Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stel dat wij naar Duitsland willen verhuizen.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Stel dat wij naar Duitsland willen verhuizen.....

Ongelezen bericht door laeken »

Hoe zit het dan met de honden? Het zou gaan om Nordrhein-westfalen. Ik weet dat er allerlei wetten zijn in Duitsland. Ik heb het proberen op te zoeken maar ik vind echt allerlei verschillende berichten en deels ook veel verouderd gedoe.
We zitten dan met Eva die best waaks is en nu 1 2 3 niet meteen een flitsende wezenstest gaat afleggen omdat ze daar nog te jong voor is en ze niet dol is op insluitingen en graaiende wildvreemde handen. Dat komt later pas. Verder met Dapper die dus voor kruising stafford door kan als we pech hebben maar die wel makkelijk een gedragstest naar mensen zal halen omdat hij nooit agressief wordt. Cleo is geen enkel probleem verder.

Iemand een idee? Er staan nl prachtige boerderijtjes te koop hier vlakbij en dat lijkt ons ook wel wat. :ok:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Heb je Hier al eens gekeken?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik ga dit even volgen..Wij willen in de toekomst misschien ook wel naar Duitsland. En we hebben natuurlijk een flinke Dogo. Die zijn daar wel toegestaan maar ik volg het toch even, altijd handig.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

De fokster van Bente is op een gegeven moment met een hele roedel kooikerhondjes en siberische husky's en mogelijk nog een paar hondjes naar Duitsland verhuisd. Hoe dat gegaan is weet ik niet, omdat ik geen contact meer met haar heb.
Ik weet wel dat kooikerhondjes vaak niet de makkelijkste honden zijn :mrgreen:.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik weet het niet of het voor heel Duitsland geldt, maar tijdens ons laatste weekje weg in de Harz werden wij vriendelijk doch dringend gevraagd om Ameno te muilkorven, want ze was groter dan 42 cm schofthoogte.

Lijkt me erg onprettig als dat de standaard regel is en je je honden iedere keer moet muilkorven, ookal is er geen reden voor, behalve hun grootte.
:pop:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Volgens mij gelden alle ge- en verboden alleen voor twee groepen van 'gevaarlijke' honden:

Gruppe 1 umfasst die Rassen Pitbull, American Staffordshire Terrier, Staffordshire Bullterrier und Bullterrier und deren Kreuzungen untereinander und mit anderen Hunden. Hunde dieser Gruppe sind stets als gefährlich einzustufen und dürfen nur mit Erlaubnis gehalten werden.

(...)

Gruppe 2 umfasst die Rassen Alano, American Bulldog, Bullmastiff, Mastiff, Mastin Espanol, Mastino Napoletano, Fila Brasileiro, Dogo Argentino, Rottweiler und Tosa Inu sowie Kreuzungen untereinander und mit anderen Hunden.

Het hele verhaal staat HIERin het groene gedeelte.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
laeken
Zeer actief

pooh schreef:Ik weet het niet of het voor heel Duitsland geldt, maar tijdens ons laatste weekje weg in de Harz werden wij vriendelijk doch dringend gevraagd om Ameno te muilkorven, want ze was groter dan 42 cm schofthoogte.

Lijkt me erg onprettig als dat de standaard regel is en je je honden iedere keer moet muilkorven, ookal is er geen reden voor, behalve hun grootte.
Als wij de honden aan een muilkorf moeten wennen en alle honden daar met muilkorf moeten lopen vind ik dat persoonlijk geen probleem :wink: Daar wennen ze gewoon aan en dat zal ze zelf een zorg zijn denk ik.

Mochten we ooit verhuizen dan is dat naar een boerderij waar we ruimte genoeg hebben zodat de honden heerlijk op eigen terrein kunnen spelen en rennen zonder muilkorf :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb 6 jaar in Nordrhein Westfalen gewoond, mooi wonen daar hoor ;-)
Maar hoezo verhuisplannen? Jullie wonen nu toch fantastisch zo?
Alles kan beter en het is slechts een gedachte waar mee gespeeld wordt. :wink: Een paard zit er hier bv niet in aan huis. :mrgreen: Toch zouden we wel twee paarden willen bv. Ook zou een lap grond en een weide niet verkeerd zijn dacht ik zo. Zeker voor de hondjes niet. :wink:
Afbeelding
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Een goede vriendin van ons is verhuisd met paard en honden naar de pruis en dat gaat uitstekend daar.
Vlakbij Emmen de grens over is dat ook NordrheinWestfalen?
Iig ik hoor haar nooit klagen,haar dieren wandelden hier altijd overal,vanwege de ruimte is ze verhuisd.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Als ik jou was zou ik hutsje ook eens pb-en die heeft vast wel informatie en tips
laeken
Zeer actief

