Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hartruis
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hartruis
In hoeverre is dat eigenlijk gevaarlijk voor een (oudere) hond?
Laatst bij de DA was er sprake van wat ruis, en ook als je je oor op haar borstkas legt kan je de ruis horen. In hoeverre is dit eigenlijk normaal bij een oudere hond? Ze heeft verder geen last van het vasthouden van vocht, alleen is haar conditie wel vrij slecht, en daarbij hijgt ze vrij snel, maar allemaal niet extreem alarmerend.
gr Aimée
Laatst bij de DA was er sprake van wat ruis, en ook als je je oor op haar borstkas legt kan je de ruis horen. In hoeverre is dit eigenlijk normaal bij een oudere hond? Ze heeft verder geen last van het vasthouden van vocht, alleen is haar conditie wel vrij slecht, en daarbij hijgt ze vrij snel, maar allemaal niet extreem alarmerend.
gr Aimée
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Moos2007
- Actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
-
jidde
En dan? Krijgt medicijnen? Het is al een oude hond die laatst al kantje boord gelegen heeft :N:MoniqueDM schreef:Ik zou er ook even door een dierenarts naar laten luisteren.
Misschien wordt ze een stuk fitter door wat speciale medicijnen.
Aimee, je weet wat ik denk, ik zou het niet doen. Stel ze heeft niets, dan kan ze ook aan iets anders overlijden, stel ze heeft het wel, wat ga je dan met die wetenschap doen
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
dat is ook een beetje mijn idee erover.jidde schreef:En dan? Krijgt medicijnen? Het is al een oude hond die laatst al kantje boord gelegen heeft :N:MoniqueDM schreef:Ik zou er ook even door een dierenarts naar laten luisteren.
Aimee, je weet wat ik denk, ik zou het niet doen. Stel ze heeft niets, dan kan ze ook aan iets anders overlijden, stel ze heeft het wel, wat ga je dan met die wetenschap doen
accepteer dat je meisje een mevrouw is en steeds meer zal krijgen en laat haar lekker haarzelf zijn tot ze op is en ga niet pesten met allemaal DA-dingetjes

- jip007
- Erelid
onze oude dog Denise was 9 jaar toen ze hartruis kreeg , bleek een lekkende hartklep te zijn. Dankzij de medicijnen is ze 11 jaar geworden .massam schreef:
accepteer dat je meisje een mevrouw is en steeds meer zal krijgen en laat haar lekker haarzelf zijn tot ze op is en ga niet pesten met allemaal DA-dingetjes

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
jidde
OSa word in november 13, en heeft al wat kleine mankementen. ik denk zelf dat als je het ene behandelt, ze dan weer van het ander last gaat krijgen. Aimee weet ook hoe ik erover denk (toch aimeejip007 schreef:onze oude dog Denise was 9 jaar toen ze hartruis kreeg , bleek een lekkende hartklep te zijn. Dankzij de medicijnen is ze 11 jaar geworden .massam schreef:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Door de medicijnen kan ze fitter worden, minder snel moe, minder snel hijgen en wat minder benauwd zijn.jidde schreef:En dan? Krijgt medicijnen? Het is al een oude hond die laatst al kantje boord gelegen heeft :N:MoniqueDM schreef:Ik zou er ook even door een dierenarts naar laten luisteren.
Ik weet dat Osa al een oudje is, maar als een beetje medicatie bij kan dragen aan haar kwaliteit van leven, wat is daar dan mis mee?
Bij mij staat kwaliteit nog altijd boven kwantiteit en dan maar een half jaar minder lang leven, maar de tijd dat ze er nog is moet m.i. kwalitatief goed zijn.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- jip007
- Erelid
nee vocht achter je longen krijgen dat is een pretje voor Osa , terwijl je dit met een simpel pilletje kan voorkomen.jidde schreef:OSa word in november 13, en heeft al wat kleine mankementen. ik denk zelf dat als je het ene behandelt, ze dan weer van het ander last gaat krijgen. Aimee weet ook hoe ik erover denk (toch aimeejip007 schreef:onze oude dog Denise was 9 jaar toen ze hartruis kreeg , bleek een lekkende hartklep te zijn. Dankzij de medicijnen is ze 11 jaar geworden .massam schreef:
accepteer dat je meisje een mevrouw is en steeds meer zal krijgen en laat haar lekker haarzelf zijn tot ze op is en ga niet pesten met allemaal DA-dingetjes)

