bij Lilo is dus vrij duidelijk wat voor terriër. Het is lastig in de zin dat ze naar andere honden toe niet altijd even vriendelijk is, maar er zit genoeg sociale/vriendelijke/nieuwsgierige podenco in dat het geen echte problemen geeft.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik heb een boxer omdat ze zot, gek, energiek, lief, speels en trouw aan de baas zijn. Eigenlijk gewoon omdat het boxers zijn en boxers zijn en blijven rare honden :smile: :mrgreen: lijkt ook het meest op mij :ok:

De sinten zijn uitgezocht op hun karakter, gedrag, grote en uiterlijk :ok:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hanneke2 schreef: En ik heb een podenco andaluz (zie onder) met een scheutje pitbull (haha, de wet is afgeschaft, nou kan ik het gewoon overal roepen! Voorheen had ik het er alleen stiekum met Addy over. :mrgreen: ) omdat podenco's het soort honden zijn waar ik voor val, schoothonden als je tv wilt kijken, buiten heerlijk enthousiast rennend, stronteigenwijs en gewoon helemaal hond.

Lilo's pit-scheutje zie je heel duidelijk je als je haar recht aankijkt, vergeet even haar spitse neus en ze heeft een pitbull-kop. Voor een podenco heeft ze ook een vrij brede borstkas, verder is het gewoon een podencootje. Er zijn terriërs door de Andaluz gefokt om ze feller te maken, en bij Lilo is dus vrij duidelijk wat voor terriër. Het is lastig in de zin dat ze naar andere honden toe niet altijd even vriendelijk is, maar er zit genoeg sociale/vriendelijke/nieuwsgierige podenco in dat het geen echte problemen geeft.
Bij Pip zie je het net zoals bij Lilo ook heel erg duidelijk aan de brede borstkas :mrgreen:
Heerlijk dat deze honden nu allemaal bestaansrecht hebben :ok:
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Diva is een stamboomloze Spaanse Bulldog van nu bijna 3 jaar.
We hebben haar gekocht omdat ik een hond wilde die oook goed waakte ze was 6 mnd toen ze kwam maar wel met de nodige littekens en een gebruiksaanwijzing van 300 paginas.
Maar ze voor een 1000 procent een geweldige hond voor mij iniedergeval.
Ze is trouw waakt als een gek en heerlijk lui op de momenten dat het mag :mrgreen: .

Dylan,American Bulldog van nu 19 weken,we wilde er een 2 de hond bij het moest een hond worden die toch wel een ietsie meer wil to please ad als Diva en ook wat leergieriger,Diva kan alleen zit en af en verders kent ze wel andere commandos maar ze wil verder niet echt leren,Dylan daar in tegen vindt het geweldig.
Hij is een bewuste keuze geweest omdat ik toch na Diva geen herplaatser met verleden wilde,heb ik wel naar gekeken maar toch te bang dat er iets misschien niet zou kloppen.

Gr Gemma
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

1 mechelaarteefje schelsey dat eigenlijk lang haar moet hebben, want wilde en terveurse herder, ging naar een nest kijken van beide en koos haar, maar ze heeft korter haar dan dat ik had verwacht, dus lijkt meer op een mechelaar.

waarom ik een terveurse herder eigenlijk wilde, omdat het zo'n leuke honden zijn om vanalles mee te doen en ze zo baas gericht zijn, schelsey is men 3 de.

1 kruising alaskan malamute, genomen op uiterlijk, wist niets van dit ras/ mix en dat was in begin een hele aanpassing, niet te vergelijken met de belgische herder, zo'n verschrikkelijk moeilijke hond geweest
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

boerenfox, waarom ik wilde een hond mocht er eindelijk eentje van mijn ouders, hadden een nest gezien, maar die was verkocht en kwamen wij op dit nest. ff kijken. de reuen waren al verkocht, wel nummer achter gelaten. wij wel verder gekeken, ja jack russel pups. ik wild egeen jack, en deze bleek ook nog eens van een ....broodfokker te zijn, dus ECHT niet. op een gegeven moment kregen we telefoon dat een reutje af gezegd was. de 2de boerenfox omdat ik hem heb geboren zien worden :mrgreen:
jack russel/boerenfox, waarom ik ging kijken en was verkocht :N: zat een leuk karakter in.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Een beagle.

