Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond valt aan, wat doen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

corason del perro schreef:Hoezo zou een koningspoedel geen boomer dood kunnen bijten? Alles wat redelijk klein is en geen ras word al boomer genoemd dus dat kan nogal verschillen in groote. En een koningpoedel is ook niet klein. Als hij dat beesie bij zijn nekvel heeft gepakt en heeft lopen schudden dan kan dat nekje meteen geknakt zijn. Daar hebben kaken en ras weinig over te zeggen het kan altijd! Ik ken waarvan zijn duitste staander zo dood is gegaan dankzei een herder en dat zijn helemaal honden van de zelfde grootte je verwacht t niet maar het kan wel!
Okee, ik denk dat ik bij een 'boomer' nu een heel ander beeld heb. De naam komt toch van die tv-serie? Da's echt geen heel klein hondje.

Ik zie een koningspoedel dus niet echt schudden met een boomer...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hanneke2 schreef:
corason del perro schreef:Hoezo zou een koningspoedel geen boomer dood kunnen bijten? Alles wat redelijk klein is en geen ras word al boomer genoemd dus dat kan nogal verschillen in groote. En een koningpoedel is ook niet klein. Als hij dat beesie bij zijn nekvel heeft gepakt en heeft lopen schudden dan kan dat nekje meteen geknakt zijn. Daar hebben kaken en ras weinig over te zeggen het kan altijd! Ik ken waarvan zijn duitste staander zo dood is gegaan dankzei een herder en dat zijn helemaal honden van de zelfde grootte je verwacht t niet maar het kan wel!
Okee, ik denk dat ik bij een 'boomer' nu een heel ander beeld heb. De naam komt toch van die tv-serie? Da's echt geen heel klein hondje.

Dat is geen boomer bij mijn weten, boomer is gewoon een benaming voor een klein vuilnisbakkie, maatje maltezer.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Aimee schreef:
Hanneke2 schreef:

Dat is geen boomer bij mijn weten, boomer is gewoon een benaming voor een klein vuilnisbakkie, maatje maltezer.
in mijn ogen wel een stuk groter dan een maltezer hoor :denken: dat is dus de ellende met zo'n benaming...
idd. de maat van het filmpje
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

malinois schreef:
Aimee schreef:
Hanneke2 schreef:

in mijn ogen wel een stuk groter dan een maltezer hoor :denken: dat is dus de ellende met zo'n benaming...
Ow :mrgreen: Ik moet zeggen dat ik hier bij het dichtbijgelegen wassenaar natuurlijk alleen maar top-rashonden tegenkom :mrgreen: nee hoor geintje, kennissen van ons hadden een zogenaamde 'boomer' en die had dus wel een maatje maltezer, vandaar dat ik die link legde? :N:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

malinois schreef:in mijn ogen wel een stuk groter dan een maltezer hoor :denken: dat is dus de ellende met zo'n benaming...
Ja, dat is ook mijn beeld:
gewoon een onduidelijke middenslag bastaard met veel haar.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marjoleine schreef:
malinois schreef:in mijn ogen wel een stuk groter dan een maltezer hoor :denken: dat is dus de ellende met zo'n benaming...
Ja, dat is ook mijn beeld:
gewoon een onduidelijke middenslag bastaard met veel haar.
Tegenwoordig wordt alles wat een kleine harige kruizing is verkocht onder Boomer. Gewicht van een kilo of 5 tot een kilo of 7-8 max.
Shih-tzu/Maltezer mixjes zijn hele bekende 'boomers'...
Tenminste in het broodfok en zogenaamde pretnestjes circuit zijn Boomers tegenwoordig dus dit soort kleine hondjes.
Afbeelding
halloOo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door halloOo »

Ik kom de hond vaak tegen met baas. Als ik hen zie loop ik liever even een stukje om, daarom is het pas 1x voorgekomen en nooit weer.

Ik noem de honden die doen zoals deze Poedel en York gewoon vals. Niet het ras specifiek, maar alle honden die dit gedrag vertonen.

Een Boomer is bij ons een kruising Shih-tzu x Maltezer :)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

halloOo schreef:Ik kom de hond vaak tegen met baas. Als ik hen zie loop ik liever even een stukje om, daarom is het pas 1x voorgekomen en nooit weer.

Ik noem de honden die doen zoals deze Poedel en York gewoon vals. Niet het ras specifiek, maar alle honden die dit gedrag vertonen.

ik niet... een hond die vals is, doet het in mijn ogen om onverklaarbare redenen, zonder enige aanleiding en bijt dan ook werkelijk een hond dood... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

malinois schreef:
halloOo schreef:Ik kom de hond vaak tegen met baas. Als ik hen zie loop ik liever even een stukje om, daarom is het pas 1x voorgekomen en nooit weer.

ik niet... een hond die vals is, doet het in mijn ogen om onverklaarbare redenen, zonder enige aanleiding en bijt dan ook werkelijk een hond dood... :19:
'Vals' bestaat helemaal niet, dat is een uitdrukking uit de middeleeuwen. Angstagressie, dominantie-agressie, jachtdrift, laten we alsjeblieft een anno-2008 discussie voeren. :roll: Geen enkele hond valt een andere hond aan zonder reden. Misschien wel zonder een meteen duidelijke reden, maar er is altijd een achtergrond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