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
jidde
Osa mankt ook al zo en nu en dan, en heeft volgens mij wel wat meer mankementjes. Is het dan wel eerlijk? verhelp je het 1, is het andere een probleemMoniqueDM schreef: Door de medicijnen kan ze fitter worden, minder snel moe, minder snel hijgen en wat minder benauwd zijn.
Ik weet dat Osa al een oudje is, maar als een beetje medicatie bij kan dragen aan haar kwaliteit van leven, wat is daar dan mis mee?
Bij mij staat kwaliteit nog altijd boven kwantiteit en dan maar een half jaar minder lang leven, maar de tijd dat ze er nog is moet m.i. kwalitatief goed zijn.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Stel dat je vader of opa op gerenomeerde leeftijd zo'n zelfde kwaal heeft.jidde schreef: OSa word in november 13, en heeft al wat kleine mankementen. ik denk zelf dat als je het ene behandelt, ze dan weer van het ander last gaat krijgen. Aimee weet ook hoe ik erover denk (toch aimee)
Zeg je dan ook "dat laten we maar niet behandelen, want van het één komt het ander"?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Wat is eerlijk?jidde schreef:Osa mankt ook al zo en nu en dan, en heeft volgens mij wel wat meer mankementjes. Is het dan wel eerlijk? verhelp je het 1, is het andere een probleemMoniqueDM schreef: Door de medicijnen kan ze fitter worden, minder snel moe, minder snel hijgen en wat minder benauwd zijn.
Als ze dalijk stikt in haar eigen benauwdheid..., is dat eerlijk

-
jidde
Wij mogen gelukkig beslissen de hond in te laten slapen, oudere mensen moeten lijden, kan ik weinig aan veranderen. Maar over je huisdier kan je het zelf beslissenMoniqueDM schreef:Stel dat je vader of opa op gerenomeerde leeftijd zo'n zelfde kwaal heeft.jidde schreef: OSa word in november 13, en heeft al wat kleine mankementen. ik denk zelf dat als je het ene behandelt, ze dan weer van het ander last gaat krijgen. Aimee weet ook hoe ik erover denk (toch aimee)
Zeg je dan ook "dat laten we maar niet behandelen, want van het één komt het ander"?
-
jidde
Het valt mij op dat als je zo een topic plaatst, het beessie bij voorbaat al hartproblemen heeft EN vocht achter de longenMoniqueDM schreef:Wat is eerlijk?jidde schreef:Osa mankt ook al zo en nu en dan, en heeft volgens mij wel wat meer mankementjes. Is het dan wel eerlijk? verhelp je het 1, is het andere een probleemMoniqueDM schreef: Door de medicijnen kan ze fitter worden, minder snel moe, minder snel hijgen en wat minder benauwd zijn.
Als ze dalijk stikt in haar eigen benauwdheid..., is dat eerlijk?
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Je legt me woorden in de mond die ik niet gebruikt heb.jidde schreef:Het valt mij op dat als je zo een topic plaatst, het beessie bij voorbaat al hartproblemen heeft EN vocht achter de longenMoniqueDM schreef:Wat is eerlijk?jidde schreef:Osa mankt ook al zo en nu en dan, en heeft volgens mij wel wat meer mankementjes. Is het dan wel eerlijk? verhelp je het 1, is het andere een probleemMoniqueDM schreef: Door de medicijnen kan ze fitter worden, minder snel moe, minder snel hijgen en wat minder benauwd zijn.
Als ze dalijk stikt in haar eigen benauwdheid..., is dat eerlijk?
Als je hond diaree heeft, lijkt ie al minstens dood te gaan als je niets eraan doet
Ik heb het niet gehad over vocht achter de longen en ook niet over diarree.
Wat mij opvalt is dat dit weer zo'n topic is waarin advies wordt gevraagd waar vervolgens waarschijnlijk toch niets mee gedaan zal worden.
Maar als je een ruis zonder een stethoscoop kan horen, dan lijkt het mij geen klein ruisje.
Maar ja..., jij en Aimée zitten op één lijn, weten van elkaar hoe jullie erover denken, dus wat is dan het nut van advies vragen op het forum?