Ik was op zoek naar een ras met een eigen wil en kwam zodoende al snel bij de beagle uit.
Heb me maanden in het ras verdiept en me beseft dat het geen makkelijke eerste hond zou worden :mrgreen:

Het is me álles meegevallen!
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik heb een herder. Omdat hij op ons pad kwam en zijn basisgehoorzaamheid ons erg handig leek voor een eerste hond.
Dat bleek het geval en ik wil nooit meer een ander ras.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

xSuzannex schreef: en tja, daar stond de advertentie van casper, knuffelige westy
Casper een Westy :eek: :mrgreen:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik ben opgegroeid met labradors, teckels en een spaanse asielzoeker (op het hoogtepunt een roedel van zo'n 15 honden) :mrgreen:

Vriendlief bleek, ondanks een huisdierloze jeugd, verzot op de kaninchen ruwhaar van mijn zusje, zelf wilde ik een klein hondje met toch iets meer body en meer vacht dan de teckel, maar wel dat grote-hond-in-klein-lijfje-gevoel. We zijn toen gaan zoeken naar een boomertje en we vonden Frenk (Lhasa X Shih). Het is zo'n geweldig ventje! :ok: Hij is leergierig, werklustig, lief, aanhankelijk, eigengereid, zelfstandig, slim, supersociaal (tot nu toe) en ook nog eens erg mooi. Eigenlijk alles wat we maar konden wensen. :mrgreen: Hij is nu bijna 7 maanden en is net geopereerd aan de eerste van twee kromme voorpoten.

Qua wensen:
Mocht ik ooit groot en buiten wonen, dan zou ik ontzettend graag een Ier of een Deerhound willen. Het lijken me zulke ontzettend leuke en lieve honden. Echt indrukwekkend. Verder lijkt een Chinese nakerd me ook erg leuk om in huis te halen. En eigenlijk spreken andere 'kleintjes' zoals de Coton, de Havanezer, de Lhasa, de Teckel of de Sheltie me ook erg aan.

Maar, voor nu houden we het gewoon bij Frenk. Die is er eigenlijk pas net en we moeten samen nog zoveel leuke dingen doen :ok: We zien wel of en wanneer de tijd rijp is voor een tweede hondje.
Afbeelding
maartje1980
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maartje1980 »

ik heb 3 honden alleen geen foto's nog op de compu ff. ik heb odie een kruising geaellig geen idee. ik heb major een bordercollie reu die is komen aanwaaien. en een aussie omdat ik graag een pup wilden en iets robuster wilden dan een border maar iets minder heftig dan een cattle. en daar was dexter een blue merle reutje auss en precies wat ik zocht .
het is een prachtig span samen.
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

jidde schreef:
xSuzannex schreef: en tja, daar stond de advertentie van casper, knuffelige westy
jaja echt waar hahaha
er stond geen foto bij, die heb ik toen gevraagd, en als antwoord gegeven dat dat geen westy was, maar dat ik toch wel wilde komen kijken
toen kreeg ik als antwoord dat het een kruising westy was
ook daar trapte ik niet in hoor, maar het deed er niet toe
het leuke is dat deze mensen ook hierop zaten, en labradorfokkers zijn, dan zou je toch wel beter moeten weten he hahaha

maar het kan nog mooier, vd week kreeg ik een pb met de vraag of cas een chihuahua is :mrgreen:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb een sint bernard, maar dat is eigenlijk de hond van mijn ouders.
Afbeelding

En een labrador, om lekker mee bezig te zijn.
We doen jacht, G&G en behendigheid en het gaat super.
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Wij zijn begonnen met een, dachten wij :mrgreen: , Engelse Cocker Spaniel, maar toen ik Timo eenmaal zag wist ik al dat hij een kruising moest zijn. Maar ja, eenmaal zijn lieve koppie gezien moest ik hem gewoon mee naar huis nemen. En waarom een Cocker Spaniel, wij zochten toen een middelmaat hondje omdat wij niet echt ruim woonden en het karakter ons wel aansprak.
Mijn vriend heeft daarna altijd gezegd dat als er een tweede of volgende hond bij zou komen dat een Hovawart moest zijn. Dit vanwege het geweldige karakter en het uiterlijk. Toevallig vond ik het ook een heel leuk ras en vandaar dat onze tweede hond een Hovawart (Wieke) is geworden.

