Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vertrouwen jullie anderen met je hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Kan het maar moeilijk aan een ander overlaten, altijd een beetje bang dat er iets mis gaat. :roll:
Zeker een oudere bull heeft toch een gebruik aanwijzing.
Die gene die ik Sjors blind toevertrouwde zijn niet meer beschikbaar helaas.
Paar maanden geleden ben een tijdje veel ziek geweest, moest oa. een paar x voor korte opnames naar het ziekenhuis, en sta ik behoorlijk voor het blok.
Een "vertrouwde" vriend paste dan op Sjors en het huis, op zich prima, maar hij begrijpt weinig van een oudere hond.
Hij vond en vind dat i nog rustig kilometers in het bos kan lopen, zelfs 4 trappen op en af moest geen probleem zijn.
Wat die "gek" :wink: Sjors dus een paar x heeft laten doen,{hij zelf woont op 4 hoog zonder lift}
Sjorsie kan dat dus echt niet meer aan, maar ook Sjors zelf heeft vaak de nijging om zichzelf te overschatten.
Dus doe ik het liever allemaal zelf, maar ja soms kan het gewoon niet anders!!!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij ons is het zelden nodig dat ik mijn honden aan iemand anders hoef over te laten. Ben ik ergens op een show of ander evenement en wil ik even naar het toilet of zo, dan heb ik meestal wel een goede vriendin (of mijn zus) mee, en die vertrouw ik dan gerust de hond(en) toe.
Maar voor uitlaten en zo is het nog nooit nodig geweest, dat doe ik gewoon zelf, of eventueel Eric als ik echt niet kan.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik woon nog thuis, dus hij is sowieso bij mn ouders.
Hij mag absoluut niet los als zij met hem wandelen (willen ze ook niet)
Daarnaast zou ik hem aan mn vriend toevertrouwen, daar is hij dól op.
En hij gaat af en toe naar mijn tante, dat is gewoon thuis, die weet alles, etc.

Toch gebeurd dit allemaal alleen als het echt moet.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik breng ze eigenlijk alleen naar mijn ouders, die willen altijd wel oppassen en tot nu toe kan het ook bijna elke keer als het nodig is.

Saffie is als pup wel eens een dagje bij Erwins ouders geweest, maar nu zou ik daar wat terughoudender in zijn. Saffie is niet makkelijk meer met vreemde mensen en daar komen veel mensen over de vloer.
Er zijn wel een aantal hondenkennissen waar ik Saffie zo aan zou toevertrouwen, maar tot nu toe is dat nooit nodig geweest.

Boy zou ik veel makkelijker aan een willekeurige bekende toevertrouwen, daar kan eigenlijk weinig mis mee gaan.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Mijn man en zoon vertrouw ik met de honden alleen mogen zij ze niet loslaten lopen. Mijn moeder neemt ze ook wel eens mee voor een wandeling maar ook bij haar moeten ze aan de riem. En bij hele hoge uitzondering heeft de buurvrouw een sleutel om ze even een plas te laten doen, maar daar heb ik in al die jaren maar een keer gebruikt van gemaakt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Gollum schreef:Ik geef gol niet zomaar aan iedereen mee, zowiezo niet aan kinderen en alleen aan goedgekeurde volwassenen :mrgreen:
Gollum is wel heel makkelijk, neem koekjes mee en ze doet alles voor je. Hetgeen waar ik huiverig voor ben is of mensen goed kunnen reageren wanneer een andere hond Gol zal aanvallen o.i.d.
Mijn honden gaan ook echt niet met iedereen mee hoor, maar als ik zie dat mensen wel oke met honden omgaan vind ik het al snel best. Heb ook wel; 2 makkelijke hondjes wat dat betreft...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Er zijn maar een paar mensen waar ik de honden aan toevertrouw :wink: Bowie heeft sowieso een gebruiksaanwijzing en Fien kan sommige mensen tot wanhoop drijven. Fien luistert sowieso niet echt naar andere mensen dus mag dan ook onder geen enkel beding los.

