Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppy gedumpt in bossen van Den Ham
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
puppy gedumpt in bossen van Den Ham
Het bericht is hier te zien:
http://www.tctubantia.nl/tubtv/regionieuws/
Nu biedt tubtv de mogelijkheid om te stemmen bij de enquete:
- Als ik met vakantie ga dan dump ik mijn huisdier
- Dierenpension is een goed alternatief
- Als je een dier hebt kun je niet op vakantie
(zie http://www.tctubantia.nl/algemeen/opinie/ )
en dan blijkt er toch nog 7% te zijn die stemt voor het eerste! :N:
Wat zouden dat nou voor mensen zijn!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Re: puppy gedumpt in bossen van Den Ham
Maar het gebeurt wel, dat dieren in het bos gedumpt worden. Katten nog wat meer dan honden. Dus dat hoeven niet allemaal flauwerikken te zijn.Nanna schreef:De flauwen die het leuk vinden om tegendraads te stemmen. Ik denk niet dat 7% van de huisdiereigenaren zijn dier met de vakantie in het bos gooit. Dan zouden er héél wat zwervers rondlopeniones schreef: en dan blijkt er toch nog 7% te zijn die stemt voor het eerste! :N:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik geloof wel dat zo'n percentage zijn / haar dieren dumpt. In het asiel waar ik jarenlang gewerkt heb was ruim 50 % van alle binnengekomen dieren vondeling. En dat jaar op jaar op jaar. Per jaar kreeg dat asiel zo'n 1000 dieren binnen. Dus ruim 500 daarvan was vondeling en als er van die 500 5 werden opgehaald door de eigenaar, dan was dat veel. En met vakantieperiodes waren er altijd de bekende piekperiodes met binnengekomen dieren.Nanna schreef:De flauwen die het leuk vinden om tegendraads te stemmen. Ik denk niet dat 7% van de huisdiereigenaren zijn dier met de vakantie in het bos gooit. Dan zouden er héél wat zwervers rondlopeniones schreef: en dan blijkt er toch nog 7% te zijn die stemt voor het eerste! :N:
Nu denk ik wel dat er minder honden gedumpt worden dan bijvoorbeeld konijnen en katten, maar dat maakt het in mijn ogen niet minder erg. Een tam konijn overleeft ook niet in het wild.
-
- Zeer actief
Ahhh wat een mooie rottweiler!
En ook zo sneu voor die lab pup.
Ik snáp het gewoon niet...dat mensen een pup nemen en vervolgens dumpen omdat ze op vakantie gaan.
Wij gaan dit jaar ook niet op vakantie omdat we onze hond hebben ( nu 5 mnd ), volgend jaar is ze ouder en dan zal mijn vader wel graag op haar willen passen.
Maar sommige mensen hé...
En ook zo sneu voor die lab pup.
Ik snáp het gewoon niet...dat mensen een pup nemen en vervolgens dumpen omdat ze op vakantie gaan.
Wij gaan dit jaar ook niet op vakantie omdat we onze hond hebben ( nu 5 mnd ), volgend jaar is ze ouder en dan zal mijn vader wel graag op haar willen passen.
Maar sommige mensen hé...

Ik betwijfel dat ten zeerste.Muk schreef:Een tam konijn overleeft ook niet in het wild.
Wij lopen zeer regelmatig aan de Vlietlanden en daar lopen een paar tamme konijnen ,zeer herkenbaar aan de kleur

Volkomen opgenomen door de wilde konijnen aldaar en van 1 weet ik ,door zijn aparte kleur wit met een zwart oogje

Wij houden onze honden erbij uit de buurt maar andere doen dat ongetwijfeld niet en hij overleeft dat dus wel waarschijnlijk omdat hij meevlucht met de wilde konijnen.
Er zitten er trouwens wel geen hangoren of langharige bij want ik kan me voorstellen dat die het waarschijnlijk niet overleven.
Neemt niet weg natuurlijk dat het super asociaal is om je dier te dumpen in het bos of het nu een rat,konijn hond of kat is

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
waarom zou je je hond niet meenemen op vakantie???iones schreef:Het bericht is hier te zien:
- Als je een dier hebt kun je niet op vakantie (zie http://www.tctubantia.nl/algemeen/opinie/ )
vroeger namen wij de hond altijd mee op vakantie.
maar dat was een kleine. kon mee op de fiets. en kon ook goed in het huisje blijven.
als onze hond volwassen is en hij gaat niet slopen in een onbekende omgeving, nemen we hem ook mee. doen we een karretje achter de fiets

- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
aaahhhh wat een liefffiiiieeeee!!!!
Verschrikkelijk dat mensen een pup nemen en dan dumpen omdat ze het nodig vinden om op vakantie te gaan.
Als er niemand is om op te passen en hij kan niet mee dan breng hem/haar naar het pension. En als je daar geen geld voor hebt had je maar meoten wachten met een pup tot NA je vakantie!
Verschrikkelijk dat mensen een pup nemen en dan dumpen omdat ze het nodig vinden om op vakantie te gaan.
Als er niemand is om op te passen en hij kan niet mee dan breng hem/haar naar het pension. En als je daar geen geld voor hebt had je maar meoten wachten met een pup tot NA je vakantie!
Er zijn inderdaad wel een paar uitzonderingen die het wel redden, maar het overgrote deel redt het absoluut niet. Maar hoe dan ook, dierendumpen is gewoon asociaal, als je van je huisdieren houdt, dan doe je dat niet.tineke schreef:Ik betwijfel dat ten zeerste.Muk schreef:Een tam konijn overleeft ook niet in het wild.
Wij lopen zeer regelmatig aan de Vlietlanden en daar lopen een paar tamme konijnen ,zeer herkenbaar aan de kleur,en laten die het nu eens heel goed doen.
Volkomen opgenomen door de wilde konijnen aldaar en van 1 weet ik ,door zijn aparte kleur wit met een zwart oogjedat hij er al zeker een maand of 8 zit.
Wij houden onze honden erbij uit de buurt maar andere doen dat ongetwijfeld niet en hij overleeft dat dus wel waarschijnlijk omdat hij meevlucht met de wilde konijnen.
Er zitten er trouwens wel geen hangoren of langharige bij want ik kan me voorstellen dat die het waarschijnlijk niet overleven.
Neemt niet weg natuurlijk dat het super asociaal is om je dier te dumpen in het bos of het nu een rat,konijn hond of kat is
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
oh,ja over dumpen gesproken. een paar weken geleden liep ik met Buster door de wijk over een brug, zag ik een roodwangschildpad in de sloot
ik denk niet dat die de winter kan overleven. ik dacht nog als ik hem weer zie haal ik een schepnet. maar ik woon natuurlijk een stukkie lopen, en als ik die ophaal is die schildpad alweer foetsie. ik heb hem daarna ook nooit meer gezien.
maar volgens mij zijn dat toch tropische dieren?? die ga je toch niet in een nederlandse sloot gooien?? een oppas voor een schildpad is toch wel te regelen? ik kan me niet voorstellen dat ie ontsnapt is.

ik denk niet dat die de winter kan overleven. ik dacht nog als ik hem weer zie haal ik een schepnet. maar ik woon natuurlijk een stukkie lopen, en als ik die ophaal is die schildpad alweer foetsie. ik heb hem daarna ook nooit meer gezien.
maar volgens mij zijn dat toch tropische dieren?? die ga je toch niet in een nederlandse sloot gooien?? een oppas voor een schildpad is toch wel te regelen? ik kan me niet voorstellen dat ie ontsnapt is.

-
- Actief
- Contacteer:
Niet te geloven. En dan na de vakantie weer aan een nieuw hondje beginnen natuurlijk.
Hier gaat ons drietal gewoon gezellig met ons mee. En als er 1 niet mee zou kunnen door omstandigheden dan gaat hier niemand op vakantie.
Hier gaat ons drietal gewoon gezellig met ons mee. En als er 1 niet mee zou kunnen door omstandigheden dan gaat hier niemand op vakantie.

Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Een schildpad kan tegenwoordig heel goed overleven in NL hoorEmma schreef:oh,ja over dumpen gesproken. een paar weken geleden liep ik met Buster door de wijk over een brug, zag ik een roodwangschildpad in de sloot![]()

Wij hadden vanmiddag weer een gedumpt konijn voor de poort van het asiel

Verder hebben wij ook weer te maken met een piek aan zwerfdieren. De honden worden gelukkig steeds weer wel opgehaald, maar vooral katten en heel veel kittens worden gevonden

-
- Actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ja, ik geloof dat ook. In het asiel waar ik wel eens kom worden echt heel regelmatig gedumpte honden aangetroffen (en ja, ook aan bomen vastgebonden) in het parkje dat grenst aan het asiel. Vaak lukt het wel de eigenaar op te sporen via de chip maar dan komen er altijd weer de verhalen los als: 'ik heb de hond weggegeven/afgestaan/verkocht maar m'n adres niet veranderd...Muk schreef:Ik geloof wel dat zo'n percentage zijn / haar dieren dumpt. In het asiel waar ik jarenlang gewerkt heb was ruim 50 % van alle binnengekomen dieren vondeling. En dat jaar op jaar op jaar. Per jaar kreeg dat asiel zo'n 1000 dieren binnen. Dus ruim 500 daarvan was vondeling en als er van die 500 5 werden opgehaald door de eigenaar, dan was dat veel. En met vakantieperiodes waren er altijd de bekende piekperiodes met binnengekomen dieren.Nanna schreef:De flauwen die het leuk vinden om tegendraads te stemmen. Ik denk niet dat 7% van de huisdiereigenaren zijn dier met de vakantie in het bos gooit. Dan zouden er héél wat zwervers rondlopeniones schreef: en dan blijkt er toch nog 7% te zijn die stemt voor het eerste! :N:
Nu denk ik wel dat er minder honden gedumpt worden dan bijvoorbeeld konijnen en katten, maar dat maakt het in mijn ogen niet minder erg. Een tam konijn overleeft ook niet in het wild.

-
- Zeer actief
Ik vraag me af hoe mensen dat doen, die hun hond meenemen op vakantie ( buitenland of niet ). Hebben diegene dan ook kleine kinderen?
Want ik zit me weleens af te vragen hoe we dat zouden moeten doen ( áls ik haar mee zou nemen ), ik bedoel, kinderen willen weleens zwemmen of tussendoor een dagje pretpark als dat in de buurt zit.
Breekt een hond de boel niet af als het in een huisje of chalet ( of waar je ook in bent ) zit?
Ik zit me dat echt weleens af te vragen, zou voor mij geen doen zijn.
Zometeen kom je terug bij een huisje en is de boel afgebroken omdat de hond denkt dat ie in de steek wordt gelaten in die vreemde omgeving
Ik neem de hond dus niet mee, mijn vader wilt dan wel graag oppassen dus dat scheelt.
Want ik zit me weleens af te vragen hoe we dat zouden moeten doen ( áls ik haar mee zou nemen ), ik bedoel, kinderen willen weleens zwemmen of tussendoor een dagje pretpark als dat in de buurt zit.
Breekt een hond de boel niet af als het in een huisje of chalet ( of waar je ook in bent ) zit?
Zometeen kom je terug bij een huisje en is de boel afgebroken omdat de hond denkt dat ie in de steek wordt gelaten in die vreemde omgeving

Ik neem de hond dus niet mee, mijn vader wilt dan wel graag oppassen dus dat scheelt.

