Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help!!Ben verliefd op een pupje.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: verliefd op pupje!!Helaas broodfok!!

Ongelezen bericht door Emma »

margriet schreef:Toen ik gister het bericht op het forum plaatste had ik alleen nog maar een foto van de pup gezien en heel even met de (eigenaar) gesproken.
We zouden vandaag komen kijken en ik zou weer terug bellen want ik wil heel veel weten.Altijd!!!
Ik vroeg of hij een stamboom had,nou nee dus.Dat vind ik opzich niet zo belangrijk,timber had dat wel maar goed.
Wie zijn de ouders???Foto's???allebei geen antwoord of zeg maar nee.
Hij wou geen kennel aan huis,hij haalde af en toe een teef en een reu ergens weg en daar fokte ze een nestje mee.??????????????
En hij had wel 5 verschillende rassen thuis.En daar had hij regelmatig een nestje mee.
Nou echt niet dat daar een hondje weg komt.Stakker van een pup.
Zo'n man heeft ook een vrouw en kinderen en die vinden dat normaal zeker!!!????
Ik kom misschien wel uit een heel beschermd wereltje maar ik kan mij van zo iets gewoon niets voorstellen.
Geen dagje naar de vaste wal!!!!
klimkt eerlijk gezegd als pup handelaren. die kopen nestje pups op en verkopen ze zelf voor iets meer geld. daarom hebben ze vaak ook verschillende soorten.
als je zo ie zo de moederhond niet kan zien en ze hebben meerdere soorten pups. dan wordt ik ook achterdochtig.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

overigens denk ik niet dat op mp alleen slechte nesten zitten. slechte fokkers heb je namelijk overal. en oplichters ook. in de fokkerswereld en mp.
het kan nooit kwaad om op mp te kijken. je gaat er toch altijd even langs heb je echt interesse. tenminste dat neem ik aan. en dan zie je snel genoeg hoe alles een beetje in mekaar steekt.

