Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hartruis
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik zou zoals ik al eerder zei met een hond als osa dus echt geen noodgrepen meer gaan uithalen, maar even laten checken zou ik wel doen.
kun je het met een druppeltje of pilletje verlicthen dan is dat fijn voor je meisje.
is het wat heftigs dan kun je denken aan de volgende stap in de vorm van aankijken, pijnstillers of anders...
opereren etc zou ik nooit meer doen op die leeftijd.
kun je het met een druppeltje of pilletje verlicthen dan is dat fijn voor je meisje.
is het wat heftigs dan kun je denken aan de volgende stap in de vorm van aankijken, pijnstillers of anders...

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
*Noodgrepen* zoals een zware operatie zou ik ook niet meer uithalen bij zo'n oude hond.
Maar een simpel pilletje om haar leven eventueel wat aangenamer te maken zou ik haar niet ontzeggen.
Maw , helemaal eens met de post van Mascha.
Zolang Aimee niet bereid is opnieuw naar de da te gaan zullen *we* het wellicht nooit weten.
Maar een simpel pilletje om haar leven eventueel wat aangenamer te maken zou ik haar niet ontzeggen.
Maw , helemaal eens met de post van Mascha.
Zolang Aimee niet bereid is opnieuw naar de da te gaan zullen *we* het wellicht nooit weten.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
jidde
Zo denk ik ookmassam schreef:ik zou zoals ik al eerder zei met een hond als osa dus echt geen noodgrepen meer gaan uithalen, maar even laten checken zou ik wel doen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee opereren zou ik ook niet meer doen, dat heb ik bij Dusty ook niet gedaan...maar een pilletje van een paar euro in de maand waar ze zich een stuk beter door voelde zal mij een worst zijn.massam schreef:ik zou zoals ik al eerder zei met een hond als osa dus echt geen noodgrepen meer gaan uithalen, maar even laten checken zou ik wel doen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Dit begrijp ik nietAimee schreef:Ik ga hier verder niet meer reageren, er word niet eens goed gelezenDan vind ik het nutteloos om mezelf hier te verdedigen tegen argumenten die nergens vandaan komen. Osa heeft nog helemaal nergens last van, dan opeens zijn er weer mensen die denken dat ik een topic open omdat ze er wel last van heeft, kom op zeg. Ik geniet van dr, en Osa geniet van het leven klaar. Het is een prima DA, en als hij dat nodig had gevonden, had hij me dat echt wel verteld. En vind het trouwens heel smerig om te zeggen dat wij haar van medische zorg ontzien, ik kan je zeggen dat we de afgelopen 4 jaar toch wel een kind aan huis zijn geweest bij verschillende DA's, en als het om geld zou gaan, zou ze ook geen medicijnen krijgen van 130 euro p/m
of operaties, anabolen, prikken, echo's, foto's etc etc.
Net schreef je nog dat ze snel hijgde en snel moe was
ik vindt het zielig voor Osa
en jullie willen een rottweilerpup?,zielig voor het beesje zeg
ga je die dan ook medische zorg ontnemen?
ik begrijp niet waarom je topics opend terwijl je toch niks met advies doet.
Als Osa mijn hond had geweesd had ik allang haar laten inslapen,en het nooit zo ver laten komen.
En dan ook nog het beesje met kwalen in een pension douwen,omdat jullie zo nodig op vakantie moeten
Nee Aimee jullie zijn goed bezig!!!!
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik vind foto's en echo's ook niet zo verschrikkelijk betrouwbaar, zoals ik al eerder geschreven heb, zoals ik al zei 4 jaar geleden zijn er foto's gemaakt, daarbij was een vergroot hart zichtbaar en vocht in de longen, die DA had ons toen behoorlijk wat angst ingeboezemd, dat ze nog maar een paar maanden heeft blabla, nouja een jaartje later is ze er dus opnieuw gekeken naar hart en longen d.m.v een foto, en ook een echo, niks aan de hand. Zag er allemaal perfect uit, ook tijdens de echo voor de baarmoederonsteking is er gekeken naar het hart en de longen, niks geks te zienmassam schreef:ik zou zoals ik al eerder zei met een hond als osa dus echt geen noodgrepen meer gaan uithalen, maar even laten checken zou ik wel doen.
Er zijn wel meer dingen waar je van kan zeggen nou dat had je beter ook maar moeten onderzoeken, zoals al die bulten, maar wat schiet ik er nou mee op? Ze heeft er geen last van, het belemmerd haar niet, ik zie dat met dat hartruisje gewoon een beetje hetzelfde.
@shadow1, kruip jij altsjeblieft even terug onder je steen, bemoei je maar met je eigen zaken, die zijn al erg genoeg
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
hoe weet jij dat zij er geen last van heeft.... dat dacht ik nl van Dusty ook maar die knapte zienderogen op van haar pilletjes...Aimee schreef:Ik vind foto's en echo's ook niet zo verschrikkelijk betrouwbaar, zoals ik al eerder geschreven heb, zoals ik al zei 4 jaar geleden zijn er foto's gemaakt, daarbij was een vergroot hart zichtbaar en vocht in de longen, die DA had ons toen behoorlijk wat angst ingeboezemd, dat ze nog maar een paar maanden heeft blabla, nouja een jaartje later is ze er dus opnieuw gekeken naar hart en longen d.m.v een foto, en ook een echo, niks aan de hand. Zag er allemaal perfect uit, ook tijdens de echo voor de baarmoederonsteking is er gekeken naar het hart en de longen, niks geks te zienmassam schreef:ik zou zoals ik al eerder zei met een hond als osa dus echt geen noodgrepen meer gaan uithalen, maar even laten checken zou ik wel doen.
opereren etc zou ik nooit meer doen op die leeftijd.De DA die de hartruis heeft geconstateerd kent dit verhaal ook, en ik heb hem daarover gisteren gemailt, en hij ziet op dit moment niet zo de noodzaak om alles te controleren, simpelweg omdat ze het nu gewoon nog goed doet, en hij zei zelf, dat het sowieso gewoon nog vrij wonderbaarlijk is, dat ze dat virus overleefd heeft. en dat ze nu wel weer gewoon goed meehobbelt, ze heeft er geen pijn aan of wat dan ook, waarom dan ook nog op medicatie ervoor zetten. Sorry maar ik geniet liever van haar dan haar nu weer naar de DA te moeten brengen voor een echo die mij misschien niets verteld, of iets onbetrouwbaars verteld, om haar dan onder nog meer medicatie te kunnen zetten. Ik vind dat niet eerlijk. Ik ben mezelf er prima van bewust dat Osa een oude hond is, en ik wil het haar niet aandoen om continu te moeten gaan rennen naar een DA.
Er zijn wel meer dingen waar je van kan zeggen nou dat had je beter ook maar moeten onderzoeken, zoals al die bulten, maar wat schiet ik er nou mee op? Ze heeft er geen last van, het belemmerd haar niet, ik zie dat met dat hartruisje gewoon een beetje hetzelfde.
