Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor- en nadelen kvv/barf

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

voor- en nadelen kvv/barf

Ongelezen bericht door veertje »

Ik hoor regelmatig goede verhalen over het voeren van kvv en barf. Ik heb hier op het forum ook al wat stukjes over gelezen.
De honden hier krijgen brokken (eukanuba). Ze doen het goed op de brokken, maar ik heb ook best wel wat negatieve verhalen gehoord over eukanuba. En ik zou de honden graag wat meer afwisseling willen geven.
Nu heb ik al vaker voorgesteld om de honden een aantal dagen in de week op vers te zetten, maar heb nog geen medestanders gevonden hier thuis. M'n moeder neemt weleens een bot voor ze mee (mergpijpje bijvoorbeeld) en dat krijgen ze soms als snack. Eerst kookte ze het altijd, maar na een tijdje aandringen en zeggen dat dat juist gevaarlijk was, krijgen ze het dus rauw :wink:
Dat is dus een begin, maar om de honden gewoon een dagje alleen vers te geven zien ze niet zo zitten.
Ik zou ze graag uitleggen waarom we dat misschien een aantal dagen in de week zouden kunnen doen, maar ik weet het zelf ook allemaal nog niet zo goed :wink: Dus vandaar dat ik me afvroeg wat de voor- en de nadelen van het voeren van kvv en barf zijn?
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik vind brokken geen goed hondenvoer voor mijn honden. Ik heb het ook jaren gegeven en mijn honden hadden zoveel vage klachten aan de vacht en oren. Toen moest mijn Buldog en mijn Heeler afvallen en met de brokken lukte dat maar niet. Hoe weinig ik ook gaf ze vielen niet af en ze leden voortdurend honger. Nadat een van mijn honden overleed aan levercirrose en de arsten mij maar niet konden vertellen hoe ze daar aan kwam, kwam ik na veel speurwerk op Internet op forums over rauwe voeding terecht. Na het doorlezen ervan ben ik overgestapt op rauw en ik zou nooit meer anders willen.
Ook de vage klachten aan de vacht en oren verdwenen als sneeuw voor de zon en mijn honden mochten meer eten en vielen toch af.

Wil je er meer over lezen dan zijn er fora speciaal over rauwe voeding waar alles te vinden is het hoe en waarom.
Misschien krijg je je ouders wel zover dat ze een paar dagen in de week een rauwe diepvriesmaaltijd willen geven aan je hond. Bijvoorbeeld, Bibi, Carnibest, Kivo er zijn verschillende merken te krijgen in de supermarkt of dierenwinkel.
Laatst gewijzigd door Sjalot op 23 jul 2008 17:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Eukanuba vind ik van alle merken de grootste bagger wat er bestaat. Zowel ethisch als wat erin verwerkt wordt. Ik vind het grofweg schandalig hoeveel hondenoffers er voor worden misbruikt met maar 1 doelstelling, verkoopcijfers. En nu met het grootste hondenvoedingsschandaal aller tijden in Amerika staan ze nog steeds vooraan om alles in doofpotten te stoppen en tegenclaims in te dienen.

Waarom KVV.................het is beter dan brok en voorziet de darmflora van de juiste enzymen en bacteriën om het hele metabolisme hond redelijk 'gezond' te houden. Ik ben geen voorstander van elk merk KVV (teveel koolhydraat, orgaan, vet en synthetisch calciumsupplement vind je in de goedkopere merken) en als je het zelf samenstellen hebt ontdekt en erg goed bevalt, val je niet gauw meer terug naar KVV. Voordeel van BARF/NRV; je hebt zelf in de hand wat je voert. Het is beter voor het gebit en de kaak- en nekspieren. Door het voeren van grote brokken voeding en op onregelmatige is het risico op maagtorsie minder (volgens de theoriën...). De honden zijn voldaan, verzadigd en voelen zich beter in hun vel en zitten puik in hun vacht.
Nadeel; aanschaf van vriezer en zelf initiatief voor wat betreft verkoopadressen. Eenmaal die drempel overwonnen, gaat alles echt vanzelf. Tip: lees je goed in en laat de omschakeling geleidelijk gaan. Dan heb je de minste problemen en het meeste profijt van de overgang naar rauwe voeding. Leuk dat je er zo over nadenkt.

Kijk eens op mijn forum. Erg informatief en uitleg over KVV en vooral zelf samenstellen en andere info die ermee verband houden. :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zelf vind een enkele dag barf in de week, een toppertje, schone gebitjes, het is goed om ze bezig te houden( bak brokken is in 2 tellen weg) :cheer:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het nadeel dat het best wel onhygiënisch is. Onze honden eten alleen barf en kvv en daarom moet ik elke dag weer met rauw vlees in de weer. Zelf vind ik dat wel een nadeel. Brokjes uit de zak scheppen is veel makkelijker. Voordeel is dat ik het veel gezonder voor de honden vind. Geen toevoegingen en gewoon lekker puur natuur. Ik vergelijk het altijd maar met tubes astronauten voedsel tegenover maaltijden die ik liever eet van groente, rijst/aardappelen en een stukje vlees. Ik eet ook liever dat laatste.

Maargoed, mijn nadeel is dat ik al meerdere buikgriepen en darmklachten heb gehad sinds ik vlees voer. Ik was altijd mijn handen goed en heb er zelfs desinfecterende zeep voor gekocht. Toch denk ik dat er wel eens spetters van bv smuldierverpakkingen afkomen of miniscule straaltjes bloed uit carnibest wat dan een bron van infecties kan zijn. Vlieg erop, vlieg even op de sla en hupla, buikkramp en diarree. :mrgreen: :roll:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Golden Stanley schreef:Eukanuba vind ik van alle merken de grootste bagger wat er bestaat. Zowel ethisch als wat erin verwerkt wordt. Ik vind het grofweg schandalig hoeveel hondenoffers er voor worden misbruikt met maar 1 doelstelling, verkoopcijfers. En nu met het grootste hondenvoedingsschandaal aller tijden in Amerika staan ze nog steeds vooraan om alles in doofpotten te stoppen en tegenclaims in te dienen.

Waarom KVV.................het is beter dan brok en voorziet de darmflora van de juiste enzymen en bacteriën om het hele metabolisme hond redelijk 'gezond' te houden. Ik ben geen voorstander van elk merk KVV (teveel koolhydraat, orgaan, vet en synthetisch calciumsupplement vind je in de goedkopere merken) en als je het zelf samenstellen hebt ontdekt en erg goed bevalt, val je niet gauw meer terug naar KVV. Voordeel van BARF/NRV; je hebt zelf in de hand wat je voert. Het is beter voor het gebit en de kaak- en nekspieren. Door het voeren van grote brokken voeding en op onregelmatige is het risico op maagtorsie minder (volgens de theoriën...). De honden zijn voldaan, verzadigd en voelen zich beter in hun vel en zitten puik in hun vacht.
Nadeel; aanschaf van vriezer en zelf initiatief voor wat betreft verkoopadressen. Eenmaal die drempel overwonnen, gaat alles echt vanzelf. Tip: lees je goed in en laat de omschakeling geleidelijk gaan. Dan heb je de minste problemen en het meeste profijt van de overgang naar rauwe voeding. Leuk dat je er zo over nadenkt.

Kijk eens op mijn forum. Erg informatief en uitleg over KVV en vooral zelf samenstellen en andere info die ermee verband houden. :ok:
Dat is inderdaad ook iets dat ik over eukanuba gehoord heb.
Ik zal zeker eens op je forum gaan kijken, bedankt voor de tip :ok:

@Sjalot: Op zich hebben we geen problemen met het voeren van brokken, Het is meer dat ik ze wat afwisseling wil bieden en ze niet iedere dag die brokken wil geven :wink:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

