Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Exil Tick off
Moderator: moderatorteam
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Exil Tick off
Ik weet dat er meerdere topics zijn over Exil tick off, maar ik had toch een vraagje.
Ik heb Exil tick off gister gekocht. Het is hier niet meer te houden met teken.
Ik heb er al een stuk of 30 gevonden in de vacht van mijn keeshond, en een stuk of 5 die volgezogen in mijn woonkamer lagen :N:
Mijn keeshond heeft een erg dikke vacht, en het is erg moeilijk om de tekens te vinden. Ik liep gister nog geen kwartier op de dijk toen ik hem ging borstelen, en er meteen 3 tekens mee uit borstelde.
Ik ben gister naar de dierenwinkel geweest, en hun zeggen dat merken zoals Exil en Frontline niet in het bloed worden opgenomen, maar in het huidvet en dat het daarom geen kwaad kan om het te gebruiken.
Ik dacht altijd dat merken zoals Frontline, Exil en dergelijke in het bloed werden opgenomen, en niet in het huidvet.
Aangezien ik niet allles zomaar aanneem van een dierenwinkel, ben ik benieuwd of hier iemand weet of het inderdaad in het huidvet wordt opgenomen in plaats van in het bloed.
Ik vindt het toch een beetje eng om het te gebruiken omdat je veel nare dingen hoort over anti vlooi en teken middelen.
Ik heb Exil tick off gister gekocht. Het is hier niet meer te houden met teken.
Ik heb er al een stuk of 30 gevonden in de vacht van mijn keeshond, en een stuk of 5 die volgezogen in mijn woonkamer lagen :N:
Mijn keeshond heeft een erg dikke vacht, en het is erg moeilijk om de tekens te vinden. Ik liep gister nog geen kwartier op de dijk toen ik hem ging borstelen, en er meteen 3 tekens mee uit borstelde.
Ik ben gister naar de dierenwinkel geweest, en hun zeggen dat merken zoals Exil en Frontline niet in het bloed worden opgenomen, maar in het huidvet en dat het daarom geen kwaad kan om het te gebruiken.
Ik dacht altijd dat merken zoals Frontline, Exil en dergelijke in het bloed werden opgenomen, en niet in het huidvet.
Aangezien ik niet allles zomaar aanneem van een dierenwinkel, ben ik benieuwd of hier iemand weet of het inderdaad in het huidvet wordt opgenomen in plaats van in het bloed.
Ik vindt het toch een beetje eng om het te gebruiken omdat je veel nare dingen hoort over anti vlooi en teken middelen.
-
joline
- Zeer actief
- langehond1
- Zeer actief
Exil tick off heeft als werkzame stof permethrine, net zoals de oude vlooienshampoos. Het werkt via de vacht (niet systemisch via het bloed). Permethrine is al een ouder insecticide, meestal reageren honden er goed op. Ikzelf geef er de voorkeur aan boven de nieuwere stoffen zoals amitraz enzo.
Je kan ook je hond dippen in een permethrine shampoo, dat werkt goed als preventiemiddel. Als ik iets doe in een gebied met echt veel teken dan dip ik de hond de dag van tevoren.
L
Je kan ook je hond dippen in een permethrine shampoo, dat werkt goed als preventiemiddel. Als ik iets doe in een gebied met echt veel teken dan dip ik de hond de dag van tevoren.
L
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Onze hond reageerde heel sterk op exill. twee dagen ziek spugen en diaree. Dus of het echt niet in de bloedbaan komt? Ook was de behandelde plek helemaal rood.
Nu draagt hij een tekenband (weet even het merk niet meer) maar die werkt ook tegen muggen en zandvliegen. Als je hem om hebt gedaan werkt hij na twee weken optimaal en dat gedurende 6 maanden.
Ben er heel tevreden over wij hebben een hond met langhaar (coton) en heeft nog geen teek gehad.
Toch vertelde de fokker van Spikey dat het zusje van hem zeer sterk op deze band had gereageerd.
Nu draagt hij een tekenband (weet even het merk niet meer) maar die werkt ook tegen muggen en zandvliegen. Als je hem om hebt gedaan werkt hij na twee weken optimaal en dat gedurende 6 maanden.
Ben er heel tevreden over wij hebben een hond met langhaar (coton) en heeft nog geen teek gehad.
Toch vertelde de fokker van Spikey dat het zusje van hem zeer sterk op deze band had gereageerd.
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
-
joline
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hebben het eergister op de honden gedaan. Hier zitten ook zoveel teken en Eva had er 3 vastzitten. De scaliborbanden gebruiken we niet meer omdat de honden elke dag zwemmen en het slecht is voor vissen. Ook hangt Eva er non stop aan te trekken bij de andere honden. Geen van onze honden heeft een reactie op dat Tick off gegegeven gelukkig.
Wij moesten wel, de teken liepen hier zelfs binnen en ik heb alweer 2 teken van mezelf afgehaald. Dat is de limit. Lig ik op de bank dan lopen de door de honden meegenomen teken zo op mij
En ik vind een teek uittrekken enorm goor uit mezelf. Merk je ook pas echt hoe vast die krengen zitten 
Wij moesten wel, de teken liepen hier zelfs binnen en ik heb alweer 2 teken van mezelf afgehaald. Dat is de limit. Lig ik op de bank dan lopen de door de honden meegenomen teken zo op mij
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, nee dat is ook geen optie. Zodra de teken te veel worden, moet je haast wel een ongezond middel gebruiken...joline schreef:Ik weet dat het niet gezond is, maar ik heb het idee dat iets anders niet werkt tegen de hoeveelheid teken hier. Een optie is om ze niet meer los te laten lopen, maar daar zijn mijn honden denk ik niet blij mee, dus dat doen we maar niet