Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nanna schreef:Ik heb natuurlijk al helemaal de ballen verstand van de africhtingssport, maar mij lijkt die Remco een leuke hond. Een lieverd, die denk ik best wat voor je wil doen als je dat leuk brengt.
Wat moet je toch met een felle om zich heen happende zaagmachine als je zelf nog helemaal niet gevorderd bent in de sport
als hij echt niet wil bijten op een mouw heb je natuurlijk een probleem... maar dit wordt al wel vrij snel gezegd hoor... ik ben er ooit maar 1 tegengekomen die echt niet wilde bijten.
Ik weet natuurlijk niets van mechels, maar ik ben opgegroeid met duitse herders. En wij hebben ooit een herplaatser gehad, Dajos, die de hele politie-opleiding had doorgelopen maar op het examen zakte omdat hij bij het pakwerk de hand van de begeleider ging likken . Dus niet echt geschikt als politiehond .
Hij ging meteen de herplaatsing in en zo bracht mijn vader hem dus bij ons. Prachtig beest en zo ontzettend lief! Hij was heel groot en heel zwart (zo'n 35 jaar geleden, dus de 'ouderwetse' duitse herder ). Mensen staken de straat over omdat hij er zo vervaarlijk uitzag maar wij kinderen sliepen bij hem in de mand.
Helaas is hij vrij jong overleden aan botkanker .
dit vind ik altijd van die dubieuze verhalen....een hond laat niet ineens op het examen pas zien dat hij niet wil bijten....kijk, natuurlijk zijn er honden die niet door de stok heen komen en dus dan geen certificaat krijgen, maar dat zijn dan wel honden waar je in het trainen ook al wat aan gezien hebt....
nee inderdaad... dat komt niet van de ene op de andere dag...
Het voorbeeld wat ik gaf was ook op de training natuurlijk zichtbaar...direct vanaf dag 1 al....
Ik heb totaal geen verstand van dit soort trainingen (vraag me over flyball en ik kan je alles vertellen ). En het is al heel lang geleden dus ik kan alleen maar vertellen wat mijn vader ons als kind vertelde toen hij met de hond opeens 's avonds het huis binnen stapte .
Het enige wat wij wisten was dat Dajos een 'afgekeurde politiehond' was en dat hij ongelooflijk lief en gehoorzaam was.
lieke schreef:Ik heb totaal geen verstand van dit soort trainingen (vraag me over flyball en ik kan je alles vertellen ).
nou ik denk dat dat hetzelfde is als jouw hond altijd over die hekjes van het flyballen heen is gesprongen zonder enige moeite en ineens op een examen niet meer kan springen
lieke schreef:Ik heb totaal geen verstand van dit soort trainingen (vraag me over flyball en ik kan je alles vertellen ).
nou ik denk dat dat hetzelfde is als jouw hond altijd over die hekjes van het flyballen heen is gesprongen zonder enige moeite en ineens op een examen niet meer kan springen
malinois schreef:
dat noemen we dan examenvrees
echt waar?
wist jij dat niet eens
Ik noem het eerder klierigheid . Kyra flikte me het laatst met een wedstrijd om niet óver de horden te springen maar op haar gemak er om heen te kuieren, een luie poot op de plaat te leggen, de bal wel te vangen en vervolgens uit haar bek te laten vallen en op haar gemak terug te slenteren. En ik maar roepen en springen als een idioot en zij me maar aankijken met een blik van 'wat wil je nou van me???'
En springen kan ze prima hoor en de horden zijn bij ons team op de laagste stand omdat wij een skye terrier in het team hebben zitten en de hoogte van de dwarsbalken wordt bepaald door de kleinste hond uit het team .
malinois schreef:
als je een goede fokker hebt, hoef je ze niet naar het asiel te brengen.... Dan kunnen ze gewoon terug naar de fokker indien ze niet geschikt zouden zijn.
Jullie wel, en dat is te prijzen. Maar de asielen zitten bómvol met dit soort honden. Die komen niet uit de lucht vallen hoor
Vind je het heel erg als ik dit niet geloof? Hoe groot wonen al die fokkers?
da's jouw probleem ... mijn fokker heeft een eigen vereniging met ruimte genoeg dus, van de fokkers waar ik verder kom weet ik ook dat ze ruim voldoende ruimte hebben om een hond tijdelijk op te vangen...wonen doen ze niet groot maar ruimte buiten en kennels is ruim voldoende.
