Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Microchip-lezer
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Microchip-lezer
Ik wil graag zo'n ding aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer.......
misschien dat hier mensen zijn die ervaring hebben en me kunnen vertellen waar ik op moet letten. Uiteraard moet ie de europese kunnen lezen, maar het liefst ook nog de buitenlandse.
Alvast bedank!
misschien dat hier mensen zijn die ervaring hebben en me kunnen vertellen waar ik op moet letten. Uiteraard moet ie de europese kunnen lezen, maar het liefst ook nog de buitenlandse.
Alvast bedank!
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
vraaaagteken tulp, vraaaaagteken...Tulp schreef:Dus iets wat jij niet nodig hebt zou iemand anders niet nodig kunnen hebben?Neeltje schreef:Wat moet je met zo'n ding? is leuk om de chip bij m'n hond en kat te kunnen lezen, maar die nummers heb ik op papier staan, en verder?

-
- Zeer actief
- balls & bones
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
- Aantal honden: 2
Ja, dat begrijpen we ook wel. Maar als je zoals het gros hier 'n gewone hondeneigenaar bent, zie ik het nut niet. Dus vandaar de vraag waar zou je die dan voor gebruiken? Als je daarop niet wilt antwoorden, kun je dat gewoon erneer zetten.kawa2 schreef:massam schreef:misschien vond ik die van neeltje minder kattig omdat ik ook een griet benTulp schreef:Jazeker ben ik een griet![]()
Maar waarom is mijn reactie kattig en die van Neeltje normaal?![]()
mijn eerste ingevind was ook: wat mot je dáár nou mee?
waarschijnlijk een microchip lezen
Neeltje schreef:kawa2 schreef:massam schreef:misschien vond ik die van neeltje minder kattig omdat ik ook een griet benTulp schreef:Jazeker ben ik een griet![]()
Maar waarom is mijn reactie kattig en die van Neeltje normaal?![]()
waarschijnlijk een microchip lezen
Ja ok, slimme opmerking, maar als je gewoon 1 of 'n paar honden thuis zou hebben, wat heb je daar dan aan?doggy schreef:Neeltje schreef:kawa2 schreef:massam schreef: misschien vond ik die van neeltje minder kattig omdat ik ook een griet ben![]()
waarschijnlijk een microchip lezen![]()
Of je bent 'n fokker en wilt er voor zorgen dat de nieuwe eigenaars de juiste hond mee krijgen of iets anders. Denk dat ik niet de enige ben, die zich nu afvraagt, waarom de vraagsteller deze wil hebben. Als de vraagsteller daar geen antwoord op wil geven, kan deze dat gewoon zeggen i.p.v. zo'n uhum aardige opmerking

-
- Vaste gebruiker
Re: Microchip-lezer
http://www.rfidwebshop.nl/product_info. ... f3d8b8ee27Tulp schreef:Ik wil graag zo'n ding aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer.......
Alvast bedank!
Zoiets bedoel je?
-
- Zeer actief
Waarschijnlijk niets, maar ik wil 'm ook niet om in de kast te leggen. We hebben zelf 14 honden en ook die kan ik zonder chips te lezen uit elkaar houdenNeeltje schreef:Ja ok, slimme opmerking, maar als je gewoon 1 of 'n paar honden thuis zou hebben, wat heb je daar dan aan?

Dat is de reden. En dan niet zozeer de juiste hond maar meer het juiste entboekje en barcodestickertjes.doggy schreef: Of je bent 'n fokker en wilt er voor zorgen dat de nieuwe eigenaars de juiste hond mee krijgen.
En "Wat moet je daar nu mee?" is wel een aardige opmerking?doggy schreef:Denk dat ik niet de enige ben, die zich nu afvraagt, waarom de vraagsteller deze wil hebben. Als de vraagsteller daar geen antwoord op wil geven, kan deze dat gewoon zeggen i.p.v. zo'n uhum aardige opmerking