@shadow1, kruip jij altsjeblieft even terug onder je steen, bemoei je maar met je eigen zaken, die zijn al erg genoeg
En ja ik dacht mn hond ook heel goed te kennen na tig jaar...honden kunnen het enorm goed verbergen... dat je niet meer gaat snijden daarin kan ik een heel eind meegaan. Dat zou ik ook niet snel doen, maar een echo of i.d. dat had ik er graag voor over.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ik val hier zo wat van mijn stoel
Ik lees net een ander topic, de beste hond heeft niets meer en niets minder dan Osa, en dan zulke reacties, dan vraag ik mij toch werkelijk af waar deze reacties op slaan in dit topic
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=142857
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
nee, jij zou er het liefst nu meteen een spuit inzetten, en ook geen pillen meer geven.jidde schreef:Zo denk ik ookmassam schreef:ik zou zoals ik al eerder zei met een hond als osa dus echt geen noodgrepen meer gaan uithalen, maar even laten checken zou ik wel doen.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Nee Inge, er is niet eventjes gezegd dat het geen goed nieuws kan zijn, er werden meningen gegeven over wat mensen vonden over hoe wij ermee omgaan, dat is wat anders dan even vertellen dat het niet iets goeds kan zijn. En als dan ook nog eens zo'n miep door het topic heen komt ratelen over dat wij onze hond geen medische zorg geven, ja sorry ik blijf ook niet eeuwig vriendelijk. De reden dat ik hier weer reageer is voor de mensen die wel echt oprecht willen weten hoe en wat, en die ook gewoon hun mening geven, maar dat op een iets tactischere manier doen. Met dat laatste heb ik helemaal geen probleem, maar ik wens niet veroordeeld te worden op dingen die voor jullie niet te bepalen zijn via een schermpjeInge O schreef:ik zie iig een heleboel verschillen in het topic. marie-josée vraagt niet vrijblijvend eventjes of hijgen bij een oude hond kwaad kan om ons daarna allemaal aan te vallen als we zeggen dat dit idd niet persé goed nieuws hoeft te betekenen.Aimee schreef:Ik val hier zo wat van mijn stoelIk lees net een ander topic, de beste hond heeft niets meer en niets minder dan Osa, en dan zulke reacties, dan vraag ik mij toch werkelijk af waar deze reacties op slaan in dit topic
![]()
![]()
![]()
![]()
én ze opent niet om de haverklap een nieuw gezondheidstopic dat bladzijden en bladzijden doorgaat omdat ze zich verzet als een duvel in een wijwatervat.
mij heb je ook in jouw topic niks horen zeggen over het feit dat osa persé aan de pillen zou moeten, daar ging mijn reactie iig niet over.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Daarom dacht ik zoiets te voorkomen door expliciet niet te vragen naar meningen, maar naar feitenInge O schreef:er zijn idd dingen gezegd die ik nooit zou zeggen, daar geef ik je gelijk inAimee schreef:Nee Inge, er is niet eventjes gezegd dat het geen goed nieuws kan zijn, er werden meningen gegeven over wat mensen vonden over hoe wij ermee omgaan, dat is wat anders dan even vertellen dat het niet iets goeds kan zijn. En als dan ook nog eens zo'n miep door het topic heen komt ratelen over dat wij onze hond geen medische zorg geven, ja sorry ik blijf ook niet eeuwig vriendelijk. De reden dat ik hier weer reageer is voor de mensen die wel echt oprecht willen weten hoe en wat, en die ook gewoon hun mening geven, maar dat op een iets tactischere manier doen. Met dat laatste heb ik helemaal geen probleem, maar ik wens niet veroordeeld te worden op dingen die voor jullie niet te bepalen zijn via een schermpjeInge O schreef:ik zie iig een heleboel verschillen in het topic. marie-josée vraagt niet vrijblijvend eventjes of hijgen bij een oude hond kwaad kan om ons daarna allemaal aan te vallen als we zeggen dat dit idd niet persé goed nieuws hoeft te betekenen.Aimee schreef:Ik val hier zo wat van mijn stoelIk lees net een ander topic, de beste hond heeft niets meer en niets minder dan Osa, en dan zulke reacties, dan vraag ik mij toch werkelijk af waar deze reacties op slaan in dit topic
![]()
![]()
![]()
![]()
én ze opent niet om de haverklap een nieuw gezondheidstopic dat bladzijden en bladzijden doorgaat omdat ze zich verzet als een duvel in een wijwatervat.
mij heb je ook in jouw topic niks horen zeggen over het feit dat osa persé aan de pillen zou moeten, daar ging mijn reactie iig niet over..
maar zo'n reacties krijg je sneller als je eerst om meningen vraagt om die vervolgens bladzijde na bladzijde te weerleggen. dat het zo zou gaan had je toch op je vingers kunnen natellen?
