Ik neem Nilo iedere avond na het eten mee naar een speelveld. Dit is een veld dat oorsponkelijk was bedoeld voor kinderen maar de gemeente heeft gezegt dat honden er ook zijn toegestaan zolang we de poep en dergelijke opruimen. Nu komt daar regelmatig een vrouw met haar hond, en die heeft vrijwel altijd haar 3-jarige dochtertje bij zich. Het zijn heel aardige mensen en Nilo kan heel leuk spelen met hun hond maar ik moet hem wel in de gaten houden bij dat dochtertje. Hij is nu net zo groot als dat meisje en ontzettend enthousiast naar kinderen, dus is hij een keer tegen haar aangesprongen. Het meisje helemaal overstuur natuurlijk, en we hebben haar Nilo laten aaien toen hij rustig was zodat ze niet bang zou worden.
Nu was ik daar gisteren weer en zij waren er ook. Ik heb Nilo de hele tijd in de gaten gehouden maar dat is dus best moeilijk! Ik hou hem zoveel mogelijk bezig maar hij is 5 maand en echt gek op kinderen. Ik moest hem tegen houden toen het meisje op het gras ging rollen want dat vind hij natuurlijk prachtig vind. Ik heb het niet kunnen voorkomen dat hij tegen dat meisje op sprong omdat ze zijn tennisbal oppakte terwijl hij voor haar stond. Ze hield de tennisbal boven haar hoofd dus Nilo sprong WEER tegen haar op om die tennisbal te pakken
Ik ben later maar weggegaan maar vind dit een heel moeilijke situatie. Het is dus een speelveld voor kinderen EN honden. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?