Bij de mensen waar ik de honden aan toevertrouw, weet ik gewoon dat ze naar mijn aanwijzingen luisteren en dat ook naleven.
brecht
Actief

Ongelezen bericht door brecht »

als ze thuis even buiten gelaten moet worden en even mee spelen ben ik makkelijker dan als er ook mee gewandeld moet worden of als ze ergens een dag moet blijven.. in dat geval vertrouw ik haar alleen aan mn vriend of aan mn moeder toe.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Pardoes gaat regelmatig op de club met andere leden van de behendigheid mee. Maakt hem ook niks uit.
Harley is een ander verhaal hij weet nl altijd te ontsnappen
Nog niet zo lang geleden mocht hij met iemand van de club mee de bossen in. Hij kent deze persoon erg goed maar meneer dacht er toch anders over en is als een idioot terug gerend naar de club. (drukke weg overgestoken) Hij mag van mij niet vaak meer mee of ik moet zeker weten dat deze mensen hem niet los doen en in de gaten hebben dat hij van alles probeerd om te ontsnappen. Hij wil nl niet van mij weg
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ben er niet heel makkelijk mee en stel vaak wel wat 'eisen'.
Maar bijvoorbeeld aan Linda geef ik Caja probleemloos mee, dat is ook tot nu toe de enige die Caja los mag laten .
Edit: bedacht me net dat ik Caja's fokster ook met haar vertrouw en die mocht haar tijdens de logeerpartij ook loslaten.
Laatst gewijzigd door marye op 29 jun 2008 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho mag weleens met andere mee als ik bijvoorbeeld op de hondenclub ben ofzo.
Wel alleen met mensen die ik goed ken.
Dan kan hij alleen niet zo makkelijk los want dan gaat hij me zoeken.
Max vertrouw ik verder met niemand, die is ook niet te vertrouwen met andere honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Buiten mijn vriend en mijn oudste zoon die wel eens met Rock op pad gaat, geef ik mijn honden liever niet uit handen. Beiden hebben een gebruiksaanwijzing, er zijn maar weinig mensen aan wie ik ze zorgeloos zou meegeven.
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Er zijn 3 mensen aan wie ik Bones en Gaia toevertrouw, er is er maar eentje waar ik Willow aan toevertrouw en Pancho, Manrique en Aidah vertrouw ik aan dezelfde als Willow toe.
Ashley is een geval apart, als die ergens zou moeten blijven, moet ik nog heel lang en diep nadenken bij wie.
Voor nood kan ze iig naar degene waar Tekkelmans en de rest ook verblijven, maar daar voelt zij zich niet echt lekker, dus dat is echt nood.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Om op te passen: alleen mijn zus en één stel vrienden van ons.
Felix trekt zich echt totaal niets van een ander aan dus dat is vragen om problemen :moon:
Hoewel ik het stiekem wel een leuke karaktertrek vind :wink: :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marye mag Bram loslaten, die weet wel waar ze op moet letten bij hem omdat ze hem zo veel ziet. Bij bekenden die goed omgaan met Bram breng ik hem rustig een middagje, al gebeurt dat heel weinig. Maar ze krijgen er wel een instructie bij dat ze hem niet mogen loslaten, geen contact met onbekende honden en geen contact met onbekende mensen. Ik heb niet zo'n zin om terug te komen en dat Bram er vandoor gegaan is (en ja, die neiging heeft hij nog wel eens), gebeten is of enorm tekeer gegaan is tegen iemand. En zij kennen hem niet goed genoeg om dat in te schatten.

