Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanhoop nabij
Moderator: moderatorteam
- Chawa
- Actief
Wanhoop nabij
Vier maanden geleden hebben wij een 2 jarige Dobermann reu gekregen. Op dat moment had hij aan zijn achter poot een lelijke bijtplek. Nu vier maanden , tig dierenarts bezoeken, 2 anti bioticum kuren en de nodige zalfjes verder is de plek alleen nog maar erger geworden. hij blijft er gewoon niet af, grrrrrrrr !! Kap geprobeerd maar hij draaide helemaal door, muilkorf, hij blaft 's nacht de hele buurt naar een hoge bloeddruk. Iemand nog tips ??? (zie foto)

-
S@ndr@
- Zeer actief
- Chawa
- Actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Chawa
- Actief
Marc en Addy,
Hans mijn man fietst iedere avond met hem en ik ga 1 keer per dag met de honden 1 a 11/2 uur wandelen de andere 2/3 keren zo'n 15 a 20 minuten. Drie keer per week gaan we speuren 2 keer per week IPO training. Op het moment dat hij in zijn mand gaat liggen, al heeft hij net 15 km naast de fiets gelopen begint hij al. Mee naar de slaapkamer is geen optie.
Hans mijn man fietst iedere avond met hem en ik ga 1 keer per dag met de honden 1 a 11/2 uur wandelen de andere 2/3 keren zo'n 15 a 20 minuten. Drie keer per week gaan we speuren 2 keer per week IPO training. Op het moment dat hij in zijn mand gaat liggen, al heeft hij net 15 km naast de fiets gelopen begint hij al. Mee naar de slaapkamer is geen optie.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Chawa
- Actief
-
Addy
okay, dan speelt verveling geen rol in deze, waarom is mee naar de slaapkamer geen optie ?Chawa schreef:Marc en Addy,
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Nee , dat niet..(ben nu op mijn werk, dus ik kan het ook niet even nakijken)Chawa schreef:Weet je nog de naam van dat spul ??wendy71 schreef:Na de castratie van Jakko had ik van de DA een spuitflaconnetje gekregen met enorm vies spul erin.
Dat moest ik om de wond heenspuiten en ik moet zeggen dat het wel wat heeft geholpen, hij,likte daarna stukken minder aan de wond.
Het is een zilverkleurig flaconnetje iig.
Wil je het hebben, dat mag hoor, het flesje zit nog bijna helemaal vol..
Ik hoef er niks voor te hebben, pb me je adres en dan stuur ik het naar je op.
Wellicht helpt het.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Chawa
- Actief
Omdat ik CARA en APNEU patiente ben . Bovendien maakt het niets uit want hij doet het overdag net zo goed.Addy schreef:okay, dan speelt verveling geen rol in deze, waarom is mee naar de slaapkamer geen optie ?Chawa schreef:Marc en Addy,
-
Suzan
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
doggy
- Chawa
- Actief
Zilverlinde wondspray, heb ik, STINKEN.................. maar het maakt hem niks uit. Een kap of iets wat daar op lijkt is geen optie, hij legt gezellig zijn achterpoot voor zijn neus en likken maarrrrrrrrrrrrrrr !Was net bij 2 dierenzaken, voor een andere muilkorf, er is echt geen een die past. Zijn neus zit precies tegen de binnenkant van de korf gedrukt, waarschijnlijk is zijn hoofd ter lang. Ik ga nu een of andere windhondenvereniging bellen voor een korf.
-
doggy
- Chawa
- Actief
Ik heb al gedacht om de wond te zalven, een gaasje er op en daar overheen watten en daar weer overheen een stukje kippen gaas en daar weer overheen verband. Echt waar, heb ik een dierenarts zien doen na een operatie en hij zweert er bij. Kwam nu ineens weer bij me op.Ik ga hem zo bellen om te vragen hoe hij dat ook alweer deed.
-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk de wond eerder behandelen met groene leem. Trekt ook het eventuele vuil wat erin zit, eruit (kan ook geen kwaad als hij het oplikt, word hij ook meteen inwendig gereinigd.
