nee hoor, omdat ik een Border collie wilde , maar dat was teveel werk en dit is een hele gezellige, lieve hond ,

dus daarom
Moderator: moderatorteam
mag ik even zeggen: wat een PRACHTIGE, stoere, sterke honden heb jij!Inge schreef:Mijn trio
Links Nika, een boxer.
Ik ben opgegroeid met boxers en toen ik eindelijk in de gelegenheid was om een eigen hond aan te schaffen moest dat gewoon een boxer worden. Grote liefde enzo.![]()
In het midden Marouck, een Hollandse Herder korthaar.
Toen ik op zoek was naar een tweede hond wilde ik een ras waarmee ik breed zou kunnen sporten, dus zowel geschikt voor bv. behendigheid als voor de africhting. Ik kwam al snel bij de herders uit en werd verliefd op de Hollander, ook vanwege het feit dat er weinig gezondheidsproblemen in het ras zitten.
Rechts Biène, een mechelse herder. Op de club waar ik train (KNPV) trainde ook Biènes moeder, waar ik een enorm zwak voor had. Toen ze gedekt werd was ik daar dichtbij betrokken, ik werd steeds op de hoogte gebracht van de selectie van de dekreu, na de dekking van de dracht en na de geboorte werd ik steeds up to date gehouden over de pups.
En toen kreeg ik een aanbod dat ik niet kon en wilde weigeren. Biène heb ik dus gekregen van haar fokker.In eerste instantie onder fokkersvoorwaarden, het was dus de bedoeling met haar ook een nest te fokken. Dat is inmiddels van de baan en Biène blijft lekker hier.