Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voeding puppy. Wauw hij eet weer!
Moderator: moderatorteam
- Nanoesje
- Vaste gebruiker
Voeding puppy. Wauw hij eet weer!
Heey!!
Ik merk dat Maylo de brokken van de fokker heel slecht tot niet wil eten (farmfood mini)
Hij woog op 3 juli 2,2 kilo en vandaag weegt hij 2 kilo. Dit is niet goed....
Ik doe nu rodi lam en rijst, zo'n soort worst erdoorheen, dat pikt hij er echt tussenuit.
Ook heb ik andere puppybrokken door zijn farmfood heen gedaan, dit lijkt hij wel te eten, hij pikt het er wel tussenuit.
Hem laten overstappen is simpelweg onmogenlijk, omdat hij zijn oude voer totaal niet meer wil eten.
Kan ik hem in 1x overzetten op de nieuwe puppybrokken of hebben jullie andere tips voor zijn eetprobleem?
Groetjes,
Nanoeska
Ik merk dat Maylo de brokken van de fokker heel slecht tot niet wil eten (farmfood mini)
Ik doe nu rodi lam en rijst, zo'n soort worst erdoorheen, dat pikt hij er echt tussenuit.
Ook heb ik andere puppybrokken door zijn farmfood heen gedaan, dit lijkt hij wel te eten, hij pikt het er wel tussenuit.
Hem laten overstappen is simpelweg onmogenlijk, omdat hij zijn oude voer totaal niet meer wil eten.
Kan ik hem in 1x overzetten op de nieuwe puppybrokken of hebben jullie andere tips voor zijn eetprobleem?
Groetjes,
Nanoeska
Laatst gewijzigd door Nanoesje op 06 jul 2008 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Full Monty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
zo heb ik hier nu ook een hond te logeren die zijn eten niet zou eten. "Hij eet geen grote brokken en de kleine enkel met vlees erdoorheen" wordt er gezegd bij aflevering.
Ik doe er niet aan, aan hondjes paaien of verwennen c.q. verpesten. Hier smijt ik de brokken door de tuin en ze zoeken het maar uit, zoiets.
Ik heb dus nimmer problemen met eten. Ja, teveel schrokken en altijd het idee hebben tekort te komen, dat probleem heb ik wel met mijn honden. En de logees... echt hoor, die zoeken allemaal mee, zeker vanaf de 2 dag wanneer het wel duidelijk is dat ik er dus NIET intrap:)
Ik doe er niet aan, aan hondjes paaien of verwennen c.q. verpesten. Hier smijt ik de brokken door de tuin en ze zoeken het maar uit, zoiets.
Ik heb dus nimmer problemen met eten. Ja, teveel schrokken en altijd het idee hebben tekort te komen, dat probleem heb ik wel met mijn honden. En de logees... echt hoor, die zoeken allemaal mee, zeker vanaf de 2 dag wanneer het wel duidelijk is dat ik er dus NIET intrap:)
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Je kan ook proberen om wat rodi dieprvies pens(van die plakken) door de brokken heen te doen. Dat is vrij fijngemalen en plakt als het ware om de brokjes heen. Een beetje warm water erbij en smullen maar. Mijn collie Kelan is ook niet zo'n brokkenhond, maar op deze manier eet hij het wel.
Ik zou niet meteen overschakelen op andere brokken i.v.m diarree maar langzaam door elkaar heenmengen met behulp van wat pens.
succes!
Ik zou niet meteen overschakelen op andere brokken i.v.m diarree maar langzaam door elkaar heenmengen met behulp van wat pens.
succes!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Moos
- Zeer actief
Maar dan wel graag Rodi diepvriesvlees.Nanna schreef:Als hij duidelijk die Rodi zo lekker vindt en ertussenuit pikt zou ik hem overzetten op kvv.
Dat kan Rodi zijn maar er zijn ook nog tig andere merken hoor.
Ze heeft het nu over een worst, en ik denk dus dat dat Rodi worst is
Ik zou eens versvlees halen (Rodi dus of Smuldier of Energique, wat je maar kan kopen in de buurt) en kijken of hij dat lust.
Dikke kans van wel en dan kan je hem daar direct, zonder problemen, op overzetten.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Voeding puppy, hij eet slecht!
Hoi,Nanoesje schreef:Heey!!
Groetjes,
Nanoeska
Overleg met de fokker!
Die rodiworst is NIET compleet, dat mag dus geen maaltijd zijn; wel een tussendoortje.