Foto's in mijn onderschrift, links Timo de kruising en rechts Wieke de Hovawart.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
tanja1987
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labrador retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door tanja1987 »

ik heb een labrador waarom,omdat ik toen ik klein was een labrador deed uilaten en helemaal verliefd ben geworden op het ras en ik wilde ene hond waar ik lekker lang mee kan wandelen lekekr mee kan zwemmen en lief en sociaal is naar mensen en honden
eigenlijk wilde ik een zwarte maar eenmaal bij het nest wezen kijken en helemaal verliefd geworden op bailey zijn donkerbruine kleur
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

In mijn jeugd hadden mijn ouders een teckel.
Pracht hondje met maar een handicap:
je mocht blij zijn als je elke ochtend op school
kwam zonder een winkelhaakje. Dit beestje
schiep er genoegen in om zorgvuldig en doelgericht
een tandtekening in je kleding achter te laten. :devil:

Een teckel zou het voor mij dus nooit worden.
De rist die daarna kwam waren allemaal hondjes
die iets van het een en wel iets van 'n ander ras
in zich hadden. Onbekend talent, maar reuze lief.
Nooit heb ik voor een herder gekozen...vond dat drie keer niks. :neenee:

Keuze viel toen op een wat minder grote hond.
Dat werd onze Lotje, een Yorkje die ruim 15,5 jaar
oud is geworden en een ongelofelijke schat.

Dit is was Lotje. :wink:

Afbeelding

Daarna wilde wij graag een hond die mee kon
met lange wandelingen. Wat zeer trouw was
aan zijn baasjes, waar je mee naar trainen
kon en die een grote energie in zich had.
Binnen lekker rustig met een hoge waakzaamheid
en buiten een clown. Kindvriendelijk en altijd
startklaar om iets leuks te ondernemen.
Tja, dan kom je hoe dan ook toch op een Herder.
Na lang puzzelen ben ik overstag gegaan.
Wederhelft wilde graag een Herder en ik
een hond met lang haar.
De Briard is het geworden! :cheer:

Wat nou, Heeft mijn Briard ineens tekenfilmtalent? :19:
Afbeelding

Ik wil nooit meer iets anders.
Herders zijn helemaal top.
Ook een Briard heeft de uitzonderlijke
goede karaktereigenschappen
van een Herder. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Wilm@ op 31 jul 2008 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

xSuzannex schreef:
jidde schreef:
jaja echt waar hahaha
er stond geen foto bij, die heb ik toen gevraagd, en als antwoord gegeven dat dat geen westy was, maar dat ik toch wel wilde komen kijken
toen kreeg ik als antwoord dat het een kruising westy was
ook daar trapte ik niet in hoor, maar het deed er niet toe
het leuke is dat deze mensen ook hierop zaten, en labradorfokkers zijn, dan zou je toch wel beter moeten weten he hahaha

maar het kan nog mooier, vd week kreeg ik een pb met de vraag of cas een chihuahua is :mrgreen:
Inderdaad, ik zie er niet veel Chihuahua in, ik zou eerder zeggen iets van een Westie x Herder? Hij heeft zo'n herderoren en herderkop.
mandyy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mandyy »

De hond van mijn moeder is een Westie. Ze wilde 'm omdat het ras een leuk en ontdeugend koppie had en vanwege het karakter. Ze zijn makkelijk op te voeden en (bijna) altijd vrolijk.