nou ja wordt dus nog even verderkijken dan. maar je zult vast wel wat tegenkomen,pup of herplaatser. als het klikt, klikt het! als de omstandigheden de volgende keer tenminste wel goed zijn.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Hutsje schreef:
margriet schreef:Dat weet ik wel!!!Komt wel goed hoor maar zo is timber ook in mijn leven gekomen.Het hoeft niet altijd slecht te zijn.Ik hou altijd marktplaats in de gaten,daar zetten bekende fokkers ook hun pups op.
Trouwens wel zonder al te veel informatie en geen prijs en meestal een link naar hun eigen website.Toch vind ik het heel sneu voor zo'n hondje.
beruchte fokkers bedoel je ;). in het algemeen zetten goede fokkers hun pups echt niet op mp, die hebben wachtlijsten of doen het via andere kanalen zoals de rasvereniging ;).
wat is nu het verschil met een advertentie op marktplaats of een advertentie op een hondensite... het blijft toch hetzelfde...
ik ga toch eerst kijken bij een fokker hoe of wat... overigens ken ik de meeste in 'mijn' wereldje wel dus hoef nergens te kijken voor een pup omdat ik veel hoor qua dekkingen etc. dan weet ik waar ik een pup kan bestellen... maar als je de fokker niet kent kun je naar mijn mening ook rustig op marktplaats bij een goede fokker een pup halen, zolang je er maar gewoon gaat kijken wat je normaal ook zou doen...
t verschil vind ik dat er TE veel slechte tussen zitten....en dat er te veel makkelijk gehandeld wordt via MP....
mensen die weten welke kanalen te bewandelen zie je er niet, want die hebben het niet nodig...via MP (een vriend van me heeft er ooit zijn reu ter dekking gehad en heb er zelf ooit een volwassen groenendaler reu op gehad die ik moest herplaatsen) komt er voornamelijk idioot volk op af...helaas....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
malinois schreef:
Hutsje schreef:
margriet schreef:Dat weet ik wel!!!Komt wel goed hoor maar zo is timber ook in mijn leven gekomen.Het hoeft niet altijd slecht te zijn.Ik hou altijd marktplaats in de gaten,daar zetten bekende fokkers ook hun pups op.
Trouwens wel zonder al te veel informatie en geen prijs en meestal een link naar hun eigen website.Toch vind ik het heel sneu voor zo'n hondje.
beruchte fokkers bedoel je ;). in het algemeen zetten goede fokkers hun pups echt niet op mp, die hebben wachtlijsten of doen het via andere kanalen zoals de rasvereniging ;).
wat is nu het verschil met een advertentie op marktplaats of een advertentie op een hondensite... het blijft toch hetzelfde...
ik ga toch eerst kijken bij een fokker hoe of wat... overigens ken ik de meeste in 'mijn' wereldje wel dus hoef nergens te kijken voor een pup omdat ik veel hoor qua dekkingen etc. dan weet ik waar ik een pup kan bestellen... maar als je de fokker niet kent kun je naar mijn mening ook rustig op marktplaats bij een goede fokker een pup halen, zolang je er maar gewoon gaat kijken wat je normaal ook zou doen...
t verschil vind ik dat er TE veel slechte tussen zitten....en dat er te veel makkelijk gehandeld wordt via MP....
mensen die weten welke kanalen te bewandelen zie je er niet, want die hebben het niet nodig...via MP (een vriend van me heeft er ooit zijn reu ter dekking gehad en heb er zelf ooit een volwassen groenendaler reu op gehad die ik moest herplaatsen) komt er voornamelijk idioot volk op af...helaas....
ja maar dat volk heb je overal... en die kun je er als fokker met gemak tussenuit filteren denk ik...
ik zie het verschil nog steeds niet met elke willekeurige andere pagina waar je het op zou zetten... overal heb je wel van dat vage volk...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
crutz schreef:
malinois schreef:
Hutsje schreef: beruchte fokkers bedoel je ;). in het algemeen zetten goede fokkers hun pups echt niet op mp, die hebben wachtlijsten of doen het via andere kanalen zoals de rasvereniging ;).
ja maar dat volk heb je overal... en die kun je er als fokker met gemak tussenuit filteren denk ik...
ik zie het verschil nog steeds niet met elke willekeurige andere pagina waar je het op zou zetten... overal heb je wel van dat vage volk...
en toch...via andere sites nooit dat soort idioot volk gehad...en via MP wel...ook nog wel wat idioten via de site zelf (maar niet zo als via MP meisjes en totaal onervaren figuren...)
margriet
Actief

Ongelezen bericht door margriet »

Ik denk dat het niet uitmaakt waar de advertentie staat.Op mp of op een andere site.Ik wou mijzelf niet een dom marktplaatsmeisje noemen en het maakt mij niet uit wat men van mij denkt.
Ik vind dat er genoeg honden aangeboden worden op heel het internet ook mp,waar mensen veel voor betaald hebben met stamboom en bij een "goede fokker" weg.Zo goed worden die mensen niet gefilterd.
Dat is ook iets onmogelijks lijkt mij.
Mensen brengen het altijd mooier dan het is.
balls & bones
Actief

Ongelezen bericht door balls & bones »

je ziet een hoop ellende op MP en dat is jammer inderdaad maar ik heb er eentje via MP die ik via andere kanalen nooit tegengekomen was. dus die ellende heeft mij wel een geweldig leuk maatje opgeleverd.

