Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de eerste kippen nekken zijn op! update, diaree!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
Aantal honden: 1

de eerste kippen nekken zijn op! update, diaree!

Ongelezen bericht door Inge2104 »

:N: :N: :N: Ik vond 't doodeng!
Luna vond 't heerlijk! :cheer:
Ze heeft tot mijn verbazing redelijk gekouwd (schrijf je dat zo?) de eerste heb ik vast gehouden en dat ging goed, de 2e heb ik d'r zo gegeven en die heeft ze een beetje gekouwd, ik denk in 2en gebroken... :eek:
We zijn langzaam aan 't overstappen van brokken naar KVV met af en toe iets Barf er tussen door! Zelf samenstellen durf ik nog niet aan en heb ik de ruimte ook niet voor!
Wat zou ik na kippennekken kunnen gaan geven? Vleugels?

Edit: titel aangepast.
Laatst gewijzigd door Inge2104 op 25 jul 2008 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: de eerste kippen nekken zijn op!

Ongelezen bericht door wendy71 »

Inge2104 schreef::N: :N: :N: Ik vond 't doodeng!
Luna vond 't heerlijk! :cheer:
Ze heeft tot mijn verbazing redelijk gekouwd (schrijf je dat zo?) de eerste heb ik vast gehouden en dat ging goed, de 2e heb ik d'r zo gegeven en die heeft ze een beetje gekouwd, ik denk in 2en gebroken... :eek:
We zijn langzaam aan 't overstappen van brokken naar KVV met af en toe iets Barf er tussen door! Zelf samenstellen durf ik nog niet aan en heb ik de ruimte ook niet voor!
Wat zou ik na kippennekken kunnen gaan geven? Vleugels?
:cheer: :cheer:
Fijn hé? :wink:
Vleugeltjes kan, kipcarbo's ook en natuurlijk een goed bevleesd(kip)karkas.
Dat zijn zachte, niet dragende botten en zeer geschikt als beginnersbot.
Succes verder. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Lees anders even het bottendocument door, print het uit als je wil. :wink:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512

Er staat veel info in over geschikte botten ed, en waar op te letten.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Leuk is dat zeg dat de kippennek zo goed ging.

Zou zeker voor een kippen karkas of kippen rug gaan,of parelhoenkarkas is ook redelijk zacht.

Kippennekken is hier ook favoriet en misschien 3 keer kauwen er op en weg is het. :ok:
Afbeelding
Inge2104
Zeer actief

Ja heel erg leuk!

Als ik d'r nou bijvoorbeeld een kip karkas wil geven, hoe doe ik dat dan met hoeveelheden en zo??? Hou je dan ook 2 tot 3 % aan van het lichaamsgewicht?
Maakt 't dan uit dat ze een dagje niet "compleet" eet?

En als ik van smuldier de 2 compleet varianten afwissel is dat dan goed, of moet ik er nog andere dingen bij geven om het completer te maken?

Veel vragen maar dit is allemaal erg nieuw hoor!
Afbeelding
Dondersteen
Zeer actief

Als je hond bijvoorbeeld 250 gram mag hebben op een dag dan kan je dus een kipkarkasje wegen en dat aanvullen met iets van smuldier compleet.

Of een kipkarkas met iets van spiervlees er bij tot dat je aan het gewicht komt wat je hond mag eten.

Smuldier compleet hoef je verder niks bij te doen.

Je kan je ook aanmelden bij verschillende fora en daar je gaan inlezen.

Pas op hoor het is verslavend :ok:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Inge2104 schreef:Ja heel erg leuk!

Als ik d'r nou bijvoorbeeld een kip karkas wil geven, hoe doe ik dat dan met hoeveelheden en zo??? Hou je dan ook 2 tot 3 % aan van het lichaamsgewicht?
Maakt 't dan uit dat ze een dagje niet "compleet" eet?

En als ik van smuldier de 2 compleet varianten afwissel is dat dan goed, of moet ik er nog andere dingen bij geven om het completer te maken?

