Mij maakt het niet uit hoor wat jij doet met je pupNanoesje schreef:Ik kijk wel. Groningen ken ik verder niet zo goed, en ik ben toch altijd voorzichtig met dat soort dingen.
Hier in de buurt (almelo) wonen vrijwel geen honden, maar iemand van de puppycursus komt Maylo al wel bekijken. Ik kan haar vragen of ze haar kooikerhondjes mee wil nemen.
Verder, tja er woont een stokoude mechelse herder in de familie, maar die houdt totaal niet van andere honden. Dus dat is geen strak plan.![]()
Dus het valt op moment nog even niet te zeggen, bij mijn eigen huis in Deventer zijn heel veel honden weggevallen door ouderdom.
Dus moet nog even wachtent tot de puppybom weer begint.
Tevens als je met zo'n leuk hondje rondloopt, kom je vanzelf wel mensen tegen met andere honden.

Als je er geen problemen mee hebt om later eventueel met een probleem-Sheltie met andere honden te zitten moet je inderdaad "maar kijken".
En dan bedoel ik verder ook niet dat je vanalles strak in moet plannen, maar als je de kans zo groot mogelijk wil maken op een Sheltie die later met bijna alle honden door de bocht kan, en niet overmatig terughouden/angstig is, zou ik persoonlijk wel iets verder gaan dan "we zien wel", met als achterliggende gedachte om hem van veel gebieden weg te gaan houden.