De dagopvang vertrouw ik enorm. Dat is zijn tweede huis :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Jaap* schreef:Om op te passen: alleen mijn zus en één stel vrienden van ons.
Felix trekt zich echt totaal niets van een ander aan dus dat is vragen om problemen :moon:
Hoewel ik het stiekem wel een leuke karaktertrek vind :wink: :mrgreen:
Ben het gewend, dus laat maar komen :mrgreen:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Jacksel schreef:
Gollum schreef:Ik geef gol niet zomaar aan iedereen mee, zowiezo niet aan kinderen en alleen aan goedgekeurde volwassenen :mrgreen:
Gollum is wel heel makkelijk, neem koekjes mee en ze doet alles voor je. Hetgeen waar ik huiverig voor ben is of mensen goed kunnen reageren wanneer een andere hond Gol zal aanvallen o.i.d.
Mijn honden gaan ook echt niet met iedereen mee hoor, maar als ik zie dat mensen wel oke met honden omgaan vind ik het al snel best. Heb ook wel; 2 makkelijke hondjes wat dat betreft...
Ik bedoelde het ook niet persoonlijk hoor, meer in de zin van dat ik haar aan veel mensen toevertrouw maar niet zomaar aan iedereen :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Aan heel weinig mensen :wink:

Kaya vertrouw ik toe aan onze goede hondenvriend Harrie (de baas van Shibo, Rottweilerreu). Met Shibo is Kaya min of meer opgegroeid en die vriend kent haar dus ook van haver tot gort, incl. al haar streken :F:
Verder ging Kaya regelmatig met de buurvrouw wandelen, 's avonds in stille gebieden en lange wandelingen. Toen Kaya echter eind vorig jaar zo vreemd begon te doen, hebben we dit afgekapt omdat we dit toch niet meer aandurfden. Nu zou het makkelijk weer kunnen.

Puchu vertrouw ik (nog) aan niemand toe. Hij is behoorlijk eigenwijs en éénkennig. In zeer grote nood zou bovenstaande vriend en buurvrouw hem alleen aangelijnd mogen uitlaten. Tot nu toe nog niet voorgekomen.
O ja, hij is één keer uitgelaten door Pieter's neef, toen was Puch nog een stuk jonger. Ook wel verplicht aangelijnd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik vertrouw alleen mijn vriend, zus en vader 100% met mijn honden. Ze kennen mijn honden goed, en weten goed hoe ze met mijn honden om moeten gaan.
d@f
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door d@f »

Ik vertrouw zeker mijn schoonouders met de hondjes, maar die kennen ze dan ook goed.

De kids ook die weten dat ze met hun niet los mogen en dat doen ze ook niet.

Max is een sul die doet alles wat je zegt, met Boy ben ik nog wat voorzichtig die hebben we nou twee weken en die laat ik nog niet los lopen. Al is mijn vriendje daar wel druk mee bezig. Tot nu toe luisterd hij mega goed hij snapt alles wat we hem zeggen super goed.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

uitlaten kan hier thuis op eigen terrein, deur open en hoppa...
maar ik ben wel heel voorzichtig.
Mijn vriendin/huishoudelijke hulp is echt een ramp met honden, maar ze zijn alledrie werkelijk helemaal weg van haar, ze is ook zo vertrouwd met ze, terwijl ze eigenlijk bang voor honden is, en in geval van nood zal zij altijd komen. (niet alleen voor de honden, maar ook voor de kinderen)
Mijn ouders en mijn schoonvader heb ik het liefst als oppas, en dan niks wandelen, maar gewoon hier thuis.
En dan heb ik nog een vriendin waar ik als het nodig is gewoon mijn drie honden kan brengen. Dat is nog nooit nodig geweest, maar de zekerheid dat het kan is driedubbel goud waard.

Mijn favoriete oppas is overigens mijn zoon van 14.
dorien83
Actief

Ongelezen bericht door dorien83 »

shaila vertrouw ik voor de volle 100 % toe aan mijn ouders.
mijn vader is zo lief voor haar alleen verwend hij haar te veel. maar gelukkig mag ze wat dikker woden dus is dat goed.

