Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat voor hond hebben jullie? en waarom?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik heb een friese stabij en waarom? ...dat is een goede vraag

nee hoor, omdat ik een Border collie wilde , maar dat was teveel werk en dit is een hele gezellige, lieve hond , :ok:
dus daarom
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Amerikaanse cocker spaniel;
Ik wilde een hond waar ik buiten lekker actief mee kan zijn maar ook met een dagje iets minder af kan. Ik wilde er ook als het kon mee sporten, flyball of behendigheid.
Omdat ik vier hoog op een flat woonde zonder lift moest het er één zijn die als hij wat ging mankeren de trap op en af getild kon worden. Ik hou niet van hele kleine hondjes maar een grote kon dus niet.
Ik wilde een volwassen hond. Ik wilde een vrij ongecompliceerd ras.
Ik heb heel wat boeken gelezen over rassen en karakters e.d. en ik kwam eigenlijk ieder keer uit op een cavalier king charles spaniel met de meeste overeenkomsten bij mijn wensen. Omdat ik die toch net te kein vond en teveel mankementen vond hebben kwam ik daarna op de cockerspaniel. De amerikaanse sprak me dan net meer aan dan de engelse.

Op internet via een stichting tegen Angel aangelopen. Door haar achtergrond niet geheel ongecompliceerd maar een hondje met gouden hart en nog geen seconde spijt van gehad.
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Wij hebben een basenji. Waarom..? Omdat ruim zeven jaar geleden een kennis vertelde dat zo'n hondje echt iets voor mij zou zijn.. en ik daarna altijd heb geweten dat ik er oooooooit 'zo een' wilde. Nu is ie er, en hij bevalt ;)

Foto in onderschrift
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Een zwarte russische terrier , verliefd op het ras :wink:

Een Kaukasische herder, ook verliefd op het ras :wink:

Afbeelding

Groetjes Els
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Een duitse herder, omdat ik van kinds af aan zonder ze in mijn directe omgeving te hebben gehad uitzonderingen daargelaten, me aangetrokken voelde tot dit ras, mijn mannetje kwam op mijn pad en zo is hij hier bij mij belandt.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Heb een border collie omdat ik graag een hondje wilde om mee te sporten. Wilde ook al lang een border collie dus die keuze was meteen duidelijk.

Daarnaast heb ik een markiesje. Bij hem heb ik wel wat langer na moeten denken want ik twijfelde toch wel tussen weer een border collie of een kooiker of een markiesje. Uiteindelijk voor het markiesje gekozen vanwege het sportieve karakter en toch het rustige in huis. Daarnaast vond ik het wel makkelijk dat hij klein is. Neem je toch net wat makkelijker mee op visite.

Ook mijn honden staan in onderschrift
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Mijn Keeshond kwam er, omdat het hele baasgerichte honden zijn. Verder zeer levendig, behendig speels en aktief. daarnaast vind ik ze bloedmooi. Formaat is handig, past goed in de auto, en op bed etc :pffff:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Een toller.
Vanwege het speelse, sociale en werklustige karakter.

Hierna komt er waarschijnlijk een kelpie of een border collie.
Beide met name vanwege het werklustige, actieve en vriendelijke karakter.
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ben altijd al gek geweest van de Border Collie. Maar heel lang getwijfeld of het wel wat voor ons zou zijn. Uiteindelijk gekozen voor een Markiesje. Toch een sportief, intelligent hondje, maar wel net een handzamer formaat. :wink: Maar het bleef kriebelen en nu is de droom van de Border Collie ook werkelijkheid.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Bantam (Shih Tzu) heb ik wel bewust gekozen naar aanleiding van vooral het wensenlijstje van mijn vriend: klein, vrolijk en makkelijk hondje etc.
Kwamen wij even bedrogen uit :mrgreen:

Ik had altijd een voorliefde voor de langhaar Collie en die is er later dus bijgekomen als herplaatser.
De rest Misty, ook een Shih en natuurlijk Humphrey de Poedel zijn min of meer aankomen 'waaien'... was niet op zoek maar zijn op mijn pad gekomen en gebleven.