Dus wat mij betreft hou je alle opties open en klikt er vanzelf wel iets. Op mp heb je ook de nodige impuls aankopen zitten die een goede tweede kans verdienen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

margriet schreef:Ik denk dat het niet uitmaakt waar de advertentie staat.Op mp of op een andere site.Ik wou mijzelf niet een dom marktplaatsmeisje noemen en het maakt mij niet uit wat men van mij denkt.
Ik vind dat er genoeg honden aangeboden worden op heel het internet ook mp,waar mensen veel voor betaald hebben met stamboom en bij een "goede fokker" weg.Zo goed worden die mensen niet gefilterd.
dan zeg ik dus dat het toch geen goede fokker is...
een goede fokker neemt in mijn ogen een hond die bij de eigenaren weg moet terug (als de hond accuut weg moet) en/of zoekt met de eigenaren via zijn eigen kanalen een ander huis...en dat is niet via MP in mijn ogen...
dat is dan wel vooral gebaseerd op mijn ervaringen, dat je via MP alleen maar jonge meisjes, broodfokkers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en handelaren krijgt en dus geen echte serieuze reacties....
mss dat dat bij andere rassen dan herders anders is...dat weet ik niet...
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

margriet schreef:Mensen brengen het altijd mooier dan het is.
ja, anders verkoopt het niet :wink:

kijk maar naar auto-advertenties bv
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Pak-de-bal schreef:
margriet schreef:Mensen brengen het altijd mooier dan het is.
ja, anders verkoopt het niet :wink:

kijk maar naar auto-advertenties bv
Mwah. En toch zitten er tussen MP ook eerlijke idioten :wink:
Wij hebben onze Tsuki daar gevonden, en de persoon die haar wilde herplaatsen was volkomen eerlijk over haar kennelbestaan, het feit dat ze niks kende, en onzindelijk was.

Wij wisten van tevoren hoe of wat, zijn gaan kijken en de klik was er meteen. Toen weggegaan, thuis overlegd omdat we wisten dat het moeilijk zou kunnen worden, zo'n kennelhondje, en laten weten dat we haar graag wilden.

We hebben er een wereldhondje aan, ze leert enorm snel. Maar ben blij toe dat we eerlijk zijn voorgelicht, we wisten waar we aan begonnen :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
margriet schreef:Ik denk dat het niet uitmaakt waar de advertentie staat.Op mp of op een andere site.Ik wou mijzelf niet een dom marktplaatsmeisje noemen en het maakt mij niet uit wat men van mij denkt.
een goede fokker neemt in mijn ogen een hond die bij de eigenaren weg moet terug (als de hond accuut weg moet) en/of zoekt met de eigenaren via zijn eigen kanalen een ander huis...en dat is niet via MP in mijn ogen...
dat is dan wel vooral gebaseerd op mijn ervaringen, dat je via MP alleen maar jonge meisjes, broodfokkers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en handelaren krijgt en dus geen echte serieuze reacties....
Mijn fokker heeft ook weleens een nestaankondiging op marktplaats gezet... ik vind daar niks mis mee, overigens zijn ze altijd zo goed als in de sportwereld verkocht en bij mijn weten meestal niet via marktplaats overigens. Je zult toch eerst moeten komen bij hem, en er vallen al heel veel aan de telefoon af... die komen niet eens zover dat ze mogen kijken.
Verder ben ik het wel met je eens, maar er zijn ook mensen die de fokker niet inlichten als de hond weggaat en dus de fokker het via via moet horen of lezen als er ergens een hond wordt aangeboden of erger nog, in het asiel zit. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
crutz schreef:
Mijn fokker heeft ook weleens een nestaankondiging op marktplaats gezet... ik vind daar niks mis mee, overigens zijn ze altijd zo goed als in de sportwereld verkocht en bij mijn weten meestal niet via marktplaats overigens. Je zult toch eerst moeten komen bij hem, en er vallen al heel veel aan de telefoon af... die komen niet eens zover dat ze mogen kijken.
Verder ben ik het wel met je eens, maar er zijn ook mensen die de fokker niet inlichten als de hond weggaat en dus de fokker het via via moet horen of lezen als er ergens een hond wordt aangeboden of erger nog, in het asiel zit. :wink:
dat is zeker waar, dat sommige honden toch zonder de fokker in te lichten van eigenaar veranderen...
dat is ook de reden dat ik eigenlijk niet meer dan nu wil gaan fokken...dan wordt het echt een dag taak om goed contact met alle pupkopers te onderhouden :wink: nu is het nog gewoon leuk, hobby...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”