Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoektandje kapot en vandaag eruit :-(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Boreas
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Hoektandje kapot en vandaag eruit :-(

Ongelezen bericht door Boreas »

Nou zeg, we waren zo voorzichtig met onze pup zijn gebit, we zeiden tot vervelens toe tegen mensen: geen trekspelletjes!! En als ie iets los moet laten doet ie al best netjes op commando en geef anders een brokje om te ruilen dus nooit eruit trekken! Ook op het eten en kauwspeelgoed en met andere honden en wild spelen enz enz letten we goed op.

En toch een hoektand gebroken en doorgescheurd :jank:

Boreas moest gisteravond ook sowieso al zijn inentingen en toen zei de dierenarts dat de tand er echt uit moest. En dan nog twee weken antibiotica omdat het open lag en er hoogstwaarschijnlijk bacterieen in zitten.
Mijn vriend ontdekte het wel toen het waarschijnlijk heel recent gebeurd was omdat ie hem regelmatig helemaal checkt (voor dit soort dingen dus en om te laten wennen aan overal voelen enzo). Maar we weten dus helemaal niet wanneer en hoe dit nou gebeurd kan zijn :( Er is eigenlijk altijd iemand bij hem en toch niks gemerkt.

Nog een second opinion aangevraagd want onder narcose is toch een risico zeker bij een pup van nog maar 12,5 weken (bv schoonmaken en dicht laten stoppen maar dat had dan heel snel moeten gebeuren, was wel een gasnarcose zoals aangeraden dus moest dan toch echt zo, ook lag het teveel open om te gaan wachten tot hij gaat wisselen).

Het gekke was hij leek er ook geen pijn aan te hebben terwijl het toch best een pieperd kan zijn, maar dit is waarschijnlijk wat anders dan wanneer je bv per ongeluk op zijn staart gaat staan of zo :oops:

We zijn wel zulke bezorgde 'ouders' dat we vandaag voor de operatie enzo allebei vrij hebben genomen. Nou ja ook omdat ik rijbewijs en auto heb en hij niet, en hij wel Bor's meest vertrouwde persoon is. En hebben toen we hem op mochten halen hem rustig gehouden en vertroeteld.

Arme ding mocht vanaf gistermiddag tot vanavond laat niet eten maar dat heeft ie niet volgehouden, vanmiddag had ie alweer ontzettende honger en is er wat ingegaan en hij werd niet misselijk gelukkig. Ook kreeg ie alweer streken en wilde alweer spelen ;)

Maar jee wat kun je je bezorgd voelen zeg om iets dat eigenlijk niet zo erg is... We zaten namelijk steeds naast mensen in de wachtkamer die waarschijnlijk hun trouwe honden moesten gaan laten inslapen :(

Nu moeten we ook opletten op zijn darmflora (wat de DA een beetje wegwuifde maar ja met mensen is het toch ook vaak dat die er last van hebben), op zijn grote hoektand als die doorkomt enz. en tja ik denk dat die inentingen nu toch ook anders zullen inwerken al werd dat ook ontkent. Ze waren verder heel aardig en goed hoor, luisterden goed naar ons enzo, het is meer van, maak ik me nou te druk of niet want sommige dingen blijf je toch aan denken.

Dus ik had een vraagje, heeft iemand dit ook gehad met een pup en hoe liep dat af met de grote tand?
Heb je nog meer gedaan/op gelet?
Wat voor impact kan zo'n antibiotica kuur op een hond hebben?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Hoektandje kapot en vandaag eruit :-(

Ongelezen bericht door ranetje »

Boreas schreef: Dus ik had een vraagje, heeft iemand dit ook gehad met een pup en hoe liep dat af met de grote tand?
Heb je nog meer gedaan/op gelet?
Wat voor impact kan zo'n antibiotica kuur op een hond hebben?
Zelf niet gehad, wel over gehoord.
Die grote hoektand komt denk ik gewoon door. Hopelijk niet beschadigd door eventuele infectie.

Het hangt van de soort antibiotica of of het meer of minder impact heeft op de pup, altijd wel iets.

Mijn advies: geniet van de pup en maak je niet te veel zorgen :wink: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Boreas
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Boreas »

Ja dat was/ben ik zeker aan het doen :D

Het was alleen ook dat de fokster hier ook niet zo blij mee was maar ja, er kan altijd wel wat gebeuren, was gewoon stom dat je juist ergens goed op let, gebeurd het juist...
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Bij Daisy is er als pup ook een hoektand af gebroken, trekspelltje... wist niet beter toen nog...

Wel langs de da geweest. Niets aan gedaan en is verder helemaal goed gekomen gelukkig, nooit geen problemen mee gehad.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Boreas schreef:Ja dat was/ben ik zeker aan het doen :D

Het was alleen ook dat de fokster hier ook niet zo blij mee was maar ja, er kan altijd wel wat gebeuren, was gewoon stom dat je juist ergens goed op let, gebeurd het juist...
:ok:
Pech kan iedereen overkomen
Gelukkig is het een melktandje dus dat "probleem" is te overzien :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Bij Jip is het toen ook gebeurd. Terwijl ik met haar nooit trekspelletjes deed. Ziva doet wel hele ruwe trekspelletjes met Jip en die heeft nergens last van :19:
Maar goed, uiteindelijk is het bij Jip hartstikke goed gegaan. Ze hebben hem toen 's ochtends getrokken en 's avonds liep ze al weer aardig rond. De volgende dag was ze al weer de oude.
Ik moest bij Jip wel, toen de nieuwe tand door kwam hem regelmatig een klein beetje naar buiten duwen (of eigenlijk was het gewoon even heel kort mijn duim op haar onderkaak leggen) om te voorkomen dat hij niet naar binnen zou groeien. Maar dat stelde niks voor. Het is uiteindelijk gewoon helemaal goed gekomen :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”