Overigens moet ik zeggen dat ik Poedels echt superhonden vind nu, al had ik nooit bewust een Poedel uitgekozen, nu denk ik daar heel anders over.
Maar ja, ik vind zoveel rassen leuk, het worden er steeds maar meer :mrgreen:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Twee ridgebacks.
het zijn fantastische honden vind ik, ze passen goed bij onze levenstijl en ik houd wel van van dat arrogante, excentrieke zoals een rr kan zijn.

Buiten gaan ze helemaal uit hun plaat en binnenshuis zijn het heerlijke rustige honden, eerder lui dan moe. :smile:

Ik ben ook wel gecharmeerd van andere rassen, maar zolang het mij gegeven is honden te houden, zal er hier ook altijd een rr rond dartelen. :ok:

Foto, zie onderschrift.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
martha-bella
Actief

Ongelezen bericht door martha-bella »

Inge schreef:Mijn trio
Afbeelding

Links Nika, een boxer.
Ik ben opgegroeid met boxers en toen ik eindelijk in de gelegenheid was om een eigen hond aan te schaffen moest dat gewoon een boxer worden. Grote liefde enzo. :mrgreen:

In het midden Marouck, een Hollandse Herder korthaar.
Toen ik op zoek was naar een tweede hond wilde ik een ras waarmee ik breed zou kunnen sporten, dus zowel geschikt voor bv. behendigheid als voor de africhting. Ik kwam al snel bij de herders uit en werd verliefd op de Hollander, ook vanwege het feit dat er weinig gezondheidsproblemen in het ras zitten.

Rechts Biène, een mechelse herder. Op de club waar ik train (KNPV) trainde ook Biènes moeder, waar ik een enorm zwak voor had. Toen ze gedekt werd was ik daar dichtbij betrokken, ik werd steeds op de hoogte gebracht van de selectie van de dekreu, na de dekking van de dracht en na de geboorte werd ik steeds up to date gehouden over de pups.
En toen kreeg ik een aanbod dat ik niet kon en wilde weigeren. Biène heb ik dus gekregen van haar fokker. :wink: In eerste instantie onder fokkersvoorwaarden, het was dus de bedoeling met haar ook een nest te fokken. Dat is inmiddels van de baan en Biène blijft lekker hier.
mag ik even zeggen: wat een PRACHTIGE, stoere, sterke honden heb jij!
1 grote spierbundel :ok:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wij hebben een Dogo Argentino (foto in mijn avatar).
Waarom weet ik niet :mrgreen:
Hond is van mijn vriend en is dus ook zijn keuze geweest.

Zelf heb ik een Japanse Spaniel, zie onderschrift.
Waarom? Omdat de Dogo een maatje miste, ik een "eigen" hond miste en we graag een klein handzaam modelletje wilde.
En daar was Tsuki :mrgreen:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Een Newfoundlander (foto zie onderschrift).
Wij hebben hiervoor gekozen, omdat het een grote hond is die rustig, lief en een beetje ondeugend is. Ook is het ras niet blafferig of erg waaks. Kortom, een rustige, grote knuffelbeer.
Onze hond bevalt dan ook prima en er zal er later zeker nog een komen. En ooit wil ik ook nog een langhaar Sint Bernard, want dat zijn ook schitterende honden.
Men zegt wel; klein is fijn, maar dat geldt voor anderen en niet voor ons. De hond kan niet groot genoeg zijn wat ons betreft. :pffff: :mrgreen:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Opgegroeid met een duitse herder, dus de volgende (nanni) werd ook een duitse herder. Nu loopt Duitse Herder nummer 4 in huis.'
Ze hebben een heerlijk karakter, zijn mooi en ze spreken me erg aan :ok:
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Ik heb 3 honden...

Vito, Amerikaanse bulldog: Dat ras vind ik erg mooi qua karakter en uiterlijk.

Joy, Cairn terrier X Jack russell: Ik was meteen verliefd toen ik haar foto zag, dus bij haar viel ik meer op het uiterlijk. Maar haar karakter is ook geweldig uitgepakt.

