Ik vroeg of hij pijn heeft, dat weten ze dus niet.
die apen en beren van mij, dat hij wel eens iets in zijn hoofd kan hebben zitten, komen nu wel steeds dichterbij helaas.
Moderator: moderatorteam

ja, hij plast steeds vaker 's nachts in huis, hij staat soms minuten te plassen. Zijn haar valt uit, zijn conditie is weg en hij wordt steeds ieler. Vorig jaar zijn we ooit bij de DA geweest omdat zijn achterhoofdsknobbel opeens zo naar voren kwam (spierafbraak was de conclusie) en hij is moe, slaapt enorm veel.Aimee schreef:Merk je nog veel aan hem of niet?
Sterkte ermee, ik hoop dat ze wat duidelijkheid kunnen geven, want dit is niks :N:
Paco van mij had ook Cushing. Hij dronk erg veel en hij kon zijn plas niet op houden en hij liet het ook vaak zo lopen zonder dat hij er erg in had. De plas onderzoeken hebben wij ook allemaal gehad. (Paco liep al weg als hij de soeplepel zag.) Wij hebben toen geen hersenscan laten maken omdat Paco toch niet geopereerd kon worden (hij mocht niet onder narcose omdat hij al eens een hersenbloeding heeft gehad) Dus hebben we ook geen scan laten maken omdat we er toch niks mee konden met die uitslag over hoe groot de tumor zou zijn enz. Wij hebben toen medicijnen gekregen die heetten " Vetory" daar deed hij het niet erg goed op. Hij werd er erg ziek van..

We hebben Paco pas gekregen toen hij 6 jaar was. Wat er in de 6 jaar voordat hij bij ons was gebeurd is weet ik dus niet. Hij heeft wel in die tijd dat hij in het asiel zat twee keer een hersenbloeding gehad. Of dat er verband mee had weet ik eigenlijk nietJacky schreef: Had Paco ook last van " insulten" eigenlijk Leane?
tja het enige wat ik hier uit haal wat niet klopt is de dikke buik. Maar dat gulzig eten, tja het is een labrador.Leane schreef:We hebben Paco pas gekregen toen hij 6 jaar was. Wat er in de 6 jaar voordat hij bij ons was gebeurd is weet ik dus niet. Hij heeft wel in die tijd dat hij in het asiel zat twee keer een hersenbloeding gehad. Of dat er verband mee had weet ik eigenlijk nietJacky schreef: Had Paco ook last van " insulten" eigenlijk Leane?![]()
Dit is het lijstje wat ik van de dierenarts toen kreeg met de meest voorkomende verschijnselen van de ziekte van cushing.
- overmatig drinken
- veel plassen, mogelijk incontinentie
- gulzig eten, vraatzucht
- dikke (hang) buik
- dunnere huid
- verlies van haar, of telkens terugkerende huidproblemen
- verlies van spieren
- lusteloosheid
- veel hijgen.

Lijkt Osa wel :N:Leane schreef:We hebben Paco pas gekregen toen hij 6 jaar was. Wat er in de 6 jaar voordat hij bij ons was gebeurd is weet ik dus niet. Hij heeft wel in die tijd dat hij in het asiel zat twee keer een hersenbloeding gehad. Of dat er verband mee had weet ik eigenlijk nietJacky schreef: Had Paco ook last van " insulten" eigenlijk Leane?![]()
Dit is het lijstje wat ik van de dierenarts toen kreeg met de meest voorkomende verschijnselen van de ziekte van cushing.
- overmatig drinken
- veel plassen, mogelijk incontinentie
- gulzig eten, vraatzucht
- dikke (hang) buik
- dunnere huid
- verlies van haar, of telkens terugkerende huidproblemen
- verlies van spieren
- lusteloosheid
- veel hijgen.

Inge O schreef:niemand kan het natuurlijk met zekerheid zeggen, maar als je kijkt naar mensen en cushing dan is daar bij de hypofysetumor ook geen sprake van hoofdpijn. uiteindelijk gaat het maar om een klein tumortje, niet een enorm ruimteinnemend proces dat veel druk uitoefent op omliggend hersenweefsel.

dus kan hij hier wel oud mee worden, ondanks dat het groeit.Inge O schreef:ja, zoiets kan wel groeien, anders ontstond het ook nietJacky schreef:Inge O schreef:niemand kan het natuurlijk met zekerheid zeggen, maar als je kijkt naar mensen en cushing dan is daar bij de hypofysetumor ook geen sprake van hoofdpijn. uiteindelijk gaat het maar om een klein tumortje, niet een enorm ruimteinnemend proces dat veel druk uitoefent op omliggend hersenweefsel.
Ja juist, dat vermoeden hadden wij ook al.
weet jij ook of zoiets kan groeien Inge?. maar van wat ik ervan weet (maar dat is niet veel) zijn ze traaggroeiend.

ja dat is nog een idee, maar volgens mij gaat hij aan een infuus.Jaap* schreef:Wat een rotsituatie zeg.
Is het het overwegen waard om die dag die de da voorsteld bij hem te blijven? Zodat je je elke uur met Ivan meldt? Of moet hij dan echt een dag in quarantaine worden gehouden?

kijk en dat gevoel hebben wij nu ook. Bedankt voor je antwoord, het sterkt mij gevoel voor wat wij moeten.Inge O schreef:ik zou allereerst alles nog eens goed napluizen voor wat cushing aangaat, maar met wat ik nu weet zou ik alleen verdere behandeling overwegen als hij echt veel last krijgt, liters na elkaar drinken en zo. als het een tumor in de hypofyse is kan die operabel zijn en zouden de resultaten goed moeten zijn.Jacky schreef:dus kan hij hier wel oud mee worden, ondanks dat het groeit.Inge O schreef:ja, zoiets kan wel groeien, anders ontstond het ook nietJacky schreef:
Ja juist, dat vermoeden hadden wij ook al.
weet jij ook of zoiets kan groeien Inge?. maar van wat ik ervan weet (maar dat is niet veel) zijn ze traaggroeiend.
Zou jij verder gaan met onderzoeken Inge. Weet jij wat er gebeurt als wij hem niet behandelen? Krijgt hij dan meer last?
(Het klinkt wat cru, maar het gaat niet om het geld, wij zijn trouwens ook nog verzekerd, het gaat om de meerwaarde voor Ivan, voor als mensen denken waarom willen ze niet verder)
maar zolang de hond zelf er niet echt veel ongemak van heeft zou ik er ook niet teveel willen aan sleutelen.