MARC_S schreef:
Maargoed, mijn nadeel is dat ik al meerdere buikgriepen en darmklachten heb gehad sinds ik vlees voer. Ik was altijd mijn handen goed en heb er zelfs desinfecterende zeep voor gekocht. Toch denk ik dat er wel eens spetters van bv smuldierverpakkingen afkomen of miniscule straaltjes bloed uit carnibest wat dan een bron van infecties kan zijn. Vlieg erop, vlieg even op de sla en hupla, buikkramp en diarree. :mrgreen: :roll:
Jemig, moet jij niet ook gaan ontgiften dan? Of zoiets? Of is zo'n reactie bij sommige mensen normaal. Als ik zie hoe slordig ik hier met mijn aanrecht en het hondenvoer omga..... :denken:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Rosita Compagner schreef:
MARC_S schreef:
Jemig, moet jij niet ook gaan ontgiften dan? Of zoiets? Of is zo'n reactie bij sommige mensen normaal. Als ik zie hoe slordig ik hier met mijn aanrecht en het hondenvoer omga..... :denken:
Ja ik zit ook al te denken..
Ik ben waarschijnlijk geïmmuniseerd in de tijd dat ik een bijbaantje als penssnijder had. :19:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

MARC_S schreef:Ik vind het nadeel dat het best wel onhygiënisch is. Onze honden eten alleen barf en kvv en daarom moet ik elke dag weer met rauw vlees in de weer. Zelf vind ik dat wel een nadeel. Brokjes uit de zak scheppen is veel makkelijker. Voordeel is dat ik het veel gezonder voor de honden vind. Geen toevoegingen en gewoon lekker puur natuur. Ik vergelijk het altijd maar met tubes astronauten voedsel tegenover maaltijden die ik liever eet van groente, rijst/aardappelen en een stukje vlees. Ik eet ook liever dat laatste.

Het vlees wat ik geef (behalve vuile pens :wink: ) is geschikt voor menselijke consumptie. Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat je daar ziek van kunt worden. Tenminste, als je er normaal mee om gaat. Dus niet laten bederven, vleessappen opruimen, schoonmaken, oppassen voor mogelijke kruisbesmetting (vooral bij gevogelte even opletten) etc..
Vlees en vleesproducten die in kvv verwerkt zijn zullen dat toch ook zijn?

Ik eet zelf al jaren geen vlees en/of vis en ik heb ook wel een vertwijfeld afgevraagd wat ik in godesnaam met een hakbijltje en een paar kilo ribben aan het doen was of met een koeienstrot waar de haren nog aan zaten, maar ziek (in de zin van maag/darmklachten) ben ik nooit.

Oh en on-topic: het grote voordeel van zelf samenstellen is dat ik precies weet wat mijn honden eten. Qua verhoudingen (gelet op bot, orgaan etc.), qua vet, qua diersoorten.
Er was geen een kvv waar allebei mijn honden het echt 'goed' op deden. Nu ik zelf samenstel is dat wel zo. Zo krijgt Bill altijd iets meer spiervlees dan Sil maar wel wat minder vet. Sil is gevoelig voor pens en orgaan. Ik geef haar dus altijd wat extra bot bij een pens- of orgaan maaltijd.
Laatst gewijzigd door Rami op 23 jul 2008 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

dat pens snijden vind ik nog steeds niets aan :jank: gatver de gatver
soms komt Bob het brengen(stuk of 4 pensen) dan is het nog warm van de koe, lekker vers dat wel, maar bleh, dat snijden jakkes
veertje
Zeer actief

Nou, heb het er vanavond tijdens het eten even over gehad. Was niet zo'n groot succes. Ze (mijn vader vooral) willen feiten en geen meningen...
Ik ga dus even opzoek naar wat feitjes :wink:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Rosita Compagner schreef:
MARC_S schreef:
Moet jij niet iets aan hygiëne gaan doen dan? Het is normaal dat je van het sap van rauwe kip uit de koeling buikklachten krijgt hoor. Ik heb nu ongeveer 3 keer per jaar last van mijn spijsvertering en eerder nooit. Ik denk dus, puur een gokje, dat er dan toch iets in mijn systeem komt van die rauwe troep :wink:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik maak goed schoon, zorg dat ik zo hygienisch mogelijk werk met het rauwe vlees en ik heb nog nooit last gehad van salmonella of andere bacteriën (ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar ik heb er geen last van)