Veel vragen maar dit is allemaal erg nieuw hoor!
% van lichaamsgewicht maakt echt niet uit als je een dagje kipkarkas wil geven maar geef dan wel een kipkarkasje met nog wat vlees eraan of erbij anders is het nogal veel bot en gaat het poepen wat moeilijker.
:wink:
en nee, een dagje niet compleet maakt echt niets uit!!
succes!

o nog een aanvulling, blijf je vragen ook hier stellen er is info genoeg ook op dit forum :ok:
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Mijn eerste stap na de kippennekjes waren eendennekken. Dat kregen Saffie en Boy ook erg makkelijk weg. De volgende stap moet ik nog nemen :mrgreen:
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Inge2104
Zeer actief

Oké, bedankt voor alle antwoorden...
Een kipkarkas van de supermarkt, is dan de verhouding bot - vlees ongeveer goed of moet ik er dan nog extra vlees bij doen?
Voorlopig hou ik het even op de nekken, en dan over een week of 2 weer eens verder kijken.
Leuk om er zo mee bezig te zijn vind ik, moeilijk maar leerzaam!
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Je kan ook al eens een rauw eitje geven, een bakkie karnemelk, een stukje pens :wink:
Inge2104
Zeer actief

Een rauw eitje krijgt ze al af en toe! Vind ze helemaal geweldig!
Pens krijgt ze de gemalen variant van, van Rodi, als ik een hele vuile pens koop, dan een stukje eraf knippen?
Ook krijgt ze eens in de zoveel tijd rauwe hele sardientjes, ook smullen hoor!
Als ze aan de kip gewend is, kan ik dan ook andere vis soorten gaan geven?
Afbeelding
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Mag ik vragen waar je de kippennekken hebt gehaald?
Laatst werd ik bij de slager heel vreemd aangekeken toen ik erom vroeg, pas toen ik uit legde dat het voor de hond was begreep hij me, maar hij had het niet helaas.
Afbeelding

Made by Spriet
Inge2104
Zeer actief

Cheryl87 schreef:Mag ik vragen waar je de kippennekken hebt gehaald?
Laatst werd ik bij de slager heel vreemd aangekeken toen ik erom vroeg, pas toen ik uit legde dat het voor de hond was begreep hij me, maar hij had het niet helaas.
Ja dat mag je, gewoon hier bij de dieren speciaalzaak, uit de vriezer, zakje van 500gr, 0,70cent.
Oh ja, woon in Zeist!
Afbeelding
Inge2104
Zeer actief

Oh jee, diaree

Ben ik weer even!

Luna heeft eergisteren voor de 3e keer kippennekken gehad! Tot nu toe om de dag gegeven en dat ging prima!
Echter vanmorgen begon ze om half 6 te piepen en blaffen, hop eruit, naar buiten en ja hoor diaree. In het begin was 't gewoon wat dunnere ontlasting maar later was 't gewoon bruin water. Ze kreunde ervan dus volgens mij deed 't behoorlijk zeer!
Kan dat van de nekken komen? Zo ja wat doe ik dan nu 't beste, blijven geven of wachten tot d'r darmen wat gekalmeerd zijn?
Kan ik wel gewoon Kvv blijven geven nu?

Hoop vragen weer maar vind 't nog allemaal best lastig!
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik zou niet alleen kippennekken geven, maar spiervlees in stukjes gesneden en/of wat orgaan bijvoeren. Dan simuleer je een prooidier per dag en heb je de minste kans op problemen. Verder ben ik voor een grote hond geen voorstander van kippennek als ze het heel doorslikken, maar geef liever bevleesde kiprugkarkas. Ook daar kun je wat spiervlees en/of orgaan aan toevoegen als het te kaal is. Verder zou ik je zelf samenstelmaaltijden in het begin vooral niet te groot maken en in elk geval 2x per dag voeren in het begin. Maar wel in die verhouding van een prooidier per dag. Je geeft pas KVV, dan zou ik ook beginnen om bv. stukjes spiervlees/hart toe te voegen om te wennen aan wat grotere brokken vlees. Je kan af en toe een visje geven zoals makreel. En eendagskuikens of kwartels (bij de Makro) kun je geven als gewenning. Vooral niet te snel willen en ik zou bij deze hond tijdelijk ondersteunen met probiotica.

Voor nu zou ik even KVV geven en dat verdelen over meerdere malen per dag tot de boel weer rustig is.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Precies, gewoon in meerdere porties KVV, dan moet het wel goed komen.
En wellicht is het ook de temperatuur hoor, want hier heeft er ook eentje diaree, gewoon van de warmte, daar is hij gevoelig voor.
Maar even niets afwijkends geven, dan prikkel je de boel niet verder. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Inge2104
Zeer actief

Golden Stanley schreef:Ik zou niet alleen kippennekken geven, maar spiervlees in stukjes gesneden en/of wat orgaan bijvoeren. Dan simuleer je een prooidier per dag en heb je de minste kans op problemen. Verder ben ik voor een grote hond geen voorstander van kippennek als ze het heel doorslikken, maar geef liever bevleesde kiprugkarkas. Ook daar kun je wat spiervlees en/of orgaan aan toevoegen als het te kaal is. Verder zou ik je zelf samenstelmaaltijden in het begin vooral niet te groot maken en in elk geval 2x per dag voeren in het begin. Maar wel in die verhouding van een prooidier per dag. Je geeft pas KVV, dan zou ik ook beginnen om bv. stukjes spiervlees/hart toe te voegen om te wennen aan wat grotere brokken vlees. Je kan af en toe een visje geven zoals makreel. En eendagskuikens of kwartels (bij de Makro) kun je geven als gewenning. Vooral niet te snel willen en ik zou bij deze hond tijdelijk ondersteunen met probiotica.
Voor nu zou ik even KVV geven en dat verdelen over meerdere malen per dag tot de boel weer rustig is.
Bedankt voor je antwoord!
De kippennekken krijgt ze als extra vlak voor of na de kvv maaltijd, die pas ik dan qua hoeveelheid wat aan. Ik hou ze ook nog steeds vast zodat ze moet kauwen.

Zelf samenstellen doe ik nog helemaal niet hoor, :N: Ik geef d'r af en toe dus wat "barf" materiaal, puur zodat d'r maag er langzaam aan kan wennen. Voor nu zijn dat alleen nog de nekken, ze kreeg al af en toe wat sardientjes, rauw met alles erop en erin en af en toe een rauw ei.

En ondersteunen met wat voor probiotica bedoel je dan? Ben echt een leek hoor op dat gebied.

Ik geef d'r nu gewoon 2x per dag de kvv, is dat ok of moet het over meer maaltijden verdeeld zolang ze diaree heeft?
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Inge2104 schreef: De kippennekken krijgt ze als extra vlak voor of na de kvv maaltijd, die pas ik dan qua hoeveelheid wat aan. Ik hou ze ook nog steeds vast zodat ze moet kauwen.
Gewoon rustig aan doen en je hond niet overvoeren met te veel verschillendende voedingsmiddelen.
Je kan een maand kippennekken voeren naast de brokken zonder dat je problemen krijgt.

Als je na de nekken iets anders wilt proberen, geef je daar wat van en dat doe je een hele week lang. Steeds ietsje meer. En daarna stap je over naar het volgende nieuwe.

Probiotica heb je helemaal niet nodig als je een hond rauw wilt leren eten. Geduld wel - en een flinke portie gezond verstand ook want je wordt op hondenforums volgegooid en dolgedraaid met info waar je verder niets mee kan!

Ik heb altijd logeerhonden die moeten leren om rauw te eten naast hun brokken. Ze moeten het leren. want ze weigeren hun eigen eten (brokjes) en snuffelen aan mijn vingers die naar echt eten - pens, kip, rund, lever enz - ruiken. Dat vinden ze veel lekkerder en ze eten hun eigen bagger wel wanneer er wat 'echt eten' in zit. :mrgreen:

Succes!
Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl
Golden Stanley

Inge2104 schreef:
Golden Stanley schreef:Ik zou niet alleen kippennekken geven, maar spiervlees in stukjes gesneden en/of wat orgaan bijvoeren. Dan simuleer je een prooidier per dag en heb je de minste kans op problemen. Verder ben ik voor een grote hond geen voorstander van kippennek als ze het heel doorslikken, maar geef liever bevleesde kiprugkarkas. Ook daar kun je wat spiervlees en/of orgaan aan toevoegen als het te kaal is. Verder zou ik je zelf samenstelmaaltijden in het begin vooral niet te groot maken en in elk geval 2x per dag voeren in het begin. Maar wel in die verhouding van een prooidier per dag. Je geeft pas KVV, dan zou ik ook beginnen om bv. stukjes spiervlees/hart toe te voegen om te wennen aan wat grotere brokken vlees. Je kan af en toe een visje geven zoals makreel. En eendagskuikens of kwartels (bij de Makro) kun je geven als gewenning. Vooral niet te snel willen en ik zou bij deze hond tijdelijk ondersteunen met probiotica.
Bedankt voor je antwoord!
De kippennekken krijgt ze als extra vlak voor of na de kvv maaltijd, die pas ik dan qua hoeveelheid wat aan. Ik hou ze ook nog steeds vast zodat ze moet kauwen.

OK, hartstikke mooi. In elk geval niet 'kaal' geven. Dat levert bij veel honden verstopping op, op den duur.

Zelf samenstellen doe ik nog helemaal niet hoor, :N: Ik geef d'r af en toe dus wat "barf" materiaal, puur zodat d'r maag er langzaam aan kan wennen. Voor nu zijn dat alleen nog de nekken, ze kreeg al af en toe wat sardientjes, rauw met alles erop en erin en af en toe een rauw ei.

:ok:

En ondersteunen met wat voor probiotica bedoel je dan? Ben echt een leek hoor op dat gebied.

Als je hond met regelmaat last van d'r maag en darmen heeft, dus anders dan normaal 'loose stool' van een beetje rauw, dan is het aan te raden te ondersteunen met probiotica. Kefir (dat maak je zelf) of een PB-supplement wat langdurig werkt zoals Protexin Soluble (verkrijgbaar bij je DA) Zie fotootje scrollen onderaan de pagina:
http://www.home.zonnet.nl/peter.hoogend ... iotica.htm
of Solgar http://www.solgar.nl/groep/2/Producten/ ... ct=1000259
Er zijn vast meer goede PB-supplementen, maar van deze weet ik dat ze goed werken. Dat een hond helemaal geen PB nodig zou hebben, daar zijn de meningen over verdeeld. Het wordt door pro-rauw dierenartsen meteen al aangeraden en mijn ervaring is dat het prima ondersteunt.

Ik geef d'r nu gewoon 2x per dag de kvv, is dat ok of moet het over meer maaltijden verdeeld zolang ze diaree heeft?
Als ze echt continu diarree heeft, dan zou ik 3x per dag voeren en overgieten met kokend water (eerst laten afkoelen) en nog geen kippennek.
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

om de dag kippennekken is te veel
als een hond op jacht zou gaan dan heeft die niet
120 kippenekken te pakken en 1 x een kip
Inge2104
Zeer actief

Bedankt voor alle reacties!

Voorlopig even de kippennekken gestaakt.
Vanavond heeft ze wat rijst gegeten en morgen krijgt ze weer een beetje, vond 't nu met dat warme weer toch wat lang duren, ook met 't oog op uitdrogen door die spuitpoep!
Een tijdje geleden had ze ook behoorlijk diaree en rijst hiep toen heel goed!
Ze krijgt wel gewoon d'r Kvv, verdeeld over de dag.
Als alles weer rustig is, hoevaak kan ik dan kippennekken geven? Ik gaf ze dus om de dag, om te wennen, en dan 3 nekjes. Geen idee of dat goed of slecht is.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge2104 schreef: Als alles weer rustig is, hoevaak kan ik dan kippennekken geven? Ik gaf ze dus om de dag, om te wennen, en dan 3 nekjes. Geen idee of dat goed of slecht is.
Ik vind dit wel heel eenzijdig hoor, dat is drie keer in de week kippennekken. Waarom ga je je niet eerst wat verdiepen in rauwe voeding?

Ik moet overigens zeggen dat mijn hond van elke nieuwe vleessoort die ik introduceerde diarree kreeg. Gaf ik het voor de tweede keer, dan had hij er geen reactie meer op.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge2104
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Inge2104 schreef: Als alles weer rustig is, hoevaak kan ik dan kippennekken geven? Ik gaf ze dus om de dag, om te wennen, en dan 3 nekjes. Geen idee of dat goed of slecht is.
Ik vind dit wel heel eenzijdig hoor, dat is drie keer in de week kippennekken. Waarom ga je je niet eerst wat verdiepen in rauwe voeding?

Ik moet overigens zeggen dat mijn hond van elke nieuwe vleessoort die ik introduceerde diarree kreeg. Gaf ik het voor de tweede keer, dan had hij er geen reactie meer op.
Nou, ik verdiep me al meer dan een jaar in rauw voeren voordat ik deze stap uberhaupt durfde te nemen.
Overal lees ik dat je moet beginnen met makkelijke botten, en 1 ding tegelijk!
Dus koos ik voor de kippennekken en dacht, als ik die nou om te wennen met enige regelmaat geef dan komt 't vast goed.
Went ze er anders wel aan als ik 't bijvoorbeeld 1x per week geef of nog minder vaak?
Voor de duidelijkheid, 't was zo puur om d'r te laten wennen eraan, niet dat ik voor altijd om de dag kippennekken wil geven. Uiteindelijk wil ik er meer variatie in aanbrengen maar dat kan niet ineens toch?
Afbeelding
Golden Stanley

Je doet het op zich niet verkeerd, Inge. Ik had het iets anders aangepakt, zonder de KVV. Maar veel honden reageren wel goed op de manier zoals je het nu geeft. Jouw hond dus duidelijk niet en moet je iets anders verzinnen. Ik had de kippennek vervangen door dik bevleesde rugkarkas en dat als kleine maaltijd van de KVV af gegeven. Op mijn forum staat een overgangsschema wat bij veel honden prettig werkt. Misschien zit daar iets bij wat je kan gebruiken. Je kan ook proberen om iets waar hij al goed op reageert (bv. de sardientjes) te geven met twee kippennekken. En bij die maaltijd geen KVV.
Stanley had echt vaak spuitpoep van kippennekken. Hij raakte er zo verstopt van dat het er als spuitpoep weer uitkwam. Dik bevleesd kipkarkas en nooit zulke reacties meer gehad. Maar de ene hond is de andere niet. Je moet het uitproberen.
Inge2104
Zeer actief

