Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knappe honden + foto's van vogeltje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

boxersien

Knappe honden + foto's van vogeltje

Ongelezen bericht door boxersien »

ja, af en toe ben ik enorm trots op "mijn" honden :pffff:
Loop ik aan de rijksweg tegen het verkeer ik zodat ik alles goed aan zie komen. Aan de andere kant lopen ook mensen en daar wordt geheel niet op gelet door hun. De sinten aan de lijn (te lomp om aan de rijksweg los te lopen en blijven dan niet aan de binnenkant. Bovendien is één losse hond genoeg daar) en boris gewoon los omdat hij niet gewend is vast te zitten. Hij loopt alleen aan de binnenzijde in de berm.

Na 20 minuten draai ik om. Vind het lang genoeg en ga weer terug langs de andere zijde dus even wachten totdat die mensen daar voorbij zijn. Daarna loop ik terug en zie een klein vogeltje liggen. Ik dacht dood, maar ik moet altijd even kijken (tenzij ze plat zijn) of ze echt dood zijn. Nou, dat bleek dus niet. Wat het is geen idee, maar het leefde nog.
Dus het vogeltje fladderd, maar na een "nee" blijven de honden eraf en kan ik het zo oppakken. Niets geen verdere interesse en ze lopen gewoon door en ik met vogeltje in mijn hand :cheer: :cheer:
Toen we nog een andere hond tegen kwamen lieten ze rustig mee (had ze nu alle drie in één hand) en er werd geheel niet getrokken ook :cheer:

Ik kon mijn honden wel dood knuffelen zo geweldig vond ik het van hun :cheer: dus ja, ik ben echt trots op mijn honden.
Ik heb nu hondenbrokken geweekt en ga kijken of ik het vogeltje kan voeren en even op de foto kan zetten. :ok:
Laatst gewijzigd door boxersien op 05 jul 2008 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Knap hoor :ok:

Is dat niet gevaarlijk, langs de rijksweg lopen???
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

:ok: Mooi is dat hè als ze zich zo voorbeeldig gedragen :wink:

Al dat jonge grut in deze tijd, ik heb er ook al wat 'gered' kan het niet loslaten als ik ze in nood zie...

Laatst nog zo'n beesje, was naar beneden gevallen en de ouders stonden boven. :denken:
Doosje, beesje erin en terug naar ma en pa dus.
boxersien

In het asiel zijn we er ook vollop mee bezig. Alleen jonge duiven blijft een probleem, maar nu een ekster en een gierzwaluwtje aan het opfokken en dat gaat al een week goed. Weet alleen niet of we met een tamme ekster nog heel lang blij zullen zijn :smile:

Dit is het betreffende vogeltje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het vogeltje is blind aan het linker oog. Dus zal later wel moeite hebben zich staande te houden vrees ik.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ja, da's altijd het dubbele, dieren kunnen natuurlijk een ongelukje hebben, ergens vanaf vallen ofzo, en na een 'redding' zich prima redden. Maar als er iets aan de hand is met een jonkie, is het niet voor niets dat ie niet mee kan komen of de moeder hem afstoot.
Het is dan de vraag of helpen niet meer leed veroorzaakt dan nodig...

:denken:
boxersien

Het bleek vanochtend dat allebei de pootjes naar behoren werken. De ene vleugel mist nog een stevige veer (jong vogeltje dus in de rui?) en de ogen waren nu allebei open. Misschien was het een angst vlies?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Doet me erg aan een nachtegaal denken. Je zal er buffalowormpjes, pinkymaden en andere insecten voor moeten zoeken :wink:
Zo snel mogelijk loslaten op de plek waar je hem gevonden hebt ivm zijn nest is het beste. Als hij kan vliegen moet hij los en zichzelf gaan redden want in gevangenschap trekken ze het slecht.

Die ekster wordt een probleem. Ik heb er 8 jaar een gehad en een tamme ekster zet je niet meer uit maar mag je wettelijk gezien ook niet houden. :19:
Afbeelding
boxersien

MARC_S schreef:Doet me erg aan een nachtegaal denken. Je zal er buffalowormpjes, pinkymaden en andere insecten voor moeten zoeken :wink:
Zo snel mogelijk loslaten op de plek waar je hem gevonden hebt ivm zijn nest is het beste. Als hij kan vliegen moet hij los en zichzelf gaan redden want in gevangenschap trekken ze het slecht.

