Loop ik aan de rijksweg tegen het verkeer ik zodat ik alles goed aan zie komen. Aan de andere kant lopen ook mensen en daar wordt geheel niet op gelet door hun. De sinten aan de lijn (te lomp om aan de rijksweg los te lopen en blijven dan niet aan de binnenkant. Bovendien is één losse hond genoeg daar) en boris gewoon los omdat hij niet gewend is vast te zitten. Hij loopt alleen aan de binnenzijde in de berm.
Na 20 minuten draai ik om. Vind het lang genoeg en ga weer terug langs de andere zijde dus even wachten totdat die mensen daar voorbij zijn. Daarna loop ik terug en zie een klein vogeltje liggen. Ik dacht dood, maar ik moet altijd even kijken (tenzij ze plat zijn) of ze echt dood zijn. Nou, dat bleek dus niet. Wat het is geen idee, maar het leefde nog.
Dus het vogeltje fladderd, maar na een "nee" blijven de honden eraf en kan ik het zo oppakken. Niets geen verdere interesse en ze lopen gewoon door en ik met vogeltje in mijn hand

Toen we nog een andere hond tegen kwamen lieten ze rustig mee (had ze nu alle drie in één hand) en er werd geheel niet getrokken ook

Ik kon mijn honden wel dood knuffelen zo geweldig vond ik het van hun

Ik heb nu hondenbrokken geweekt en ga kijken of ik het vogeltje kan voeren en even op de foto kan zetten.