dat zal best wel, ik ben niet thuis in al dat geloofs gebeuren. Ooit allemaal geweten.marian* schreef:Dat zinnetje stond er al.estelle schreef:ik had dat ene zinnetje nog niet gelezen, later erbij gezet?marian* schreef:Dat geeft nou precies weer wat ik bedoel met die stromingen.estelle schreef: Mijn oom is marokkaan.
No way dat hij binnenkomt ergens als hij weet dat ik er met de honden ook ben. Laat staan dat hij ze aanhaalt. Zelfs toen ik jaren geleden Ghaya en Chello bij mijn oma op de zolder had geparkeerd kwamen ze niet binnen.
Ik ben katholiek(en dus Christelijk),maar als ik op zondag naar een zwembad wil gaan dan ga ik.Mijn geloof verbiedt me dat niet(voor zover het mij dan iets verbieden kan).![]()
Een collega van mij is Christelijk, haar ouders dus ook.
Die mogen dus niks op zondag, doen ook niks anders op zondag als naar de kerk gaan.
Dat grietje verkoopt online naaipatronen en scrappbookspul, op zondag was ik altijd bij haar in de buurt ivm training van Hera. Ik wilde toen een keer langskomen, gewoon voor de gezelligheid en om al dat spul eens te zien. Nee dat ging niet want dat zou onder werken vallen en dat mocht niet op zondag.
Je kent het verschil tussen de verschillende Christelijke geloven blijkbaar niet.Wat hier in NL over het algemeen Christelijk genoemd wordt zijn de protestantse geloofsovertuigingen.
Katholicisme is ook een Christelijk geloof,maar is toch heel andere koek.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schotse moslims boos om puppy.
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Nee dat is niet het geloof.Hanneke2 schreef:Nee, maar jouw geloof zorgt ervoor dat half Afrika dood gaat aan Aids en je geestelijk leiders verkrachten meer kinders dan alle bekende serial killers bij elkaar. Nee, dat is beter.marian* schreef:Dat geeft nou precies weer wat ik bedoel met die stromingen.
Ik ben katholiek(en dus Christelijk),maar als ik op zondag naar een zwembad wil gaan dan ga ik.Mijn geloof verbiedt me dat niet(voor zover het mij dan iets verbieden kan).
Dat is wat de leiders er van maken (en hun volgelingen) net zoals dat bij moslims gebeurt.
Er zijn heel wat mensen gelovig zonder dat ze het eens zijn met hun kerkelijk leiders.
Je kunt een gelovige niet zomaar aanspreken op de ideeën en activiteiten van de kerkelijk leiders.
Het is geen politieke partij waar je het mee oneens bent en dan even over stapt naar een andere partij.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
En dat begrijp ik nu juist nooit.ranetje schreef:Er zijn heel wat mensen gelovig zonder dat ze het eens zijn met hun kerkelijk leiders.
Dan zeg je je lidmaatschap toch gewoon op

Me dunkt dat je dan gewoon lekker gelovig gaat zitten wezen in je ééntje, wat moet je bij een club waar je je niet mee kunt vereenzelvigen?
Wat je denkt of vind hoeft toch niet persé een naam te hebben?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Chione
- Zeer actief
Daar sluit ik mij bij aan.Jaap* schreef:En dat begrijp ik nu juist nooit.ranetje schreef:Er zijn heel wat mensen gelovig zonder dat ze het eens zijn met hun kerkelijk leiders.
Dan zeg je je lidmaatschap toch gewoon op![]()
Me dunkt dat je dan gewoon lekker gelovig gaat zitten wezen in je ééntje, wat moet je bij een club waar je je niet mee kunt vereenzelvigen?
Waarom lid zijn van een 'club' als je hun gedachten niet aanhangt/niet mee eens bent.