Tinus, jack russell: Ook met hem had ik meteen een klik toen ik hem zag en we waren toen ook opzoek naar een herplaatsertje, dus toen we Tinus zagen was de keuze voor ons snel gemaakt.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Max, het kleine hondje uit m'n onderschrift, is een spaans hondje van onherleidbare afkomst die ik uit het lokale asiel heb gehaald toen ik in Spanje woonde. Ik wilde graag een handzaam formaat hondje die graag apporteerde, maar eigenlijk heeft hij mij uitgekozen. Ik heb er nooit spijt van gehad, ik heb hem nu bijna 11 jaar en hij is ongeveer 13. Het is een superzoekertje die nooit opgeeft.

Noeska is een stamboom mechelse herder uit werklijnen, die als herplaatser bij ons gekomen is, voor de sport maar in ieder geval voor altijd. Mijn man heeft een jaar PH1 training met haar gedaan en is er toen tijdelijk mee gestopt, ze deed het wel goed maar er zaten nog wat sporen op van haar vorige geleider. Iedereen op de club verklaarde hetm voor gek want ze is echt wel geschikt, maar hij zat steeds tegen de restanten van de vorige aanpak aan te hikken, voor zijn gevoel. Nu ben ik met haar aan het trainen voor het KNPV basiscertificaat Zoekhonden. Ze is nu wat meer gegroeid qua zekerheid, dus we willen t.z.t. de PH1 activiteiten wel weer oppakken, ook omdat ze dat ontzettend graag doet (en m'n man achteraf spijt heeft dat hij gestopt was met haar). Noes:
Afbeelding

Nummer 3 is Laika, een knpv werklijn hondje uit een stamboom duitse herder en een xMH moeder. Ook een herplaatser, aangeschaft voor de sport van een man die bang voor haar was (ze was toen 10 maanden). Moeilijk hondje in het trainen, heel heftig, clubgenoten durven haar niet van het paaltje af te halen, maar een lieverd thuis. Wat geduld, vertrouwen en duidelijkheid al niet kunnen doen. Dit is Laika:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb 2 staffordshire bull terriers, zie onderschrift.

gekozen omdat ze zo multifunctioneel zijn en omdat ze zo enorm mensgericht zijn
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Nu op dit moment 1 hondje. Quincy is een kruising tussen een York en een Chihuahua. Waarom Quincy? Ik wilde weer een hond en hoorde via vrienden toen dat vrienden van hun een hond hadden die weg moest en naar het asiel zou gaan. Ik ben gaan kijken, Quincy sprong op schoot en is meegegaan want hij was zo sielug :jank: Niet iets wat ik ook nog eens zou doen, denk ik, waarschijnlijk niet, want het is totaal niet het soort hond wat ik leuk vind. Volgend jaar of het jaar erna komt er hier nog een hond bij en dat zal een paar maatjes groter zijn :ok:
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Ik koos voor een sheltie omdat ik toch graag weer een herder wilde maar vind dat ik geen ruimte heb voor een grote hond en met dit ras kunnen de dochters van 12 en 14 jaar ook normaal lopen zonder dat ze meegesleurd worden. Aanhankelijk en toegewijd voor de eigenaar, afstandelijk tegenover vreemden sprak mij aan en dat het sportieve hondjes zijn.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Franse bulldog, waarom? Ben d'r mee opgegroeid. Toen ik uiteindelijk besloot om 'n hond te nemen twijfelde ik nog tussen 'n Westie en bulletje. Had geluk om bij 'n tentoonstelling tussen de keuringstafels van die twee te kunnen zitten en ja, toen was het zeker, het moest en zou 'n bulletje worden. Tot grote vreugde van de rest van de familie die na 23 jaar weer met 'n bulletje konden knuffelen. Tirsa wordt zeker door m'n moeder ook vaak Asita genoemd (zie bulletje avatar)
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Wij hebben een Staffordshire Bull Terriër omdat we beiden helemaal verliefd zijn geworden op het ras. Elke keer als we er eentje zagen op straat, zo lief, aanhankelijk, helemaal gek op mensen en aandacht, enthousiast, lomp, niet te groot. Gewoon helemaal mijn type hond.
We hebben ons verdiept in het ras en anderhalf jaar later kwam Rossi. :mrgreen:

Over een half jaar komt er een reutje bij.

Afbeelding
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Een Amerikaanse Bulldog en een Pitbull,

de Bull omdat we een hond zochten die kwa karakter vergelijkbaar was met de Bordeaux Dog (die hadden we er voor) maar daarbij ook een wat betere gezondheid. Het zijn daarbij echte gezinshonden en kunnen tegen een stootje en ze zien er natuurlijk ook nog eens super uit :mrgreen:

En de Pitbull, omdat er een plekje voor haar was gereserveerd in de dodengang en dus ingeslapen zou moeten worden vanwege haar uiterlijk. Aangezien ik dit niet over mijn hart kon verdragen heb ik haar genomen en nergens andersom. Uiteraard is het mijn type hond maar ik was niet op zoek naar nog een hond en liep tegen haar aan en zodoende is ze bij me gekomen.

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

oldies. waarom :denken: k weet niet :wink: misschien omdat ik een bulldog tik heb :19:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Wij hebben 1 engelse cocker spaniel en 3 engelse springer spanielen.

Onze Joep (cocker) hebben we toendertijd uit de telegraaf :mrgreen: We wilden graag een pup en ik kende vroeger een cocker waar ik verliefd op was. Zo is JOep gekomen. Na 3 1/2 jaar waren we zover dat er een 2de hond zou komen, dat werd weer een engelse cocker spaniel alleen deze keer met stamboom. Helaas is onze Joris maar 3 jaar oud geworden :jank: Door alle gezondheidsmankementen die Joep en Joris hadden wilden we geen cocker meer en zo is de engelse springer in ons leven gekomen. Een engelse cocker qua uiterlijk maar dan groter, 100x zo gezond en ze missen de eigenwijsheid van de cocker, een heerlijk ras met enorme will to please :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

We zochten een herplaatser en vonden Juultje. Kruising, bastaard, maar lijkt veel op een catalaanse herdershond ook qua karakter wat ik gelezen heb.
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Vroeger thuis hadden we een 'maltzer leeuwtje', vooral het uiterlijk sprak me erg aan. Toen ik een eigen hond kreeg wilde ik weer graag een klein hondje met lange haren, maar ook eentje die honden sporten leuk vond. Zo kwam ik uit bij de Coton de Tulear. Ik heb er nu nog eentje. Toen mijn andere Coton vorig jaar overleed heb ik wel lang getwijfeld wat voor een ras ik wilde. Ik wilde iniedergeval een hond met minder vachtverzorging omdat ik graag iedere dag in het bos wandel is een langharige hond heel veel werk. Ik heb getwijfeld tussen Kooikerhondje, Aussie, Border Collie en een Sheltie. Omdat ik voor mijn Coton ook een maatje zocht ben ik me gaan verdiepen in het Kooikerhondje en Sheltie omdat deze een beetje haar groote hebben. Uiteindelijk toch voor een Sheltie gekozen omdat er na mijn idee net even wat meer werklust in zit voor de behendigheid.
Tot nu toe nog geen spijt gehad van mijn Cotonnen en Sheltie.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik heb o.a. een duitse herder, een herder/husky, galgo's, een greyhound, een kruising breton epagneul, podenco's en ik heb ze allemaal genomen in verband met mijn verschillende persoonlijkheden :8):
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

2 rottweilers. Altijd al machtige honden gevonden.

De eerste moest een leuke sportive huishond zijn, daar we nog niet veel afwisten van IPO.
Afbeelding

Na een jaar helemaal verslaafd aan de sport, en wilden we er graag een werkhond bij. Dus is er een 2de rott bij gekomen.
Afbeelding
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Wij hebben een kruising...bordeaux dog / dogo canario. Al heeft ze eigenlijk het meeste weg van de dogo.

Waarom? We wilden graag een grote hond, een molosser het liefst, en geen allemans vriendje...en we zagen haar en ze was het..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”