Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wel of geen tweede hond?
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
wel of geen tweede hond?
Wij hebben op dit moment 1 hondje van 9 maand oud. Hij is ontzettend lief en rustig. Nu merk ik dat als wij honden tegen komen tijdens het wandelen hij het prachtig vind om met ze te spelen.
We hebben inmiddels een aantal fokkers benaderd maar ik blijf toch twijfelen, en mijn grootste angst is dat het niet klikt tussen onze huidige hond en de toekomstige nieuwe.
We hebben nu een Coton reu van 9 maand en denken er aan om er een teefje bij te nemen. Is hij te jong?
Kan een reutje eventueel ook? het wordt er wel een van het zelfde ras.
Gaat het altijd goed?
Hij heeft hier in de straat een vriendje een gecastreerde Maltezer reu. Kan hij dan ook hier in huis met een reutje samen leven?
Veel vragen en twijfels en bij twijfel komt er geen tweede hond. Wie kan ze weg nemen? Of juist afraden om er een bij te nemen?
We hebben inmiddels een aantal fokkers benaderd maar ik blijf toch twijfelen, en mijn grootste angst is dat het niet klikt tussen onze huidige hond en de toekomstige nieuwe.
We hebben nu een Coton reu van 9 maand en denken er aan om er een teefje bij te nemen. Is hij te jong?
Kan een reutje eventueel ook? het wordt er wel een van het zelfde ras.
Gaat het altijd goed?
Hij heeft hier in de straat een vriendje een gecastreerde Maltezer reu. Kan hij dan ook hier in huis met een reutje samen leven?
Veel vragen en twijfels en bij twijfel komt er geen tweede hond. Wie kan ze weg nemen? Of juist afraden om er een bij te nemen?
- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat als je voor een teefje gaat, van hetzelfde ras, dat de kans dat het niet klikt eigenlijk te verwaarlozen is.
Een reutje erbij is meer een gokje, ook omdat jouw eigen reutje pas 9 maanden is en je nu niet kan zeggen hoe leuk hij nog is met andere reuen als hij echt volwassen is (jaar of 2-3 worden reuen vaak pas wat lastiger met andere reuen, als ze dat worden). En ook omdat er dan een heel klein leeftijdsverschil tussen zit.
Er zijn ook wel reuen die best met een andere reu samen kunnen leven maar het echte 'maatjes' gevoel is er dan minder dan samen met een teef.
Maar een reutje erbij kan natuurlijk ook prima gaan.
Verder is je reutje wel wat jong om er een pup bij te zetten, maar als hij naar jouw idee al helemaal 'klaar' is qua opvoeding valt dat bezwaar ook een beetje weg.
Omdat hij zo jong is is wel moeilijker te voorspellen in hoeverre hij 'zijn teef' zou kunnen gaan verdedigen later tegenover andere reuen. Sommige reutjes doen dat. Hoeft ook geen probleem te zijn hoor trouwens.

Een reutje erbij is meer een gokje, ook omdat jouw eigen reutje pas 9 maanden is en je nu niet kan zeggen hoe leuk hij nog is met andere reuen als hij echt volwassen is (jaar of 2-3 worden reuen vaak pas wat lastiger met andere reuen, als ze dat worden). En ook omdat er dan een heel klein leeftijdsverschil tussen zit.
Er zijn ook wel reuen die best met een andere reu samen kunnen leven maar het echte 'maatjes' gevoel is er dan minder dan samen met een teef.
Maar een reutje erbij kan natuurlijk ook prima gaan.
Verder is je reutje wel wat jong om er een pup bij te zetten, maar als hij naar jouw idee al helemaal 'klaar' is qua opvoeding valt dat bezwaar ook een beetje weg.
Omdat hij zo jong is is wel moeilijker te voorspellen in hoeverre hij 'zijn teef' zou kunnen gaan verdedigen later tegenover andere reuen. Sommige reutjes doen dat. Hoeft ook geen probleem te zijn hoor trouwens.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik ga dit topic ook even volgen.
mijn hond is nu 10 maanden en vindt het ook heel leuk met andere honden, maar ik merk wel dat hij al veel minder geinteresseerd is dan een paar maanden terug.
ik denk dus, en merk dat ook aan andere honden dat ze vooral wanneer ze jong zijn het erg leuk is met andere honden spelen. maar als ze volwassen zijn wordt dat meestal wel minder. tenzij ze met elkaar opgroeien misschien dat het dan wel blijft. dat weet ik niet.
ik zit zelf nog middenin de opvoeding van deze hond, en zou er nu niet voor kiezen een tweede hond erbij. omdat je dan twee honden hebt die qua opvoeding veel tijd nodig hebben.
ik denk ook dat het erg van het ras afhangt of je 2 honden met vrijwel dezelfde leeftijd kan houden.
voor mij is het risico te groot dat ze niet samen kunnen. want dan steeds de honden scheiden en apart uitlaten lijkt me niks.
dus misschien als Buster volwassen is, dan bekijken we het nog eens.
maar als hij gelukkig is zo en we gaan hondensport doen en hij kan genoeg met andere honden ravotten dan houden we het bij 1 hond.
maar ja in de toekomst kijken kan ik niet dus wie weet. . .
mijn hond is nu 10 maanden en vindt het ook heel leuk met andere honden, maar ik merk wel dat hij al veel minder geinteresseerd is dan een paar maanden terug.
ik denk dus, en merk dat ook aan andere honden dat ze vooral wanneer ze jong zijn het erg leuk is met andere honden spelen. maar als ze volwassen zijn wordt dat meestal wel minder. tenzij ze met elkaar opgroeien misschien dat het dan wel blijft. dat weet ik niet.
ik zit zelf nog middenin de opvoeding van deze hond, en zou er nu niet voor kiezen een tweede hond erbij. omdat je dan twee honden hebt die qua opvoeding veel tijd nodig hebben.
ik denk ook dat het erg van het ras afhangt of je 2 honden met vrijwel dezelfde leeftijd kan houden.
voor mij is het risico te groot dat ze niet samen kunnen. want dan steeds de honden scheiden en apart uitlaten lijkt me niks.
dus misschien als Buster volwassen is, dan bekijken we het nog eens.
maar als hij gelukkig is zo en we gaan hondensport doen en hij kan genoeg met andere honden ravotten dan houden we het bij 1 hond.
maar ja in de toekomst kijken kan ik niet dus wie weet. . .
- Moos
- Zeer actief
Als je een intacte reu en een teefje hebt is de kans dat mis gaat en dat je moet scheiden zo ongeveer nog kleiner dan nihil hoor.Emma schreef:

- Jinga
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Misschien heb je hier wat aan. Bij ons op de kynologenvereniging adviseren ze te wachten met een tweede hond te nemen tot je hond twee jaar is. Dit omdat je hond dan fysiek is uitgegroeid en mentaal stabiel is. De 'oude' hond kan je dan ook een soort van helpen met het opvoeden van de pup. De ideale leeftijd is volgens hen dus 2 jaar.
(Zelf heb ik er weinig ervaring mee hoor, ik vind 1 hond voorlopig wel genoeg. Bij m'n moeder hadden we een herder van een jaar of 7 toen er nog een pup bij kwam. Daar heb ik wel gemerkt dat de pup continue wilde spelen, terwijl 'oma' dit niet meer wilde. Dit leeftijdsverschil was mijn inziens wel te groot).
(Zelf heb ik er weinig ervaring mee hoor, ik vind 1 hond voorlopig wel genoeg. Bij m'n moeder hadden we een herder van een jaar of 7 toen er nog een pup bij kwam. Daar heb ik wel gemerkt dat de pup continue wilde spelen, terwijl 'oma' dit niet meer wilde. Dit leeftijdsverschil was mijn inziens wel te groot).

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ja, dat is waar. maar je hoort wel eens verhalen he, en dan wacht ik toch liever even af dat hij volwassen is. en als je dan een intakte reu en teef hebt dan zal je tijdens de loopsheid toch moeten scheiden.Moos schreef:Als je een intacte reu en een teefje hebt is de kans dat mis gaat en dat je moet scheiden zo ongeveer nog kleiner dan nihil hoor.Emma schreef:
natuurlijk kan je dan de teef castreren/sterriliseren.
het lijkt me ene kant best leuk twee honden, maar er zijn gewoon dingen waar je rekening mee moet houden. en als Buster en wij zo net zo gelukkig zijn dan vraag ik me ook af waarom ik dat dan zou doen.
er wonen alleen in onze straat al meer dan 10 honden. dus speelkameraden genoeg hier

- blacky
- Zeer actief
Eigenlijk is mijn idee dat we twee honden in de zelfde leeftijd zullen hebben dus tegelijk jong en speels en gelijk oud en stram.
Opvoeding van Spickey is nog niet klaar maar bij onze vorige hond die 14.5 jaar oud is geworden was die zelfs op 13 jarige leeftijd nog niet klaar.
Een hond leert altijd bij en dat is ook wat ik graag zou willen blijfen leren en oefenen met de hond(en).
Maar wel samen ravotten in de tuin als de baas even geen tijd voor je heeft. Moet er dan perse twee jaar tussen zitten?
Wel merk ik dat ik nu niet met de nieuwe pup naar puppycursus kan omdat ik dan met Spickey bij de jonge honden bezig ben. Wel kan mijn dochter van 14 jaar dan naar de puppen cursus met de nieuwe aanwinst is op de zelfde dag zelfde tijd. Of mijn man natuurlijk die nu zeurt dat de hond wel erg op mij gericht is.
Samen dan weer thuis oefenen.
Opvoeding van Spickey is nog niet klaar maar bij onze vorige hond die 14.5 jaar oud is geworden was die zelfs op 13 jarige leeftijd nog niet klaar.
Een hond leert altijd bij en dat is ook wat ik graag zou willen blijfen leren en oefenen met de hond(en).
Maar wel samen ravotten in de tuin als de baas even geen tijd voor je heeft. Moet er dan perse twee jaar tussen zitten?
Wel merk ik dat ik nu niet met de nieuwe pup naar puppycursus kan omdat ik dan met Spickey bij de jonge honden bezig ben. Wel kan mijn dochter van 14 jaar dan naar de puppen cursus met de nieuwe aanwinst is op de zelfde dag zelfde tijd. Of mijn man natuurlijk die nu zeurt dat de hond wel erg op mij gericht is.
Samen dan weer thuis oefenen.
- Moos
- Zeer actief
Nee, maar jij stelt de vraag en dit is het algemene antwoord daaropblacky schreef:Eigenlijk is mijn idee dat we twee honden in de zelfde leeftijd zullen hebben dus tegelijk jong en speels en gelijk oud en stram.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Moos schreef: Nee, maar jij stelt de vraag en dit is het algemene antwoord daarop

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat het ook aan de hond ligt inderdaad en aan wat je zelf heel graag wilt. Saar was een heel gehoorzaam makkelijk pupje, maar stel dat zij met 9 maanden enig hond was geweest had ik er toch geen pup bij gezet denk ik. Gewoon omdat een hond echt nog best kan veranderen, ook qua gehoorzaamheid, tussen de 9 maanden en 2-3 jaar, en ik dat eerst 'gehad' zou willen hebben.Zoek stok! schreef:Moos schreef: Nee, maar jij stelt de vraag en dit is het algemene antwoord daaropIk zou dat ook zeggen inderdaad, maar het ligt ook aan de hond en jezelf denk ik. Bij mij was het een drama geworden als ik bij Bram in z'n negende maand een tweede hond had genomen. Ik was nog zo druk met hem. Hij is nu drie en we hebben goede afspraken onderling
dus nu kan ik tijd besteden aan een tweede hond.
Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het heel erg leuk is om twee hele jonge honden samen te hebben, ook voor de honden zelf. Dat laatste kan dan meteen weer je probleem worden, dat ze elkaar te leuk vinden om nog heel goed naar jou te luisteren

Ik zou niet zo snel hetzelfde geslacht bij zo'n jonge hond zetten denk ik omdat je op die leeftijd echt nog heel onduidelijk kan voorzien of de kans dat dat goed blijft gaan heel groot is of juist niet. Vind ik.

Vertel...Zoek stok! schreef:Moos schreef: Nee, maar jij stelt de vraag en dit is het algemene antwoord daaropIk zou dat ook zeggen inderdaad, maar het ligt ook aan de hond en jezelf denk ik. Bij mij was het een drama geworden als ik bij Bram in z'n negende maand een tweede hond had genomen. Ik was nog zo druk met hem. Hij is nu drie en we hebben goede afspraken onderling

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=141992doggy schreef:Vertel...Zoek stok! schreef:Moos schreef: Nee, maar jij stelt de vraag en dit is het algemene antwoord daaropIk zou dat ook zeggen inderdaad, maar het ligt ook aan de hond en jezelf denk ik. Bij mij was het een drama geworden als ik bij Bram in z'n negende maand een tweede hond had genomen. Ik was nog zo druk met hem. Hij is nu drie en we hebben goede afspraken onderling

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Heb je gelijk in. Als het om speelmaatjes gaat, kun je ook wat maatjes in de buurt zoeken of hem een dagje in de week naar een dagopvang laten gaan oid.Nanna schreef:Ik lees een beetje dat je er een pup bij wilt omdat dat zo leuk is voor je andere hond, om mee te spelen. Een soort van levend speelgoedje dus, en dat bedoel ik niet vervelend hoor.
Nergens lees ik dat je het zèlf erg graag wilt, integendeel, ik proef her en der weerstand ( hij heeft eigenlijk genoeg om mee te spelen zeg je zelf).
Ik zou een pup erbij omdat het zo leuk is voor de andere hond als insteek laten vallen. Je moet het zelf gewoon heel graag willen.

Linda, Izzie en Bram
- Jinga
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hihi je neemt me de woorden uit m'n mondMoos schreef:Nee, maar jij stelt de vraag en dit is het algemene antwoord daarop

Zelf zou ik er nu nog geen tweede hond erbij willen. Jinga is nu bijna 1 jaar oud en een supermakkelijke hond. Maar als er een tweede bij zou komen, is het weer een amstaff en niet alle amstaffs zijn heel makkelijk. Nee, de meeste amstaffs zijn juist behoorlijk pittige beestjes, waardoor ik bang ben dat ik teveel bezig zal zijn met de nieuwe pup en Jinga een beetje 'verwaarloos'. Dan heb ik dus alleen een nieuwe pup genomen omdat ik het zo leuk vind om een pup te hebben en niet omdat het voor haar leuker zou zijn. En daarnaast... Sjemig... weer zo'n puppenmonster zindelijk maken is nou niet direct een hobby van me

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het maar net aan het karakter van je huidige hond ligt, aan de algemene raskenmerken en aan jouw eigen karakter. Ik vind het heel moeilijk om te zeggen of het in jouw situatie kan of niet, omdat ik je niet ken

- Moos
- Zeer actief
Maar dat is toch net even anders natuurlijkZoek stok! schreef:Heb je gelijk in. Als het om speelmaatjes gaat, kun je ook wat maatjes in de buurt zoeken of hem een dagje in de week naar een dagopvang laten gaan oid.Nanna schreef:Ik lees een beetje dat je er een pup bij wilt omdat dat zo leuk is voor je andere hond, om mee te spelen. Een soort van levend speelgoedje dus, en dat bedoel ik niet vervelend hoor.
Nergens lees ik dat je het zèlf erg graag wilt, integendeel, ik proef her en der weerstand ( hij heeft eigenlijk genoeg om mee te spelen zeg je zelf).
Ik zou een pup erbij omdat het zo leuk is voor de andere hond als insteek laten vallen. Je moet het zelf gewoon heel graag willen.

Ik denk ook zeker niet dat je alleen een tweede hond moet nemen als speelmaatje voor de al aanwezige hond. Maar dat is wel iets wat bij veel mensen als (belangrijk) punt meespeelt en daar vind ik opzich niks mis mee.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Freggel was 1 jaar en 4 maanden toen Turbo erbij kwam.
Heb express voor een reu gekozen, daar Freggel een behoorlijke tante is, en ik het al helemaal fout zag gaan met een tweede teef erbij.
Ondanks dat ik een reu en teef heb, "donder" het ook wel een tussen die 2
Ik vind het heel leuk 2 honden, maar ook erg druk........... Ik heb ze het eerste jaar echt strikt appart uitgelaten, zodat ze allebei leren om op eigen benen te staan, en zelf de wereld ontdekken.
Nu laat ik ze wel eens vaker met zijn tweeën uit, maar neem ze ook nog appart mee.
Ze kunnen heerlijk spelen met zijn tweeën, maar ook echt een roedeltje vormen en de boel op stelten zetten
.
Ooit komt er een 3de bij, maar dit duurt nog wel een jaartje of 3. Eerst dit gespuis maar een opvoeden.
Heb express voor een reu gekozen, daar Freggel een behoorlijke tante is, en ik het al helemaal fout zag gaan met een tweede teef erbij.
Ondanks dat ik een reu en teef heb, "donder" het ook wel een tussen die 2

Ik vind het heel leuk 2 honden, maar ook erg druk........... Ik heb ze het eerste jaar echt strikt appart uitgelaten, zodat ze allebei leren om op eigen benen te staan, en zelf de wereld ontdekken.
Nu laat ik ze wel eens vaker met zijn tweeën uit, maar neem ze ook nog appart mee.
Ze kunnen heerlijk spelen met zijn tweeën, maar ook echt een roedeltje vormen en de boel op stelten zetten

Ooit komt er een 3de bij, maar dit duurt nog wel een jaartje of 3. Eerst dit gespuis maar een opvoeden.
Made bij *Jolanda*
Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007

- Jinga
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Daarnaast kan het zomaar zijn dat ze helemaal niet met elkaar willen spelen omdat ze elkaar de hele dag al zien.Zoek stok! schreef:Heb je gelijk in. Als het om speelmaatjes gaat, kun je ook wat maatjes in de buurt zoeken of hem een dagje in de week naar een dagopvang laten gaan oid.Nanna schreef:Ik lees een beetje dat je er een pup bij wilt omdat dat zo leuk is voor je andere hond, om mee te spelen. Een soort van levend speelgoedje dus, en dat bedoel ik niet vervelend hoor.

- Jinga
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier speelden het wel een beetje mee (een leuk maatje voor Freggel), maar de hoofdfactor was dat ik een hond geschikt voor de IPO wilden hebben.Moos schreef:Maar dat is toch net even anders natuurlijkZoek stok! schreef:Heb je gelijk in. Als het om speelmaatjes gaat, kun je ook wat maatjes in de buurt zoeken of hem een dagje in de week naar een dagopvang laten gaan oid.Nanna schreef:Ik lees een beetje dat je er een pup bij wilt omdat dat zo leuk is voor je andere hond, om mee te spelen. Een soort van levend speelgoedje dus, en dat bedoel ik niet vervelend hoor.
Ik zou een pup erbij omdat het zo leuk is voor de andere hond als insteek laten vallen. Je moet het zelf gewoon heel graag willen.![]()
Ik denk ook zeker niet dat je alleen een tweede hond moet nemen als speelmaatje voor de al aanwezige hond. Maar dat is wel iets wat bij veel mensen als (belangrijk) punt meespeelt en daar vind ik opzich niks mis mee.
Made bij *Jolanda*

- Moos
- Zeer actief
Dat gaat niet zo vaak op hoor volgens mijJinga schreef:Daarnaast kan het zomaar zijn dat ze helemaal niet met elkaar willen spelen omdat ze elkaar de hele dag al zien.Zoek stok! schreef:Heb je gelijk in. Als het om speelmaatjes gaat, kun je ook wat maatjes in de buurt zoeken of hem een dagje in de week naar een dagopvang laten gaan oid.Nanna schreef:Ik lees een beetje dat je er een pup bij wilt omdat dat zo leuk is voor je andere hond, om mee te spelen. Een soort van levend speelgoedje dus, en dat bedoel ik niet vervelend hoor.

Ze kunnen als speelmaatjes eventueel niet klikken, dat kan. Maar dat ze niet zouden willen spelen omdat ze elkaar de hele dag zien werkt 99 van de 100 keer volgens mij echt niet zo. Vaak spelen twee honden uit 1 gezin juist het allerleukste met elkaar (ipv met andere honden) omdat het door en door vertrouwd is

Edit: dat samen rellen heb ik met Moos en Saar nooit gehad, en nu met Saar en Vera ook niet.

- Jinga
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Het gaat niet zo vaak op, maar het kan wel gebeuren. De honden van m'n tante spelen nooit samen. Daarom vind ik het geen goede reden om alleen maar voor de andere hond een speelmaatje erbij te nemen. Zelf zou ik alleen een andere hond erbij nemen als ik het zelf zou willen en niet alleen als speelmaatje. Dan speel ik zelf wel wat vaker met m'n hondMoos schreef:Dat gaat niet zo vaak op hoor volgens mij![]()
Ze kunnen als speelmaatjes eventueel niet klikken, dat kan. Maar dat ze niet zouden willen spelen omdat ze elkaar de hele dag zien werkt 99 van de 100 keer volgens mij echt niet zo. Vaak spelen twee honden uit 1 gezin juist het allerleukste met elkaar (ipv met andere honden) omdat het door en door vertrouwd is
Edit: dat samen rellen heb ik met Moos en Saar nooit gehad, en nu met Saar en Vera ook niet.

