Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pups

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Addy schreef:
boxersien schreef:Ik ben heel snel met het adviseren: neem een asielhond.
Waarschijnlijk doordat ik nog nooit anders heb gehad (Tja, Sam die is gelijk vanaf de vorige eigenaar bij ons gekomen). Maar na de problemen met Biko en Daan besef ik ook wel dat je met een asielhond echt ontzettend goed uit moet kijken.
Ik denk wat anders daarover, je moet geen probleemhonden nemen als je de deskundigheid niet in huis hebt, dat moet je aan mensen overlaten die wel met zo'n hond om kunnen gaan :roll:
Met enige nuancering erin denk ik (en dat bedoel ik in zijn algemeenheid). Ik heb grote twijfels aan de 'deskundigheid' bij sommige asiels. Het gebeurt nogal eens dat een hond wordt meegegeven met onjuiste of grotendeels verzwegen informatie. Mensen denken een probleemloze hond mee te nemen en het blijkt later een hond met problemen te zijn. Heb ik zelf en een aantal malen in mijn omgeving meegemaakt. Ik heb de hond gehouden en het beste ervan gemaakt maar ik ken ook mensen die na een tijdje (tot hun grote verdriet) de hond weer terug moesten brengen omdat het gewoon niet ging.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nou ja, adviseren... ik vind wel dat iemand die besluit te kiezen voor een hond het in zijn of haar overwegingen mee zou moeten nemen.
Er zijn zo ontzettend veel honden die geen baas hebben, die in binnen- of buitenlands asiel of opvang verblijven. De kans dat er een geschikte hond, een hond die bij jou past, een hond die min of meer op jou 'zit te wachten' tussen zit, is behoorlijk groot.

Ik heb misschien ontzettend geboft met mijn herplaatsers, maar ik zie echt geen redenen of zelfs voordelen om te kiezen voor een pup.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

alm@ schreef:
Addy schreef:
boxersien schreef:Ik ben heel snel met het adviseren: neem een asielhond.
Waarschijnlijk doordat ik nog nooit anders heb gehad (Tja, Sam die is gelijk vanaf de vorige eigenaar bij ons gekomen). Maar na de problemen met Biko en Daan besef ik ook wel dat je met een asielhond echt ontzettend goed uit moet kijken.
Ik denk wat anders daarover, je moet geen probleemhonden nemen als je de deskundigheid niet in huis hebt, dat moet je aan mensen overlaten die wel met zo'n hond om kunnen gaan :roll:
Met enige nuancering erin denk ik (en dat bedoel ik in zijn algemeenheid). Ik heb grote twijfels aan de 'deskundigheid' bij sommige asiels. Het gebeurt nogal eens dat een hond wordt meegegeven met onjuiste of grotendeels verzwegen informatie. Mensen denken een probleemloze hond mee te nemen en het blijkt later een hond met problemen te zijn. Heb ik zelf en een aantal malen in mijn omgeving meegemaakt. Ik heb de hond gehouden en het beste ervan gemaakt maar ik ken ook mensen die na een tijdje (tot hun grote verdriet) de hond weer terug moesten brengen omdat het gewoon niet ging.
Helemaal met je eens Alma :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ach, de ene herplaatser is de andere ook niet. Ik adviseer een beginnende hondeneigenaar ook niet "ga naar het asiel en neem de mooiste strakste gekste mechelaar die je kan vinden". Maar als iemand zegt ik moet straks weer werken over 2 weken dan zeg ik wel, neem een slome wat oudere knaap uit het asiel die bij een baas wegkwam die hem ook elke dag alleen liet tijdens zijn werk. Beter dan een pup alleen gaan laten die ook verkocht had kunnen worden aan iemand die duidelijk meer voor ogen heeft met zijn hond :wink:
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik heb nu een herplaatser waar ik heel gelukkig mee ben. De planning is dat er eind dit jaar begin volgend jaar een schapendoes pup komt tenzij ik voor die tijd tegen een leuke herplaatser aanloop. Van Daan weet ik redelijk veel maar ook heel veel niet. Ik heb het geluk gehad dat Daan via kennissen is gekomen en ik in het begin redelijk veel contact heb gehad met de familie van zijn overleden baasje.
Het lijkt mij geweldig om een keer een pup te hebben en hem/haar helemaal zelf op te voeden.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik heb altijd herplaatsers/asielhonden gehad, van jong naar oud en één behoorlijk geflipte. Heb er nooit spijt van gehad, al kostte de laatste ontzettend veel energie en doorzettingsvermogen. Toch is het gelukt om er een prima maatje van te maken. Daarna bewust een pup genomen, omdat we een Golden van een goede fokker wilden. Onze derde golden wordt naar alle waarschijnlijkheid een pup.
Nanoesje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Nanoesje »