Golden Stanley schreef:Je doet het op zich niet verkeerd, Inge. Ik had het iets anders aangepakt, zonder de KVV. Maar veel honden reageren wel goed op de manier zoals je het nu geeft. Jouw hond dus duidelijk niet en moet je iets anders verzinnen. Ik had de kippennek vervangen door dik bevleesde rugkarkas en dat als kleine maaltijd van de KVV af gegeven. Op mijn forum staat een overgangsschema wat bij veel honden prettig werkt. Misschien zit daar iets bij wat je kan gebruiken. Je kan ook proberen om iets waar hij al goed op reageert (bv. de sardientjes) te geven met twee kippennekken. En bij die maaltijd geen KVV.
Stanley had echt vaak spuitpoep van kippennekken. Hij raakte er zo verstopt van dat het er als spuitpoep weer uitkwam. Dik bevleesd kipkarkas en nooit zulke reacties meer gehad. Maar de ene hond is de andere niet. Je moet het uitproberen.
Oké, dank je wel, werd er al helemaal onzeker van...
Die dik bevleesde rug karkassen, waar haal ik die? Voldoen de supermakt "hele kippen" daaraan of haal ik ze beter ergens anders?
En moet ik die dan nog inknippen of platslaan o.i.d?
Voorlopig houden we het even bij de Kvv compeet varianten en die botten en zo komt later wel!
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge2104 schreef: Overal lees ik dat je moet beginnen met makkelijke botten, en 1 ding tegelijk!
Dus koos ik voor de kippennekken en dacht, als ik die nou om te wennen met enige regelmaat geef dan komt 't vast goed.
Went ze er anders wel aan als ik 't bijvoorbeeld 1x per week geef of nog minder vaak?
Voor de duidelijkheid, 't was zo puur om d'r te laten wennen eraan, niet dat ik voor altijd om de dag kippennekken wil geven. Uiteindelijk wil ik er meer variatie in aanbrengen maar dat kan niet ineens toch?
Iemand met twee Kooikerhondjes van dit forum is 'cold turkey' overgegaan van brokken naar zelf samengesteld. Ik zal haar even pb'en of ze hier neer kan zetten hoe ze dat gedaan heeft.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Inge2104 schreef: Iemand met twee Kooikerhondjes van dit forum is 'cold turkey' overgegaan van brokken naar zelf samengesteld. Ik zal haar even pb'en of ze hier neer kan zetten hoe ze dat gedaan heeft.
bedoel je mij?

ik ben met Mientje begonnen toen ze 9 was(geloof ik)
met tika toen ze 4 was
en inderdaad van de ene op de andere dag
ik had wel me een tijdje heel goed ingelezen in de stof
heb nooit problemen ondervonden
Lupa(flatcoated) is van pup af op vers en Zelda (flatcoated)ook
lupa
Zeer actief
Contacteer:

je kan het beste in een keer op een goeie KVV over gaan dan 3x per week kippennekken geven
je haalt ermee de verhoudingen een beetje in de waar
Zoek stok!
Zeer actief

lupa schreef:
Zoek stok! schreef:
Inge2104 schreef: Iemand met twee Kooikerhondjes van dit forum is 'cold turkey' overgegaan van brokken naar zelf samengesteld. Ik zal haar even pb'en of ze hier neer kan zetten hoe ze dat gedaan heeft.
bedoel je mij?

ik ben met Mientje begonnen toen ze 9 was(geloof ik)
met tika toen ze 4 was
en inderdaad van de ene op de andere dag
ik had wel me een tijdje heel goed ingelezen in de stof
heb nooit problemen ondervonden
Lupa(flatcoated) is van pup af op vers en Zelda (flatcoated)ook
Nee, ik bedoel jou niet, maar jij kunt dus ook omschrijven hoe je het gedaan hebt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Dondersteen
Zeer actief

Dat was ik dus. :mrgreen:

Ik heb toen ik ze rauw wilde voeren eerst een week KVV gegeven.
(ik moest op mijn bestelling wachten)

Toen ben ik in ene keer overgestapt naar rauw voeren.
ik ben begonnen met kipkarkas,kippennekken,kipfilet,rundvlees,kipvleugels,panga filet,pens,orgaantjes,geitensnippers,paardenvlees enz.

later ben ik drumsticks en lamsribben en geitenribben en parelhoen,gaan geven.
weer later iets van eendennekken,zalmkop,konijnenvoorbenen.

Ik heb ze voor hun nooit platgeslagen of geknipt of wat dan ook ,zo in de bak gedaan.

later ben ik ze een keer per dag gaan geven en dan kunnen ze wat groter stukken in ene keer krijgen is wat makkelijker verdelen.

Ik geef orgaanmix dus hartjes,niertjes,maagjes,levertjes met iets van bot erbij meestal een kipkarkas of kippen nekken of kippenrug,anders wil Rocky nogal eens dun poepen.

Ik heb op barf plaats toen mijn menu neergezet en dan wordt er daar naar gekeken en je wordt geholpen ,net als bij voernatuurlijk forum.

Ik zou het dus voor een week proberen maar ik doe het nu al ander half jaar al zo met ze ,en ik vind het een sport om overal te kijken voor goedkope adressen voor het vlees enz.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”