-
jidde
Ik zou het wel inderdaad overwegen, omdat ze na mijn weten meerdere mankementen heeft. Ze is 2x bijna dood geweest (baarmoederontsteking en virus), wanneer houd het op vraag ik mij dan afHutsje schreef:nee, jij zou er het liefst nu meteen een spuit inzetten, en ook geen pillen meer geven.jidde schreef:Zo denk ik ookmassam schreef:ik zou zoals ik al eerder zei met een hond als osa dus echt geen noodgrepen meer gaan uithalen, maar even laten checken zou ik wel doen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Dat vind ik nog geen reden om een oudere hond met bijbehorende kwaaltjes dan maar in te laten slapen.Waarschijnlijk was het forum hier dan al voor de helft uitgedund.jidde schreef:Ik zou het wel inderdaad overwegen, omdat ze na mijn weten meerdere mankementen heeft. Ze is 2x bijna dood geweest (baarmoederontsteking en virus), wanneer houd het op vraag ik mij dan afHutsje schreef:nee, jij zou er het liefst nu meteen een spuit inzetten, en ook geen pillen meer geven.jidde schreef:Zo denk ik ookmassam schreef:ik zou zoals ik al eerder zei met een hond als osa dus echt geen noodgrepen meer gaan uithalen, maar even laten checken zou ik wel doen.
-
jidde
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
zeg dan niet dat je er net zo over denkt als iemand die het met een pilletje nog zou willen verlichten. dan daarbij, als de da nog niet eens een onderzoek nodig vindt, dan wil jij er een spuit inzetten?jidde schreef:Ik zou het wel inderdaad overwegen, omdat ze na mijn weten meerdere mankementen heeft. Ze is 2x bijna dood geweest (baarmoederontsteking en virus), wanneer houd het op vraag ik mij dan afHutsje schreef:nee, jij zou er het liefst nu meteen een spuit inzetten, en ook geen pillen meer geven.jidde schreef:Zo denk ik ookmassam schreef:ik zou zoals ik al eerder zei met een hond als osa dus echt geen noodgrepen meer gaan uithalen, maar even laten checken zou ik wel doen.

- Marie-Josée
- Erelid
Wees voorzichtig met je oordeel!jidde schreef:nee maar ik zal er wel rekening mee houden. Natuurlijk zou ik met zo een hond naar de DA gaan, maar ik zou er wel bij denken dat het ook een keer ophoud. Als osa pillen krijgt voor medicijnen, loopt ze nog steeds mank en houd ze die bulten...
Bruno loopt ook mank, eet vaak slecht, kan enorm staan/lopen hijgen en als mensen soms zien hoe moeizaam hij gaat liggen ( door een beschadigde knie kan hij niet meer zitten) dan hebben ze zielsmedelijden met hem en kijken me soms vreemd aan.
Alleen ik weet dat hij best nog op een leuke labrador wil klimmen al valt hij dan om, dat hij af en toe met veel bravoure achter een konijn aan kan hobbelen en dat hij een blikje tonijn niet eet maar verslindt.
Alleen ik weet dat, en van mij mag hij blijven leven tot hij zelf de moed opgeeft, en ook dat bepaal ik, want niemand kent mijn hond zoals ik hem ken
-
jidde
Ik zou der ook na laten kijken, misschien is het inderdaad met een pilletje verholpen. Maar vergeet niet dat ze nog meer dingen mankeert... Er moet wel rekening mee gehouden worden dat het geen jonge, gezonde hond is
Je kan blijven rekken en rekken, maar als je het ene verhelpt, blijft het andere. zoals manken enzo, dat blijft ondanks hartpilletje. Kijk zolang ze geniet van alles met pillen, prima 
- Marie-Josée
- Erelid
Ja oké, maar het is vaak moeilijk om de grens aan te geven tussen verlichten en rekken; het zelfde pilletje wat verlichting geeft rekt het leven meestal ook.jidde schreef:Ik zou der ook na laten kijken, misschien is het inderdaad met een pilletje verholpen. Maar vergeet niet dat ze nog meer dingen mankeert... Er moet wel rekening mee gehouden worden dat het geen jonge, gezonde hond isJe kan blijven rekken en rekken, maar als je het ene verhelpt, blijft het andere. zoals manken enzo, dat blijft ondanks hartpilletje. Kijk zolang ze geniet van alles met pillen, prima
Ik ben zelf ook nooit blij met medicijnen want ook honden hebben last van bijwerkingen, kunnen dat alleen niet aangeven.Bovendien rammelt de diagnose van een da ook vaak en worden medicijnen dan ook wel eens onnodig voorgeschreven.