Ik vind pups leuker, omdat je die helemaal naar je eigen hand kan vormen. Tevens met het zicht op een kennel, hecht ik wel wat waarde aan al die papiertjes. :mrgreen: Maar ik vind mensen die een asielhond nemen echt top :ok: Keep up the good work. :cheer:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanoesje schreef:Ik vind pups leuker, omdat je die helemaal naar je eigen hand kan vormen. Tevens met het zicht op een kennel, hecht ik wel wat waarde aan al die papiertjes. :mrgreen: Maar ik vind mensen die een asielhond nemen echt top :ok: Keep up the good work. :cheer:
Je hebt net je eerste pup joh! :mrgreen: :smile: Hoe oud was je ook al weer en je hondje? Laat die kennel nog maar even zitten zou ik zeggen en als je je school af hebt en een heleboel centjes en ruimte zou je daar eens over na kunnen denken :wink:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

malinois schreef:Verder wil ik een hond zelf opvoeden en weten wat er met hem gebeurd (is). Dusty was een herplaatser, een geweldig hondje... met een achtergrond... en dit was zelfs na 12 jaar nog duidelijk merkbaar, wel minder maar zeker nog aanwezig. Ik heb dat liever niet :wink:
Ja, dat is het risico dat je met de meeste asielhonden loopt: je kent hun achtergrond niet.
Maar mijn herplaats-Eebje (en bijvoorbeeld ook Nanna's Bakkie) komt van een fokker, waar ze overbodig was. Dan weet je wel alles van de achtergrond en het karakter en de gezondheidsgeschiedenis. Zo'n herplaatser kan ik iedereen aanraden :ok: Tenminste, als ze er geen roedelproblemen van krijgen zoals jij :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid

Carmen schreef:
tekkel schreef:Voorzover ik het kan beoordelen wordt vooral een asielhond of andere herplaatser geadviseerd als iemand geen tijd wil of kan investeren in een pup.
Dan is dat een dom advies, want met een asielhond kun je net zo druk zijn of drukker op een andere manier
Ja, een asielhond waar je heel druk mee moet zijn omdat hij nog enorm moet worden bijgeschaafd, moet je dan ook niet nemen natuurlijk :wink:

Ik (en de mensen die dat dan adviseren -- ik adviseer nix want ik heb er nauwelijks verstand van :mrgreen: ) bedoel wat marc-s verderop schrijft:
Ach, de ene herplaatser is de andere ook niet. Ik adviseer een beginnende hondeneigenaar ook niet "ga naar het asiel en neem de mooiste strakste gekste mechelaar die je kan vinden". Maar als iemand zegt ik moet straks weer werken over 2 weken dan zeg ik wel, neem een slome wat oudere knaap uit het asiel die bij een baas wegkwam die hem ook elke dag alleen liet tijdens zijn werk. Beter dan een pup alleen gaan laten die ook verkocht had kunnen worden aan iemand die duidelijk meer voor ogen heeft met zijn hond
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

Ik denk dat het aan heel veel factoren ligt.
Asielhonden hebben nog steeds bij veel beginnende hondenbaasjes een negatief beeld, tenminste dat zie ik in mijn omgeving vaak terug.
Daarnaast voorkeur, pup is altijd schattig etc etc, zijn er daarnaast tig factoren wat in prive van mensen speelt en wat wijsheid is in ieders situatie.
Ik ben ruim een half jaar bezig geweest om een hondje te vinden, mijn plan was helemaal geen pup maar een volwassen hond, wel jong en eentje die meer kans heeft om oud te worden (dus bepaalde rassen zou ik niet kiezen alleen al omdat de gemiddelde leeftijd laag ligt), want het overlijden van mijn vorige hond heeft er flink ingehakt.
Mijn vorige hond komt uit het asiel als 3 jarige en het was een probleem hond, wat overigens duidelijk door het asiel is verteld en het klopte.
Alleen was het al heel snel duidelijk dat bepaalde dingen die dus niet met hem konden, ik wel met hem kon doen, er was een zeer duidelijke aanwezige klik en dat heeft gebleken, hij is zijn eerste jaren asiel in en asiel uit gegaan, bij mij is hij pas weggegaan toen hij overleed, dat was na 7 jaar hier wonen.
Maar goed, na het zoeken op asiel.com, 2 keer hondje bezocht waar ik geen klik mee bleek te ervaren en een hele andere indruk had dan wat er in omschrijving stond of wat echt heel vaak het geval was; de hond bleek al weg voor ik uberhaupt kon komen kijken.
En zo ben ik ook naar andere sites e.d gaan kijken, omdat er telkens of niets bijzat voor mij, of elke keer te laat was.
Toen kwam ik mijn hondje tegen met nog maar 3 maanden....wil ik wel een pup? :denken: twijfel, twijfel, denk, denk.
Mijn ouders gevraagd wat ze er van vinden aangezien zij opvangen op mijn werkdagen....en vandaaruit besloten dat ik het wil en toen gaan kijken....tja en dat was duidelijk; dit wordt hem!
Als je me nu zou vragen 'als je nog een hond zou nemen wat wordt het dan' ik zou het werkelijk niet kunnen zeggen, al zou ik altijd wel eerst op asiel.com kijken.
Maar ja eerlijk gezegd geldt dat voor mij met ras ook; ik ben meer van de "klik" met een hond...al heb ik uiteraard wel mijn voorkeuren.
Laatst gewijzigd door Mi op 13 jul 2008 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Nanoesje
Vaste gebruiker