Laat je door zo'n mini-monstertje niets wijsmaken overigens... hij moet eten wat de pot schaft, maar afvallen mag hij natuurlijk niet! Geef hem niet 'het ene merk na het andere in de hoop dat hij eet'.
Probeer dit 's:
Zet zijn gewone voer voor, in de normale hoeveelheid. Eet hij niet? Jammer, na 5 minuten wegnemen en wegzetten. Klaar, geen eten.
Let op: GEEN tussendoortjes van welke soort dan ook!!!
Weer gewone etenstijd? Zelfde ritueel. Niet willen? Jammer dan!
Normaliter gaat pup dan wel eten!
Hoe is zijn ontlasting? Drinkt hij goed? Hoe gedraagt hij zich??
Hou 'm goed in de gaten, raadpleeg evt de dierenarts, maar vooral de fokker.
Leg echter NIET op het eten een grote druk, niet uit de hand voeren... dat hebben die beessies snel door! Ze krijgen dan meer aandacht door niet te eten.... dat mag de bedoeling niet zijn!!
Wil je toch over op een ander voer, overweeg dan een KVV (diepvries-versvlees) en geen andere brok, maar probeer eerst dit even.
Succes!
Suzanne
- Moos
- Zeer actief
Re: Voeding puppy, hij eet slecht!
http://www.rodi-petfood.nl/data/asp/pag ... &volgnr=40Suzanne123 schreef: Die rodiworst is NIET compleet, dat mag dus geen maaltijd zijn; wel een tussendoortje.
Wel compleet hoor.
Niet iets wat ik als voer aan zou raden....maar compleet is het wel.

- Nanoesje
- Vaste gebruiker
Hoe is zijn ontlasting? Drinkt hij goed? Hoe gedraagt hij zich??
Zijn ontlasting is sinds gisteren helemaal goed.
Hij drinkt na iedere wandeling, na het slapen en spelen.
Hij gedraagt zich top, hij is niet sloom, wil lekker ravotten en spelen...
Kvv zit ik wel over na te denken, maar aangezien ik Rodi Pens toevallig hier in de diepvries heb liggen, ga ik dat eerst door de farmfood heen mengen. Ik vind dat een hele goeie tip.
Tevens het eten weghalen na 5 of 10 minuten ga ik invoeren.
Alvast super bedankt voor de tips, en ik laat weten hoe het gaat!
Zijn ontlasting is sinds gisteren helemaal goed.
Hij drinkt na iedere wandeling, na het slapen en spelen.
Hij gedraagt zich top, hij is niet sloom, wil lekker ravotten en spelen...
Kvv zit ik wel over na te denken, maar aangezien ik Rodi Pens toevallig hier in de diepvries heb liggen, ga ik dat eerst door de farmfood heen mengen. Ik vind dat een hele goeie tip.
Tevens het eten weghalen na 5 of 10 minuten ga ik invoeren.
Alvast super bedankt voor de tips, en ik laat weten hoe het gaat!
-
doggy
Hoe vaak per dag geef je hem te eten??
Beike kreeg als pup eerst 4 keer per dag en nu zit hij op 2 keer per dag en dat blijft zo.
Net wat Suzanne123 zegt:
Na 5 minuten niet gegeten??
Jammer en wacht maar tot de volgende keer dat het aangeboden wordt.
Dan gaan ze vanzelf wel eten, of er moet iets duidelijk mis zijn.
Beike krijgt 's ochtends en 's Avonds zijn eten, en ik doe het dus ook volgens de methode van Suzanne123 en het werkt echt.
Binnen 5 minuten heeft Beike zijn eten op.
Het kan misschien de stress van alles een beetje zijn, dat hij niet goed wil eten.
Maar omdat hij is afgevallen, zou ik het wel in de gaten houden.
Veel succes ermee.
Beike kreeg als pup eerst 4 keer per dag en nu zit hij op 2 keer per dag en dat blijft zo.
Net wat Suzanne123 zegt:
Na 5 minuten niet gegeten??
Jammer en wacht maar tot de volgende keer dat het aangeboden wordt.
Dan gaan ze vanzelf wel eten, of er moet iets duidelijk mis zijn.
Beike krijgt 's ochtends en 's Avonds zijn eten, en ik doe het dus ook volgens de methode van Suzanne123 en het werkt echt.
Binnen 5 minuten heeft Beike zijn eten op.
Het kan misschien de stress van alles een beetje zijn, dat hij niet goed wil eten.
Maar omdat hij is afgevallen, zou ik het wel in de gaten houden.
Veel succes ermee.
- Nanoesje
- Vaste gebruiker