Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blinde redt geleidehond uit kaken Staffordshire
Moderator: moderatorteam
- Phalène
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
- Aantal honden: 5
DEN HAAG - Een 53-jarige blinde Hagenaar is gewond geraakt toen hij met gevaar voor eigen leven zijn geleidehond uit de kaken van een agressieve American staffordshire redde.
De man, die uit angst voor represailles niet met zijn naam in de krant wil, liep vorige week in de duinen bij Scheveningen met zijn trouwe labrador Mauritz. "Ik laat hem vaak ook even loslopen in het uitrengebied daar. Hij speelt dan lekker met de andere honden die daar komen. Maar dit keer hoorde ik dat er eentje op hem afkwam die erg agressief klonk en steeds gromde."
Even later hoorde hij zijn blindengeleidehond ineens hard piepen en gillen. "Ik heb geen moment getwijfeld en ben om me heen gaan grijpen. Het lukte me om die stafford van Mauritz af te krijgen, maar toen werd ik ineens gebeten."
Met twee bebloede armen ging de man eerst naar huis, maar bracht uiteindelijk toch maar een bezoek aan het ziekenhuis. "Ik kreeg een tetanusprik, antibiotica en een hele zwik pijnstillers. Sindsdien durf ik de straat niet meer op", vertelt de aangeslagen man.
Schade
De man is vooral verbolgen over het feit dat de eigenaar van de agressieve hond niets deed om de honden uit elkaar te halen. "Over mijn verwondingen zei hij zelfs dat ik er maar niet tussen had moeten springen. Maar ik laat mijn hond toch niet aanvallen."
De Stichting KNGF Geleidenhonden is erg geschrokken door het drama rond een door hun getrainde viervoeter. "We maken ons grote zorgen over het herstel van de cliënt. En we moeten gaan beoordelen of Mauritz zijn werk nog goed kan doen. Eventuele schade zullen we zeker verhalen op de eigenaar van de staffordshire", aldus directrice Ellen Greve.
De Haagse politie heeft inmiddels een bijtrapport gemaakt en gaat aan de hand daarvan bekijken of de hond in beslag genomen moet worden.
Bron: De Telegraaf
DEN HAAG - Een 53-jarige blinde Hagenaar is gewond geraakt toen hij met gevaar voor eigen leven zijn geleidehond uit de kaken van een agressieve American staffordshire redde.
De man, die uit angst voor represailles niet met zijn naam in de krant wil, liep vorige week in de duinen bij Scheveningen met zijn trouwe labrador Mauritz. "Ik laat hem vaak ook even loslopen in het uitrengebied daar. Hij speelt dan lekker met de andere honden die daar komen. Maar dit keer hoorde ik dat er eentje op hem afkwam die erg agressief klonk en steeds gromde."
Even later hoorde hij zijn blindengeleidehond ineens hard piepen en gillen. "Ik heb geen moment getwijfeld en ben om me heen gaan grijpen. Het lukte me om die stafford van Mauritz af te krijgen, maar toen werd ik ineens gebeten."
Met twee bebloede armen ging de man eerst naar huis, maar bracht uiteindelijk toch maar een bezoek aan het ziekenhuis. "Ik kreeg een tetanusprik, antibiotica en een hele zwik pijnstillers. Sindsdien durf ik de straat niet meer op", vertelt de aangeslagen man.
Schade
De man is vooral verbolgen over het feit dat de eigenaar van de agressieve hond niets deed om de honden uit elkaar te halen. "Over mijn verwondingen zei hij zelfs dat ik er maar niet tussen had moeten springen. Maar ik laat mijn hond toch niet aanvallen."
De Stichting KNGF Geleidenhonden is erg geschrokken door het drama rond een door hun getrainde viervoeter. "We maken ons grote zorgen over het herstel van de cliënt. En we moeten gaan beoordelen of Mauritz zijn werk nog goed kan doen. Eventuele schade zullen we zeker verhalen op de eigenaar van de staffordshire", aldus directrice Ellen Greve.
De Haagse politie heeft inmiddels een bijtrapport gemaakt en gaat aan de hand daarvan bekijken of de hond in beslag genomen moet worden.
Bron: De Telegraaf

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Wel knap van die man dat hij dat zomaar durft om als blinde in het weg te grijpen was niet zo moeilijk dat hij inderdaad ook zelf gebeten zou worden. De schade word op de stafford verhaald waarom?? Die lab liep toch los misschien was die stafford wel vast..
Wat vervelend weer
Wat vervelend weer
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Persoonlijk vind ik niet dat je kan spreken van een schuldige, want wat is van tevoren gebeurd, plus dat een blinde toch niet zo goed kan toezien op het gedrag van zijn eigen hond, dat is opzich niet erg, maar dan loop je dus wel een risico. Dat maakt de situatie voor de man en zijn hond niet minder naar natuurlijk!!!
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
__________________________________________________________Sanne!! schreef:Wel knap van die man dat hij dat zomaar durft om als blinde in het weg te grijpen was niet zo moeilijk dat hij inderdaad ook zelf gebeten zou worden. De schade word op de stafford verhaald waarom?? Die lab liep toch los misschien was die stafford wel vast..
Wat vervelend weer
Als je goed leest, lees je dat die stafford op zijn labje af kwam al grommend, als die staf andere honden aan valt moet hij gewoon aan de lijn gehouden worden. Dus groot gelijk dat ze de eigenaar van die staf de schade laten betalen.
Die geleide hond is misschien wel helemaal af gewerkt voor het GOEDE werk wat hij/zij deed voor haar/zijn baasje. En een opleiding van een paar jaar naar de sodemieter.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Precies ja, en bovendien zijn geleidehonden al op jonge leeftijd gecastreerd ( als dat inmiddels niet is afgeschaft) om ze op die manier beter geschikt te maken voor hun werk.Daarom worden ze zelden lastig gevallen door vreemde honden.vinkje schreef:__________________________________________________________Sanne!! schreef:Wel knap van die man dat hij dat zomaar durft om als blinde in het weg te grijpen was niet zo moeilijk dat hij inderdaad ook zelf gebeten zou worden. De schade word op de stafford verhaald waarom?? Die lab liep toch los misschien was die stafford wel vast..
Wat vervelend weer
Als je goed leest, lees je dat die stafford op zijn labje af kwam al grommend, als die staf andere honden aan valt moet hij gewoon aan de lijn gehouden worden. Dus groot gelijk dat ze de eigenaar van die staf de schade laten betalen.
Die geleide hond is misschien wel helemaal af gewerkt voor het GOEDE werk wat hij/zij deed voor haar/zijn baasje. En een opleiding van een paar jaar naar de sodemieter.
Geleidehonden mogen niet agressief zijn dus het lijkt me sterk dat deze hond zelf de aanval heeft ingezet.
Het blijft echter maar weer een krantenberichtje...
Maar het is hoe dan ook een triest verhaal, de eigenaar van de andere hond moet m.i. terecht de schade vergoeden maar dat zal misschien nooit helemaal meer lukken.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
en die gaan dan staan kijken hoe een blinde man zijn hond red???Marie-Josée schreef:Misschien dat er meer mensen hun hond daar aan het uitlaten waren?Anne Panne schreef:toch knap van die blinde dat ie heeft kunnen 'zien' dat het een stafford was...

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
- Zeer actief
als er ergens iets te doen is staat iedereen er met zijn neus bovenop, ingrijprn ho maa, maar kijken altijdAnne Panne schreef:en die gaan dan staan kijken hoe een blinde man zijn hond red???Marie-Josée schreef:Misschien dat er meer mensen hun hond daar aan het uitlaten waren?Anne Panne schreef:toch knap van die blinde dat ie heeft kunnen 'zien' dat het een stafford was...

- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Dat dacht ik dus ook net... Het gromt en valt aan, dus t is een stafford...Anne Panne schreef:en die gaan dan staan kijken hoe een blinde man zijn hond red???Marie-Josée schreef:Misschien dat er meer mensen hun hond daar aan het uitlaten waren?Anne Panne schreef:toch knap van die blinde dat ie heeft kunnen 'zien' dat het een stafford was...

- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Anne Panne schreef:toch knap van die blinde dat ie heeft kunnen 'zien' dat het een stafford was...
Waarschijnlijk niet op het moment zelf, maar achteraf van iemand gehoord. Anders had hij misschien niet tussenbeide gekomen. :N:
En als je hond, in dit geval de stafford schade aanricht, ben je aansprakelijk. Dus hij zal de schade
moeten vergoeden.....

Laatst gewijzigd door freskin op 08 jul 2008 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid
TARAK

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
freskin schreef:Marie-Josée schreef:Anne Panne schreef:toch knap van die blinde dat ie heeft kunnen 'zien' dat het een stafford was...
Waarschijnlijk niet op het moment zelf, maar achteraf van iemand gehoord. Anders had hij misschien niet tussenbeide gekomen. :N:
En als je hond, in dit geval de stafford schade aanricht, ben je aansprakelijk. Dus hij zal de schade moeten vergoeden.....
Als beide honden loszitten, dan zou ik daar nog niet zo zeker van zijn, dat de hond die bijt aansprakelijk is, wel voor de schade van de baas, natuurlijk

- freskin
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- freskin
- Zeer actief
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Aangezien er een bijtrapport is gemaakt en de schade verhaald zal worden op de eigenaar, zullen ze wel gegevens hebben van de eigenaar van de stafford, denk ik zo. En zo weten ze dus ook dat het om een Amerikaanse staff gaat waarschijnlijk.
Het lijkt me niet dat ze zomaar, zonder te weten om welk ras het gaat, wat plaatsen......

Het lijkt me niet dat ze zomaar, zonder te weten om welk ras het gaat, wat plaatsen......

