Ik was vanmiddag even met de doggies op het hondenveldje, daar kwam ik een vrouw tegen met iets wat eruit zag als een Cocker Spaniël. Mijn kudde was lekker los aan het spelen en zwemmen, de vrouw vertelde dat ze haar hond niet goed los durfde te laten omdat hij niet luisterde terwijl ze hem losmaakte
Het ging vrij goed totdat de cocker het kattenvoer van de vissers die aan de waterkant in de smiezen kreeg, hij ging er als een haas mee vandoor. Toen de vrouw de zak probeerde af te pakken met het commando LOS beet hij zo in haar arm

De vrouw gaf het maar op en stond er een beetje stom bij te lachen

Even later probeerde ze haar hond aan te lijnen waarop hij tot 3 maal aan toe weer in haar arm/ hand beet, de vrouw deed ondertussen weinig en stond maar weer een beetje stom te lachen.
Uiteindelijk was het toch gelukt om het beestje aan te lijnen waarna ze nog even bij me kwam staan. 'Dat ging niet helemaal lekker he?' vroeg ik

De vrouw gaf toe dat het inderdaad niet helemaal lekker ging maar ze wist niet wat te doen. Ik raadde haar maar aan een cursus te volgen met de hond of een GT in te schakelen, of eventueel iets medisch uit te sluiten bij de DA. Zowiezo de hond niet loslaten als hij niet luistert. Daar had de vrouw geen geld voor, ze had een uitkering vertelde ze.
Op mij kwam ze totaal niet over als een baas, eigenlijk dacht ik dat de vrouw helemaal niet geschikt was om een hond te houden, maar dat vond ik ook weer zo cru om te zeggen.
Wat zouden jullie adviseren?