Net wat Nanna zegt: Misschien helpt Bach rescue om hem wat rustiger te krijgen.
Net wat Nanna zegt: Misschien helpt Bach rescue om hem wat rustiger te krijgen.
Made bij *Jolanda*
Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
-
Astrid en Indra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
- Aantal honden: 1
Misschien is het ook een idee om er groene leem op te smeren. Dit moet opdrogen en dan wordt het hard. Je moet dus even in de gaten houden dat hij het er niet aflikt als het nog nat is. Als het opgedroogd is, is het behoorlijk stevig en hard, dat likt hij er zomaar niet af. Lekker een paar dagen laten zitten, stimuleert de wondgenezing.
Bach Rescue is een combinatie van een aantal Bach bloesem remedies, is niet homeopathisch, maar geen slecht idee om een hyperende hond wat rustiger te maken.
Bach Rescue is een combinatie van een aantal Bach bloesem remedies, is niet homeopathisch, maar geen slecht idee om een hyperende hond wat rustiger te maken.
-
doggy
Hoe wil je dat 's nachts dan doen??Nanna schreef:Dobers kunnen zenuwpezen zijn.
Ik zou hem behandelen met Bach Rescue (homeopathisch) en de wond met Acederm spray. Dat is paardenpis, maar ik vind het een wondermiddel.
Niet kappen of korven gebruiken, daar help je hem alleen maar mee over de rooie. Je zou zelf ook gek worden als je niet bij een plekje kunt dat vreselijk jeukt.
- Chawa
- Actief
- Chawa
- Actief
Ik ben het helemaal met je eens vandaar dat ik hier ook zo zit te moeilijken van wat moet ik nou. Zo'n kap of muilkorf is 2x niks er moet toch een andere mogelijkheid zijn.Nanna schreef:Aan een zenuwpees hoef je ook niet te zién dat ie dat isChawa schreef:Voor alle duidelijkheid, deze reu is alles behalve zenuwachtig. Het is een zeer evenwichtige, sociale en rustige hond, temperamentvol zonder nerveus te zijn. En hoe ik het 's nachts ga doen, ik zou het niet weten.
Een vriendin van me had een Engelse setter, de hond was uiterlijk de rust zelve maar ze vervrat wel haar voorpoten.
Ik zou tóch het risico maar nemen om hem niks om te hangen, die hond maakt zichzelf gek daardoor, dat heb je al gemerkt.Dan liever aan die plek laten likken. Ik zou hem liever in het hoofd rustig hebben dan aan de plek op die poot.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Chawa schreef:Ik ben het helemaal met je eens vandaar dat ik hier ook zo zit te moeilijken van wat moet ik nou. Zo'n kap of muilkorf is 2x niks er moet toch een andere mogelijkheid zijn.Nanna schreef:Aan een zenuwpees hoef je ook niet te zién dat ie dat isChawa schreef:Voor alle duidelijkheid, deze reu is alles behalve zenuwachtig. Het is een zeer evenwichtige, sociale en rustige hond, temperamentvol zonder nerveus te zijn. En hoe ik het 's nachts ga doen, ik zou het niet weten.
Een vriendin van me had een Engelse setter, de hond was uiterlijk de rust zelve maar ze vervrat wel haar voorpoten.
Ik zou tóch het risico maar nemen om hem niks om te hangen, die hond maakt zichzelf gek daardoor, dat heb je al gemerkt.Dan liever aan die plek laten likken. Ik zou hem liever in het hoofd rustig hebben dan aan de plek op die poot.
Homeopatische da? Hoor er veel goede dingen over
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik denk dat je Do ondertussen gefixeerd is geraakt op die poot en dat je ook dat probleem moet aanpakken..
Dus als je die groene leem eraan doet, hem ook lang genoeg bezig houden met wat anders dat de leem drogen kan...
hem niet straffen als hij likt doch zijn aandacht wegtrekken van die poot. De actie is heel tijdsintensief de eerste dagen maar de aanhouder wint...je moet hem iets geven dat interessanter is dan likken...een gevulde kong, een been om te kauwen,...hem roepen als hij begint te likken en met balletje spelen, gaan wandelen etc....etc...
Het zal niet makkelijk zijn maar je moet die gewoonte absoluut doorbreken !
Succes
Dus als je die groene leem eraan doet, hem ook lang genoeg bezig houden met wat anders dat de leem drogen kan...
hem niet straffen als hij likt doch zijn aandacht wegtrekken van die poot. De actie is heel tijdsintensief de eerste dagen maar de aanhouder wint...je moet hem iets geven dat interessanter is dan likken...een gevulde kong, een been om te kauwen,...hem roepen als hij begint te likken en met balletje spelen, gaan wandelen etc....etc...
Succes
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
sluit ik me helemaal bij aanGipsy schreef:Ik denk dat je Do ondertussen gefixeerd is geraakt op die poot en dat je ook dat probleem moet aanpakken..
Succes
groene leem werkt zeer goed, hier hele goede ervaringen mee bij een heel vervelende wond.
eventueel de haren rondom de wond (NIET de wond zelf raken dus die dan even afdekken) inspuiten met teatreeolie. Stinkt enorm en de meeste honden hebben een grote hekel aan de lucht.
Inderdaad afleiden. En eventueel kan je man bij de hond slapen als je er zelf te veel last van krijgt? Is dat een optie?
- Chawa
- Actief
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
groene leem is al geadviseerd en ook ik heb hiermee goede ervaringen. Wel als het opgedroogd is het leem verwijderden met lauw water. HIer zit namelijk alles in wat vanuit de wond erin is getrokken. IK zou elke avond fijn een nieuwe klodder erop leggen. IK heb met Storms poot een sokje erom heen gedaan en gewoon 's nachts laten zitten. HIj heeft er niet naar omgekeken. Ik kan me voostellen dat het op zijn poot handig is alleen een bovendeel van een kous te gebruiken?
Gewoon doen zodat het de tijd krijgt te drogen en bezighouden met iets lekkers ofzo.
En vreet hij hem eraf nadat de leem droog is kan het geen schade aanrichten.
volgende dag gewoon weer erop
Gewoon doen zodat het de tijd krijgt te drogen en bezighouden met iets lekkers ofzo.
En vreet hij hem eraf nadat de leem droog is kan het geen schade aanrichten.
volgende dag gewoon weer erop
-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
Ongeveer een jaar of 10 geleden is mijn paard door het schrikdraad gegaan. Een gat waar je U tegen zegt (sprong gewricht openen, spieren afgezeurd, pezen net niet, bot lag bloot). Geopereerd, 3 maanden kliniek, en toen naar huis.
Het enigste wat ik mocht doen was groene leem smeren. Afspoelen met lauw water, eventuele stukjes die je er niet vanaf krijgt, gewoon laten zitten.
Half jaar later (en 10 talle kilo´s klei verder) was het been keurig genezen, en geen litteken te zien.
Sindsdien gebruik ik ook voor de honden alleen nog maar groene leem.
Het enigste wat ik mocht doen was groene leem smeren. Afspoelen met lauw water, eventuele stukjes die je er niet vanaf krijgt, gewoon laten zitten.
Half jaar later (en 10 talle kilo´s klei verder) was het been keurig genezen, en geen litteken te zien.
Sindsdien gebruik ik ook voor de honden alleen nog maar groene leem.
Made bij *Jolanda*
- flatcoatjrt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox - Aantal honden: 1
misschien heb je hier nog iets aan
Wat je ook nog kunt proberen, is om juist de andere poot in te tapen.Chawa schreef:Bedankt voor alle goede adviezen, ik ga er mee aan de gang
Dan gaat hij waarschijnlijk "pulken" aan het verband van de gezonde poot. En dan krijgt de andere poot met de wond een beetje rust en/of te leem de kans om te drogen.
gr mirjam