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mijn oma was katholiek en daar kwam ze rond voor uit.Jaap* schreef:En dat begrijp ik nu juist nooit.ranetje schreef:Er zijn heel wat mensen gelovig zonder dat ze het eens zijn met hun kerkelijk leiders.
Maar ze was geen lid van de kerk.
Ze vond het niet nodig om dat er bij te vermelden.
Katholiek is katholiek of je nu lid bent van die kerk of niet vond ze.
En zo bedoel ik het ook

Het is een bepaalde manier van geloven die net weer anders is dan wanneer je gereformeerd, hervormd enz. bent.
Als je dan vervolgens voor de voeten geworpen krijgt dat "jouw" geloof zorgt voor grote sterfte in Afrika, dan is dat niet juist.
Dat is een bepaald idee van de kerkelijk leiders waar je niets mee van doen hebt.
Het is dan dus niet jouw geloof dat die ellende veroorzaakt.
edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 05 jul 2008 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ik vind dat een beetje lul koek ook van die aids in Afrika en de verkrachtingen..Je kunt niet de schuld geven aan een bep. kerk, want het zijn de mensen die dat doen, niet de kerk.
Ik ben protestant, mijn man is katoliek, ik ga niet naar de kerk omdat ik het niet eens ben met de leer die ze verspreiden, dat zijn regelementen..omdat ik geen lid ben van een kerk, wil dat niet zeggen dat ik niet geloof..
Het is wel zo dat de " christelijke mensen" vaak zo bekrompen leven, niks mag op zondag, maar de hele week mag je elkaar bedonderen bij het leven..om op zondag even sorry te zeggen, een heilig gezicht erbij en we gaan even leuk verder als het maandag is..ja zo lust ik er ook wel eentje.
Ik denk dat dat voorlomt in meeste geloven, zeker weten doe ik het niet..lol
Ik ben protestant, mijn man is katoliek, ik ga niet naar de kerk omdat ik het niet eens ben met de leer die ze verspreiden, dat zijn regelementen..omdat ik geen lid ben van een kerk, wil dat niet zeggen dat ik niet geloof..
Het is wel zo dat de " christelijke mensen" vaak zo bekrompen leven, niks mag op zondag, maar de hele week mag je elkaar bedonderen bij het leven..om op zondag even sorry te zeggen, een heilig gezicht erbij en we gaan even leuk verder als het maandag is..ja zo lust ik er ook wel eentje.
Ik denk dat dat voorlomt in meeste geloven, zeker weten doe ik het niet..lol
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Beter zou ik het niet kunnen uitleggenranetje schreef:Mijn oma was katholiek en daar kwam ze rond voor uit.Jaap* schreef:En dat begrijp ik nu juist nooit.ranetje schreef:Er zijn heel wat mensen gelovig zonder dat ze het eens zijn met hun kerkelijk leiders.
En zo bedoel ik het ook![]()
Het is een bepaalde manier van geloven die net weer anders is dan wanneer je gereformeerd, hervormd enz. bent.
Als je dan vervolgens voor de voeten geworpen krijgt dat "jouw" geloof zorgt voor grote sterfte in Afrika, dan is dat niet juist.
Dat is een berpaald idee van de kerkelijk leiders waar je niets mee van doen hebt.

Maar ja,als je het verschil tussen het een en het ander niet kent of ziet blijft het moeilijk te begrijpen denk ik.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Jaap* schreef:En dat begrijp ik nu juist nooit.ranetje schreef:Er zijn heel wat mensen gelovig zonder dat ze het eens zijn met hun kerkelijk leiders.

