Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oproep voor honden met arthrose

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

pieker er niet over, dan zou ik de gewone medicatie moeten stoppen :neenee: en hij kan niet zonder.

Ik hoop wwel dat ze er vrijwilligers voor vinden, want een goede uitvinding op dit gebiedtis hard nodig denk ik :ok:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb er twee oude doggen met artrose , maar die ga ik op deze leeftijd niet meer overzetten op ander voer , dan kan je wachten op een maagtorsie. Het is wel goed dat ze het doen , er zullen zat baasjes van honden zijn die het wel willen proberen :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

als er niet van voer gewissed zou moeten worden had huts ook mee mogen doen ;). beetje jammer weer dat het in samenwerking is met een brokkenfabrikant. en dat het niet via een supplement gaat.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hutsje schreef:als er niet van voer gewissed zou moeten worden had huts ook mee mogen doen ;). beetje jammer weer dat het in samenwerking is met een brokkenfabrikant. en dat het niet via een supplement gaat.
Oftewel ze willen nieuwe brokken aan de man smeren. Hier ook geen andere brokken.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Jammer dat er van voer gewisseld moet worden, ik wil niet meer van de kvv af.
Een supplement had idd handiger geweest.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Goed dat je het plaatst :ok: Hoop dat andere honden er iets aan hebben, maar het gaat nu goed met Nebla op Primeval, ongeveer 15 ml metacam op een dag en soms ook niks en Farmfood en heb geen zin om het risico te lopen dat ze weer meer last krijgt in het begin als ik ga veranderen :wink:
Ps.Nebla loopt met deze middelen gewoon standaard gem.goed 2 uur per dag, gaat super! Ben ik zo blij mee (even tussendoor)
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dat er onderzoek naar gedaan wordt is alleen maar toe te juichen. Alleen zal ik hier niet aan meedoen. Onze hond heeft wel arthrose, maar het gaat nu wel ok zo. En het voer veranderen daar ben ik niet zo een voorstander van. Als het een supplement was, dan wil ik dat wel testen.
Hopelijk vinden ze genoeg kandidaten voor het onderzoek.
dhole
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door dhole »

S@ndr@ schreef:pieker er niet over, dan zou ik de gewone medicatie moeten stoppen :neenee: en hij kan niet zonder.

Ik hoop wwel dat ze er vrijwilligers voor vinden, want een goede uitvinding op dit gebiedtis hard nodig denk ik :ok:
Er hoeft niet met de gewone medicatie gestopt te worden.

Groetjes,

Elise
It's a Beautiful Day!
dhole
geregistreerd lid

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:pieker er niet over, dan zou ik de gewone medicatie moeten stoppen
Het móet ook niet hoor, het is puur op vrijwillige basis. :wink:
Ik zag deze oproep op Doggynet staan en dacht dat ie wellicht hier een wat groter bereik zou hebben ;-)
Bedankt voor het plaatsen :ok:
It's a Beautiful Day!
dhole
geregistreerd lid

Inge O schreef:ik vind de insteek sowieso al niet wetenschappelijk correct : het is niet omdat die bèta-glucanen ontstekingsremmend zouden werken dat dit ook maar iets zou moeten te zien hebben met het goed of minder goed werken van het immuunsysteem. welk verband ze daar zien ontgaat me volledig.
Beta-glucanen activeren het immuunsysteem en werken daardoor ontstekingsremmend.

Groetjes,

Elise
It's a Beautiful Day!
dhole
geregistreerd lid

Hutsje schreef:als er niet van voer gewissed zou moeten worden had huts ook mee mogen doen ;). beetje jammer weer dat het in samenwerking is met een brokkenfabrikant. en dat het niet via een supplement gaat.
Voor veel mensen is het trouwens wel een stimulans om mee te doen: 10 weken gratis voer.

Groetjes,

Elise
Laatst gewijzigd door dhole op 26 jul 2008 16:47, 3 keer totaal gewijzigd.
It's a Beautiful Day!
dhole
geregistreerd lid

Neeltje schreef:
Oftewel ze willen nieuwe brokken aan de man smeren. Hier ook geen andere brokken.
Het is geen poging om mensen op nieuw voer te krijgen. Dat zou ook wel een onvoordelige actie zijn: er wordt 10 weken gratis voer gegeven.

Groetjes,

Elise
Laatst gewijzigd door dhole op 26 jul 2008 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.
It's a Beautiful Day!
dhole
geregistreerd lid

Nanna schreef:
Beta-glucanen zijn koolhydraten afkomstig uit bakkersgist.
Is het dan feitelijk niet veel handiger om zelf wat bakkersgist over het voer te strooien? ;-)
Nee, dat is geen optie. Het komt dan tijdens de vertering niet vrij omdat het in de celwanden van de bakkersgist zit.

