Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik ben echt in de war
Moderator: moderatorteam
-
slomehippie
- Actief
ik ben echt in de war
Na het lezen van veel berichten hier en op andere forums ben ik over gestapt op carnibest. Dat geef ik Sam nu al een paar maanden, maar het gaat helemaal niet beter met hem.
Hij heeft een doffere vacht gekregen, meer last van spul uit ogen, twee ontstoken oren en ook nog eens anaalklieren ontstoken
Is dit normaal? Heeft een van jullie wel eens zo iets meegemaakt?
Misschien maar weer overstappen op nieuw voer (terwijl Sam dit wel erg lekker vindt).
Iemand tips?
Hij heeft een doffere vacht gekregen, meer last van spul uit ogen, twee ontstoken oren en ook nog eens anaalklieren ontstoken
Is dit normaal? Heeft een van jullie wel eens zo iets meegemaakt?
Misschien maar weer overstappen op nieuw voer (terwijl Sam dit wel erg lekker vindt).
Iemand tips?
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos
*Life is short, but your here to flower!*
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Ontgiften zou goed kunnen, maar hoe lang dat duurt durf ik eigenlijk niet te zeggen.
Misschien moet je die vraag eens stellen op barfplaats of voernatuurlijk.
Ik moet eerlijk zeggen of ik niet naar eer en geweten durf te zeggen dat ik doorgegaan was met rauw voeren als mijn honden er allebei ontgiftend op gereageerd hadden en dat zou voor langere tijd duren zoals nu bij jou.
Soms "Moet" je eerste verslechtering zien voordat je verbetering ziet, maar of ik doorgezet zou hebben weet ik niet.
wat kreeg ie hiervoor eigenlijk?
Welke Carnibest voer je eigenlijk?
Ik weet dat er gewoon honden zijn die niet lekker op Carnibest reageren door de olie die erin zit...ze zijn daarin een keer gewisseld en wat er nu qua olie in zit weet ik eigenlijk niet.
Lijnzaadolie kan bij sommige honden nogal reactie geven bijvoorbeeld,
Rimpel heeft nooit gereageerd op de Carnibest eigenlijk, maar doet het op samengesteld rauw wel hartstikke goed en dat blijf ik dus ook doen
Muis idem dito.
Sommige honden doen het op Energique bvb wel heel goed en op Carnibest weer minder, dus het is nog het proberen waard om misschien op een andere KVV over te stappen, Energique bijvoorbeeld.
Misschien moet je die vraag eens stellen op barfplaats of voernatuurlijk.
Ik moet eerlijk zeggen of ik niet naar eer en geweten durf te zeggen dat ik doorgegaan was met rauw voeren als mijn honden er allebei ontgiftend op gereageerd hadden en dat zou voor langere tijd duren zoals nu bij jou.
Soms "Moet" je eerste verslechtering zien voordat je verbetering ziet, maar of ik doorgezet zou hebben weet ik niet.
wat kreeg ie hiervoor eigenlijk?
Welke Carnibest voer je eigenlijk?
Ik weet dat er gewoon honden zijn die niet lekker op Carnibest reageren door de olie die erin zit...ze zijn daarin een keer gewisseld en wat er nu qua olie in zit weet ik eigenlijk niet.
Lijnzaadolie kan bij sommige honden nogal reactie geven bijvoorbeeld,
Rimpel heeft nooit gereageerd op de Carnibest eigenlijk, maar doet het op samengesteld rauw wel hartstikke goed en dat blijf ik dus ook doen
Muis idem dito.
Sommige honden doen het op Energique bvb wel heel goed en op Carnibest weer minder, dus het is nog het proberen waard om misschien op een andere KVV over te stappen, Energique bijvoorbeeld.
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou met hem naar de dierenarts gaan - omdat zijn vacht doffer is geworden en er meer prut uit zijn ogen komt. Mischien heeft hij last van wormen - of is er iets anders aan de hand.
Verder ben ik geen voorstander van een snelle overstap.
Beginnen met rauwe voeding moet altijd voorzichtig gebeuren, omdat je niet weet hoe je hond reageert. De meeste honden kunnen vrij snel overgezrt worden - maar dat weet je niet als je begint.
Succes!
Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl
Verder ben ik geen voorstander van een snelle overstap.
Beginnen met rauwe voeding moet altijd voorzichtig gebeuren, omdat je niet weet hoe je hond reageert. De meeste honden kunnen vrij snel overgezrt worden - maar dat weet je niet als je begint.
Succes!
Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl
-
slomehippie
- Actief
bedankt voor jullie reacties.
Mijn dierenarts zei dat het voedsel misschien te weinig voedingsrijk was, maar ik gebruik die rode worsten van carnibest en had juist gehoord dat daar alles in zit.
De overstap van bonzo naar carnibest heb ik heel langzaam gedaan. Sam had ervoor voornamelijk last van slappe ontlasting. Nu heeft hij dat iig niet meer, maar dus wel al die andere problemen. Ben nu zeker al vier maanden overgestapt.
Ik ga eens kijken naar dat andere merk. Misschien kan ik een overstap maken op dat andere kvv voer.
Thanks!

Mijn dierenarts zei dat het voedsel misschien te weinig voedingsrijk was, maar ik gebruik die rode worsten van carnibest en had juist gehoord dat daar alles in zit.
De overstap van bonzo naar carnibest heb ik heel langzaam gedaan. Sam had ervoor voornamelijk last van slappe ontlasting. Nu heeft hij dat iig niet meer, maar dus wel al die andere problemen. Ben nu zeker al vier maanden overgestapt.
Ik ga eens kijken naar dat andere merk. Misschien kan ik een overstap maken op dat andere kvv voer.
