Ik heb toen Sam een slokdarm obstructie had tolfedine gehad van de DA als hij pijn mocht hebben..
Nu heb ik het toen niet nodig gehad, maar nou vroeg ik me af..
Mocht hij ooit eens pijn hebben (of Maxi of zelfs eventueel de kattten) kan ik er dan wat mee?
Of zal ik het maar terug brengen?
Ik lees op inet dat het een NSAID pijnstiller is, maar meer weet ik er niet van..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tolfedine, kan ik hier iets mee?
Moderator: moderatorteam
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
- Beau&izzy
- geregistreerd lid
Dat zou ik zelf niet doen, zomaar geven als mijn hond of kat pijn heeft. Als wij hoofdpijn hebbem oid kunnen wij gewoon een aspirine nemen. Maar honden of katten kunnen nooit vertellen wat er echt aan de hand is en in sommige gevallen doe je er meer kwaad dan goed mee.
Gewoon terugbrengen dus en als je merkt dat je hond pijn heeft van iets, laat hem dan controleren door een dierenarts!
(ik ben er dus ook nog steeds niet mee eens dat de rimadyl vrij verkrijgbaar is/was, is dus een UDA product!!)
Gewoon terugbrengen dus en als je merkt dat je hond pijn heeft van iets, laat hem dan controleren door een dierenarts!
(ik ben er dus ook nog steeds niet mee eens dat de rimadyl vrij verkrijgbaar is/was, is dus een UDA product!!)
-
Neeltje
Ik zou de tolfedine wel bewaren, maar voordat je het weer zou gebruiken eerst contact opnemen met de DA. Wat ik weet van tolfedine (m'n kat heeft het gehad) dat het niet verslavend is en dat je het niet hoeft af te bouwen. Het is dus handig in huis te hebben mocht het nodig zijn, maar niet zonder vooraf nagevraagd te hebben, tenzij het voor dezelfde pijn is.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Gewoon even bewaren en als je denkt het nodig te hebben even overleggen met de dierenarts.
Ik heb voor Max laatst een klein noodvoorraadje Rimadyl meegekregen en ben blij dat ik het in huis heb zodat ik hem kan helpen op het moment dat het nodig is
Ik heb voor Max laatst een klein noodvoorraadje Rimadyl meegekregen en ben blij dat ik het in huis heb zodat ik hem kan helpen op het moment dat het nodig is

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10