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
nee hoor, ik zou er meteen een spuit inzetten in dit geval.jidde schreef:Osa mankt ook al zo en nu en dan, en heeft volgens mij wel wat meer mankementjes. Is het dan wel eerlijk? verhelp je het 1, is het andere een probleemMoniqueDM schreef: Door de medicijnen kan ze fitter worden, minder snel moe, minder snel hijgen en wat minder benauwd zijn.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Mijn vraag was verder niet of ik daar wel of niet mee naar de DA moet gaan, ik vroeg me alleen af in hoeverre zoiets niet iets onschuldigs is bij een oudere hond, ik weet dat het bij jonge honden vaak onschuldig is.
Als ik had gevraagd "Moet ik hier wel of niet mee naar de DA" mag je me wel beschuldigden van het vragen van advies zonder daar op in te gaan, maar je moet wel goed lezen wat ik vraag
Niet vervelend bedoelt verder trouwens.
Als ik had gevraagd "Moet ik hier wel of niet mee naar de DA" mag je me wel beschuldigden van het vragen van advies zonder daar op in te gaan, maar je moet wel goed lezen wat ik vraag
-
jidde
1 ding, aimee en ik zitten hierover niet op 1 lijn hoor
Dat weet Aimee ook, ik zou zelf nooit zolang blijven tobben met een hond.
Maar het is wel iets wat mij opvalt, dat er vaak angst aangepraat wordt door goedbedoelde adviezen. Immers heeft er altijd wel 1 iets meegemaakt waar het dus WEL drastisch was, maar 9 van de 10 x is het iets onschuldigs
Maar het is wel iets wat mij opvalt, dat er vaak angst aangepraat wordt door goedbedoelde adviezen. Immers heeft er altijd wel 1 iets meegemaakt waar het dus WEL drastisch was, maar 9 van de 10 x is het iets onschuldigs
-
MoniqueDM
- Zeer actief
-
jidde
Ik zou wel overwegen om die stap een keer te maken jaHutsje schreef:nee hoor, ik zou er meteen een spuit inzetten in dit geval.jidde schreef:Osa mankt ook al zo en nu en dan, en heeft volgens mij wel wat meer mankementjes. Is het dan wel eerlijk? verhelp je het 1, is het andere een probleemMoniqueDM schreef: Door de medicijnen kan ze fitter worden, minder snel moe, minder snel hijgen en wat minder benauwd zijn.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Misschien is dit even interssant om door te lezen Aimée: http://www.dierenkliniek.com/kliniek/ac ... aal14.html .Aimee schreef:Mijn vraag was verder niet of ik daar wel of niet mee naar de DA moet gaan, ik vroeg me alleen af in hoeverre zoiets niet iets onschuldigs is bij een oudere hond, ik weet dat het bij jonge honden vaak onschuldig is.
Als ik had gevraagd "Moet ik hier wel of niet mee naar de DA" mag je me wel beschuldigden van het vragen van advies zonder daar op in te gaan, maar je moet wel goed lezen wat ik vraagNiet vervelend bedoelt verder trouwens.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Maar zoals al eerder vermeld, het openen van dit topic had helemaal niet als bedoeling om adviezen te vragen of ik wel of niet onderzoek moet doen, helaas vatten mensen dit wel vrij verkeerd op, ik heb verder geen zin in weer zo'n buitensporig topic met allerlei adviezen over wel of niet gaan, daar vraag ik helemaal niet om, ik vraag alleen in hoeverre dit onschuldig kan zijn bij een oude hond, niets meer en niets minder
Graag ook daar op houden, i.p.v dit heen en weer gegooi van argumenten over een hond die ik alleen het beste ken.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
DankjewelMoniqueDM schreef:Misschien is dit even interssant om door te lezen Aimée: http://www.dierenkliniek.com/kliniek/ac ... aal14.html .Aimee schreef:Mijn vraag was verder niet of ik daar wel of niet mee naar de DA moet gaan, ik vroeg me alleen af in hoeverre zoiets niet iets onschuldigs is bij een oudere hond, ik weet dat het bij jonge honden vaak onschuldig is.
Als ik had gevraagd "Moet ik hier wel of niet mee naar de DA" mag je me wel beschuldigden van het vragen van advies zonder daar op in te gaan, maar je moet wel goed lezen wat ik vraagNiet vervelend bedoelt verder trouwens.
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
- jip007
- Erelid