dat vind ik ook.
ik geloof van alles. maar ben niet `ergens van` ben dus niet katholiek of wat ook.
geloof is iets voor jezelf en dat zou juist gerespecteert moeten worden.
- gizmo
- Zeer actief
En ze mogen nog geen duppie uitgeven aan een ijsjeestelle schreef:ik had dat ene zinnetje nog niet gelezen, later erbij gezet?marian* schreef:Dat geeft nou precies weer wat ik bedoel met die stromingen.estelle schreef:Mijn oom is marokkaan.marian* schreef: Mijn moslimbuurman is van Marokkaanse komaf en zijn vriendin-waarmee hij samenwoont-is van Turkse afkomst.Beiden halen mijn honden aan
No way dat hij binnenkomt ergens als hij weet dat ik er met de honden ook ben. Laat staan dat hij ze aanhaalt. Zelfs toen ik jaren geleden Ghaya en Chello bij mijn oma op de zolder had geparkeerd kwamen ze niet binnen.
Ik ben katholiek(en dus Christelijk),maar als ik op zondag naar een zwembad wil gaan dan ga ik.Mijn geloof verbiedt me dat niet(voor zover het mij dan iets verbieden kan).![]()
Een collega van mij is Christelijk, haar ouders dus ook.
Die mogen dus niks op zondag, doen ook niks anders op zondag als naar de kerk gaan.
Dat grietje verkoopt online naaipatronen en scrappbookspul, op zondag was ik altijd bij haar in de buurt ivm training van Hera. Ik wilde toen een keer langskomen, gewoon voor de gezelligheid en om al dat spul eens te zien. Nee dat ging niet want dat zou onder werken vallen en dat mocht niet op zondag.
Maar wel geld proppen in de pong van de kerk die elke week voorbij komt
En de dominee wat doet die dan
Die werkt toch ook op zondag?

En verdient zijn geld ook op zondag
Zo zie je maar weer als het in hun straatje past mogen ze wel geld uitgeven
Hypocriet noem ik dat

- Liesbeth
- Zeer actief
Mijn moeder was katholiek, maar NIET rooms. Als er op een formulier oid, wat ze in moest vullen, rooms-katholiek stond, streepte zij het woordje rooms doorranetje schreef:Mijn oma was katholiek en daar kwam ze rond voor uit.Jaap* schreef:En dat begrijp ik nu juist nooit.ranetje schreef:Er zijn heel wat mensen gelovig zonder dat ze het eens zijn met hun kerkelijk leiders.
En zo bedoel ik het ook![]()
Dat is een bepaald idee van de kerkelijk leiders waar je niets mee van doen hebt.
edit:typo

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik zit niet bij de katholieke club, maar ik ben wel katholiek omdat ik zo gedoopt ben. Ondanks dat ik geen kerkganger ben en niet veel met de hele rooms kliek opheb, laat ik me niet uitschrijven. Ik ben gelovig op mijn manier en die ligt het dichtst bij het katholieke geloof.Jaap* schreef:En dat begrijp ik nu juist nooit.ranetje schreef:Er zijn heel wat mensen gelovig zonder dat ze het eens zijn met hun kerkelijk leiders.
Mijn man is Hervormd gedoopt en daar heb ik niets mee en met die streng "christenen" heb ik al helemaal niks.
Ik ben ook Nederlander, maar ik wil ook liever niet bij de "club" horen die momenteel regeert

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
iedereen is katoliek..loll dan krijg je de stromingen: rooms, protestand, maar van oorsprong is de religie katoliek..
Ik ben ger. gemmetje gedoopt..jaja, de zwarte kousen, maar gelukkig zijn mijn ouders daar al gauw weggegaan, naar de bonders..(hervormd)..eerlijk gezegd, vind ik religie heel interessant, maar ik volg mijn hart, niet wat mij er al die jaren geleerd is van doctrines enz..
Er is goeds in alle godsdiensten, of het nou christelijk, boedits, shik, hindoe..als lang als je de mensen en andere opinies kunt respecteren..
maar dat is juist het probleem..men denkt dat wetjes van kerken je naar de hemel brengt..ja dat wil ik wel es zien dan..
Voor mij, als je je netjes gedraagt, je volgt een de 10 geboden in zoverre je dat lukt, ben je er volgens mij, het komt allemaal neer op:
doe een ander niet aan wat jij zelf ook niet wil..als we daar naar streven kom je een heel eind..
Groetjes..
Ik ben ger. gemmetje gedoopt..jaja, de zwarte kousen, maar gelukkig zijn mijn ouders daar al gauw weggegaan, naar de bonders..(hervormd)..eerlijk gezegd, vind ik religie heel interessant, maar ik volg mijn hart, niet wat mij er al die jaren geleerd is van doctrines enz..
Er is goeds in alle godsdiensten, of het nou christelijk, boedits, shik, hindoe..als lang als je de mensen en andere opinies kunt respecteren..
maar dat is juist het probleem..men denkt dat wetjes van kerken je naar de hemel brengt..ja dat wil ik wel es zien dan..
Voor mij, als je je netjes gedraagt, je volgt een de 10 geboden in zoverre je dat lukt, ben je er volgens mij, het komt allemaal neer op:
doe een ander niet aan wat jij zelf ook niet wil..als we daar naar streven kom je een heel eind..
Groetjes..
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Dat is niet zo hoor, dat geldt alleen voor sommige ultra-orthodoxe joden, meestal chabad. Zo hebben de (meeste) orthodoxe Nederlandse rabbijnen afgesproken dat ze vrouwen gewoon een hand geven, zelfs van de koninginEnnath schreef:Orthodoxe joden zullen nooit een vrouw een hand geven, ook geen minister. En ook niet de koningin! Dat is nooit een probleem geweest en daar werd altijd rekening mee gehouden. Nu we het over Moslims hebben is het wel een groot probleem en gilt iedereen dat we geen rekening moeten houden met minderheden en dat ze zich "maar moeten aanpassen".![]()

Gewone orthodoxe joden doen niet zo moeilijk hoor, die hebben een eigen orthodoxie, waarbij ze volkomen "aangepast gedrag" vertonen -- buitenshuis in elk geval.
En al zóuden ze vrouwen geen hand geven: mij zijn geen gevallen bekend van orthodoxe joden die thuis zitten met een uitkering omdat ze om die reden banen weigeren.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik bedoelde ook de ultra orthodoxe, ik weet ook wel dat dit voor 99,8% (nee geen honderd procent) van de joden niet geld. Maar ik wat ik bedoel: deze stroming bestaat wel, en daar doen we niet moeilijk over. Deze stroming is ook aanwezig in de Islam en dáár doen we wel moeilijk over.tekkel schreef:Dat is niet zo hoor, dat geldt alleen voor sommige ultra-orthodoxe joden, meestal chabad. Zo hebben de (meeste) orthodoxe Nederlandse rabbijnen afgesproken dat ze vrouwen gewoon een hand geven, zelfs van de koninginEnnath schreef:Orthodoxe joden zullen nooit een vrouw een hand geven, ook geen minister. En ook niet de koningin! Dat is nooit een probleem geweest en daar werd altijd rekening mee gehouden. Nu we het over Moslims hebben is het wel een groot probleem en gilt iedereen dat we geen rekening moeten houden met minderheden en dat ze zich "maar moeten aanpassen".![]()
![]()
Gewone orthodoxe joden doen niet zo moeilijk hoor, die hebben een eigen orthodoxie, waarbij ze volkomen "aangepast gedrag" vertonen -- buitenshuis in elk geval.
En al zóuden ze vrouwen geen hand geven: mij zijn geen gevallen bekend van orthodoxe joden die thuis zitten met een uitkering omdat ze om die reden banen weigeren.
En ik ken geen jood die een uitkering trekt omdat hij vrouwen geen hand wel geven, maar ik ken ook geen moslim die dat doet.
Ik ben hier trouwens ook nog wel op familie bijeenkomsten met een hoog kerk gehalte geweest waarbij de dames in de ene, en de heren in de andere kamer zaten. En wee je gebeente als je als vrouw gewoon naast je man in de "mannenkring" gaat zitten

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik vind het een kromme vergelijking: de joden wonen al meer dan vijfhonderd jaar in Nederland en zijn niemand tot last met hun al dan niet merwaardige gewoontenEnnath schreef:Ik bedoelde ook de ultra orthodoxe, ik weet ook wel dat dit voor 99,8% (nee geen honderd procent) van de joden niet geld. Maar ik wat ik bedoel: deze stroming bestaat wel, en daar doen we niet moeilijk over. Deze stroming is ook aanwezig in de Islam en dáár doen we wel moeilijk over.tekkel schreef:Dat is niet zo hoor, dat geldt alleen voor sommige ultra-orthodoxe joden, meestal chabad. Zo hebben de (meeste) orthodoxe Nederlandse rabbijnen afgesproken dat ze vrouwen gewoon een hand geven, zelfs van de koninginEnnath schreef:Orthodoxe joden zullen nooit een vrouw een hand geven, ook geen minister. En ook niet de koningin! Dat is nooit een probleem geweest en daar werd altijd rekening mee gehouden. Nu we het over Moslims hebben is het wel een groot probleem en gilt iedereen dat we geen rekening moeten houden met minderheden en dat ze zich "maar moeten aanpassen".![]()
![]()

De moslims die bezwaar maken tegen de Schotse politieadvertentie, of het slagersuithangbord van een varkentje, of de kerstboom op de openbare school enz. zijn helemaal niet orthodox maar mainstream, maar zoeken iets om over te zeuren, imho

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Chione
- Zeer actief
Dat vind ik ook absurd. En als men, bijvoorbeeld, dat soort 'praktijken' landelijk zou willen invoeren, zou daar net zoveel protest komen als wanneer moslims iets dergelijks zouden willen.Ennath schreef:Ik bedoelde ook de ultra orthodoxe, ik weet ook wel dat dit voor 99,8% (nee geen honderd procent) van de joden niet geld. Maar ik wat ik bedoel: deze stroming bestaat wel, en daar doen we niet moeilijk over. Deze stroming is ook aanwezig in de Islam en dáár doen we wel moeilijk over.tekkel schreef:Dat is niet zo hoor, dat geldt alleen voor sommige ultra-orthodoxe joden, meestal chabad. Zo hebben de (meeste) orthodoxe Nederlandse rabbijnen afgesproken dat ze vrouwen gewoon een hand geven, zelfs van de koninginEnnath schreef:Orthodoxe joden zullen nooit een vrouw een hand geven, ook geen minister. En ook niet de koningin! Dat is nooit een probleem geweest en daar werd altijd rekening mee gehouden. Nu we het over Moslims hebben is het wel een groot probleem en gilt iedereen dat we geen rekening moeten houden met minderheden en dat ze zich "maar moeten aanpassen".![]()
![]()
En ik ken geen jood die een uitkering trekt omdat hij vrouwen geen hand wel geven, maar ik ken ook geen moslim die dat doet.
Ik ben hier trouwens ook nog wel op familie bijeenkomsten met een hoog kerk gehalte geweest waarbij de dames in de ene, en de heren in de andere kamer zaten. En wee je gebeente als je als vrouw gewoon naast je man in de "mannenkring" gaat zitten
Ik vind het nogal onzin dat men alleen maar over moslim gewoonten zouden 'klagen'. Zie bv. alleen al hoevele protesten er kwamen toen er werd voorgesteld dat geen 1 winkel meer op zondag open mocht zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Maar dat heeft meer met gewoontevorming dan met religie te maken toch?Ennath schreef:Ik ben hier trouwens ook nog wel op familie bijeenkomsten met een hoog kerk gehalte geweest waarbij de dames in de ene, en de heren in de andere kamer zaten. En wee je gebeente als je als vrouw gewoon naast je man in de "mannenkring" gaat zitten
Ik ben ook vaak op verjaardagen geweest waar dat de gewoonte was en het was meestal heel gezellig.
Ik weet de 1e keer dat ik dat meemaakte nog goed;ik ging gewoon zitten waar plek was en dat was toevallig tussen twee mannen in.Vervolgens werd ik nogal vreemd aangekeken en kreeg meteen te horen waarom.
Ben maar een aantal stoelen verhuisd

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Dat je op grond van je sexe verplicht bent om ergens te gaan zittenmarian* schreef:Maar dat heeft meer met gewoontevorming dan met religie te maken toch?Ennath schreef:Ik ben hier trouwens ook nog wel op familie bijeenkomsten met een hoog kerk gehalte geweest waarbij de dames in de ene, en de heren in de andere kamer zaten. En wee je gebeente als je als vrouw gewoon naast je man in de "mannenkring" gaat zitten
Ik ben ook vaak op verjaardagen geweest waar dat de gewoonte was en het was meestal heel gezellig.
Ik weet de 1e keer dat ik dat meemaakte nog goed;ik ging gewoon zitten waar plek was en dat was toevallig tussen twee mannen in.Vervolgens werd ik nogal vreemd aangekeken en kreeg meteen te horen waarom.
Ben maar een aantal stoelen verhuisd

Ik verhip het om op te schuiven naar de damesafdeling. Het is toch absurd dat je in Nederland op grond van je sexe ingedeeld wordt. Kan het wel of niet gezellig zijn, ik hou daar niet zo van.
Maar...... als we hier horen dat de moslims (en dan bedoelen we meestal Marokkanen of Turken) dit soort gescheiden feestelijkheden hebben dan wordt dat aangegrepen om aan te geven hoe achterlijk (als in achtergebleven) ze wel niet zijn. En om die dubbelhartigheid gaat het me.
@marian
gewoontevorming in plaats van religie
Natuurlijk is het gewoonte vorming - die overigens wel gebaseerd is op religie- maar dat zijn de meeste van de dingen die we over moslims horen ook.
@chione
Die klachten hoor je in de randstad, hier niet.
@tekkel
Ja, de joden wonen hier al 500 jaar, ietsje langer zelfs.
De joden hebben in die jaren op hardhandige wijze geleerd om niet teveel op te vallen, je denkt toch niet dat de verschrikkingen uit de tweede wereldoorlog uit de lucht kwamen vallen. Het eerste pogrom in Nederland was godbetert het in 1349. Joden hebben in Nederland veel vrijheid gehad en daar laten we ons als land graag op voorstaan. Maar waar we het liever niet over hebben is dat in die zevenhonderd nog wat jaar nog veel meer periodes van zware onderdrukking waren. Zelfs kort voor de tweede wereldoorlog, toen we als Nederland de problemen voor joden aan konden zien komen werd er over het jodendom gesproken op een wijze waarop heden ten dagen over moslims gesproken wordt. Het tot ongewenste vreemdeling verklaren van joden door minister van justitie Goseling is iets dat Wilders c.s. graag herhaald zou zien voor moslims.
@ Inge
Ik ben niet gillend weggelopen.
Ik heb alleen heel duidelijk gemaakt dat IK niet van plan ben om drie keer per week op zo'n visite te zitten. Ik ga naar de verjaardagen (en vaderdag, moederdag, pasen, kerst, nieuwjaarsdag) van mijn schoonouders en de rest van de goegemeente wens ik veel goeds maar mijn tijd is te kostbaar om hier mijn tijd aan te verdoen. Maar goed: manlief was al afgeschreven als niet helemaal normaal, en IK ben een Hollandse.
-
- Zeer actief
Mannen lullen over auto's, belasting, politiek (Balkenenden doet het goed / er moet meer christelijkheid in de samenleving terug komen) en de bijbel.Nanna schreef:Tulijk. Dat heeft niks met religie te maken.marian* schreef:Maar dat heeft meer met gewoontevorming dan met religie te maken toch?Ennath schreef:Ik ben hier trouwens ook nog wel op familie bijeenkomsten met een hoog kerk gehalte geweest waarbij de dames in de ene, en de heren in de andere kamer zaten. En wee je gebeente als je als vrouw gewoon naast je man in de "mannenkring" gaat zitten
Dat komt omdat vrouwen graag over wasmiddelen lullen én de kinderen natuurlijk, Godbetert.
En de mannen moeten het hebben over de foebaltoto.
De dames onderwerpen heb je goed geraden