Die ekster wordt een probleem. Ik heb er 8 jaar een gehad en een tamme ekster zet je niet meer uit maar mag je wettelijk gezien ook niet houden. :19:
Tja, maar je moet wat (met die ekster). hij is per dierenambu gebracht en zo'n jong kan je ook echt niet terug zetten. Wij vragen de mensen altijd of ze een idee hebben waar het nest zit, maar dat hadden ze niet. Het beest is echt nog veel te klein om te kunnen vliegen.

De kleine is wel uit zijn doos gekomen, maar vliegen lukt nog niet. Zodra dat lukt zet ik hem zeker terug (dichtbij en anders laat ik hem gewoon hier los ruimte zat)

Een nachtegaal kan idd heel erg goed als ik zo even snel lees op google. Zeker qua uiterlijk en bouw.
Maden hebben mijn overburen voor de kikkers. Zou dat een idee zijn?
laeken
Zeer actief

boxersien schreef:
MARC_S schreef:Doet me erg aan een nachtegaal denken. Je zal er buffalowormpjes, pinkymaden en andere insecten voor moeten zoeken :wink:

Tja, maar je moet wat (met die ekster). hij is per dierenambu gebracht en zo'n jong kan je ook echt niet terug zetten. Wij vragen de mensen altijd of ze een idee hebben waar het nest zit, maar dat hadden ze niet. Het beest is echt nog veel te klein om te kunnen vliegen.

De kleine is wel uit zijn doos gekomen, maar vliegen lukt nog niet. Zodra dat lukt zet ik hem zeker terug (dichtbij en anders laat ik hem gewoon hier los ruimte zat)

Een nachtegaal kan idd heel erg goed als ik zo even snel lees op google. Zeker qua uiterlijk en bouw.
Maden hebben mijn overburen voor de kikkers. Zou dat een idee zijn?
Yep, dat is zeker een idee. Maar die ekster kun je niet zodra hij kan vliegen loslaten hoor. Dan kan hij niks en wordt hij meteen doodgepikt door lokale eksters die nu vreselijk agressief zijn. Je moet hem in een ruime voliere eerst goed leren vliegen, goed zelf eten en verwilderen. Wat je evt wel kan doen is hem buiten doorvoeren door hem eerst in een bench of voliere te zetten, daar voer geven, die op een gegeven moment open zetten en hem voor die tijd aan je roep wennen wanneer hij eten krijgt. Kans dat hij dan leert voor zichzelf zorgen is er wel mits er geen lokale eksters zijn. Dat merk je snel genoeg want die komen binnen 2 dagen op zijn kooi of bench en schreeuwen alles bij elkaar bij de aanblik van een ekster in de kooi :wink: Laat je hem los in het territorium van een broedend paar dan leeft hij niet erg lang :jank:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Het vogeltje zou ook goed een tjiftjaf of een fitis kunnen zijn......daar lijkt het nl. heel veel op.

Goed dat je het opgevangen hebt :ok: Als het is aangesterkt zal het zich vast weer prima redden!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

In Tilburg hebben we een vogelasiel, waar dit soort vogeltjes naar toe gebracht kunnen worden. Zij zorgen dat ze opknappen en waar mogelijk worden ze terug gezet, maar gaat dat niet, dan krijgen ze daar een mooi leven. Daar mogen ze gehouden worden en worden ze goed verzorgd.
Ze hebben er zelfs kippen en eenden!
RIP Cena :roos:
    boxersien

Nou, geen vogeltje meer hier :N: hij was ontsnapt en na een uur zoeken weer gevonden. Weer terug in de doos gedaan en dus afgedekt. Op één of andere manier (we weten echt niet hoe, tenzij hij wel kon vliegen) ontsnapte hij dus weer en is weg (open deur). Ik heb hem nog gezien buiten op het terras, maar kreeg hem niet meer te pakken. In elk geval dus een actief diertje. Hopelijk vliegt hij idd goed verder en was het een geval van tegen een auto/vrachtwagen aangevlogen (lag natuurlijk naast de rijksweg) en is hij door rust en de donker weer geheel opgeknapt. Hij hoeft maar 300 meter verder te gaan vliegen voordat hij weer op zijn goede plaats zit en hopelijk doet hij dit ook. :ok:

Vind het erg jammer. Een bench heb ik niet staan vandaar de doos. Heb namelijk een gewond konijn in een bench en een bench zonder deur voor mijn hond en nog één in de auto, maar daar missen een paar keer een tralie zodat hij daar gemakkelijk uit kon. Hopelijk red het beestje zijn eigen weer gewoon.
    We gaan wel vrolijk verder met de gierzwaluw en de ekster.