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Ik neem twee honden en 1 kleuter mee op vakantie in een huisje en dat gaat prima.Remina schreef:Ik vraag me af hoe mensen dat doen, die hun hond meenemen op vakantie ( buitenland of niet ). Hebben diegene dan ook kleine kinderen?
Zometeen kom je terug bij een huisje en is de boel afgebroken omdat de hond denkt dat ie in de steek wordt gelaten in die vreemde omgeving![]()
Ze kunnen prima even alleen blijven maar we laten ze nooit een hele dag alleen. En als ze iets stuk maken vergoeden we dat, maar dat is nog nooit gebeurd
-
- Zeer actief
ik vond een week weg zonder hond al een ramp.. het was gepland door de familie en overzees..binnenkort weer weg met de familie, dit keer in het land, maar hond gaat mee
of ik ga gewoon niet.. mijn beslissing hoor, maar ik ga niet omdat men zo graag weg wil met zijn allen mijn hond in een pension duwen, ik heb dan geen lol en hij ook niet (ik spreek over mijn hond en de ervaring van dat weekje weg)
waarom neem je in 's hemelsnaam een pup als je geen moeite wilt nemen hem mee te nemen op vakantie en dus maar dumpt in een bos..
ik snap dat echt niet.. ik heb 1 keer echt een valse rat gehad.. een echte, had het nog nooit meegemaakt niet tam te krijgen .. pa had al menig maal geopperd hem in duin te zetten.. kon het niet over me hart verkrijgen, dan maar een andere manier van omgang met dit mannetje dan wat ik gewend was met mijn andere ratjes.. hij is toch nog wel leuk oud geworden, maar tam/voorspelbaar was hij niet en in duin loslaten was niet waar ik voor stond..

waarom neem je in 's hemelsnaam een pup als je geen moeite wilt nemen hem mee te nemen op vakantie en dus maar dumpt in een bos..
ik snap dat echt niet.. ik heb 1 keer echt een valse rat gehad.. een echte, had het nog nooit meegemaakt niet tam te krijgen .. pa had al menig maal geopperd hem in duin te zetten.. kon het niet over me hart verkrijgen, dan maar een andere manier van omgang met dit mannetje dan wat ik gewend was met mijn andere ratjes.. hij is toch nog wel leuk oud geworden, maar tam/voorspelbaar was hij niet en in duin loslaten was niet waar ik voor stond..
Ik ben vroeger ooit 1 X zonder mijnhond op vakantie gewest ( Toen had ik de Sharpei Mao nog).
Hij bleef bij mijn moeder.
Ik had zo'n heimwee de eerste dag, dat het zo erg was, dat we bijna weer naar huis moesten.
Met veel moeite heb ik het 2 wk zonder hem kunnen doen, maar ik wil nooit weer zonder mijn eigen hond op vakantie, nooit meer :N:
Hij bleef bij mijn moeder.
Ik had zo'n heimwee de eerste dag, dat het zo erg was, dat we bijna weer naar huis moesten.
Met veel moeite heb ik het 2 wk zonder hem kunnen doen, maar ik wil nooit weer zonder mijn eigen hond op vakantie, nooit meer :N:

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Mensen die ervan houden om andere te stangen !iones schreef:Het bericht is hier te zien:
In het gros van de gevallen 16 jaar oud, met jeugdpuistjes en zonder vakantiebaantje
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik heb straks ook een hondje gevonden, stokoud teefje met een enorme bult op haar flank.Ze liep midden op de weg ( wel in het buitengebied)maar ik had mijn honden bij me dus ik kon niet veel doen, en iedereen sliep nog in de boerderijen waar ik langs kwam.Een fietster aangesproken maar die vond het raar dat ik me daar druk over maakte....
Ik heb onze honden naar huis gebracht en ben terug gereden, intussen ook de bermen afspeurend.Gelukkig was het hondje verdwenen, hopelijk was ze gewoon bij een boerderij ontsnapt.
Ik rij er straks nog een keer langs, gewoon voor de zekerheid.
Ik heb onze honden naar huis gebracht en ben terug gereden, intussen ook de bermen afspeurend.Gelukkig was het hondje verdwenen, hopelijk was ze gewoon bij een boerderij ontsnapt.
Ik rij er straks nog een keer langs, gewoon voor de zekerheid.
-
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Ja raar he! En dat die lui gewoon kunnen slapen 'snachts! En dat dat óók mensen zijn, van hetzelfde soort als ik!mo schreef:ik vraag me af wat voor mens je bentals je lekker op
het terras zit of lekker in je warme bedje ligt.dat je dan kan
slapen als je ,je huisdier hebt vastgebonden,achtergelaten of wat dan ook.
dit zal voor dierenliefhebbers altijd onbegrijpelijk blijven.![]()
gr.monique
Ik kan er ook met mijn pet niet bij. Ik denk dat ik van alle diersoorten de mens wel het minst begrijp af en toe.

Marie Jose, heb je dat hondje nog gevonden?