Thanks!
-
Golden Stanley
Stanley van mij had ook zo'n last van ontgiften op de CB, maar dat heeft niet zo lang geduurd. Ontstoken oren en uitvloei uit zijn ogen en anaal. Mocht het ontgiften zijn, dat verschilt per hond hoe lang dat duurt, de troep moet er toch uit. Sommige honden op zelf samenstellen hebben daar echt maanden last van. Tekorten uit de CB, daar geloof ik niet in.
Ik zou je adviseren probiotica van Solgar of Protexin en visolie bij te gaan geven of alleen Schindele's mineralen. Dit helpt het ontgiftingsproces versnellen en de weerstand van je hond te verhogen. Ik ben zelf niet kapot van die Energique. Het is net beton en je ziet totaal niet wat er in verwerkt zit. Heb dat een tijd gegeven in het begin, maar beviel erg slecht. Misschien is Kivo iets voor je hond?
Ik zou je adviseren probiotica van Solgar of Protexin en visolie bij te gaan geven of alleen Schindele's mineralen. Dit helpt het ontgiftingsproces versnellen en de weerstand van je hond te verhogen. Ik ben zelf niet kapot van die Energique. Het is net beton en je ziet totaal niet wat er in verwerkt zit. Heb dat een tijd gegeven in het begin, maar beviel erg slecht. Misschien is Kivo iets voor je hond?
-
S@ndr@
- Zeer actief
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
hij heeft waarschijnlijk ook lang bonzo gehad? daar zal hij idd erg moeten wennen aan ander voer en zijn lijf en leden ook.
alle organen zitten naar mijn idee vol met rotzooi en dat moet eruit.
ik weet natuurlijk ook niet hoe lang dat kan duren. carnibest is compleet voer en er zitten in principe geen tekorten in.
gr laura
alle organen zitten naar mijn idee vol met rotzooi en dat moet eruit.
ik weet natuurlijk ook niet hoe lang dat kan duren. carnibest is compleet voer en er zitten in principe geen tekorten in.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ontgiften ok, maar als mijn hond na 4 maanden zoveel klachten zou hebben zou ik toch allang iets anders geprobeert hebben moet ik eerlijk zeggen....dat duurt dan toch wel erg lang ! Het kan nu eenmaal best zijn dat CB voor jou hond gewoon niet het goede merk is ! Waar de ene hond het super op doet, heeft een ander weer andere ervaringen mee, het blijft toch een kwestie van uitproberen. Maar meestal geeft een periode van 6 tot 8 weken toch wel aardig aan of een hond het wel/niet goed doet op een bepaald soort voer. Ik vind 4 maanden dus erg lang !
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
-
S@ndr@
- Zeer actief
als er ontstekingen ontstaan dan gaat er iets niet goed, ontgiften in de vorm van slappe ontlasting en vieze ogen en oren o.k
maar als er echt ontstekingen ontstaan, zou ik niet doorgaan op deze weg hoor
zelf weten.
er zijn best brokken te vinden die een stuk beter zijn als Bonzo, en voor nu een veel minder heftige reactie geven als wat ie nu heeft.
dit lijit me namelijjk voor de hond heel vervelend, en hoe goed je het ook bedoelt, dat kan de bedoeling niet zijn
maar als er echt ontstekingen ontstaan, zou ik niet doorgaan op deze weg hoor
er zijn best brokken te vinden die een stuk beter zijn als Bonzo, en voor nu een veel minder heftige reactie geven als wat ie nu heeft.
dit lijit me namelijjk voor de hond heel vervelend, en hoe goed je het ook bedoelt, dat kan de bedoeling niet zijn
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Mijn honden hebben een poosje Farmfood gegeten en kregen daar ook een hele doffe vacht van en heel veel dunne ontlasting. Ik heb het 2 maanden aangekeken, maar ben toen overgestapt op Cavom. Wat goed bevalt, ze glanzen weer en hebben weinig ontlasting. Om de dag krijgen ze 's avonds KVV. Ik zou toch gaan kijken voor andere voeding, wat voor de ene hond prima is is voor de andere hond weer niet geschikt. Zo kan ik Senna geen runderlap of rauwe kip geven want dat gaat ze onherroepelijk aan de diarree . Hoe jammer ik het ook vind,want ik vind het zo leuk om de honden een stuk vlees te zien verorberen.
-
slomehippie
- Actief
Ik vind het zelf ook lang duren
Diegene waarbij ik carnibest haal (zij heeft ook veel andere goede hondenvoer merken) vertelde me dat ik toch nog even door moest gaan. Ik moet alleen nu de rode worsten niet meer geven, omdat Sam volgens haar heftig kan reageren op rund. Ik ga dit nog 10 worsten geven. Als ik geen verbetering zie ga ik overstappen op ander voedsel. Ook geef ik hem nu ook iets door zijn voeding om ontgiftiging te versnellen.
Ik merk gewoon aan hem dat hij niet lekker in zijn vel zit en dat vind ik echt klote.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ook zeker hier iets mee doen!
Diegene waarbij ik carnibest haal (zij heeft ook veel andere goede hondenvoer merken) vertelde me dat ik toch nog even door moest gaan. Ik moet alleen nu de rode worsten niet meer geven, omdat Sam volgens haar heftig kan reageren op rund. Ik ga dit nog 10 worsten geven. Als ik geen verbetering zie ga ik overstappen op ander voedsel. Ook geef ik hem nu ook iets door zijn voeding om ontgiftiging te versnellen.
Ik merk gewoon aan hem dat hij niet lekker in zijn vel zit en dat vind ik echt klote.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ook zeker hier iets mee doen!