Feiten voor Veertje:

Er zijn artsen en wetenschappers die het rauwe voeren juist promoten:
Ian Billinghurst
Mogens Eliassen
Tom Lonsdale
Tannetje Koning

Maar ook gedragstherapeuten hebben boeken geschreven waarin ze ook verwijzen naar rauwe voeding, als onderdeel van de beter functionerende hond, zoals Geert Bolster.

Zij hebben ook op meerder barffora al lezingen gegeven of vraag/antwoord sessies gehouden op fora.

En wellicht moet je gewoon eens je eigen dierenarts bellen als dat een wat jongere persoon is: die zijn tegenwoordig ook aardig om qua rauwe voeding. Vroeger moest ik hele discussie erover aan gaan en tegenwoordig zeggen ze; ah, ok, ja ja, rodi geef ik ook. :mrgreen:

En als je de oudere literatuur bij pakt: Wat moet mijn hond eten van Prof W.H. Donath, hij heeft er een uitgebreide studie van gemaakt, al in de jaren 1950 (daarvoor was dat ook heel normaal rauwe voeding geven, want daar heb ik ook boekjes over, maar goed laten we het bij de modernere artsen houden :wink: )

En er is een goed boekje op dit moment uitgebracht door Tannetje Koning, holistisch dierenarts:
http://www.mediaboek.nl/product/20025_V ... Carnivoren
Wellicht kun je dat aanschaffen, eventueel ook het digitale boek van Mogens Eliassen, wat vertaald is door Ignit Bekken. Mogens is een wetenschapper en heeft dit boek geschreven:
http://k9joy.com/DeNatuurlijkeVoedingVa ... amp=26_B-N

Dit zijn dus beiden mensen die ervoor gestudeerd hebben en zich daar ook in verdiept hebben. Geen wazige, wellicht wat zweverige, alternatieve toestanden, gewoon feiten. Geen meningen van de gemiddelde hondengek. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Het voordeel vind ik dat ze het erg lekker vinden, er langer mee bezig zijn dan met een brokje, er goed uitzien en mooie ontlasting hebben. Puur eigenbelang is dat ik het op mijn beurt weer kostelijk vind om te zien hoe ze in de weer zijn met hun eten.

Hoe ze eruit zouden hebben gezien op brok weet ik niet. Wel weet ik dat Ted het een vakantie op brok niet bijster geweldig deed.

Het nadeel, en nu heb ik het over zelf samenstellen t.o.v. kant-en-klaar versvlees ,is dat het voor mij lastiger is om te verkrijgen; de dierenwinkel hier op de hoek verkoopt Carnibest, mijn Barf-materiaal moet ik en groupe bestellen in Friesland om het een beetje betaalbaar te houden. Of ik moet een dag per week van adresje naar adresje hoppen en daar heb ik het te druk voor. Nadeel vind ik ook dat het arbeidsintensief is. Niet an sich, maar met name omdat ik een heel klein hondje heb. Twee kilo bevroren pens moet ik in de regel eerst laten half-ontdooien, dan portioneren, dan weer invriezen. Of ze eet heel lang pens :mrgreen: . Maar goed, dat heb ik er voor over.

Daarom wissel ik het af. Ik voel meestal Barf, is de vriezer leeg dan stap ik zonder moeite weer een tijdje over op Carnibest; zo hups ik wat heen en weer.

Brokken heb ik eigenlijk nooit gevoerd en die ontbreken daardoor op de een of andere manier geheel aan het 'wat eet de hond'-systeem.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

S@ndr@ schreef:dat pens snijden vind ik nog steeds niets aan :jank: gatver de gatver
soms komt Bob het brengen(stuk of 4 pensen) dan is het nog warm van de koe, lekker vers dat wel, maar bleh, dat snijden jakkes
Als je een pens bij me achter laat wil ik het wel voor je snijden :mrgreen:
Moet je alleen even vanuit de kop van NH naar Zeeland rijden :N:
veertje
Zeer actief

@Roelfien: Bedankt voor de info en de links :ok: Ik ben aan het googlen :wink: Ik heb net een stukje gelezen van Tannetje Koning. Erg interessant en ook leuk lijkt me, dat zelf samenstellen.
veertje
Zeer actief

Hoe zit het eigenlijk met de kosten? Is vers voeren nou goedkoper dan brok of toch niet. Ik dacht namelijk van wel, maar ben er niet zeker van.
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Ligt er helemaal aan wat voor vers je wilt gaan voeren en wat je
nu betaald voor je voer. Overal hangt een eigen prijs kaartje aan.
veertje
Zeer actief

*Kane* schreef:Ligt er helemaal aan wat voor vers je wilt gaan voeren en wat je
nu betaald voor je voer. Overal hangt een eigen prijs kaartje aan.
Wij betalen €45,- voor 20 kilo. Hoelang we daarmee doen weet ik niet precies, ga ik zo even navragen :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

veertje schreef:Hoe zit het eigenlijk met de kosten? Is vers voeren nou goedkoper dan brok of toch niet. Ik dacht namelijk van wel, maar ben er niet zeker van.
Ik ben met mijn zelf samengestelde maaltijden zo tussen de 35 en 45 Euro per maand kwijt voor twee honden. :wink:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Rami schreef:
veertje schreef:Hoe zit het eigenlijk met de kosten? Is vers voeren nou goedkoper dan brok of toch niet. Ik dacht namelijk van wel, maar ben er niet zeker van.
Ik ben met mijn zelf samengestelde maaltijden zo tussen de 35 en 45 Euro per maand kwijt voor twee honden. :wink:
Uit navraag blijkt dat we ongeveer 2 maanden met een zak doen, dus dan zou zelf samenstellen duurder zijn. Nu heb jij wel 2 grote honden en wij een kleine en een grote, maar toch.
Maar ik zie toch wel wat voordelen, dus alleen om de prijs hoeven we het niet te laten natuurlijk :wink:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Je weet precies wat je geeft als je rauw voert.
Je kan je menu per hond aanpassen(Jakko eet bv minder bot dan Lola).

Het is m.i. het meest natuurlijke om te geven voor de hond, zijn darmstelsel is daar ook op afgestemd. :wink:

Mijn honden deden het niet goed op brokken.
Lola had veel last van kale plekjes, dunne vacht, irritatie plekken op de huid.
Jakko had "zo'n beetje konstant diaree op brok., vaak vieze ogen/oren.
eerst een heel tijdje kvv gegeven en daarna overgegaan op NRV.
De klachten verdwenen vrijwel direkt, na het voeren van vers vlees. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
S@ndr@
Zeer actief

Ennath schreef:
S@ndr@ schreef:dat pens snijden vind ik nog steeds niets aan :jank: gatver de gatver
Als je een pens bij me achter laat wil ik het wel voor je snijden :mrgreen:
Moet je alleen even vanuit de kop van NH naar Zeeland rijden :N:
:cheer: natuurlijk strak plan :denken: ff omdraaien jij schaft ongeveer 4 stuks pens aan, snijdt ze in stukken van om en nabij de 1,5 kilo per stuk en brengt ze even hier :idea:
een nog veel strakker plan :H:

maar ik waardeer het aanbod :ok:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 25 jul 2008 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
veertje
Zeer actief

Nou, vanavond een nieuwe poging gedaan, maar het was wederom geen succes en ik geloof dat ik het de komende tijd ook niet meer hoef te proberen.. :roll:
Heb gisteren allemaal dingen opgezocht en wilde ze dat laten lezen, maar zelfs lezen wilden ze niet eens :boos:
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Tot ze een buurvrouw of kennis spreken die ook rauw voert en dan is het opeens allemaal wel goed, let maar op. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

veertje schreef:Nou, vanavond een nieuwe poging gedaan, maar het was wederom geen succes en ik geloof dat ik het de komende tijd ook niet meer hoef te proberen.. :roll:
Heb gisteren allemaal dingen opgezocht en wilde ze dat laten lezen, maar zelfs lezen wilden ze niet eens :boos:
Hé, dat is jammer..
Vooral omdat ze er niks over willen lezen.
Typisch gevalletje van :wat de boer niet kent, vreet ie niet. :wink:

Hebben ze ook gezegd waarom ze het niet willen?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

veertje schreef:Nou, vanavond een nieuwe poging gedaan, maar het was wederom geen succes en ik geloof dat ik het de komende tijd ook niet meer hoef te proberen.. :roll:
heb je er een print van gemaakt voor ze? Rustig rond laten slingeren dan ;-)
veertje
Zeer actief

@Roelfien:
Het is juist het geval dat op onze HS de meeste mensen brok voeren, voor zover ik weet bijna iedereen. Er is wel iemand die vers voert, maar dat is niet overtuigend genoeg met al die trainers die wel brok voeren :wink:

@Wendy71:
Mn moeder vind het teveel gedoe, de honden doen het goed op brok, ze wil niet iedere dag naar de slager, enz.. :wink:
Ik zei dat er in brokken veel rare stofjes zitten, maar het antwoord was 'in vlees zitten hormonen' :roll: Nu valt dat volgens mij reuze mee als ik het goed begrepen heb vanuit mijn studie..

@Rosita Compagner:
We hebben hier geen printer, maar op mijn eigen kamer (in Wageningen) wel, dus als ik weer daar ben ga ik eens mooie artikeltjes printen :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Gewoon heel stiekum een paar pakjes Smuldier,Energique of weet ik veel wat kopen en dat geven als je thuis bent :mrgreen:
Ik ben parttime-barfster om de redenen die al vaker genoemd zijn.Welke ik nog niet gelezen heb is de hoeveelheid ontlasting die beduidend minder is doordat er in het voer veel minder ballaststoffen zitten.
De keutels zijn ook stevig en goed op te ruimen.

@Marc:hoe kan er nou een vlieg,Carnibest of wat dan ook op je sla komen als je alles gewoon gescheiden houdt?
Als ik het hondenvoer in de bakken doe of gewoon geef is er in de verste verte geen groente voor mijn consumptie te bekennen zodat kruisbesmetting bijna uitgesloten is.
Ik heb ook nooit problemen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

ik voer ook regelmatig kvv en doe dit eigenlijk omdat ze het graag eten en ik het gewoon heel triest vind om altijd maar hetzelfde te geven maar nadeel vind ik vooral in de zomer dat alles zo vlug slecht word, als ik de bakken buiten zet en de honden beginnen niet direct te eten, zit er 5 sec later al 10 tal vliegen op, ze krijgen met warm weer maar alleen s'avonds eten en dan nog zijn ze soms te loom om eraan te beginnen, ook vergeet ik soms eten dat in de micro staat weg te zetten en de dag erna stinkt het verschrikkelijk en kan het weggoeien duurd het dagen voor ik die geur terug uit de micro krijg

Met vleesknoken ook, geef dit om tanden te poetsen en er hangt ook altijd veel vlees aan dat ze eraf kunnen knabbelen, maar als ze klaar zijn blijft het in de tuin liggen, allemaal vliegen erop, vroeger waste ik de knoken elke dag af, nu laat ik het gewoon paar dagen liggen en soms knabbelen ze er aan terwijl de wormen erop zitten, sterke maag, want ze hebben nooit diarree :mrgreen:

Of ze begraven hun knoken of stukken vlees en na paar dagen halen ze het tevoorschijn en eten het met smaak op, jakkes, zo vies, of brengen het stiekem binnen en dan denk ik, amai, dat stinkt hier zo, dat ze zoiets nog binnen kunnen krijgen :denken:

Gewone droge brokken eten ze hier niet, wel met kvv onder wat ook wel gegeven word
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”