Hoi hoi,
wij hebben een 8 maanden oud Border Collie teefje dat sinds +/- 3 weken zo langzaam aan kaal begint te worden. Het begon rond de ogen en de liezen, maar nu begint ze zowaar overal wat kaler te worden. Het lijkt in eerste instantie vooral haar ondervacht te zijn, want de bovenopliggende haren zijn glanzend en goed aangesloten. Haar beide knieen zijn nu kaal. Ze heeft geen jeuk en de kaalheid lijkt symmetrisch. Ze is goed fit, werkt bij de schapen en is vrolijk.
Nu ben ik dinsdag naar de DA geweest die demodicose en schurft heeft uitgesloten, een schimmelkweek is ingezet. Een week eerder had ik haar al behandeld met Advocate tegen demodex en vlooien (die ik overigens niet gezien heb). Op vermoeden van een haarzakontsteking is met antibiotica begonnen, maar het lijkt de haaruitval niet te verminderen. Omdat jeuk en ziekteverschijnselen niet aanwezig zijn lijkt de DA atopie of voedselovergevoeligheid niet waarschijnlijk.... als de AB niet aanslaat en het geen schimmel is zal de DA bloedonderzoek doen naar allergieën/hormonale problemen, maar hypothyreoidie/cushing lijkt niet echt waarschijnlijk.
is er iemand die een idee heeft over wat het mogelijk zou kunnen zijn of iemand die iets dergelijks in zijn omgeving heeft meegemaakt?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kaalheid zonder jeuk
Moderator: moderatorteam
- piennl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
kaalheid zonder jeuk
Als het klopt wat ze zeggen over hondjes en baasjes die op elkaar lijken.... dan lijk ik toch het liefst op een Border Collie: intelligent, energiek en prettig gestoord!

- piennl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
dank je wel!Nanna schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Als het klopt wat ze zeggen over hondjes en baasjes die op elkaar lijken.... dan lijk ik toch het liefst op een Border Collie: intelligent, energiek en prettig gestoord!