C@rmen schreef:Als ik jou was zou ik hutsje ook eens pb-en die heeft vast wel informatie en tips
Ja, lijkt me een goed idee dat ik Huts eens een pb stuur inderdaad :N: :mrgreen:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

MARC_S schreef:
C@rmen schreef:Als ik jou was zou ik hutsje ook eens pb-en die heeft vast wel informatie en tips
Ja, lijkt me een goed idee dat ik Huts eens een pb stuur inderdaad :N: :mrgreen:
Oooh ja niet aan gedacht sorry :N:
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Staffords en aanverwante rassen en kruisingen zijn helaas een big no-no in Duitsland.
Er is een compleet invoerverbod wat dat betreft en verschillende deelgemeenten hanteren nog een soort van RAD-wet. In beslag genomen is dan vaak ook bijna gelijk ingeslapen worden.
Wij hebben ook zitten kijken om naar Duitsland te gaan, maar daar is nog zo'n hetze gaande dat wij daar niet aan beginnen.
Groetjes,
Wendy
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

er is ook een Duitslandforum :mrgreen:
http://www.duitslandforum.nl/index.php
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn schoonzusje werkt bij euregio. die geven informatie aan grensgangers in "ons" gebied.

ze zitten in kleve op de emmericherstrasse. daar zou je eens kunnen informeren.

ik zou met dapper een beetje voorzichtig zijn. in ieder geval de leeuwenlook aanmeten.

wij hebben het opgegeven gezien het totale importverbod op onze honden.

dus jullie mogen ons stokje wel overnemen:

http://www.verbeek-immo.nl/objecten/num ... mer377.htm

:mrgreen:
Afbeelding
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door vom Grubenländer-Schupo »

Wij zijn ruim 2 jaar geleden met 3 Duitse herders en een cairn terrier verhuisd naar Duitsland.
Dat ging geheel probleemloos.
De honden hebben geen karaktertest gehad, wel moesten ze natuurlijk ingevoerd worden.

Er zijn in Duitsland wel kampfhunde-regels, die zijn strakker dan in Nederland. Ik weet niet wat voor honden jij hebt, maar je zou eens bij Google kunnen kijken bij kampfhunde-Duitsland.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

vom Grubenländer-Schupo schreef:Wij zijn ruim 2 jaar geleden met 3 Duitse herders en een cairn terrier verhuisd naar Duitsland.
De honden hebben geen karaktertest gehad, wel moesten ze natuurlijk ingevoerd worden.

Er zijn in Duitsland wel kampfhunde-regels, die zijn strakker dan in Nederland. Ik weet niet wat voor honden jij hebt, maar je zou eens bij Google kunnen kijken bij kampfhunde-Duitsland.
Alleen dat woord zou al verboden moeten worden :N:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

http://www.lanuv.nrw.de/verbraucher/pdf ... gesetz.pdf

deze kreeg ik toen ik hetzelfde vroeg op staffordforum :ok:
Afbeelding
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door vom Grubenländer-Schupo »

Ari@ne schreef:
vom Grubenländer-Schupo schreef:Wij zijn ruim 2 jaar geleden met 3 Duitse herders en een cairn terrier verhuisd naar Duitsland.

Alleen dat woord zou al verboden moeten worden :N:
Tja ik kan er ook niets aan doen Ari@ne, zo noemen ze het nu eenmaal.. :19:
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Ik begrijp helemaal waarom jullie naar Nordrhein-westfalen willen verhuizen, het is daar qua ruimte echt prachtig!!

Mijn nicht is een paar jaar geleden in Hasselt (net over de grens) gaan wonen met haar labrador, zij heeft niks geen moeite met haar hond gehad. Het gaat hier natuurlijk om een lab, maar ik zal eens navragen of zij meer weet :wink:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Als je al geen moeite hebt met eventueel muilkorven ( ik verneem dat dat echt enorm meevalt) dan houdt jullie eigenlijk weinig tegen om die kant op te gaan.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Crista schreef:Ik begrijp helemaal waarom jullie naar Nordrhein-westfalen willen verhuizen, het is daar qua ruimte echt prachtig!!