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
Dat is niet helemaal waar, komt redelijk vaak voor dat er een totaal verkeerd ras bij staat. (of zelfs een niet bestaand ras zoals amerikaanse bullterrier ofzo)Mireillevdw schreef:Aangezien er een bijtrapport is gemaakt en de schade verhaald zal worden op de eigenaar, zullen ze wel gegevens hebben van de eigenaar van de stafford, denk ik zo. En zo weten ze dus ook dat het om een Amerikaanse staff gaat waarschijnlijk.![]()
Maar in dit geval denk ik dat je idd gelijk hebt.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

- Chione
- Zeer actief
Ik vind het maar een raar verhaal. Blinde die zijn hond los laat lopen, blinde die in zijn 1'tje de honden uit elkaar moet halen, blinde die weet welk ras het is, eigenaar van de andere hond die niet helpt, andere hond die wellicht niet met andere honden kan en toch los loopt. Vage boel.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Dan had het leed inderdaad helemaal niet te overzien zijn geweest.Nanna schreef:Nog maar goed dat die geleidehond niet is aangevallen door een Teckel. Die schijnen nog véél gevaarlijker te zijn en staan nu met stip op één als de meest bijterige hond

Laatst gewijzigd door Chione op 08 jul 2008 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
~

~
~

~
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Chione
- Zeer actief
Want, als je hond wordt gebeten kijk je eerst welk ras de andere hond is en beslist dan of je wel/niet ingrijpt?freskin schreef:Anne Panne schreef:toch knap van die blinde dat ie heeft kunnen 'zien' dat het een stafford was...
~

~
~

~
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Niet alle geleidehonden zijn zo lief hoor. Marianne kent die hond vast ook wel want ik geloof dat hij een keer een stok in zijn keel had die zijn baasje gegooid had bij haar voor de deur. Die hond was helemaal niet zo lief en mijn hond kon haar dus ook niet uitstaan. De blindegeleidehond rende dan ineens de weg over en deed erg lelijk tegen mijn hond terwijl haar baasje niks kon doen want die zag niks en ik dus die hond weg moest jagen bij mijn hond
De reden zal wel zijn geweest dat mijn hond groot en zwart was en niet zo aardig voor andere teefjes maar dat neemt niet weg dat die hond op ons af kwam en daarbij de weg overstak en rustig wilde komen knokken
Mijn hond bleef altijd bij mij en stak nooit over 

De reden zal wel zijn geweest dat mijn hond groot en zwart was en niet zo aardig voor andere teefjes maar dat neemt niet weg dat die hond op ons af kwam en daarbij de weg overstak en rustig wilde komen knokken

- freskin
- Zeer actief
Nou,niet dat ik niet zou ingrijpen, maar als b.v een pitbull mijn hond zou grijpen ga ik er zeker niet direct met mijn handen tussen zitten, en probeer ik eerst omstanders te mobiliseren........ als dat lukt.Chione schreef:Want, als je hond wordt gebeten kijk je eerst welk ras de andere hond is en beslist dan of je wel/niet ingrijpt?freskin schreef:Anne Panne schreef:toch knap van die blinde dat ie heeft kunnen 'zien' dat het een stafford was...

Maar het was een beetje als grapje bedoelt, mijn antwoord

Mijn eerste reactie zou ook zijn om tussenbeide te springen

groetjes, ingrid
TARAK

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
sorry, maar als je hond(en) los lopen hoor je toezicht te houden op je hond(en).(vind ik) die blinde man was erg dapper er tussen te springen. maar het had de man van de stafford moeten zijn. als mijn hond vecht haal ik hem echt wel uit elkaar. en als die ander blind is zou ik niet willen dat hij zich verwond.
juist blindegeleidehonden zijn getraint om te negeren. dit kunnen ook niet alle honden waarderen misschien. maar ik vind dat je toezicht hoort te houden op je hond. en dan anders samen uit elkaar halen.
maar ja van een bericht is moeilijk te oordelen. het echte verhaal weet je niet als je er niet zelf bij was
en omdat je blind hebt en veel steun hebt van je hond, gun je hem toch even loslopen. het is natuurlijk niet handig dat je niets ziet, maar hij hoorde het wel en was in staat toch bij zijn hond te komen. dat kun je van die andere eigenaar niet zeggen.
juist blindegeleidehonden zijn getraint om te negeren. dit kunnen ook niet alle honden waarderen misschien. maar ik vind dat je toezicht hoort te houden op je hond. en dan anders samen uit elkaar halen.
maar ja van een bericht is moeilijk te oordelen. het echte verhaal weet je niet als je er niet zelf bij was

en omdat je blind hebt en veel steun hebt van je hond, gun je hem toch even loslopen. het is natuurlijk niet handig dat je niets ziet, maar hij hoorde het wel en was in staat toch bij zijn hond te komen. dat kun je van die andere eigenaar niet zeggen.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier