Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een vraag aan de mensen met meerdere honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

De aangelijnde rondes loop ik zelden of nooit met 3 honden tegelijk. Behalve bv. vanmorgen, toen liep ik al voor half 7 door de wijk heen en op zondagochtend ben ik dan de enige die zo gek is :mrgreen: , Nika neem ik dan los mee (wel altijd een riem bij me voor noodgevallen) en de herders aan de lijn.
Normaal gaat Biène of Marouck meestal apart mee, Nika vrijwel altijd met 1 van die 2 samen.
Wel probeer ik ook regelmatig met Nika een apart rondje te lopen, net bv. met haar alleen even naar een veldje gegaan waar ze even de energie van vandaag eruit heeft gerend (Nika is vandaag de hele dag thuisgebleven terwijl ik weg was, wel 2x uitgelaten tussendoor).
Naar het bos gaan ze meestal alle 3 mee, hoewel ik ook weleens 1 hond mee naar het bos neem, ff wat extra aandacht. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Boris loopt hier heel vaak alleen. Bij mijn ouders altijd. Vind hij geen zak aan. Moet dan ook aangelijnd lopenomdat hij anders gewoon niet mee komt bij hun. Ik neem altijd Bo en Sam mee of één van hun. Dan is hij zo gek als een deur en actief. Neem ik de sinten niet mee dan trainen we wat onderweg en hou ik hem ook wel actief bezig, maar hij moet echt veel aandacht hebben van mij of van de andere honden.
Terwijl hij hier voorheen nooit geleerd is samen te lopen met een andere hond (hij en tripper gingen vaak gescheiden omdat Tripper hem niet bij kon houden qua uithoudingsvermogen en willen spelen).

Ik loop niet graag gescheiden met de honden. Maar nu Bo hier ziek is blijft zij vaak thuis en als een ander wat mankeerd dan blijft die weer thuis en bij borstelen probeer ik altijd de één thuis te laten en de ander mee te nemen. Voor mij rustiger, maar mochten we eens naar de dierenarts moeten met een hond dan is het gemakkelijk dat de ander alleen thuis kan blijven (BO moet bijv. binnenkort geheel door de mangel bij de dierenarts en het is niet gemakkelijk als Sam dan ook mee moet qua ruimte bij de DA :mrgreen: )

De sinten neem ik nooit zonder andere sint of zonder boris mee als we echt gaan wandelen. Gewoon omdat hun daar niets aan hebben. Dan liggen ze liever lekker op het terrein. Trainen gaat niet bij hun. Beiden niet te porren voor zulk soort activiteit helaas.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Mede door het leeftijdsverschil, maar vooral door de karaktertjes van beiden, trekken ze zich eigenlijk helemaal niks van elkaar aan. Dus wat dat betrefd maakt het voor mij niet uit of ik met ze beiden uitga of niet. Als er een pup bij Ben zou komen zou die het eerste jaar niet met regelmaat samen met Ben uitgaan, omdat ik anders bang ben dat een pup het gedrag van Ben zou kopieren, en dan ben je wel ver van huis :wink: Maar nu dus helemaal geen last van.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

De grote wandeling(meestal bos) neem ik ze allebei mee.
Daarnaast 1 á 2 keer per dag de aanlijnwandeling, dan neem ik ze apart mee uit.
Dan doen we meestal wat aandachtoefeningen, beetje trainen enzo.
Dat lukt stukken beter alleen dan met zijn tweetjes. :ok:
Het is wel meer *werk*, maar heeft meer voordelen. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ga ik naar het bos 's ochtends gingen ze tot voor kort allemaal mee maar ik begin te merken dat Megan en Misty het niet meer helemaal trekken en leuk vinden.
Dus sinds kort heb ik het wel opgesplitst, Bantam lekker samen met Humphrey, die hebben zo'n hoog tempo, dat is niets voor die meiden die dus nu ook samen gaan.

Humphrey vind het leuk om overal mee naar toe te gaan dus die neem ik nog wel eens mee.
Bantam vind het ook wel leuk om mee te gaan, maar dat ligt eraan waar naar toe, hij is toch ook wel heel erg graag gewoon lekker thuis.

Ik neem ze niet bewust apart vanwege het naar elkaar toe trekken, dat doen ze toch wel, niets leukers als een hechte groep maar ik merk ook niet dat ze daardoor minder aandacht voor mij hebben.

Als ik er een apart mee neem om wat voor reden dan ook, vindt de rest dat ook prima.
In het begin niet, dan wilden ze allemaal mee maar dat is een kwestie van wennen.

Verder heb ik met allemaal natuurlijk iedere dag even 'quality time' :mrgreen:
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Als ik naar een losloop gebied ga, neem ik ze altijd met zijn tweeën mee.

Sind kort neem ik ze ook bij aangelijnde wandelingen wat vaker met zijn tweeën mee. Daarvoor was het echt altijd alle wandelingen apart (ruim een jaar). Soms probeerde ik het wel eens met zijn tweeën, maar dan was het drama (lees 2 jonge honden, die elkaar erg versterkten in hun gedrag).

Daarbij vind ik dat allebei de honden ook individuele aandacht nodig hebben, en niet alleen tijdens de trainingen.
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik neem de honden regelmatig apart mee en het wandelen hier in de buurt deed ik soweiso apart met de groters.
Wel op de lange uitlaatronde gingen ze samen en dan ook nog regelmatig met Spokkie en Sientje erbij.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Diegene die ze allemaal aan de riem meenemen, al is het maar 5 minuutjes, hebben jullie niet het probleem van 1 of meer trekkende honden?
Mika wil nl altijd voorop lopen als ze met z'n 3en aangelijnt zijn. Nu kan ik ze goed houden da's geen probleem maar het loopt niet echt heel relaxed. vabdaar dat Mika ook vaak los loopt dan.
EN hoelang lopen jullie met de honden?

Ik loop s' morgens meestal een klein uurtje met alle 3, dan alle 3 los.
tussen de middag een plasronde met alle 3
daarna iets met 1 van de 3. bv fietsen, frisbee enz.
's avonds of een grote ronde met alle 3 tegelijk of een kleine ronde met alle 3 tegelijk en 1grotere ronde met 1. (meestal vind 1 van de saarloosjes het wel welletjes :wink: )
en dan een plasrondje voor de nacht.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb ze natuurlijk ook wel eens alle vier aan de lijn en bij mij trekken ze niet. Zelfs Cody niet meer :cheer: :mrgreen: .
Ik heb Gina en Cody dan links lopen en Kyra en Lyndie rechts en dan blijven ze allevier keurig lopen. En mocht er één wat sneller willen, is een kort commando 'naast' voldoende om ze weer in het gareel te krijgen.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik neem ze altijd alletwee samen mee, het komt een enkele keer voor dat Tomas even mee boodschappen mag gaan doen en dan is hij dolblij :mrgreen: Maar wandelen doen ze samen, dat vinden ze volgens mij veel gezelliger.Ze wachten bijna altijd op elkaar als ze los zijn en er is er een uit zicht.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Toen ik 2 honden had wisselde het heel erg. De ene keer gingen ze samen mee naar het bos/ lek of wat dan ook en de andere keer nam ik er maar 1 mee. Nooit problemen mee gehad.
Afbeelding
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

ik merk wel verschil in 1 of allebei meenemen
als ik er 1 meeneem dan is baasje een stuk intressanter dan als ik er 2 meeneem
dan zijn de bossen veel intresanter

maar als we naar de paarden gaan dan nemen we er altijd maar 1 mee

omdat als we er 2 meenemen dan gaan ze lopen blaffen naar de paarden
en als ik ze apart meeneem dan is er nix aan de hand
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

flamme schreef:Diegene die ze allemaal aan de riem meenemen, al is het maar 5 minuutjes, hebben jullie niet het probleem van 1 of meer trekkende honden?
Mika wil nl altijd voorop lopen als ze met z'n 3en aangelijnt zijn. Nu kan ik ze goed houden da's geen probleem maar het loopt niet echt heel relaxed. vabdaar dat Mika ook vaak los loopt dan.
EN hoelang lopen jullie met de honden?

Ik loop s' morgens meestal een klein uurtje met alle 3, dan alle 3 los.
tussen de middag een plasronde met alle 3
daarna iets met 1 van de 3. bv fietsen, frisbee enz.
's avonds of een grote ronde met alle 3 tegelijk of een kleine ronde met alle 3 tegelijk en 1grotere ronde met 1. (meestal vind 1 van de saarloosjes het wel welletjes :wink: )
en dan een plasrondje voor de nacht.
Geen last met trekkende honden, maar ik heb ook geen honden die per se voorop willen lopen :wink:

Hier wisselt het een beetje wat we doen, ook omdat Vera nog pup is.
Gemiddeld zijn we 1 keer per dag zo'n uurtje in het bos (waarvan een behoorlijk deel ergens gezeten wordt vanwege Vera van 4 maanden), 1 keer per dag zo'n 20 min op het veld en 1 keer per dag een rondje aangelijnd (10 min).
Dan komt daar nu met Vera meestal nog zo'n 2 keer even snel naar de overkant voor een plasje bij.
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Nanna schreef:
flamme schreef:Diegene die ze allemaal aan de riem meenemen, al is het maar 5 minuutjes, hebben jullie niet het probleem van 1 of meer trekkende honden?
.
Nee. Als ik érgens een hekel aan heb is het trekkende honden.
Dat korte stukje dat ze aangelijnd moeten lopen hebben ze niet te trekken. Piesen mag dan trouwens ook niet :evil: Meelopen en kop houwen is de boodschap. :mrgreen:

Hahaha hier ook.
Ze lopen zelden alle 4 aangelijnd maar als het zo is ben ik weinig flexibel :pffff: :mrgreen:

Ik vind aangelijnd lopen al helemaal niets en al helemaal niet met meer dan 2.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

meestal 2 aan 2 dus dat zijn amy & iza samen en monky & sara samen :wink:

amy & iza zijn allebij sociaal naar mens en dier dus dat is een fijn groepje :cheer:

monky & sara zijn allebij wat ouder en monky kan niet met alles en iedereen en sara wel maar die vindt niks intressant dus dat is ook fijn samen :wink:

maar als amy & iza samen weer vervelend zijn niet luisteren, "dominant" doen tegen andere honden etc. zijn 2 jonge teven die alleen niks durven maar samen alles aankunnen :boos: dan gaat amy samen met sara want van sara krijgt ze op haar "kop" :mrgreen: en iza met monky want dat is zo'n schijterd alleen en ze luisterd dan perfect :ok: want monky luisterd ook goed

monky & amy samen is geen fijne combi want dan zijn ze niet erg lief tegen honden :wink: maar s'nachts doe ik dat wel eens want ze vinden elkaar gewoon erg leuk
ze zijn ook een hele tijd samen geweest voordat die andere 2 er bij kwamen en dat merk je gewoon aan hun :wink: dus dat wil ik ze dan ook niet ontnemen

iza en sara is buiten eigenlijk ook niet zo leuk want dan is iza nogal van sara onder de indruk
iza is in huis gewoon een stuk zekerder van haar zelf en sara is de roedelleidster dus heeft iza buiten ontzag voor haar en loopt dan als een dood vogeltje achter mij aan :wink:

de 2 jongste fiets ik ook 3 x per week mee dan lopen ze ook samen min. 10 km per keer & ze gaan een aantal keer per week alleen mee naar de winkels, of een kleine trainigsronde, sara gaat meestal mee voor een borstelbeurt (alleen), ik speel ook regelmatig 1 op 1 met de honden in de tuin en monky of iza gaan regelmatig met mijn vriend mee werken

o en als het heel hard regent neem ik ze alle 4 want dan wordt het een klein plasrondje ze hebben alle 4 een bloedhekel aan regen :mrgreen: mee 2 aan de rollijn en 2 aan de korte lijn
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Drie honden, meestal tegelijk, ook langere wandelingen.
Ze trekken niet, zeker Spriet en Gunda niet. Tibbie trekt een beetje, maar als je er wat van zegt houdt ze al snel op.
Spriet werd af en toe apart uitgelaten (had meer energie) maar door haar blessure mag dit nu niet.
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

diesel gaat apart en vaker en langer mee, ook met mijn vriendin en haar pony's. De mastiffjes kunnen samen een blokje om of samen mee naar het bos.
Alledrie tegelijk doe ik niet meer.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Baco gaat mee te werk en Freek past op het huis, s'middags gaat Freek mee en past Baco op het huis :mrgreen:
s'avonds gaan ze samen mee een grote ronde doen.
Groetjes Els
Afbeelding
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Als Denny thuis is dan wandelen we met alle drie tegelijk: ik, met Tinus en Joy en Denny met, Vito. En Als Denny aan het werk is dan loop ik in twee keer, eerst met Vito en dan nog een keer met Joy en Tinus.

En als ik naar de dierenwinkel ga, dan mag er ook altijd één mee en dat wissel ik dan gewoon een beetje af, de ene keer die en de andere keer de ander.

Verder merk ik niet dat ze hier daardoor meer naar elkaar toe trekken. Buiten zijn ze onder het wandelen natuurlijk wel met met elkaar bezig de mannen zijn druk aan het plassen en Joy is het dametje aan het uithangen. Maar zowel in huis als buiten spelen ze net zo lief met ons als met elkaar. Dus we hebben hier niet dat ze meer naar elkaar toe trekken dan naar ons.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”