-
- Zeer actief
- gizmo
- Zeer actief
Politie wil speurhonden schoenen aandoen
De Britse politie wil haar speurhonden voortaan schoenen aandoen voor onderzoek in de woningen van moslims. Daardoor wordt het kwetsen van religieuze gevoelens omzeild. Honden worden in bepaalde islamitische landen immers als onrein beschouwd. Met de schoentjes aan de poten kunnen de dieren bij huiszoekingen in moslim woningen of moskeeën probleemloos worden ingezet. Een van de leidende imams in Groot-Brittannië, Ibrahim Mogra, zei in elk geval al dat schoenen voor honden overbodig zijn.
© De Morgen
Oke dit is in Engeland maar wie weet gaat Nederland dit overnemen
De Britse politie wil haar speurhonden voortaan schoenen aandoen voor onderzoek in de woningen van moslims. Daardoor wordt het kwetsen van religieuze gevoelens omzeild. Honden worden in bepaalde islamitische landen immers als onrein beschouwd. Met de schoentjes aan de poten kunnen de dieren bij huiszoekingen in moslim woningen of moskeeën probleemloos worden ingezet. Een van de leidende imams in Groot-Brittannië, Ibrahim Mogra, zei in elk geval al dat schoenen voor honden overbodig zijn.
© De Morgen

- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Als men niks te verbergen heeft, hoeft men er w.s ook niet op te rekenen dat een hond bij een moslim binnenkomt om te snuffelen..
Stel dat ik iets heb tegen een turban of een hoofd deksel van een indier of een moslim, omdat mijn geloof denkt dat DAT onrein is denk je nou dat ze die hoofd dingen afdoen voor mij? Een blanke/nederlander/canadees, een non- moslim een non-indier..nou denk het toch niet..
Dus waarom moeten we ons dan aanpassen aan hun? Ik heb toch ook vrijheid van speech en geloof en wat dan nog?
Stel dat ik iets heb tegen een turban of een hoofd deksel van een indier of een moslim, omdat mijn geloof denkt dat DAT onrein is denk je nou dat ze die hoofd dingen afdoen voor mij? Een blanke/nederlander/canadees, een non- moslim een non-indier..nou denk het toch niet..
Dus waarom moeten we ons dan aanpassen aan hun? Ik heb toch ook vrijheid van speech en geloof en wat dan nog?
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik vind dat wel erg ver gaan eerlijk gezegd.pablo schreef:Politie wil speurhonden schoenen aandoen
© De Morgen
Het moet niet gekker worden.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
absurt is het zeker, zeuren om zo`n advertentie. Ieder zn geloof alleen moeten sommige mensen niet zo overdrijven.
Mijn vader bv vertelde dat toen hij jaren geleden nog op de binnenvaart zat als schipper hij een keer in een weekend ergens had aangelegd. op zondag ging hij toen het dek ff lekker schrobben. Even later kwam er een boze havenmeester aan die hem vertelde dat als mijn vader nu niet ophield met schrobben hij mocht vertrekken. Sommige mensen bij de haven haddeh namelijk geklaagd dat ze het aanstootgevend vonden dat mijn vader OP ZONDAG aan het werk was....
Mijn vader bv vertelde dat toen hij jaren geleden nog op de binnenvaart zat als schipper hij een keer in een weekend ergens had aangelegd. op zondag ging hij toen het dek ff lekker schrobben. Even later kwam er een boze havenmeester aan die hem vertelde dat als mijn vader nu niet ophield met schrobben hij mocht vertrekken. Sommige mensen bij de haven haddeh namelijk geklaagd dat ze het aanstootgevend vonden dat mijn vader OP ZONDAG aan het werk was....

Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Boos worden daarom gaat wel ver,hij had het ook netjes kunnen vragen, maar het respekteren van de zondagsrust is natuurlijk de andere kant van het verhaal; op campings ed mag er op zondag geen gras gemaaid worden of bouwwerkzaamheden verrricht en dat vind ik dan wel weer terecht.Ailena schreef:absurt is het zeker, zeuren om zo`n advertentie. Ieder zn geloof alleen moeten sommige mensen niet zo overdrijven.
Bij ons weekendverblijf mag er op zondag ook geen was of beddegoed buitengehangen worden en over het algemeen houdt men zich daar ook aan.Ik geloof niet dat dat een geloofskwestie is maar meer het feit dat er een dag in de week best rust mag zijn.Anders raken we dat "zondagse " gevoel ook helemaal kwijt

-
- Zeer actief
Nou en OF het een geloofskwestie is: volgens de bijbel mag je op de sabbath (in Nederland zondag) niet werken.Marie-Josée schreef:Boos worden daarom gaat wel ver,hij had het ook netjes kunnen vragen, maar het respekteren van de zondagsrust is natuurlijk de andere kant van het verhaal; op campings ed mag er op zondag geen gras gemaaid worden of bouwwerkzaamheden verrricht en dat vind ik dan wel weer terecht.Ailena schreef:absurt is het zeker, zeuren om zo`n advertentie. Ieder zn geloof alleen moeten sommige mensen niet zo overdrijven.
Bij ons weekendverblijf mag er op zondag ook geen was of beddegoed buitengehangen worden en over het algemeen houdt men zich daar ook aan.Ik geloof niet dat dat een geloofskwestie is maar meer het feit dat er een dag in de week best rust mag zijn.Anders raken we dat "zondagse " gevoel ook helemaal kwijt
En was ophangen is werken.
Nou was ik altijd op zondag (goedkope stroom) en mijn christelijke buren kunnen de pip krijgen. Maar inderdaad sommigen klagen erover.
Dingen die herrie maken vind ik weer wat anders, de heg snoeien op zondagochtend betekent dat je de halve buurt dwingt tot vroeg opstaan. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Overigens zie ik helemaal niet waarom ik vanwege de zondagsrust geen ijsje mag kopen, glaasje bier mag gaan drinken, of in mijn eigen tuin mag BBQ-en.
edit=typo
Laatst gewijzigd door Ennath op 08 jul 2008 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
in dat geval kan ik ook, als het mijn 'rustdag' is die toevallig ergens middenin de week valt, eisen van de omgeving dat iedereen geen activiteiten onderneemt want dat ik rust wens.Marie-Josée schreef: .Ik geloof niet dat dat een geloofskwestie is maar meer het feit dat er een dag in de week best rust mag zijn.Anders raken we dat "zondagse " gevoel ook helemaal kwijt
maar dat gebeurt niet, want religie heeft een uitzonderingspositie. dat is nou juist het grote probleem. kritiek op religieuze zaken hebben mag niet, want discriminatie, maar vanuit religie anderen in hun doen en laten beperken mag wel want vrijheid van godsdienst.
klopt niet.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik wil net zeggen: dan moet iedereen ook stoppen met reizen en recreeeren op zondag, niet meer naar de horeca op zondag en al helemaal niet meer gaan shoppen op zondag. Dan heeft iedereen tenminste vrij, ook Lin.
Maar het lijkt me duidelijk dat dat allemaal zo ontzettend achterhaald is.

Maar het lijkt me duidelijk dat dat allemaal zo ontzettend achterhaald is.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby