Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ook anaalklieren vraagje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gabrielle1984
Vaste gebruiker

ook anaalklieren vraagje

Ongelezen bericht door gabrielle1984 »

vorige week toen mijn moeder op roxy paste vertelde ze mij dat ze zo stonk, ik dacht eerst aan der ontstoken oor die ze net daarvoor had gehad, het oor rook idd nog een beetje dus we hebben (in overleg met de DA) nog een weekje langer gedruppeld.
oren zijn nu mooi schoon en geen ontsteking meer.

nu roken we roxy weer, erg opvallend aangezien we haar nooit ruiken.
we hebben overal aan der geroken (ze stond ook echt tekijken van wat ben je nou aan het doen :roll: ) maar konden niet echt uithalen waar ze nou rook , der oren waren het in ieder geval niet.

nu was ik er net aan het borstelen en rook dat ze bij der kont stinkt. de rest van het lichaam niet.
kan het zijn dat ze last heeft van der anaalklieren? ik heb hier zelf geen ervaring mee maar heb hier wel eens overgelezen hier op het forum.
hoe weet ik of het der anaal klieren zijn?
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Als ze stinkt naar ouwe rotte vis bij haar kontje, zou het inderdaad haar anaal klieren kunnen zijn. Even naar een hondetrimmer of naar de DA om ze te legen, weet je het zeker.
Maggie en Emma hebben beiden dit probleem, hun drollen zijn stevig, maar toch altijd problemen.
Succes er mee..niet leuk..ze zal wel een pijnlijk kontje hebben voor een paar uurtjes..
Je kunt ook een operatie laten doen, maar persoonlijk vind ik dat een hele zware ingreep die ook pijnlijk is voor ze..ze moeten poepen en het is een open wond..je kunt wel nagaan dat het niet leuk is..plus narcose is ook niet altijd zonder gevaar..
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
gabrielle1984
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door gabrielle1984 »

ik heb van ochtend de Da gebelt om tevragen van hoe of wat, maar omdat roxy er niet aan bijt of likt of sleetje rijdt denkt ze dat roxy ze geleegd heeft en dat er wat in de vacht is blijven zitten dus advies eerst even wassen en als je geur terug komt even langs komen.

dus ga der zometeen wassen ,gelukkig is het nog mooi weer. en dan hopen dat de lucht weg blijft
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Maggie doet ook niks..Je ruikt het wel..maar likken of sleetje rijden nee..Emma wel, die kan heel goed sleetje rijden..Ik zou voor de zekerheid eigenlijk Roxy na laten kijken, dan weet je het voor de volgende keer..
De eerste keer dat ik erachter kwam met Maggie, waren de klieren ontstoken..maar ik had geen seintjes gekregen van haar..
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”