Hihi dat rellen hebben wij wel gehad hoor. De hond van 7 sloopte nooit meer wat tot de pup kwam. Binnen een uur was de rieten stoel totaal verwoest en had de pup een stuk in z'n bek en de oude hond had weer en ander stuk in haar bek. We dachten even te gaan oefenen met alleen laten van de pup... Of dat de hond van m'n zus even op bezoek kwam... Onze hond liep nooit de tuin uit. Vervolgens waren ze weer eens een keer met z'n tweeen en ze sluipen de tuin uit om vervolgens op elke straathoek te wachten tot ze je weer zien en dan weer tot de volgende straathoek te lopen. (gelukkig was het in een rustige wijk waar amper auto's rijden

- Moos
- Zeer actief
Ja dat ze niet samen spelen kan ook best gebeuren zei ik ookJinga schreef: Het gaat niet zo vaak op, maar het kan wel gebeuren. De honden van m'n tante spelen nooit samen. Daarom vind ik het geen goede reden om alleen maar voor de andere hond een speelmaatje erbij te nemen. Zelf zou ik alleen een andere hond erbij nemen als ik het zelf zou willen en niet alleen als speelmaatje. Dan speel ik zelf wel wat vaker met m'n hond![]()

- blacky
- Zeer actief
mmmmmmm, moeilijk hoor! Eigenlijk wil ik er wel erg graag een tweede hond bij maar er is ook een stemmetje dat zegt nog niet doen!
Idd is de Coton nou niet echt een moeilijk ras en zie je vaker dat mensen er meer als een hebben.
Niet voor niets geldt: "een coton is net als chips, 1 is niet genoeg" en helaas ondervind ik dat nu aan de levende lijve.
Maar eerlijk gezegd heb ik liever spijt dat ik het niet heb gedaan dan spijt dat ik het wel heb gedaan!
Idd is de Coton nou niet echt een moeilijk ras en zie je vaker dat mensen er meer als een hebben.
Niet voor niets geldt: "een coton is net als chips, 1 is niet genoeg" en helaas ondervind ik dat nu aan de levende lijve.
Maar eerlijk gezegd heb ik liever spijt dat ik het niet heb gedaan dan spijt dat ik het wel heb gedaan!
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Of je een hondje erbij neemt blijft natuurlijk je eigen keus. Ik zou persoonlijk met een Cotonnen reu wachten tot hij zeker 2 jaar oud is. Ik heb zelf twee Cotonnen gehad, waarvan de reu een jaar geleden van is overleden, het teefje heb ik nog steeds.
Toen mijn Cotonnen reu jong was (onder het jaar) was het een super makkelijke reu. Nooit geen problemen, niks. Maar na het jaar werd hij toch wel moeilijkder tegenover andere honden en mensen. Naar mijn mening zijn Cotonnen laat volwassen, en reuen over het algemeen niet de makkelijkste naar andere reuen toe. Als je een hondje erbij zou nemen zou ik zeker voor een teef gaan.
Voor jou Spikey hoeft dit natuurlijk helemaal niet te gelden en kan hij later best een makkelijke reu worden. Ik heb ook jarenlang bij een Cotonnen fokker opgepast en ook daar konden echt niet alle reuen samen. Er waren gesplitse groepen. Reu- Teef bij Cotonnen zie ik verder geen problemen. Ik heb ook jaren deze combinatie gehad en is prima gegaan.
Ik hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt en als je een pupje krijgt wel foto's plaatsen
Het blijven voor mij de schattigste pups die er zijn
Toen mijn Cotonnen reu jong was (onder het jaar) was het een super makkelijke reu. Nooit geen problemen, niks. Maar na het jaar werd hij toch wel moeilijkder tegenover andere honden en mensen. Naar mijn mening zijn Cotonnen laat volwassen, en reuen over het algemeen niet de makkelijkste naar andere reuen toe. Als je een hondje erbij zou nemen zou ik zeker voor een teef gaan.
Voor jou Spikey hoeft dit natuurlijk helemaal niet te gelden en kan hij later best een makkelijke reu worden. Ik heb ook jarenlang bij een Cotonnen fokker opgepast en ook daar konden echt niet alle reuen samen. Er waren gesplitse groepen. Reu- Teef bij Cotonnen zie ik verder geen problemen. Ik heb ook jaren deze combinatie gehad en is prima gegaan.
Ik hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt en als je een pupje krijgt wel foto's plaatsen