Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is dit niet wat veel?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Re: is dit niet wat veel?

Ongelezen bericht door Tamara. »

Boutje schreef:Sherlockje eet met gemak zo'n 300 gram carnibest per dag. Hij is nu ongeveer 10 weken en weegt nog geen 3 kg.
Ik vind dit toch wel veel. Hij ziet er helemaal niet dik uit en is een erg actief hondje. Toch blijven geven of iets minder? Op de carnibest site staat pups tot 60 gram per kilo per dag, dan kom ik maar aan 180 gram :denken: .
Als ik Fien een tijd geleden de aangegeven hoeveelheid had gegeven zat er geen gram vet meer op :wink:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

ik vind dat wel een moeilijke. Onze Cena at in het begin ook meer dan aanbevolen, totdat ze met 10 weken ineens best dikkig begon te worden. Nu maakt dat voor een pup niets uit, zeker niet als ze verder gewoon actief zijn. Maar we zijn ons toen wel iets meer gaan houden aan de richtlijnen.
Dat was overigens met brokken, niet met cb. Ik denk dat je moet opletten dat je niet overvoert: er zijn honden bij die bljiven eten omdat ze het lekker vinden, niet omdat ze honger hebben/ het nodig vinden. Net als bij ons mensen eigenlijk! (daarom heb ik zo'n dikke kop :wink: )
Maar iets meer dan de aanbevolen hoeveelheid is niet erg hoor, zeker niet als je een actief hondje hebt!
RIP Cena :roos:
    Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Als hij niet te dik wordt is het prima, wordt hij te dik geef je minder, gewoon voeren dus op gewicht. De ene pup is veel aktiever dan de ander, verbruikt meer dus heeft meer nodig :wink:
    ~Suzanne~
    Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Groetjes,
    Suzanne
    Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
    Jacksel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): York H(R)ussell
    dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Yore eet met 3,5 kilo (14 weken) ook 200 gram en is perfect mooi op gewicht... Hij is een erg actieve pup, is absoluut niet dik, maar zeker ook niet te dun (volgens da, ik twijfelde wel wat of hij niet wat dunnetjes was, maar dat is me uit mijn hoofd gepraat, hij mocht niet dikker worden)
    Afbeelding
    You'll be in my heart... Always...
    Roelfien
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Dat lijkt wel een beetje een propje, ja. :mrgreen: Dat mag dus wel minder. Beter wat schraal opgroeien als te dik. :wink:
    Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
    In memoriam Yentie en Toby
    ~Suzanne~
    Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Suzanne
    Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
    _diva_
    Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Ik heb het probleem dat Dylan,Amerikaanse bulldog pup van 18 weken, niet echt dikker wordt.
    Toen hij kwam woog hij 4,5 kilo was te mager op advies van de dierenarts elke maand ontwormen daarnaast zei hij wel dat hij niet te mollig mocht wordenen dat het eigenlijk erg moeilijk is om zon actieve en jonge pup echt bij te houden wat betreft het voer.
    Hij was tot een weekje terug mooi op gewicht maar begint nu toch weer wat mager te worden dus ik ga van de week even een kuurtje voor hem halen.
    Nu is het zo dat ze hier de hele dag voer tot hun beschikking hebben ze krijgen de hele dag door Cavom en daarnaast elke dag beide 400 a 500 gram kvv,Rodi Smuldier Stawi of iets anders.
    Voer verderlen is geen optie omdat Diva dan helemaal niet meer eet en daarnaast zijn ze het gewend en eten dus niet constant Dylan ook niet.
    Ik zit erover te denken om hem nog wat meer kvv te geven ik voer eht puur op zicht en kijk niet echt naar getallen.
    Ik vind je pup er goed uitzien te teveel te dik ik zou hem niet teveel af laten zakken dan heb je de kans dat hij wat mager gaat worden,
    Roelfien
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Elke maand een wormenkuurtje en nu hij weer afvalt, opnieuw? Zit hij zo vol wormen dan? Dat is niet goed hoor. Dan werkt die kuur niet goed.
    Ik zou daar toch eens een second opinion over vragen als dit is wat de dierenarts aanbeveelt.
    Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
    In memoriam Yentie en Toby
    _diva_
    Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

ik heb het misschien niet goed uitgelegd hij kreeg toen hij bij ons kwam een wormenkuur 4 weken daarna weer toen kwam hij aan heeft niks meer gehad maar ik vermoed dat hij dus weer wormen heeft ,wij hebben nog andere dieren enhij vreet dus nogal is stront :N: .
    ik heb dit met diva ook gedaan en zij moest toen ook nog gewoon een keertje ontwomt worden is ook allemaal goed gekomen.
    ranetje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind het knap dat iemand op grond van die foto's kan zien of Sherlock te dik is of niet :wink: :denken:
    Die wolbaaltjes moet je voelen.

Het hondje van mijn zoon was ook zo'n wolbaaltje.
    Maar als je hem vastpakte had je een skeletje in je handen. Geen enkel grammetje vet op het beest.
    Afbeelding
    "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
    Time bestows the gift and steals it in the process."
    (citaat van George Evans)
    Plaats reactie

Terug naar “Voeding”