Laatst gewijzigd door Tulp op 14 jul 2008 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Waarschijnlijk wel, maar zoals je ziet hebben ze er 12 en nogal wat prijsverschil. Waar zou 'm dat in zitten?Weri schreef:http://www.rfidwebshop.nl/product_info. ... f3d8b8ee27Tulp schreef:Ik wil graag zo'n ding aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer.......
Alvast bedank!
Zoiets bedoel je?
Je loopt al even mee op dit forum zie ik, dus ik neem aan dat je weet dat hier heel wat meer indringende vragen worden gesteld, dan die ik stelde.Tulp schreef:Waarschijnlijk niets, maar ik wil 'm ook niet om in de kast te leggen. We hebben zelf 14 honden en ook die kan ik zonder chips te lezen uit elkaar houdenNeeltje schreef:Ja ok, slimme opmerking, maar als je gewoon 1 of 'n paar honden thuis zou hebben, wat heb je daar dan aan?.
Dat is de reden. En dan niet zozeer de juiste hond maar meer het juiste entboekje en barcodestickertjes.doggy schreef: Of je bent 'n fokker en wilt er voor zorgen dat de nieuwe eigenaars de juiste hond mee krijgen.
Blijkbaar was je niet de enige, maar ik vind jouw reactie ook niet zo sympatiek overkomen. Alsof ik zomaar wat vraag en geen idee heb waarvoor zo'n ding is.doggy schreef:Denk dat ik niet de enige ben, die zich nu afvraagt, waarom de vraagsteller deze wil hebben. Als de vraagsteller daar geen antwoord op wil geven, kan deze dat gewoon zeggen i.p.v. zo'n uhum aardige opmerking
Maar ik zal in m'n achterhoofd houden dat als ik de volgende keer iets vraag ook tekst en uitleg geef wáarom ik dat vraag. Dat schijnt belangrijk te zijn, zelfs als het over een micro-chiplezer gaat.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Tulp.Tulp schreef:Ik wil graag zo'n ding aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer.......
Alvast bedank!
Wij hebben er 1 gekocht toen de Chip geintroduceerd werd. Hij was toen in de aanbieding. Het merk is Virbac, type mini max. Mooi klein formaat. We gebruiken hem veel. O.a elke x als we naar Engeland gaan. Weten we dat de chips nog goed zitten. Want er is er wel eens 1 verschoven. Hebben ook al regelmatig gehad dat de scanners bij de boot niet werkten en dan is het makkelijk als je er zelf 1 hebt. Ook bij Duitse shows checken ze soms voor je de ring ingaat. Hopelijk heb je hier wat aan.
Maggie
Maggie
-
- Zeer actief
Dus de mini max voldoet prima? Da's fijn om te horen ik vind de andere nl zo groot. Maar waarschijnlijk geen buitenlandse chips.
De site van Weri geeft wel aan de amerikaanse maar die zijn nu net niet interessant. Ik moet denk ik even navraag doen welke leverancier van transponders ze doorgaans in Zuid Afrika gebruiken.
De site van Weri geeft wel aan de amerikaanse maar die zijn nu net niet interessant. Ik moet denk ik even navraag doen welke leverancier van transponders ze doorgaans in Zuid Afrika gebruiken.
Tulp schreef:Waarschijnlijk niets, maar ik wil 'm ook niet om in de kast te leggen. We hebben zelf 14 honden en ook die kan ik zonder chips te lezen uit elkaar houdenNeeltje schreef:Ja ok, slimme opmerking, maar als je gewoon 1 of 'n paar honden thuis zou hebben, wat heb je daar dan aan?.
En "Wat moet je daar nu mee?" is wel een aardige opmerking?doggy schreef:Denk dat ik niet de enige ben, die zich nu afvraagt, waarom de vraagsteller deze wil hebben. Als de vraagsteller daar geen antwoord op wil geven, kan deze dat gewoon zeggen i.p.v. zo'n uhum aardige opmerking
Dat schreef ik niet.doggy schreef:Denk dat ik niet de enige ben, die zich nu afvraagt, waarom de vraagsteller deze wil hebben. Als de vraagsteller daar geen antwoord op wil geven, kan deze dat gewoon zeggen i.p.v. zo'n uhum aardige opmerking
Dat schreef Neeltje, geloof ik.

En dit heb ik ook niet geschrevendoggy schreef: Of je bent 'n fokker en wilt er voor zorgen dat de nieuwe eigenaars de juiste hond mee krijgen.

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,Tulp schreef:Dus de mini max voldoet prima? Da's fijn om te horen ik vind de andere nl zo groot. Maar waarschijnlijk geen buitenlandse chips.
Ik weet niet wat je onder buitenlandse chips verstaat, maar de Engelse leest hij wel. Misschien eens op Schiphol informeren. Daar krijgen ze alle landen waarschijnlijk binnen om te chippen.
Maggie.
Maggie
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Dat is een goede tip!goud schreef:Hoi,Tulp schreef:Dus de mini max voldoet prima? Da's fijn om te horen ik vind de andere nl zo groot. Maar waarschijnlijk geen buitenlandse chips.
Ik weet niet wat je onder buitenlandse chips verstaat, maar de Engelse leest hij wel. Misschien eens op Schiphol informeren. Daar krijgen ze alle landen waarschijnlijk binnen om te chippen.
Maggie.
Met buitenlandse bedoel ik buiten Europa.
- Kayka
- Zeer actief
Mijn schoonvader heeft deze Minimax ook en ik heb m ook een paar keer gebruikt. Klein, fijn en handig. Volgens mij leest ie ook europese nummers.goud schreef:Hoi Tulp.Tulp schreef:Ik wil graag zo'n ding aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer.......
Alvast bedank!
Wij hebben er 1 gekocht toen de Chip geintroduceerd werd. Hij was toen in de aanbieding. Het merk is Virbac, type mini max. Mooi klein formaat. We gebruiken hem veel. O.a elke x als we naar Engeland gaan. Weten we dat de chips nog goed zitten. Want er is er wel eens 1 verschoven. Hebben ook al regelmatig gehad dat de scanners bij de boot niet werkten en dan is het makkelijk als je er zelf 1 hebt. Ook bij Duitse shows checken ze soms voor je de ring ingaat. Hopelijk heb je hier wat aan.
Maggie

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
heb een mini max (om juiste hond met juiste boekje mee te geven als we de pups afgeven)
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl