Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herkenbaar???? (tussendoortjes voor de hond...)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik had dat heel erg, met name doordat ik in een dierenwinkel werkte.
Ik heb toen het besluit genomen om eerst álles op te maken, het is nog steeds niet op :mrgreen:

Ik heb nog een trommel pensstaafjes
Nog een trommel vol met oorstukjes
Nog 2 kleine varkensoren (mini)
Nog een stuk of wat kluiven.

Maar voorlopig mag meneer niets hebben, dus zal het ook niet minder worden.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

En, ik heb vandaag zelf kipfilet gedroogd om als trainingssnoepjes te gebruiken. Is me goed bevallen en ik heb noch Merlijn noch Tristan horen klagen....
Is beslist voor herhaling vatbaar dat idee. Maar, dat zijn dingen die ik voor de training gebruik.

Ben benieuwd hoelang ik erover doe om de rest 'op te maken' ;-)
(eh.. niet ik, de mannen...)

Suzanne
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nee, niet echt herkenbaar. Ik heb wat pensstaafjes en wat gedroogde lamsoren liggen maar verder snacken ze hier eigenlijk niet echt. :wink:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb altijd pens staafjes en koekjes voor de honden is huis. Ze krijgen iedere dag 1 pens staafje, en af en toe een koekje.
Tussendoor krijgen ze zat lekkers. Als ik mijn brood sta te smeren krijgen ze eigenlijk altijd wel een plakje kaas of worst, en ze krijgen ook wel eens iets van het avond eten. Meestal wat groente of een stukje vlees, en soms ook wat macaroni met een beetje saus.
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Nee niet herkenbaar :wink:

Sinds ze "barfen" heb ik eigenlijk niks meer van botten of iets anders in huis.

Alleen frolic die mee gaat voor beloning voor tijdens het uitlaten en dan worden ze nog in vieren gedeeld.

Ze krijgen wel een stukje komkommer,stukje fruit als wij dat eten.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Eh nee, dat herken ik niet.
Rawhides heb ik hier wel altijd liggen, maar dat komt omdat de honden die dingen niet in 1 keer wegknagen. Maar verder niet. Alleen penstrainertjes als beloningsnoepjes voor na de wandeling en verder eigenlijk niet. Zelfs de laatste zijn al een tijdje op en dus krijgen ze momenteel een stukje brood of een plakje kaas als beloning. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

Maryanne schreef:Hier ligt de schuur overvol. Mijn zoons worden er tureluurs van. Wie kan me helpen met opruimen? :smile:

Ayka,Zira n Honey bieden zich vrijwillig aan....

hey ma wat je kan doen is een leuke puppy kluifjes paket samenstellen ....... hahah ben je er ook zoooow vanaf hahaha :wink:
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Mijn bullen kijken mij nu verwijtend aan, nu ze dit topic zien :mrgreen: .

Hier dus geen uitgebreid assortiment aan tussendoortjes. Tussendoortjes zijn sowieso al zeldzaam ...

Alleen als we ze wat moeten laten doen of belonen (bv zalven van een oor of oog of wondje ofzo dat gaat het beste met het zicht op wat lekkers :wink: ) dan gebruiken we een tussendoortje en soms is dat niet meer dan een Farmfood brokje.

Omdat de honden in twee groepen eten krijgen en de eerste groep na het eten naar de gang gedirigeerd wordt, zodat de tweede groep rustig kan eten, worden mergpijpjes gebruikt om de gang te associeren met iets leuks. Dit zijn meestal mergkoekjes maar ook wel stukjes gedroogd vlees. Vlees dat we zelf drogen in ons droogmachinetje.

Het enige dat ze hier als echte tussendoortje krijgen is een ´snack-attacks´. Tenminste zo heten die gevulde mergpijpjes oorspronkelijk, maar die hebben we na het eerste gebruik gehalveerd en nu vullen we ze met onze eigen mengsels. Dat is voor de bullen hier altijd een echte tractatie. Dat geluid van die zes smakkende en smullende bullen in je woonkamer (oh nee, vijf, eentje neemt ze altijd mee naar buiten), dat is echt geweldig :mrgreen: !
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

niet herkenbaar, ze krijgen hier geen tussendoortjes. Of in ieder geval geen hondensnoepjes ofzo. Een korstje brood, een gevallen patatje, dat soort dingen wel. Maar geen koekjes, snoepjes of botten hier.
Sabby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sabby »

heel herkenbaar... ik heb ook voor de komende máánden genoeg in huis :smile:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

hier niet veel. voor sam soms een rol rijstewafels maar meestal gewoon een brokje van zijn ochtendvoer.

lola heeft een pot boven staan waar ze er een van krijgt als wij weggaan of als we gaan slapen.

toevallig een zak mergpijpjeskoekjes gekocht voor de puppyreunie die niet opgegaan zijn dus die staan nu ook bij lola boven.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

In huis niet zo gek veel snacks.
Maar bij het wandelen heb ik altijd mijn zakken vol voornamelijk om *goed* gedrag te belonen(vooral nodig bij Jakko :wink: ).
En tijdens het wandelen trainen we ook bepaalde dingen, en dan is het wel handig om bij die voergevoelige monsters van mij, het een en ander op zak te hebben.
Voornamelijk van die kleine penstrainertjes/mini botjes.
Als ik echt *veel* van ze vraag, wil ik ook nog weleens afwisselen met blokjes kaas of rauwe frikadel.
Daar doen ze een moord voor. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

oef! ik heb net bij het vogelasiel hier in Tilburg nog even wat dingen gekocht om Cena bezig te houden :mrgreen: zoals een pensbot en huid-kauwstaafjes. Ik ging eigenlijk voor slokdarm ofzo, maar dat kon ik zo snel niet vinden. Cena zelf verraste me door achter mijn rug om een ham-kauwstokje te jatten, dus die heb ik ook maar afgerekent :smile: Trutje! :pffff:
RIP Cena :roos:
    Jeannettebo
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

hier niet herkenbaar hoor. vorige week weer eens een paar dingetje gehaald voor af en toe maar hij krijgt heel weinig tussendoortjes. ik moet ook weer eens wat gaan drogen voor meneertje. maar dat geef ik dan over het algemeen bij een langere wandeling en niet dagelijks
    Afbeelding
    wendy71
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ridgebacks!
    Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

SannePP schreef:oef! ik heb net bij het vogelasiel hier in Tilburg nog even wat dingen gekocht om Cena bezig te houden :mrgreen: zoals een pensbot en huid-kauwstaafjes. Ik ging eigenlijk voor slokdarm ofzo, maar dat kon ik zo snel niet vinden. Cena zelf verraste me door achter mijn rug om een ham-kauwstokje te jatten, dus die heb ik ook maar afgerekent :smile: Trutje! :pffff:
    Toen Lola nog een pup was, overlaadde ik haar ook met lekkers hoor..
    Belonen voor goed gedrag en bij het alleen leren altijd een stevige wandeling vooraf en daarna een lekker gevulde kong. :ok:
    Dan was ze helemaal tevreden zowel lichamelijk als geestelijk. :wink:
    En op die manier laat je je pup toch met een iets tevreden gevoel achter, voor niet al te lange tijd, hoop ik. :ok:
    Afbeelding
    Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
    ~Suzanne~
    Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Suzanne
    Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
    Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik heb wel eens kipfilet gekookt en daarna in kleine stukjes gesneden voor de training. Maar dat beviel niet goed, want het was niet lekker genoeg blijkbaar. Kaas is ook niet goed genoeg.
    Hij krijgt niet veel extra's, maar toch is hij wel erg selectief. :mrgreen:
    Suuz
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Geen koekjes ofzo maar wel dozen vol allerlei soorten kluifspul; oren, hoefjes, pensstaven, long, runderstaven, bullepees.
    Allemaal elke dag een kluif.

Verder krijgen ze als snack eerder iets uit de koelkast of van tafel en ze hebben graag een toetje :mrgreen:
    Carma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Heeeeeel herkenbaar! Ik had altijd 1 la helemaal vol met verschillende botjes en koekjes, ondertussen zijn het al twee lades geworden :N:
    Afbeelding
    Muk

Gisteren moest ik Rodiworst halen, zie ik ineens een nieuwe variant van Dentasticks. Meteen gekocht uiteraard. :pffff: Eigenlijk helemaal niet nodig, maar ja, alles moet wel eens uitgeprobeerd worden. Ik zal het in ieder geval niet nog een keer kopen, er zitten er maar 2 in een verpakking en dat is hier niet handig, wegens te snel op. Dan moet ik te snel weer bijhalen, ik heb liever grootverpakkingen namelijk. :mrgreen:
    MC65
    Zeer actief

Ongelezen bericht door MC65 »

Heel herkenbaar... toen Sam gestorven is ben ik de hele zooi bij elkaar gaan zoeken en schrok ik van de hoeveelheid :N: een hele AH zak vol !Bij het asiel waren ze er wel heel blij mee !Ik heb me voorgenomen om het iets rustiger aan te doen bij nieuwe pup , maar ja , dat is nu , over 8 weken ben ik dat waarschijnlijk weer vergeten :mrgreen:
    -------------------------------------------------------
    groetjes , Manon en 'n lebber van Ice

Sam 30-09-1997 - 14-02-2008
    Doglover
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Wij hebben pensstaafjes (1 per dag), Rawhide kauwding (1x i/d wk), kauwstaafjes (1 per dag) en een pot met hondenkoekjes, 1 voor het slapen gaan. Soms varkensoor of bullenpees maar niet elke week. Verder gaat fruit er ook wel in bij haar...
    Oja en ook 2x in de week zo'n Greenie ding.

Wil er wel even bij zeggen dat wanneer mevrouw een varkensoor of Greenie of Rawhide krijgt dat zij dan geen pensstaaffie of kauwstaaffie erbij krijgt, zou ze wel willen haha
    Takkie_Teckel
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

Yup, hier een ruim assortiment: Doos kleine mergpijpkoekjes, pensstaafjes,snoepjes in vorm v hartje,Dentastix,Bullepezen,zak Frolic Mini maar die is nu net op.
    Het huiveringwekkende Nina monster
    Afbeelding
    jacq1970
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als ik zaterdags naar de markt ga dan neem ik standaart teveel meezeg maa...en ik neem me dan voor om de voorraad voor 2 weken telaten maar helaas..ik ga elke week naar de markt en neem dus elke week mee.
    10 oren voor 5 euro
    10 kauwstaven groot voor 5 euro
    3 zakken gedroogde runderlong voor 4 euro
    zak pens staaf ( 10 st) en zak bullepees( 5 stuks) voor 4 euro

en dan de bakjes met penssnacks en kauwstaafjes die ik altid in huis heb...
    Moet eerlijk zeggen dat ik er maximaal 10 dagen mee doe maar ik heb 3 honden...dus volgens mij valt het wel mee :mrgreen:
    Afbeelding
    Muk

Doglover schreef:Wij hebben pensstaafjes (1 per dag), Rawhide kauwding (1x i/d wk), kauwstaafjes (1 per dag) en een pot met hondenkoekjes, 1 voor het slapen gaan. Soms varkensoor of bullenpees maar niet elke week. Verder gaat fruit er ook wel in bij haar...
    Oja en ook 2x in de week zo'n Greenie ding.

Wil er wel even bij zeggen dat wanneer mevrouw een varkensoor of Greenie of Rawhide krijgt dat zij dan geen pensstaaffie of kauwstaaffie erbij krijgt, zou ze wel willen haha
    Ja, die heeft Jaymz ook wel eens getest en die zijn helemaal goedgekeurd. Dus af en toe als ik bij de dierenwinkel ben waar ze die verkopen, neem ik er een paar voor hem mee.
    Plaats reactie

Terug naar “Voeding”