Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De dierenarts zegt ...
Moderator: moderatorteam
-
doggy
De dierenarts zegt ...
Dat Beike eigenlijk wel zijn entingen moet hebben.
Omdat het niet persee hoeft, maar de dierenarts zegt van wel.
Hij moet de nu complete hebben, want dat moet om de zoveel tijd, zegt ze.
En als ik alleen Weill zou doen, is dat bijna even duur als de gewone .
Wat zal ik nu doen??
De hele enting of alleen Weil??
Omdat het niet persee hoeft, maar de dierenarts zegt van wel.
Hij moet de nu complete hebben, want dat moet om de zoveel tijd, zegt ze.
En als ik alleen Weill zou doen, is dat bijna even duur als de gewone .
Wat zal ik nu doen??
De hele enting of alleen Weil??
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
-
Golden Stanley
Jij hebt waarschijnlijk nog een dierenarts die heel het pakketje jaarlijks erin jast. Wat heeft je hond vorig jaar gehad en wat is in zijn optiek compleet? De DHP is de cocktail van Nobivac wat aangevuld kan worden, maar dat is dan net weer niet de bedoeling met overbodige serovars. Als dat de cocktail is van een ander merk en je hebt het niet nodig om aan te tonen voor sport etc. dan zou ik nu alleen de Weil van Nobivac enten. En de Weil tezamen met de cocktail is ook geen goed idee, kun je beter min. 4-6 weken erna enten. Mijn dierenarts is daar sinds de lezing erg consequent in geworden; Nobivac elke 3 jaar en Weil zonder Parvo, omdat dat absoluut niet nodig is.
Voor de rest sluit ik me bij Nanna aan.
Voor de rest sluit ik me bij Nanna aan.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
doggy
-
doggy
Ik moet zijn boekje even opzoeken, maar de DA zei dat hij dit jaar alles weer zou moeten hebben.Golden Stanley schreef:Jij hebt waarschijnlijk nog een dierenarts die heel het pakketje jaarlijks erin jast. .
Wat ik me dus afvraag...
Wat is nu echt nodig en wat niet???
Weill zowieso, want hij zwemt bijna overal in.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wat echt nodig is, is afhankelijk van wat er vorig jaar ingejast is.doggy schreef:Ik moet zijn boekje even opzoeken, maar de DA zei dat hij dit jaar alles weer zou moeten hebben.Golden Stanley schreef:Jij hebt waarschijnlijk nog een dierenarts die heel het pakketje jaarlijks erin jast. .
Wat ik me dus afvraag...
Als je wilt dat je hond (min of meer) beschermt is tegen Weil dan iig die laten enten.
De rest kan je bepalen als je weet wat hij eerder gehad heeft en van welk merk, dus idd even zijn boekje opzoeken
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Golden Stanley
Overbodig is in elk geval de Parainfluenza en de kennelhoest. Als je dat niet voor clubs en pensions nodig hebt, kun je die eruit laten. Van de DHP cocktail kun je erg verantwoord de HCC (leverziekte) eruit laten en vragen om Puppy DP op volwassen gewicht. Ook die moet je DA dan voor 3 jaar wegschrijven. Een hond gevaccineerd op 1 jaar met HCC en eventueel voor een tweede maal op volwassen leeftijd heeft genoeg antistoffen voor zijn verdere leven en HCC komt hier praktisch niet voor.doggy schreef:Ik moet zijn boekje even opzoeken, maar de DA zei dat hij dit jaar alles weer zou moeten hebben.Golden Stanley schreef:Jij hebt waarschijnlijk nog een dierenarts die heel het pakketje jaarlijks erin jast. .
Wat ik me dus afvraag...
Weil is discutabel, ik zal nooit iemand overtuigen die niet te laten zetten maar wel kenbaar maken dat het niet doet wat het moet doen. Voel jij je er safe bij, dan laat je die zetten. Maar gezien de vele bijwerkingen vanuit die enting zou ik die nooit tezamen met de DHP laten zetten.