Als je als fokker sportgarantie geeft moet je de honden nl ook terugnemen. Dacht je nu echt dat ze hun kennelnaam in het asiel willen hebben?
idd, heb op het moment dan niet heel veel extra ruimte, maar als er wat terug moet komen komt het terug, of ik zoek vanuit het huidige huis een nieuw adres (als de hond nog even wat kan blijven...)
*Linda* schreef:
Jullie wel, en dat is te prijzen. Maar de asielen zitten bómvol met dit soort honden. Die komen niet uit de lucht vallen hoor
Vind je het heel erg als ik dit niet geloof? Hoe groot wonen al die fokkers?
da's jouw probleem ... mijn fokker heeft een eigen vereniging met ruimte genoeg dus, van de fokkers waar ik verder kom weet ik ook dat ze ruim voldoende ruimte hebben om een hond tijdelijk op te vangen...wonen doen ze niet groot maar ruimte buiten en kennels is ruim voldoende.
Als je als fokker sportgarantie geeft moet je de honden nl ook terugnemen. Dacht je nu echt dat ze hun kennelnaam in het asiel willen hebben?
idd, heb op het moment dan niet heel veel extra ruimte, maar als er wat terug moet komen komt het terug, of ik zoek vanuit het huidige huis een nieuw adres (als de hond nog even wat kan blijven...)
Nanna schreef:Ik heb natuurlijk al helemaal de ballen verstand van de africhtingssport, maar mij lijkt die Remco een leuke hond. Een lieverd, die denk ik best wat voor je wil doen als je dat leuk brengt.
Wat moet je toch met een felle om zich heen happende zaagmachine als je zelf nog helemaal niet gevorderd bent in de sport
ik heb er net zoveel (weinig) verstand van en vraag me precies hetzelfde af
Ik noem het eerder klierigheid . Kyra flikte me het laatst met een wedstrijd om niet óver de horden te springen maar op haar gemak er om heen te kuieren, een luie poot op de plaat te leggen, de bal wel te vangen en vervolgens uit haar bek te laten vallen en op haar gemak terug te slenteren. En ik maar roepen en springen als een idioot en zij me maar aankijken met een blik van 'wat wil je nou van me???'
En springen kan ze prima hoor en de horden zijn bij ons team op de laagste stand omdat wij een skye terrier in het team hebben zitten en de hoogte van de dwarsbalken wordt bepaald door de kleinste hond uit het team .
daarom waren er veel blij toen lola kwam flyballen én snel was én lager dan 40 cm!
maar lola vond het wel geschikt en vond flyballen niet ladylike genoeg
malinois schreef:
??
gaat denk ik over het woordje "moet"
maar als de hond echt weg MOET heb ik er gewoon direct plek voor....en ja, vind ook dat je dat als fokker verplicht bent....1000x liever terug dan in een grijs circuit of dat nou t asiel of een ander circuit is....wil zelf weten waar mijn jonge honden blijven...
massam schreef:daarom waren er veel blij toen lola kwam flyballen én snel was én lager dan 40 cm!
maar lola vond het wel geschikt en vond flyballen niet ladylike genoeg
Wat vindt Lola dan wel ladylike genoeg?
Overigens vindt Kyra flyballen geweldig leuk. Lyndie flybalt ook maar die doet het alleen maar als er een koekje in het apparaat ligt en de handler aan de andere kant ook een koekje heeft (ik zeg met opzet 'handler' omdat het madam geen fluit interesseert wie haar het koekje geeft ). Voor een snack wil madam desnoods nog wel op haar hoofd staan .
crutz schreef:
??
gaat denk ik over het woordje "moet"
maar als de hond echt weg MOET heb ik er gewoon direct plek voor....en ja, vind ook dat je dat als fokker verplicht bent....1000x liever terug dan in een grijs circuit of dat nou t asiel of een ander circuit is....wil zelf weten waar mijn jonge honden blijven...
ik snap t nog steeds niet denk ik dat woordje had ik zelf vetgedrukt notabene
Maar ik denk er exact hetzelfde over... dat wil je toch niet