Groetjes,

Elise
It's a Beautiful Day!
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Jij bent de elise van het onderzoek?
Ik zou eerst meer info over de gehaltes van het voer willen hebben. Heb hier 2 Labradors met artrose, die zouden evt mee kunnen doen, maar die staan op seniorenbrok.
En hoe gaat het verder als het onderzoek afgelopen is?
Mochthet voer aanslaan val je gewoon in een zwart gat ben ik bang omdat het voer niet verkrijgbaar is?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
dhole
geregistreerd lid

Inge O schreef:
dhole schreef:
Inge O schreef:ik vind de insteek sowieso al niet wetenschappelijk correct : het is niet omdat die bèta-glucanen ontstekingsremmend zouden werken dat dit ook maar iets zou moeten te zien hebben met het goed of minder goed werken van het immuunsysteem. welk verband ze daar zien ontgaat me volledig.
Beta-glucanen activeren het immuunsysteem en werken daardoor ontstekingsremmend.

Groetjes,

Elise
en de theorie die daarachter zit is....? waar ligt de link tussen ontstekingremmend en een aktiever immuunsysteem?
Beta-glucanen hebben invloed op de aanmaak van pro-inflammatoirre en anti-inflammatoire cytokines. Ik heb geen tijd om er diep op in te gaan maar als je interesse hebt in de werking van beta-glucanen kun je hier eens kijken: http://www.newhope.com/nutritionscience ... glucan.cfm
It's a Beautiful Day!
dhole
geregistreerd lid

fes/lou schreef:Jij bent de elise van het onderzoek?
Ik zou eerst meer info over de gehaltes van het voer willen hebben. Heb hier 2 Labradors met artrose, die zouden evt mee kunnen doen, maar die staan op seniorenbrok.
En hoe gaat het verder als het onderzoek afgelopen is?
Mochthet voer aanslaan val je gewoon in een zwart gat ben ik bang omdat het voer niet verkrijgbaar is?
Je hebt pb.
Ik ben idd de Elise van het onderzoek.
It's a Beautiful Day!
dhole
geregistreerd lid

Inge O schreef:
dhole schreef:
Inge O schreef:
dhole schreef: Beta-glucanen activeren het immuunsysteem en werken daardoor ontstekingsremmend.

Groetjes,

Elise
en de theorie die daarachter zit is....? waar ligt de link tussen ontstekingremmend en een aktiever immuunsysteem?
Beta-glucanen hebben invloed op de aanmaak van pro-inflammatoirre en anti-inflammatoire cytokines. Ik heb geen tijd om er diep op in te gaan maar als je interesse hebt in de werking van beta-glucanen kun je hier eens kijken: http://www.newhope.com/nutritionscience ... glucan.cfm
:(: :(: :(: dit blijkt dus een schrijnend voorbeeld van het verkeerd begrijpen van het woord 'infection' : ja, de bètaglucanen blijken dus immuunstimulerend te zijn waardoor ze anti-infectieus werken, niet anti-ontsteking.

ik begrijp het opzet van het onderzoek nu nog minder, want arthrose is geen infectie (aanval van buitenaf door bacteriën of virussen), het is een ontsteking (reactie van het lichaam op een beschadiging).

infectie en ontsteking komen wel vaak samen voor, vandaar de voortdurende verwarring :19: .
Nee, beta-glucanen hebben beide werkingen. Zowel anti-infectieus als anti-ontsteking.
Ze stimuleren het immuunsysteem --> anti-infectie
Ze werken op de cytokine-gehaltes --> anti-ontsteking
Mijn vorige antwoord "Beta-glucanen activeren het immuunsysteem en werken daardoor ontstekingsremmend." was misschien wat onduidelijk in die zin, maar dat komt ook omdat het forum niet zo goed werkt op mijn computer en steeds terugspringt, probeer dus snel te antwoorden.
Als je nog meer vragen hebt, mail mij dan ook even, dat gaat beter.
Sorry voor mijn misschien wat onduidelijke antwoorden. Nu duidelijker: de anti-ontstekingswerking van beta-glucanen berust op de invloed die het heeft op de cytokinen-gehalten.
Laatst gewijzigd door dhole op 26 jul 2008 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
It's a Beautiful Day!
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik zou het weer op prijs stellen als deze discussie op het forum zou worden ggevoerd, kunnen we allemaal van leren denk ik.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
dhole
geregistreerd lid

fes/lou schreef:Ik zou het weer op prijs stellen als deze discussie op het forum zou worden ggevoerd, kunnen we allemaal van leren denk ik.
Ik heb op dit topic gereageerd om wat onduidelijkheden weg te nemen, maar het is in principe de bedoeling dat geinteresseerden mij gewoon mailen op elise.legerstee@wur.nl
It's a Beautiful Day!
dhole
geregistreerd lid

Inge O schreef: dit is idd al veel duidelijker geformuleerd, maar ik kan in de link die je gaf toch nog niks vinden over een anti-ontstekingswerking - wel anti-infectieus en anti-tumoraal :wink: .
Gaf deze link omdat hier ook de invloed op de cytokinen werd genoemd, maar hier gaat het idd vervolgens over de invloed van cytokinen op tumoren.
It's a Beautiful Day!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”