wie ik ook met shaila vertrouw is ons(mijn ouders hun) logeer kindje hij is nu 10 jaar maar kent shaila al twee jaar. in het begin liepen we nog mee maar hij doet het zo goed met haar. alleen mag hij haar niet los laten lopen omdat ze een keer terug gerend is. (ze zag mij nog staan)
het leukste is dat toen ik er een beetje moeite mee had om met haar te lopen. ( ze was ziek en zo goed als kaal en ik kreeg allemaal opmerkingen dat ik haar moest laten afmaken :blah: ) dat deze jongen gewoon met haar liep en zich daar niks van aantrok en ook niet anders met haar om ging. en naar mijn idee heeft dit er voor gezorgt dat ze sneller beter werd.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

euh nee, heb ze een aantal maanden moeten missen en nu vertrouw ik echt bijna niemand meer met ze :wink:
alleen iza wel aan sonja/sirene (de fokster) maar dat is dan ook wel haar 3de mama :mrgreen:
o en mijn moeder mag wel oppassen maar absoluut niet uitlaten! :neenee:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Met mijn ouders niet, ze zijn te sterkt voor hen, niet dat ze veel trekken of zo, maar toch, mijn zus en haar vriend wel en mijn zoon en zijn vriendin ook, mijn vriendin zou ook mogen, maar niemand mag ze loslaten behalve ik
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Ik vetrouw mijn honden alleen toe aan een goeie vriendin van mij, maar zij ken de honden ook door en door.
En mijn moedervertrouw ik met mijn honden
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik kan mijn honden echt niet uit handen geven, ik zorg er ook gewoon voor dat het niet nodig is.
Dat ligt vooral aan mezelf, ik zal altijd bang zijn dat er iets gebeurt als ik er niet ben.

Ik heb een vriendin die ik ze zou toevertrouwen, maar dat zou dan echt in het aller-aller-aller uiterste geval van nood zijn.
Van haar weet ik 100% zeker dat ze niet los zal laten bijvoorbeeld en ze weet ook waar ze op moet letten (geen gesnuffel met andere honden bijv.)

Maar, nee, ik geef ze dus niet uit handen.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Alleen mensen die Gizmo al heel lang kent, maar zij heeft sowieso haar eigen voorkeur en dat is me opa :mrgreen:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Weet ik niet.
Ik heb altijd een appart gevoel als ik daar aan moet denken.

Ik vind het eigenlijk eng als ik hem aan iemand anders even toe vertrouw.

Ik wil het liever zelf doen.
leonie26
Actief

Ongelezen bericht door leonie26 »

Ik vind het ook moeilijk om Cheveyo door anderen te laten verzorgen/uitlaten. Toch vond ik het wel belangrijk dat hij en wij dat leerde toen hij pup was. Hij gaat dus regelmatig met mijn ouders mee die naast ons wonen en zelf ook een hond hebben. En in de vakantie komen mijn twee broers bij ons in huis wonen om voor hem en de katten te zorgen. Dat vind ik toch fijner dan hem naar een pension brengen, alhoewel ik de fokker of eigenaar van de vader van Cheveyo de zorg voor onze hond ook zou toevertrouwen.

Groetjes Léonie
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Door mijn schouderoperatie moest ik wel een beroep gaan doen op andere voor mijn honden en toen bleken die beren wel mee te vallen die ik rijen dik zag hollen over de weg :mrgreen:
Micron is een makkelijk hondje die je eigenlijk zo met iedereen kunt meegeven zonder problemen.
Rio ging,buiten de Jannen , met een hele goede vriendin van mij toen regelmatig een langere wandeling maken en dat verliep ook prima ,hij gilde van plezier als zij aankwam en ging zonder nog maar 1 keer om te kijken mee.
Mijn zoon die wel volwassen is heeft hem toen ook weleens uitgelaten.
Orson verwachtte ik problemen mee maar ook dat viel mee.
Hij wandelt buiten mij alleen met 1 van de Jannen en dat verliep ook probleemloos.
We hadden eerst geoefend met Jan (zoie)want ik was natuurlijk in de veronderstelling dat hij dat helemaal niet leuk zou vinden en weg zou lopen op zoek naar mij.
Maar zoals meestal maken wij ons veel belangrijker voor de honden dan we zijn want het verliep prima :smile: :smile: :smile: :smile:
Jan kan hem ook los laten hij luistert dan net zo goed als dat ik er bij ben en wandelt keurig mee zonder volledig in paniek naar mij op zoek te gaan :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”