Met dat alles in mijn achterhoofd krijgt Bruno evengoed de nodige medicijnen aangezien ik vind dat hij het niet verdient om onnodig te lijden.
Omgaan met oudere dieren en mensen is heel kostbaar en heel precair, je moet vol voelhoorntjes zitten en dat is via internet vaak niet altijd over te brengen.En zelfs mijn heel gevoelige, aardige en doorgaans bekwame da schat de situatie nog niet altijd goed in.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Dus omdat ze ook mankt , moet ze volgens jou ook maar met een eventuele hartkwaal rond blijven lopen want tsja , ze is toch al oud en mankeert al het een en ander, dus opgeven dan maar?jidde schreef: Je kan blijven rekken en rekken, maar als je het ene verhelpt, blijft het andere. zoals manken enzo, dat blijft ondanks hartpilletje. Kijk zolang ze geniet van alles met pillen, prima
Vooral dat ene zinnetje stoort me:als je het ene verhelpt, blijft het andere.
Dat klopt niet m.i.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
word er ergens gezegd, dat als ze osa op haar hart na laten kijken en eventueel medicatie geven, ze er een jonge huppelende hond voor terug krijgen? neejidde schreef:Ik zou der ook na laten kijken, misschien is het inderdaad met een pilletje verholpen. Maar vergeet niet dat ze nog meer dingen mankeert... Er moet wel rekening mee gehouden worden dat het geen jonge, gezonde hond isJe kan blijven rekken en rekken, maar als je het ene verhelpt, blijft het andere. zoals manken enzo, dat blijft ondanks hartpilletje. Kijk zolang ze geniet van alles met pillen, prima
dat bepaalde ouderdomskwalen er zijn en niet op te lossen of te vereteren zijn, dat weet iedereen, maar het gaat juist om kwalen, waar je wel wat mee zou kunnen en het de hond wel makkelijker kunnen maken.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
weet je Aimee, als ze echt vocht achter de longen heeft, en dat kan een DA makkelijk horen (ik zou trouwens eens naar een ander DA gaan), is het niet zo moeilijk om het voor haar een stuk te vergemakkelijken. Ze is dan wel oud maar juist ook op haar oude dag verdienen ze het om geholpen te worden. Het wordt echt een stuk prettiger voor haar. Als ik kijk hoe snel onze kat een stuk beter werd hierdoor, en die was ook oud (over de 20) en heeft daarna nog 2 leuke jaren gehad.
Ze heeft het nu benauwd en dat is niet prettig (let wel, als ze vocht achter de longen heeft)
Ze heeft het nu benauwd en dat is niet prettig (let wel, als ze vocht achter de longen heeft)

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Brindlecardi
- Zeer actief
De DA heeft ook geluisterd naar de longen, en heeft daar verder niks over gezegd, ik neem dan verder ook wel van hem aan dat dat er dan ook niet zit.Jacky schreef:weet je Aimee, als ze echt vocht achter de longen heeft, en dat kan een DA makkelijk horen (ik zou trouwens eens naar een ander DA gaan), is het niet zo moeilijk om het voor haar een stuk te vergemakkelijken. Ze is dan wel oud maar juist ook op haar oude dag verdienen ze het om geholpen te worden. Het wordt echt een stuk prettiger voor haar. Als ik kijk hoe snel onze kat een stuk beter werd hierdoor, en die was ook oud (over de 20) en heeft daarna nog 2 leuke jaren gehad.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
als de ruis idd van een slecht werkend hart is hoeft er nu geen vocht te zitten maar vanavond wel, of morgen. Als het mijn hond was zou ik allang hebben laten onderzoeken waar het vandaan kwam, ook al is ze oud. Waarom een risico nemen op niet goed voelen als het idd wat is?