Mijn nicht is een paar jaar geleden in Hasselt (net over de grens) gaan wonen met haar labrador, zij heeft niks geen moeite met haar hond gehad. Het gaat hier natuurlijk om een lab, maar ik zal eens navragen of zij meer weet :wink:
is Hasselt niet gewoon België???

daar zijn idd veel minder van dat soort regels...
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

crutz schreef:
Crista schreef:Ik begrijp helemaal waarom jullie naar Nordrhein-westfalen willen verhuizen, het is daar qua ruimte echt prachtig!!

Nee is Duitsland :wink:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ieder Bundesland heeft zijn eigen wetten, ik zal eens zien of ik die kan vinden voor je. Heb geduld ;)

NRW is wel het strengst, maar de praktijk valt volgens mij mee.
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Crista schreef:
crutz schreef:

Nee is Duitsland :wink:
Dan is er een 2de hasselt in Duitsland...want er is wel degelijk een Hasselt in België, in de Limburg meerbepaald....aan de grens met Nederland :mrgreen:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

en om de verwarring completer te maken lig er ook een Hasselt in Overijssel.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Elmar schreef:en om de verwarring completer te maken lig er ook een Hasselt in Overijssel.
Net zoals er 3 Essen's zijn :mrgreen:
(NL,B,Dtsl)
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

MARC_S schreef:
Nanna schreef:Ik heb 6 jaar in Nordrhein Westfalen gewoond, mooi wonen daar hoor ;-)
Maar hoezo verhuisplannen? Jullie wonen nu toch fantastisch zo?
Alles kan beter en het is slechts een gedachte waar mee gespeeld wordt. :wink: Een paard zit er hier bv niet in aan huis. :mrgreen: Toch zouden we wel twee paarden willen bv. Ook zou een lap grond en een weide niet verkeerd zijn dacht ik zo. Zeker voor de hondjes niet. :wink:
Ik weet nog wel een ranch te koop :mrgreen: , of een pak grond :cheer: en er zijn zelfs al een paar cowboypaarden aanwezig (1/2 quarterhorses) :smile: maar tja...ligt in het zonnige Spanje...niet in het regenachtige Duitsland :smile2:

Succes met het zoeken daar :ok:
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Duitsland is relatief k*t...het is megamoeilijk om met een hond een huurwoning te vinden ook al blaft ie minder dan een kat. Honden zijn over het algemeen iets voor mensen met koopwoningen en tuinen
Op het platteland zijn honden "normaler" maar is er ook meer gezeik met jagers. Dit gezegd hebbende, er zijn best veel honden op allerlei plekken maar er is ook veel bemoeienis en regelgeving.

Een kennis was op een saluki congres in Finland en die schreef dat er wetgeving aan zit te komen of er al is waarbij alle honden groter dan x cm verplicht worden gesteriliseerd. Voor uitzonderingen moet je een ontheffing hebben. Of dit voor heel Duitsland geldt of voor bepaalde deelstaten weet ik niet, ik heb ook geen link naar een bron. Zodra ik meer weet post ik het als apart topic.

L
henrike1977
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door henrike1977 »

Ik weet dat het een oud topic is maar ik reageer toch maar even. Ik woon in DL met oa een Bullmastiff. En......niks geen problemen hier. Ik woon in het Emsland en dit schijnt de enige deelstaat zonder hundenverortnung te zijn.

Ik wil met Lola zowiezo de wesenheitstest gaan doen als ze een jaar is. Niet omdat dat verplicht is maar omdat ik mijn hond los wil laten lopen. Mocht er dan iemand moeilijk gaan doen (sommige duitsers hebben nou eenmaal iets tegen grote honden die geen golden retriever zijn) dan kan ik ze dat papiertje onder de neus drukken. Mensen die ik ken hebben met hun dobermann dezelfde test gedaan en zeggen dat het niets voor stelt.

Ik woon in de regio Lingen en heb al menigmaal een dogachtige gezien hoor. En allemaal zonder muilkorf.
Als je Duitsland en met name deze regio eens wil verkennen ben je hier van harte welkom.

Groetjes
Groetjes Henrike
Afbeelding
Durak+, Lola, Sorry
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”