Na de operatie gisteren belde de DA dat toen hij het ene bot losknipte, het kromgetrokken bot een halve cm terugschoot. Dat is op zo'n klein pootje best veel en betekent dat er een behoorlijke spanning en dus pijn op dat botje gestaan moet hebben. De wond is mooi onderhuids gehecht en je ziet aan de buitenkant maar een klein wondje, naar verhouding. Verder was hij erg tevreden over hoe de operatie verlopen was en ook bij de wondcontrole was alles in orde.
Hij steunt alweer een beetje op z'n linkerpoot en hij is ook al verrassend snel :N:. Aan ons dus de schone taak om dit kleine monster tegen zichzelf in bescherming te nemen.... Frenk die ligt nu, onder protest
We hebben geen pijnstilling, maar wel antibiotica (clavubactin) meegekregen. De DA wil namelijk dat hij zelf kan voelen hoever hij kan gaan en met pijnstilling zou dat wel eens een probleem kunnen zijn. Nou, ik denk dat het dat zeker weten is, hij heeft nu al zo'n houding van 'hoezo rust?'
In ieder geval, er zit nu een geleidepin in zijn onderbeen en die moet helpen zorgen dat ditmaal alles recht groeit. Over 3 weken hebben we een controleafspraak en dan over 6 weken staat de operatie voor rechtsvoor gepland.
Verder is ons voorlopige plan om te beginnen met de eerste week benchrust en dan als alles goed gaat lijnrust. Om hem toch een beetje bezig te houden heb ik zo'n nina ottonson look-a-like spel gekocht (is iets vriendelijker voor de portomonnee :N:) Dat gaan we later vandaag of morgen maar eens uit proberen.
Mochten jullie nog tips hebben over hoe we een hyperactief hondje in de bench of aan de lijn bezig kunnen houden, ik hou me ten zeerste aanbevolen.
Ik zal proberen om straks wat foto's te maken van de patient (en zijn geschoren pootje)

TARAK