In Amerika met politie honden wedstrijden heb ik toch een aantal keer ook konings poedels gezien, ze worden daar ook ingezet als verdedigings hond.
Hoog scoren met bijten doen ze niet omdat een stuk zachter in de bek zijn en dus lang niet zo vol bijten als een goede herder maar ze doen het wel.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

sky schreef:In Amerika met politie honden wedstrijden heb ik toch een aantal keer ook konings poedels gezien, ze worden daar ook ingezet als verdedigings hond.
Hoog scoren met bijten doen ze niet omdat een stuk zachter in de bek zijn en dus lang niet zo vol bijten als een goede herder maar ze doen het wel.
Dat kun je elke hond toch leren?
Elke hond verdedigt, alleen bijt de ene sneller en harder dan de andere.

Koningspoedels is trouwens een verkeerde naam. Die is al lang niet meer in gebruik.
Ze heten grote poedels.

Afbeelding

sky
Zeer actief

tuurlijk zal een groot aantal honden dit kunnen leren maar als ze niet zo geschikt hiervoor waren zach je wel meer andere rassen er tussen staan in dit geval stonden de poedels naast de mechelse, duitse herders, dobbermans en bouviers.

ze schijnen er slim en fel te zijn.
dit waren overgens alleen honden die ook ingezet werden door de politie.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

sky schreef:dit waren overgens alleen honden die ook ingezet werden door de politie.
Er worden zat honden uit de jachthonde door de politie gebruikt, bv voor speuren en zo.
Lijkt me ook niet raar trouwens, daar zijn ze tenslotte voor gefokt ;)
Ik heb nooit gesnapt waarom waak- en verdedigingshonden dat óók nog moesten kunnen :denken:

Afbeelding

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

:offt:

Antwoord op de vraag...

Ik zou ook een blokje omlopen, de baas erop aan spreken, als dit niet helpt en er gebeuren vaker incidenten, met andere eigenaren contact zoeken en melden bij de wijkagent.

Een baasje wat niet in orde is zal zeker een rol kunnen spelen in dit gedrag.
:19:
sky
Zeer actief

Marjoleine schreef:
sky schreef:dit waren overgens alleen honden die ook ingezet werden door de politie.
Er worden zat honden uit de jachthonde door de politie gebruikt, bv voor speuren en zo.
Lijkt me ook niet raar trouwens, daar zijn ze tenslotte voor gefokt ;)
Ik heb nooit gesnapt waarom waak- en verdedigingshonden dat óók nog moesten kunnen :denken:
Ik heb het hier niet over speur honden maar verdedigings honden.
Deze wedstrijden bestaan ook voor een groot gedeelte uit bijtwerk en verdediging. (boeven stellen)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:

en om de reden dat mijn hond laat zien dat hij niet van alle contact gediend is houdt ik hem bij me en mag hij dus niet kennismaken met jan en alleman, omdat men het als vals bestempeld
wat overigens betekend dat hij lekker met zijn speel gaat spelen en bijvoorbeeld zijn staander vriendinnetje lekker doolt met een lab reutje ..
tien tegen negen weet ik dat als het labreutje met hetzelfde fanatisme en joligheid op mijn hond afstiert het dus op een correctie uitloopt.. geen bijten maar toch even tegen de grond leggen, ik wil dat niet dus vermijd ik het.. ik heb foto's geplaatst,van gister, de lab staat niet op de foto's maar werd door de rottie even op de plaats gezet, mijn dh kreeg de kans niet ik stond met de eigenaar van de lab te praten en die zei ook "dit is pas de tweede keer dat hij gebeten is.."terwijl de rottie echt niet heeft gebeten, de hond werd neergezwiept er was wat gepiep en gegrom, maar bijten was niet aan de orde..
je kunt zo snel een correctie verwarren met aggresssie en bijten denk ik dan..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef: Ik heb nooit gesnapt waarom waak- en verdedigingshonden dat óók nog moesten kunnen :denken:
dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld? Het is toch veel makkelijk dat een en dezelfde hond een inbreker kan opsporen dmv speuren, staande houden en indien nodig bijten dan dat dit 3 honden moeten doen?
Afbeelding
Ellen&Daan
Vaste gebruiker
Contacteer:

antwoord op de vraag................................

Ongelezen bericht door Ellen&Daan »

Ik zou ook even proberen de hond te ontwijken ,en bij toch tegen komen.. .DE HOND NEGEREN.Want jou hond gaat hier vroeg of laat ook op reageren..en denk niet dat je dat wilt.
De vrouw aanspreken zou kunnen maar als je al zegt dat ze niet 100% is ,dan zal dat weinig uitmaken.Zou er wel even aangifte van gaan doen,in de hoop dat het vrouwtje is beter na gaat denken.Want ook hier weer de baas de schuldige.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”