Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Milo onder het mes ....update, verdorie!
Moderator: moderatorteam
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Milo onder het mes ....update, verdorie!
Ik heb toch de knoop doorgehakt..hoe moeilijk ik het ook vond..Milo wordt dinsdag geopereerd, het bultje wat hij heeft (heb ik een aantal maanden geleden over geschreven) wordt weggehaald. Het is wat groter geworden en beter te voelen dat eerst. Het is een vetbultje volgens 2 verschillende DA's en toch loop ik te flippen dat het misschien toch iets anders is. Oke, ik ben een doos, ik geef het onmiddelijk toe. Het zit tussen zijn pezen in zijn zij, en is goed weg te halen (het zit los) zegt m'n DA. Hij deed er zo relaxed over dat ik volkomen vertrouw op zijn kundigheid. Doe ik altijd al hoor.
Ik loop al maanden te stressen, wel opereren, toch maar niet...enz. enz...
Ik ben aan de ene kant "blij" dat ik de knoop heb doorgehakt, zou mezelf nooit vergeven als het toch iets anders blijkt te zijn dan een vetbultje en dat ik hem door een operatie had kunnen "redden". Maar aan de andere kant loop ik te stressen voor de narcose. Pfff...ik zou zo blij zijn als het dinsdagmiddag is en dat ik mijn moppie weer kan ophalen....
Ik post niet vaak, maar willen jullie alsjeblieft duimen voor hem? Hij is alles voor me, klinkt misschien dramatisch maar het is echt zo. Heb al zoveel met hem meegemaakt, het is echt mijn beste vriend, maar dat zullen jullie wel herkennen met jullie hondjes. Wat kan je toch ontzettend veel van een dier houden he....
Ik loop al maanden te stressen, wel opereren, toch maar niet...enz. enz...
Ik ben aan de ene kant "blij" dat ik de knoop heb doorgehakt, zou mezelf nooit vergeven als het toch iets anders blijkt te zijn dan een vetbultje en dat ik hem door een operatie had kunnen "redden". Maar aan de andere kant loop ik te stressen voor de narcose. Pfff...ik zou zo blij zijn als het dinsdagmiddag is en dat ik mijn moppie weer kan ophalen....
Ik post niet vaak, maar willen jullie alsjeblieft duimen voor hem? Hij is alles voor me, klinkt misschien dramatisch maar het is echt zo. Heb al zoveel met hem meegemaakt, het is echt mijn beste vriend, maar dat zullen jullie wel herkennen met jullie hondjes. Wat kan je toch ontzettend veel van een dier houden he....
Laatst gewijzigd door senna03 op 28 jul 2008 10:40, 2 keer totaal gewijzigd.
-
mo
- Actief
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hey vertrouwen en diep ademen...alles komt goed...
Mijn Vita "R.I.P" is meermaals geopereerd geweest voor bultjes en bolletjes...
We duimen uiteraard.
Zie wel dat je ontspannen en rustig bent wanneer je naar de DA gaat anders krijgt je lieverd die spanning over van je en dat is niet goed. Hij moet zo ontspannen mogelijk zijn voor de narcose dan komt hij er ook ontspannen uit.
Succes
Mijn Vita "R.I.P" is meermaals geopereerd geweest voor bultjes en bolletjes...
We duimen uiteraard.
Zie wel dat je ontspannen en rustig bent wanneer je naar de DA gaat anders krijgt je lieverd die spanning over van je en dat is niet goed. Hij moet zo ontspannen mogelijk zijn voor de narcose dan komt hij er ook ontspannen uit.
Succes
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
- senna03
- Zeer actief
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Contacteer:
Sterkte ermee!! Hopen dat het niets raars is.
Als het hoogstwaarschijnlijk een vetbult is, had je DA dan niet eerst een bioptje kunnen nemen en onder de microscoop kunnen bekijken? Dat kan vaak gewoon zonder verdoving o.i.d. en dan had je kunnen besluiten het te laten zitten.
Als het hoogstwaarschijnlijk een vetbult is, had je DA dan niet eerst een bioptje kunnen nemen en onder de microscoop kunnen bekijken? Dat kan vaak gewoon zonder verdoving o.i.d. en dan had je kunnen besluiten het te laten zitten.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
- senna03
- Zeer actief
- Leonieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke, vandaar!!senna03 schreef:Hoi Leonieke, m'n dierenarts heeft destijds een biopt genomen en onderzocht. Er waren alleen vetcellen te vinden. Zo ook bij de andere DA. Maar omdat het nu toch gegroeid is en wat harder aanvoelt toch maar besloten om het weg te halen.
Verstandige keuze denk ik dan. Je kan maar beter 2x te vaak een bultje weghalen, dan 1x te weinig.
Succes ermee!!
www.marengosoutfit.nl
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
helaas ben ik het daar niet mee eens,Leonieke schreef:Oke, vandaar!!
Verstandige keuze denk ik dan. Je kan maar beter 2x te vaak een bultje weghalen, dan 1x te weinig.
Succes ermee!!
ook wij dachten beter bultje weg dit bleek achteraf toch ook echt een vet bultje.
DRAMA dat 18 sept 2007 na weg halen van vetbultje onze lieve meid dus na complicaties door narcose is overleden bij de DA
Hier dus NOOIT meer zomaar effe weg laten halen zeker niet als er al biopt is geweest meeste honden die aanleg hebben voor vetbultjes komt het toch na tijdje weer op andere plaats terug
Sorry als ik je nu bang maak maar wil het wel even waarschuwen
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- Mirabella
- Zeer actief
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- senna03
- Zeer actief
Milo is weer thuis!!!!
Mijn man had hem om 9 uur naar de dierenarts gebracht (ik liep zo te stressen dat het beter was voor Milo dat mijn man hem bracht) en om 12.00 uur kon ik hem weer gaan halen. Toen ik mijn auto op de parkeerplaats zette hoorde ik hem al blaffen, pffff..wat een opluchting.
Hij was al weer helemaal bij kennis en dolblij. Hij ligt nu lekker in de tuin in het zonnetje en zo nu en dan verkast hij naar de bank. Hij wil heel graag eten, ik heb hem wat yoghurt gegeven en vanavond krijgt hij weer lekker Rodi.
Het bultje is nagekeken maar bestond geheel uit vet. Ik ben zo opelucht!
Mijn dag kan niet meer stuk
Mijn man had hem om 9 uur naar de dierenarts gebracht (ik liep zo te stressen dat het beter was voor Milo dat mijn man hem bracht) en om 12.00 uur kon ik hem weer gaan halen. Toen ik mijn auto op de parkeerplaats zette hoorde ik hem al blaffen, pffff..wat een opluchting.
Hij was al weer helemaal bij kennis en dolblij. Hij ligt nu lekker in de tuin in het zonnetje en zo nu en dan verkast hij naar de bank. Hij wil heel graag eten, ik heb hem wat yoghurt gegeven en vanavond krijgt hij weer lekker Rodi.
Het bultje is nagekeken maar bestond geheel uit vet. Ik ben zo opelucht!
Mijn dag kan niet meer stuk
- senna03
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- senna03
- Zeer actief
-
mo
- Actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
- senna03
- Zeer actief
Dank jullie wel voor de lieve berichtjes!
Wat herstellen honden toch ongelooflijk snel....Tijdens het laatste uitlaatrondje liep hij alweer tegen me aan te springen en in mijn broek te bijten (ok is opvoedkundig niet echt verantwoord om daar dan ook nog 's hard om te moeten lachen
)
Maar Milo kan mij niet gek genoeg doen op dit moment!
En tja, ik moet toch in de gaten kunnen houden of Milo niet aan de hechtingen gaat zitten, dus hij slaapt lekker bij me op bed!
Wat herstellen honden toch ongelooflijk snel....Tijdens het laatste uitlaatrondje liep hij alweer tegen me aan te springen en in mijn broek te bijten (ok is opvoedkundig niet echt verantwoord om daar dan ook nog 's hard om te moeten lachen
Maar Milo kan mij niet gek genoeg doen op dit moment!
En tja, ik moet toch in de gaten kunnen houden of Milo niet aan de hechtingen gaat zitten, dus hij slaapt lekker bij me op bed!
- Leonieke
- Zeer actief
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- senna03
- Zeer actief
Balen....de wond van Milo is gaan "lekken".
Waterachtige kleverige zooi. Heb een afspraak gemaakt bij de DA, ga er straks heen. Morgen zouden de hechtingen eruit gaan. Verder ziet het er niet echt ontstoken uit, maar hij zit er constant aan te likken. Gelukkig heeft hij geen koorts dus ik hoop dat het meevalt.....
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Bah, wat vervelend..senna03 schreef:Balen....de wond van Milo is gaan "lekken".Waterachtige kleverige zooi. Heb een afspraak gemaakt bij de DA, ga er straks heen. Morgen zouden de hechtingen eruit gaan. Verder ziet het er niet echt ontstoken uit, maar hij zit er constant aan te likken. Gelukkig heeft hij geen koorts dus ik hoop dat het meevalt.....
Sterkte straks bij de DA.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
TARAK