Ik ben 19 :mrgreen:

Maar het is al vanaf mijn 6de een droom om een eigen kennel te hebben, en dan niet met van die hokjes waarin je je honden houdt, neej gewone huishonden waarmee je showt en fokt. Maar die gewoon deel uitmaken van het gezin! :cheer:

Ik heb daar tevens mijn vriend op uitgezocht, ook kwa opleiding en wat hij wil worden.

Ik maak een goeie kans om een herkende kennel te worden in de toekomst. :ok: Het is echt wat ik wil met mijn leven. :mrgreen:

En dat dit mijn eerste echte hond is, wil niks zeggen hoor!
Ik mocht nooit een hond van mijn vader, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit verzorghonden heb gehad! (zelfde als verzorgpony!) Ik heb 4 verzorghonden gehad, helaas allen in korte tijd overleden. :jank:

Tevens kan ik de hele kennel van mijn stagebegeleider in mijn uppie runnen met 17 honden! sooooo :smile: :ok: :cheer:
alm@
moderator

Nanoesje schreef:
Ik heb daar tevens mijn vriend op uitgezocht, ook kwa opleiding en wat hij wil worden.
:denken:
Afbeelding
Nanoesje
Vaste gebruiker

je schoonfamilie en je vriendje kan je uitzoeken niet waar?
Heb al met verschillende jongens gehad, maar die wouden nooit een kennel en hadden daar het opleidingsniveau ook niet voor.

Mijn vriend ben ik geheel per ongeluk op gevallen, ik kende hem al anderhalf jaar via internet, hebben afgesproken, kregen verkering.
Bij toeval blijkt dat hij ook wel een kennel wil met hondjes en hij heeft een HBO niveau. Dus tja :smile: We zijn de 20ste 2 jaar samen. :idea:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Nanoesje schreef:je schoonfamilie en je vriendje kan je uitzoeken niet waar?
Heb al met verschillende jongens gehad, maar die wouden nooit een kennel en hadden daar het opleidingsniveau ook niet voor.

Mijn vriend ben ik geheel per ongeluk op gevallen, ik kende hem al anderhalf jaar via internet, hebben afgesproken, kregen verkering.
Bij toeval blijkt dat hij ook wel een kennel wil met hondjes en hij heeft een HBO niveau. Dus tja :smile: We zijn de 20ste 2 jaar samen. :idea:
Is dat het nieuwe regelement van de RvB? Dat je minimaal HBO niveau moet hebben om een kennelnaam aan te vragen en met een hond te kunnen fokken?
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Nanna schreef:
alm@ schreef:
Nanoesje schreef:
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Ik moet zeggen: uitgekookt. Lig hier dubbel.
Op zich niet eens onverstandig, wat mot je met een vent die niet hetzelfde wil als jij. Kan hij straks je kennel (qua opleiding) wel bekostigen?
de herkende kennel, nanna, de herkende kennel. ik voel een schaduwreprimande aankomen.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Nanna schreef:
linlin schreef:
Nanna schreef:
alm@ schreef: :denken:
Op zich niet eens onverstandig, wat mot je met een vent die niet hetzelfde wil als jij. Kan hij straks je kennel (qua opleiding) wel bekostigen?
de herkende kennel, nanna, de herkende kennel. ik voel een schaduwreprimande aankomen.
Ik vind dit zorgelijker:
Ik heb 4 verzorghonden gehad, helaas allen in korte tijd overleden.
Hoe moet dat nou met die herkende kennel als alles voortijdig de kynologische pijp aan Maarten geeft?
Nou, ik mag hopen dat iemand met een HBO niveau daar wel een oplossing voor heeft. Toch?
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Nanna schreef:
Tamara. schreef:
Is dat het nieuwe regelement van de RvB? Dat je minimaal HBO niveau moet hebben om een kennelnaam aan te vragen en met een hond te kunnen fokken?
Als ik zo op shows eens om me heen kijk geloof ik daar geen reet van :smile:
Zo'n vermoeden heb ik ook, maar ik dacht, ik check het even :mrgreen:
alm@
moderator

Nanna schreef:
alm@ schreef:
Nanoesje schreef:
Op zich niet eens onverstandig, wat mot je met een vent die niet hetzelfde wil als jij.
:idea: Ze heeft nog gelijk ook. De volgende pluk ik, uiteraard voldoend aan een aantal kwaliteitseisen, ook van internet af :smile:
Afbeelding
Nanoesje
Vaste gebruiker

Ieder zn eigen manier toch. :mrgreen:
En met HBO niveau is dus meer kwa salaris en alles belangrijk.

Ik ga zelf ook wel werken, maar als je een nest pups hebt, kan je daar niet bij werken, die hebben je altijd nodig. :ok:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Nanna schreef:
Nanoesje schreef: En met HBO niveau is dus meer kwa salaris
Ik moet zeggen dat ik je praktisch inzicht alvast bewonder :ok:
Iemand die vooruitdenkt, zo mag ik het zien. :wink:
vooruitdenken is één, keihard een levenslesje inknallen is een tweede.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

alm@ schreef:
Nanna schreef:
alm@ schreef:
Nanoesje schreef:
Op zich niet eens onverstandig, wat mot je met een vent die niet hetzelfde wil als jij.
:idea: Ze heeft nog gelijk ook. De volgende pluk ik, uiteraard voldoend aan een aantal kwaliteitseisen, ook van internet af :smile:
Ik zou dan wel minimaal voor universitair geschoold gaan. Jij hebt veel grotere honden :pffff:
tekkel
Erelid

Nanna schreef:
Nanoesje schreef: En met HBO niveau is dus meer kwa salaris
Ik moet zeggen dat ik je praktisch inzicht alvast bewonder :ok:
Iemand die vooruitdenkt, zo mag ik het zien. :wink:
De overheid is blij met haar: "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid" :smile:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanoesje schreef:
Ehhh.... :denken:
Leest je vriend hier mee?
Denk je dat hij het leuk zal vinden om te lezen dat je niet op hem gevallen bent vanwege zijn prachtige ogen, leuke uitstraling of lieve karakter?
Nee, in plaats daarvan is hij "geselecteerd" op opleidingsniveau en "nut voor later".
Vreemd... :19:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

LongFields schreef:
Nanoesje schreef:
Denk je dat hij het leuk zal vinden om te lezen dat je niet op hem gevallen bent vanwege zijn prachtige ogen, leuke uitstraling of lieve karakter?
Nee, in plaats daarvan is hij "geselecteerd" op opleidingsniveau en "nut voor later".
Aan de andere kant Suzanne iemand die zo selectief op bepaalde kwaliteiten een partner kiest is natuurlijk wel een aanwinst voor de fokwereld,als ze tenminste in honden fokken hetzelfde beleid voert :mrgreen: :wink:
Op zich zie ik wel wat in zo'n herkende kennel :smile: :smile:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LongFields schreef:
Nanoesje schreef:
:smile: heb jij dat niet gedaan :smile2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanoesje schreef:Ieder zn eigen manier toch. :mrgreen:
En met HBO niveau is dus meer kwa salaris en alles belangrijk.

Ik ga zelf ook wel werken, maar als je een nest pups hebt, kan je daar niet bij werken, die hebben je altijd nodig. :ok:
Ik hoop voor je dat je het allemaal gaat halen, maar bereid je ook maar alvast voor voor de harde werkelijkheid.
fresan
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door fresan »

He mensen doe niet zo flauw!
Dat meisje gaat straks van de zuurverdiende centjes van haar weloverwogen, selectief uitgekozen HBO nivo vriendje een topkennel starten waar ze meteen bakken geld mee gaat verdienen zodat zij niet hoeft te werken om 2 à 3 x per jaar de hele dag bij een nest puppen te zitten :pffff:

Yeah, dream on baby :smile:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

fresan schreef:He mensen doe niet zo flauw!
Dat meisje gaat straks van de zuurverdiende centjes van haar weloverwogen, selectief uitgekozen HBO nivo vriendje een topkennel starten waar ze meteen bakken geld mee gaat verdienen zodat zij niet hoeft te werken om 2 à 3 x per jaar de hele dag bij een nest puppen te zitten :pffff:

Een *herkende* topkennel.(tot zover het HBO niveau. :mrgreen: )
Tís maar dat je het weet. :pffff:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

wendy71 schreef:
fresan schreef:He mensen doe niet zo flauw!

Een *herkende* topkennel.(tot zover het HBO niveau. :mrgreen: )
Tís maar dat je het weet. :pffff:
De vriend heeft HBO.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”