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Omdat ik gewoon helemaal niet het idee heb dat ze er last van heeft, dat is punt en A en punt B, ze IS 4 jaar geleden helemaal door de molen gehaald met haar hart, daar was toen ook vocht etc op te zien, en een jaar later niks meer aan de hand, in de tussentijd trouwens ook helemaal geen klachten gehad. etc.jores schreef:als de ruis idd van een slecht werkend hart is hoeft er nu geen vocht te zitten maar vanavond wel, of morgen. Als het mijn hond was zou ik allang hebben laten onderzoeken waar het vandaan kwam, ook al is ze oud. Waarom een risico nemen op niet goed voelen als het idd wat is?
-
jidde
Ik zou ook een pilletje geven, alleen moet er wel rekening meegehouden worden dat ze al oud is en al 2x opgegevenwendy71 schreef:Dus omdat ze ook mankt , moet ze volgens jou ook maar met een eventuele hartkwaal rond blijven lopen want tsja , ze is toch al oud en mankeert al het een en ander, dus opgeven dan maar?jidde schreef: Je kan blijven rekken en rekken, maar als je het ene verhelpt, blijft het andere. zoals manken enzo, dat blijft ondanks hartpilletje. Kijk zolang ze geniet van alles met pillen, prima![]()
Dat klopt niet m.i.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
door wiejidde schreef:Ik zou ook een pilletje geven, alleen moet er wel rekening meegehouden worden dat ze al oud is en al 2x opgegevenwendy71 schreef:Dus omdat ze ook mankt , moet ze volgens jou ook maar met een eventuele hartkwaal rond blijven lopen want tsja , ze is toch al oud en mankeert al het een en ander, dus opgeven dan maar?jidde schreef: Je kan blijven rekken en rekken, maar als je het ene verhelpt, blijft het andere. zoals manken enzo, dat blijft ondanks hartpilletje. Kijk zolang ze geniet van alles met pillen, prima![]()
Dat klopt niet m.i.Maar goed, ik denk niet dat Osa naar een DA gebracht gaat worden
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Tjonge jonge hoevaak wil jij nog oude koeien uit de sloot halen? Ook jij hetb vast en zeker fouten gemaakt als eigenaar, mag ik die dan ook maken zonder daar nog 100jaar op aangekeken te worden? Dankuyamie schreef:door wiejidde schreef:Ik zou ook een pilletje geven, alleen moet er wel rekening meegehouden worden dat ze al oud is en al 2x opgegevenwendy71 schreef:Dus omdat ze ook mankt , moet ze volgens jou ook maar met een eventuele hartkwaal rond blijven lopen want tsja , ze is toch al oud en mankeert al het een en ander, dus opgeven dan maar?jidde schreef: Je kan blijven rekken en rekken, maar als je het ene verhelpt, blijft het andere. zoals manken enzo, dat blijft ondanks hartpilletje. Kijk zolang ze geniet van alles met pillen, prima![]()
Dat klopt niet m.i.Maar goed, ik denk niet dat Osa naar een DA gebracht gaat worden
aimee en haar ouders? die haar toen veel te lang met een baarmoeder ontsteking hebben laten lopen, omdat het vast wel een ouderdomskwaaltje was? het er allemaal bij hoort?
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Aimee schreef:Omdat ik gewoon helemaal niet het idee heb dat ze er last van heeft, dat is punt en A en punt B, ze IS 4 jaar geleden helemaal door de molen gehaald met haar hart, daar was toen ook vocht etc op te zien, en een jaar later niks meer aan de hand, in de tussentijd trouwens ook helemaal geen klachten gehad. etc.jores schreef:als de ruis idd van een slecht werkend hart is hoeft er nu geen vocht te zitten maar vanavond wel, of morgen. Als het mijn hond was zou ik allang hebben laten onderzoeken waar het vandaan kwam, ook al is ze oud. Waarom een risico nemen op niet goed voelen als het idd wat is?
wow pas 4 jaar geleden, nee dan zou ik haar ook niet laten onderzoeken
volgens mij wil je wel erg gauw een nieuw puppie
groetjes Annemie