Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand ervaring met een Snuggle puppy?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Iemand ervaring met een Snuggle puppy?

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

In september komt onze pup bij ons wonen en ik ben een lijst aan het maken met alle dingen die ik aan moet schaffen.
Nu zit ik ook te denken om een snuggle puppy aan te schaffen. Heb er al veel positive verhalen over gehoord en ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn hiermee.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Ja ik heb er ervaring mee. Wij hebben hem voor onze jongste hond gekocht toen hij nog pup was.
Ik denk dat je beter zelf een zak kersepitten kan kopen en zo'n klein tikwekkertje. Je bent dan een stuk goedkoper uit en heeft hetzelfde effect.
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

ik heb ff gegoogled want ik had geen idee wat een snuggle puppy was, maar t ziet er wel heel schattig uit!

Voor onze Cena heb ik bij de action een kruik gehaald met een fleecejasje erom en bij de kringloopwinkel een kinderwekkertje met een tikje erin. Dat hielp erg goed!
Het jammer van die wekker was dat hij steeds midden in de nacht afging en wij niet wisten hoe we dat konden voorkomen! Dus die lag na 3 dagen in de kliko! :smile2:
De kruik ligt nog steeds bij Cena in de bench, niet eens meer altijd met warm water erin, maar ze ligt er graag met haar koppie op, dus laten we hem maar liggen! :ok:
RIP Cena :roos:
    Boreas
    Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Boreas »

Ik vind het er wel leuk uitzien maar ik had van mijn kind al geleerd dat je al heel snel te veel koopt (alsnog wel gedaan hoor voor pup) :D Ik denk ook niet dat je zoiets lang gebruikt.

Dus mijn vriend heeft gewoon Snugglepuppy gespeeld haha, kan ie heel goed :) Heeft een paar nachten zijn hand bij de pup gehouden 's nachts (overdag sliep ie wel al goed zelf of aaiden we hem tot ie sliep). De tweede nacht hoefde het al niet eens meer zo vaak. Bor heeft het sneller te warm dan te koud dus die had ook helemaal geen zin in knuffels of kruiken oid.

Oh ja hij sliep in een doos naast het bed. Al hadden we hem in bed gewild of zo, hij wilde zelf dus niet, te warm.
    Hummer
    Actief

Ongelezen bericht door Hummer »

Ik heb een snuggle pup gebruikt toen Hummer net kwam. Hij ging helaas vrij snel hier op rijden, dus heb ik hem weg gehaald.
    Het is op zich een grappig ding, maar er zitten als ik het me goed herinner maar twee opwarm zakjes bij en dan is het op. Je kunt ze namelijk niet her gebruiken. Ik zou lekker een goedkoper iets kopen.
    Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
    Ianthe
    Zeer actief
    Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Neuh, voor Xena hadden we een knuffelbeestje met piep, dat is altijd haar lievelingsspeeltje geweest... Tot ze het kapot maakte :wink:
    Scence's snuggelpuppy was gewoon Xena. :pffff: Vanaf de eerste nacht sliepen die al samen in 1 mand :mrgreen:
    Afbeelding
    yamie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
    Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik vind het zo'n onzin :19: , wanneer je ( normaal gesproken) een pup haalt, kan zo'n hondje ook weg bij moeder, dat een hondje moet wennen? en dat je daar ZELF moeite voor moet doen als eigenaar, lijkt me logisch, daar heb je geen surrogaat, kloppend hartje knuffel beest voor nodig, ik vind dit bijna net zo erg als al die kleertjes, puppywandelwagens, speciaal relax puppy voer enz, bah.
    **Tamara**
    Zeer actief
    Contacteer:

Doe ff normaal zeg.
    Kami was als puppy alleen maar stil als hij bovenop mij mocht slapen, op mijn gezicht wel te verstaan. Dat ging nou eenmaal niet en hebben we dat ding gekocht.
    Zou ik het nu anders doen? ja ik denk het wel, maar dan nog vind ik jou uitspraak wel erg ver gaan.
    Als mensen niet weten hoe het anders op te lossen vind ik dit nog altijd een betere oplossing dan een pup maar in zijn sop gaar laten koken.
    Afbeelding
    yamie
    Zeer actief
    Contacteer:

**Tamara** schreef:Doe ff normaal zeg.
    Kami was als puppy alleen maar stil als hij bovenop mij mocht slapen, op mijn gezicht wel te verstaan. Dat ging nou eenmaal niet en hebben we dat ding gekocht.
    Zou ik het nu anders doen? ja ik denk het wel, maar dan nog vind ik jou uitspraak wel erg ver gaan.
    Als mensen niet weten hoe het anders op te lossen vind ik dit nog altijd een betere oplossing dan een pup maar in zijn sop gaar laten koken.
    welke uitspraak van mij gaat jou dan te ver? en tussen in het sop gaar laten koken en een knuffel met kloppend hart zit nogal wat he.

sorry dat ik vooral praat van uit mijn eigen ervaring en gevoel , en mijn ervaring met pups is niet gering, ik vind echt dat het doorslaat, dat men een pup teveel gaat behandelen als een wezentje wat compleet radeloos en sneu is... maar goed, sommige zijn dat ook ...... door de eigenaar :wink:
    ~Suzanne~
    Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb zoiets en mij beviel het, maar ik moet er wel bijzeggen dat ik er een tweede functie aan koppelde!
    Ik heb zeker een maand, zelf met het ding (snachts) geknuffeld ;-) zodat het hele ding voorzien was van MIJN lucht.
    De eerste nachten sliep ik naast de bench waar pup inzat en dat snuggle ding dus in de bench (met mijn lucht). Later ben ik steeds verder weg gaan liggen, en tenslotte naar mijn eigen bed, maar het ding met mijn lucht ligt nog steeds bij pup in de bench. Hij ligt er nog steeds op/tegen.

Dit kan natuurlijk OOK met een oude handdoek, een tshirt of WAT dan ook!
    Als je maar zorgt dat jouw lucht eraan zit, dus op de blote huid dat ding ;-) en niet wassen voorlopig totdat pup 'ouder' is en het niet meer 'nodig' is.

Suzanne
    yamie
    Zeer actief
    Contacteer:

Suzanne123 schreef:Ik heb zoiets en mij beviel het, maar ik moet er wel bijzeggen dat ik er een tweede functie aan koppelde!
    Ik heb zeker een maand, zelf met het ding (snachts) geknuffeld ;-) zodat het hele ding voorzien was van MIJN lucht.
    De eerste nachten sliep ik naast de bench waar pup inzat en dat snuggle ding dus in de bench (met mijn lucht). Later ben ik steeds verder weg gaan liggen, en tenslotte naar mijn eigen bed, maar het ding met mijn lucht ligt nog steeds bij pup in de bench. Hij ligt er nog steeds op/tegen.

Als je maar zorgt dat jouw lucht eraan zit, dus op de blote huid dat ding ;-) en niet wassen voorlopig totdat pup 'ouder' is en het niet meer 'nodig' is.

Suzanne
    ook dit mag van mij hoor, zoals men alles maar zelf moet weten, maar ik snap het niet......... ik heb ws altijd puppen gehad die gewoon zich zelf veilig voelden, niet zozeer alleen mijn eigen maar ook andere...

vraagje dan ook maar aan de fokkers........... geven jullie deze manier mee met de pupkopers? en ben ik een totaal verkeerde fokker en pup opvoeder?
    **Tamara**
    Zeer actief
    Contacteer:

yamie schreef:
    **Tamara** schreef:Doe ff normaal zeg.
    welke uitspraak van mij gaat jou dan te ver? en tussen in het sop gaar laten koken en een knuffel met kloppend hart zit nogal wat he.

sorry dat ik vooral praat van uit mijn eigen ervaring en gevoel , en mijn ervaring met pups is niet gering, ik vind echt dat het doorslaat, dat men een pup teveel gaat behandelen als een wezentje wat compleet radeloos en sneu is... maar goed, sommige zijn dat ook ...... door de eigenaar :wink:
    Door te suggeren dat er geen moeite werd gedaan en het te vergelijken met kleertjes, daar trap je mij in ieder geval mee op de tenen.

Misschien heb jij ook wel heel andere pupjes gehad. Chika was als pup ook een heel ander verhaal.
    Afbeelding
    Gollum
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Suzanne123 schreef:Ik heb zoiets en mij beviel het, maar ik moet er wel bijzeggen dat ik er een tweede functie aan koppelde!

Suzanne
    Ik heb die manier (beslapen t-shirt) ook meegekregen en moet zeggen dat Gol inderdaad 's nachts snel doorsliep als pup.
    Ze vind het nog steeds heerlijk slapen op iets wat naar mij ruikt :mrgreen:
    Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”