En mijn hondje is een Amerikaanse Cocker Spaniel. Omdat ik tegen 'm aanliep. Ik kende het ras al van een leraar op school, die heeft er ook 2 van, en ik vond het zulke geweldige beestjes.
Daarbij wonen wij op een flatje en dus mocht de hond niet te groot worden.
Dit karakter vind ik ook echt heerlijk! Jammer dat ie nog bang is, maar thuis is het een stuiterbal en onwijs vrolijk altijd :mrgreen: .
Maria67
Actief

Ongelezen bericht door Maria67 »

ik heb twee westies, Sara en Pebbles.
We hebben altijd Airedale terriers gehad. Het meest fantastische ras dat je maar kunt bedenken. Twee jaar geleden is Pebbles bij ons komen wonen. Zijn baasjes hadden geen tijd meer voor hem en vroegen of wij hem wilden hebben.
Toen Lisa, onze laastste Airedale is overleden heb ik besloten om geen nieuwe Airedale te nemen. Lisa was zo'n geweldige hond, daar bestaat geen tweede van. Maar we hadden Pebbles dus nog. Ook een geweldig lief hondje. Dus hebben we besloten er een westie bij te nemen en dat is Sara geworden.
Ik ben ontzettend blij met allebei, alleen moest ik er wel erg aan wennen dat ze zo klein zijn. Bij elke aanraking moet je bukken :mrgreen:

Pebbles:

Afbeelding

Sara:

Afbeelding

Lisa staat in het onderschrift.
Afbeelding
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Vriend en ik allebei opgegroeid in een huis vol beesten en in ieder geval ook minstens 1 hond.
Toen we gingen samenwonen wilden we na ongeveer een week wel een hond, want thuiskomen in zo'n leeg huis...pfff. Maar ja een hond zat er qua tijd, ruimte en geld echt niet in.

Nadat we een huis hadden gekocht met tuin en dichterbij ons werk waardoor er veeeeeeeel tijd overbleef, wisten we zeker er moet een hond komen.
Een niet te groot, actief, eigenzinnig en vooral heel lief hondje. Mijn oom en tante hebben al jaren een beagle en na een logeerpartij van James hond bij ons wisten we het....een beagle zou het worden.

En zodoende kwam Charlie in juni 2006 bij ons
Afbeelding

Al redelijk snel wisten we dat er nog een beagle bij moest komen en zo is iets eerder dan gepland, in november 2007, afdankertje Levi bij ons gekomen.
Afbeelding

En zo is het stel nu samen
Afbeelding
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik ben altijd al gek geweest van molossers maar wilde wel een hond waar ik wat mee kon doen, een hond die nog wel atletisch was. we hebben dus nu 2 bullmastiffs. in totaal hebben we er 7 gehad. ook ben ik altijd al weggeweest van de bassethound. hier hebben we een herplaatser van gehad en nadat hij is ingeslapen krgen we een teefje. ook is hier altijd plaats voor een herpaatser/kruising, en dat is in dit geval fritz, een kruising dog/herder/bordercollie, en hij heeft een flinke dosis jacht instinct. foto zie huidige onderschrift.
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Hoiii!
Is jullie Charlie wel een echte Beagle, het anders een enorm
groot verschil met Levi, de kop is meer Molossers vind ik.
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Ellen. schreef:Hoiii!
Is jullie Charlie wel een echte Beagle, het anders een enorm
groot verschil met Levi, de kop is meer Molossers vind ik.
Levi is bij ons juist de neppert...of nou ja, Charlie is van ouders met stamboom (maar heeft er zelf geen....laten we het erop houden dat ik nu wijzer ben :N: ).....Levi is geboren in Barcelona, heeft daar in een dierenwinkel gezeten en is meegenomen door nederlanders die daar op vakantie waren....zij bedachten zich eigenlijk bij thuiskomst pas dat ze eigenlijk helemaal geen tijd, zin en gelegenheid hadden in een hond. Ik denk dat er in Levi zijn voorouders veel jack hussel ofzo zit...hij heeft een veel te iel lijfje en koppie voor een beaglereu.
Maar ja, Charlie is inderdaad een XL reu en Levi is een XS reu. :mrgreen:
Afbeelding
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Een Tatra.

Waarom? Ik zocht:

- een grote hond
- een rustige hond
- een lieve hond
- een waakse hond, gereserveerd naar vreemden (geen allemansvriendje)
- een gezonde hond (voor zover bekend)
- een hond met een halflange, makkelijke vacht
- een hond met karakter
- een mooie hond

En die vond ik dus in dit ras. En toevallig hebben we dezelfde roots. :pffff: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”