Iemand trouwens nog enig idee hoe we een gier zwaluw het beste uit kunnen laten vliegen? Deze is door mensen gebracht (volwassen) omdat hij niet kon vliegen. Maar gier zwaluwen komen nooit op de grond en kunnen dus zeker vanaf de grond niet opstijgen (toch?). We zien er niets bijzonders aan, maar krijgen hem niet "gestart" dus iemand enig idee?
    laeken
    Zeer actief

boxersien schreef:Nou, geen vogeltje meer hier :N: hij was ontsnapt en na een uur zoeken weer gevonden. Weer terug in de doos gedaan en dus afgedekt. Op één of andere manier (we weten echt niet hoe, tenzij hij wel kon vliegen) ontsnapte hij dus weer en is weg (open deur). Ik heb hem nog gezien buiten op het terras, maar kreeg hem niet meer te pakken. In elk geval dus een actief diertje. Hopelijk vliegt hij idd goed verder en was het een geval van tegen een auto/vrachtwagen aangevlogen (lag natuurlijk naast de rijksweg) en is hij door rust en de donker weer geheel opgeknapt. Hij hoeft maar 300 meter verder te gaan vliegen voordat hij weer op zijn goede plaats zit en hopelijk doet hij dit ook. :ok:

Vind het erg jammer. Een bench heb ik niet staan vandaar de doos. Heb namelijk een gewond konijn in een bench en een bench zonder deur voor mijn hond en nog één in de auto, maar daar missen een paar keer een tralie zodat hij daar gemakkelijk uit kon. Hopelijk red het beestje zijn eigen weer gewoon.
    We gaan wel vrolijk verder met de gierzwaluw en de ekster.

Iemand trouwens nog enig idee hoe we een gier zwaluw het beste uit kunnen laten vliegen? Deze is door mensen gebracht (volwassen) omdat hij niet kon vliegen. Maar gier zwaluwen komen nooit op de grond en kunnen dus zeker vanaf de grond niet opstijgen (toch?). We zien er niets bijzonders aan, maar krijgen hem niet "gestart" dus iemand enig idee?
    Je kan hem in de woonkamer in een gordijn hangen. Dan zou hij/zij moeten kunnen opstijgen. Wat voer je die gierzwaluw? Die eten insectenpate met tartaar in balletjes en ze moeten een bepaald gewicht hebben om te kunnen vliegen. Als hij door de kamer kan vliegen en dik genoeg is kun je hem in de tuin op je vlakke hand leggen en dan vliegt hij weg :ok: Die kunnen meteen voor zichzelf zorgen als het niet toch een jong blijkt. Neem dan een warme droge dag daarvoor.
    Afbeelding
    boxersien

De gierzwaluw krijgt kattenblikvoer gepureerd met een pincet in zijn bekje te eten :wink: Wij hebben alleen eendenopfokvoer, duivenvoer, geweekte hondenbrokken of kattenblikvoer voor de vogels staan dat we kunnen gebruiken. Het is ook maar noodopvang. Zodra we een aantal vogels hebben dan gaat alles door naar de vogelopvang :ok: tenzij we aparte of moeilijke gevallen binnen krijgen. Deze gaan gelijk door en dan gaat de rest mee :ok:
    Ennath
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
    Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
    Hoogbejaarde teckel: Sjoske
    En binnenkort: Digna!
    Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Kan je die Ekster niet gewoon naar de Mikke brengen?
    Daar hebben ze volières om hem te leren vliegen enzo.
    doggy

Ongelezen bericht door doggy »

In de vogelopvang waar ik vrijwilligers werk doe, krijgen ze altijd tartaar.
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”